Chińczycy chcą dostarczyć lokomotywy PKP Intercity
Jakub Madrjas ⚫ 17.06.2022 ⚫
15,9k

Lokomotywa Bison CRRCfot. Vuz Velim
Najwięksi giganci rynku taborowego: Siemens, Alstom i chińskie CRRC wyrazili zainteresowanie przetargiem PKP Intercity na 46 nowych lokomotyw. Stawkę uzupełniają polskie firmy Pesa i Newag.
W maju PKP Intercity zapytała producentów o warunki wykonania dostawy 46 nowych lokomotyw elektrycznych. Chodzi o to tabor w zupełności klasyczny – o prędkości do 160 km/h i z jednym systemem zasilania i mocy min. 5 MW. Więcej na temat specyfikacji piszemy tutaj.
– Na zapytanie (RFI) w sprawie 46 lokomotyw jednosystemowych o prędkości konstrukcyjnej max 160 km/h odpowiedziało pięć podmiotów: Newag, Pesa, Siemens, Alstom oraz CRRC – informuje "Rynek Kolejowy" Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity. – Otrzymane informacje cenowe będą podane analizie, a następnie zostanie podjęta decyzja co do ogłoszenia przetargu – dodaje. Inwestycja może być realizowana w ramach ogólnej strategii na zakup 162 lokomotyw elektrycznych i 16 hybrydowych.
Wśród złożonych odpowiedzi najbardziej egzotyczna jest ta złożona przez chińską firmę CRRC. Od lat próbuje ona wejść na europejski rynek. Wyprodukowana dla Rail Cargo Hungaria lokomotywa elektryczna Bison odbywała już testy na Węgrzech oraz w Czechach. Firma Meridian Generic Rail Limited (która sama przymierza się do budowy nowoczesnego toru testowego na Dolnym Śląsku) poinformowała jednak już pół roku temu o zakończeniu tych testów – od tego czasu nie słychać żadnych nowych informacji na temat Bisona. Porażką zakończyła się próba dostawy chińskich jednostek Sirius dla Leo Express. Na razie w zawieszeniu są też próby współpracy chińczyków z polskim FPS H. Cegielski.
– Na zapytanie (RFI) w sprawie 46 lokomotyw jednosystemowych o prędkości konstrukcyjnej max 160 km/h odpowiedziało pięć podmiotów: Newag, Pesa, Siemens, Alstom oraz CRRC – informuje "Rynek Kolejowy" Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity. – Otrzymane informacje cenowe będą podane analizie, a następnie zostanie podjęta decyzja co do ogłoszenia przetargu – dodaje. Inwestycja może być realizowana w ramach ogólnej strategii na zakup 162 lokomotyw elektrycznych i 16 hybrydowych.
Wśród złożonych odpowiedzi najbardziej egzotyczna jest ta złożona przez chińską firmę CRRC. Od lat próbuje ona wejść na europejski rynek. Wyprodukowana dla Rail Cargo Hungaria lokomotywa elektryczna Bison odbywała już testy na Węgrzech oraz w Czechach. Firma Meridian Generic Rail Limited (która sama przymierza się do budowy nowoczesnego toru testowego na Dolnym Śląsku) poinformowała jednak już pół roku temu o zakończeniu tych testów – od tego czasu nie słychać żadnych nowych informacji na temat Bisona. Porażką zakończyła się próba dostawy chińskich jednostek Sirius dla Leo Express. Na razie w zawieszeniu są też próby współpracy chińczyków z polskim FPS H. Cegielski.
Komentarze:
Pesa

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |