Partnerzy serwisu:

Celejewski: Połączenia lotnicze nie wygrają z koleją

jm, Rynek Kolejowy 11.09.2015 124

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-09-11 08:43:15 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Jak takie spady umieją się podczepić aby walić farmazony,

panie Celejewski - mam nadzieję że rozwalisz pan do końca tę komuszą firmę jaką jest PLL LOT z kilkunastoma brazylijskimi kukuruźnikami oraz paroma drimlajnerami wożącymi Januszów na Dominikanę...
2015-09-11 08:58:13 Autor: p.
---.83.191.242
@ Maurycy+

Celejewski mówi to co inteligentni ludzie wiedzą od dawna.
Samoloty na trasie Wawa-Kraków, Wawa-Poznań, Wawa-Gdańsk a zwlaszcza Wawa-Katowice nigdy nie mialy szansy byc m a s o w y m srodkiem transportu na tych trasach. Sporo podrozynych latalo do Gdanska wylacznie z uwagi na koszmarny stan polaczenia kolejowego. Tak jak powiedzial Celejewski to sie wlasnie zmienilo.
Jedyna trasa w Polsce, na ktorej przewozy lotnicze moga miec spory udzial w calej masie przewozowej w danej relacji to Warszawa-Wroclaw. Lot trwa godzine, a pociag jeszcze dlugo pojedzie conajmniej 3,5 godziny.
Trasa Warszawa-Szczecin traci bardzo przez duze oddalenie portu w Goleniowie od Szczecina (ponad 40 km) oraz mimo wszystko maly potencjal tego miasta w generowaniu popytu na drozsze uslugi lotnicze. Polaczenia kolejowe ze Szczecinem sa jak na polskie warunki calkiem dobre.
Ciekawa trasa jest jeszcze Warszawa-Rzeszow, ktora mimo ze prowadzi do 2,5 krotnie mniejszego niz Szczecin Rzeszowa wydaje sie miec wieksze zainteresowanie. Do tego miasta kolej nie ma jednak dobrej oferty.

Jedyne trasy krajowe omijajace Warszawe ktore moglyby miec sens to:
-Krakow-Gdansk
-Krakow-Poznan
-Wroclaw-Gdansk
-Katowice-Gdansk
Kolej poprawia jednak tutaj jednak bardzo mocno swoja oferte i oferuje z roku na rok coraz lepsze czasy przejazdu.
Jest jednak jakas przyczyna, ze istniejace juz polaczenia Krakow-Gdansk i Wroclaw-Gdansk to praktycznie "ogryzek" i nie mozna ich traktowac jako prawdziwej oferty transportowej (poraza czestotliwosc i skrajne godziny lotow).
2015-09-11 09:03:31 Autor: TT
---.dynamic.chello.pl
Michael O'Leary z RyanAir musi być naprawdę głupim facetem, skoro myśli inaczej niż Światłość Transportu Celejewski...
2015-09-11 09:04:14 Autor: p.
---.83.191.242
@ Maurycy+

Swoja droga niezly z Ciebie pieniacz.
Rozumiem, ze haslo PIS - Polska w ruinie Ci sie podoba i przylozylbys reke do dalszej demolki.
Pomysl tylko jedno - jakby nie patrzec LOT, podobnie jak z pewnoscia rownie znienawidzone przez Ciebie PKP IC, Przewozy Regionalne, Poczta Polska (sadze ze moglbym wymienic jeszcze sporo przedsiebiorstw ktorych Ty i Tobie podobni nie lubia) posiadaja jednak jakis majatek! To jest majatek nas wszystkich! Demolka na pewno nie sprawi ze bedziemy bogatsi.
2015-09-11 09:06:53 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
@p.

Dlatego piszę o tej komuszej firmie PLL LOT, która na normalnym rynku transportowym już dawno nie miałaby racji bytu,

czym to LOT dysponuje - zwłaszcza w lotach krajowych?
niczym - wozi co najwyżej pOsłów gatunku kurski i inne matolstwo,

ale PIColino w relacji W-wa - Gdańsk też nie powala ofertą i cenami oczywiście...
2015-09-11 09:10:02 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
@p.

Oczywiście - Polska jest w ruinie jak to głoszą Dudy, straSzydło i "człowiek roku",
dadzą po pińcset każdemu - w końcu pieniądze łatwo się drukuje...
2015-09-11 09:13:37 Autor: p.
---.83.191.242
@TT
a Ty jestes wyjatkowo inteligenty... Pokaz mi gdzie Ryanair zapewnia masowa komunikacje??? Na jakiej trasie przewozi choćby wszystkich podrozujacych dana trasa pasazerow.

Z Wawy do Gdanska ma 2 samoloty (o 8 rano i o 22 wieczorem). Powiedzmy ze zapewnia 600 miejsc dziennie
PolskiBus na tej trasie ma 15 busow = 1200 miejsc dziennie
PKP IC - ok 15 pociagow = 5200 miejsc dziennie
LOT - 7 lotow ok 800 miejsc (rozne samoloty)
Ktory srodek transportu jest MASOWY????
2015-09-11 09:19:44 Autor: p.
---.83.191.242
@ Maurycy
Niezly z Ciebie pieniacz...

LOT - komusza Firma... Co to za argument? Ma upasc, bo co, bo Ty tak chcesz????

A Ryanair lata z portow regionalnych WYLACZNIE dlatego ze jest dotowany (przez wszelkiego typu umowy). I to sie niedlugo skonczy, bo Komisja Europejska chce by wszystkie podmioty lotnicze mialy takie same otoczenie konkurencyjne. Tak, Prawda wiele lotow wypadnie z rozkladu, bedzie placz i lament. Ale tylko dlatego ze na tym rynku jest spora patologia. Ruch lotniczy jest potwornie drogi i na niektorych trasach kompletnie nieoplacalny - trzeba to w koncu zrozumiec, ze bilety lotnicze za zlotowke, ba, za 50 zl, czy nawet za 500 zl sa posrednio DOTOWANE przez lokalne samorzady, ktore za wszelka cene chca miec lotniska (malomiasteczkowa megalomania). Tego juz nie widzisz! Po prostu uparles sie ze nie chcesz jezdzic pociagiem, tylko latac... Najlepiej za kilka zlotych.
2015-09-11 09:22:47 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Zdaje się że PLL LOT Gdańsk - W-wa to 5 połączeń dziennie przy cenach zaczynających się od 150 PLN przy kukuruźnikach ATR - ok 50 luda na samolot, czas lotu - godzina

Ryanair 180 luda na samolot, czas lotu 0,5 godziny przy cenach biletów od 19 PLN,

o Polskim Busie - czas jazdy 5 godzin w smrodzie słoików i niemytych tułowiów już nie wspomnę...
2015-09-11 09:37:53 Autor: w
---.static.ip.netia.com.pl
Marycy+: z tą różnicą, że Ryanair lata z Modlina, a nie z centrum miasta
2015-09-11 09:44:16 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Jak Okęcie to centrum miasta - to faktycznie - Kaczyński może być "człowiekiem roku"...
2015-09-11 09:54:47 Autor: p.
---.83.191.242
Zabawne ze "Maurycy" szczeka na Celejewskiego, ale po tym wszystkim przyznal mu racje... Ani Ryanair, ani Lot, ani PolskiBus... Pozostaje wiec PKP IC - czyli to o czym mowil Celejewski
2015-09-11 10:19:57 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
''Siłą LOT-u na połączeniach krajowych była patologia na połączeniach kolejowych. Ale te realia już się zmieniły''

Fakt! Ta patologia trwała ponad 2 lata, miała swojego ojca (może trochę mniej opalonego niż teraz,ale tak wtedy jak i teraz bezsprzecznie durnego), który doprowadził do najgorszych wyników w historii spółki od 2002 roku.

Teraz, jako dyzmolot serwuje kolejne rubaszne ''bon moty'', jakoby LOT w ruchu krajowym padał na twarz.Idź sobie bełkocie do komputera i popatrz jakie masz w tym roku wzrosty na rotacji WAW-KRK... Prezes LOT Polish Airlines,która stała się de facto LOT Warsaw Airlines nie wie,że ''regiony'' feedują mu nie tylko atlantyki i Pekin,ale także całą Europę? Otwierane za chwilę Kluż Napoki, Wenecje i inne Barcelony też wypełni sama Warszawa bez feedowania? Ilu kompromitacji tego gościa będziemy jeszcze świadkami? Idź facet obsługiwać wóz asenizacyjny. I to też ostrożnie.
2015-09-11 11:16:08 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
"Siłą LOT-u na połączeniach krajowych była patologia na połączeniach kolejowych. Ale te realia już się zmieniły – podkreślił Marcin Celejewski"


Ha ha ha - Patologia przeniosła się do LOTU teraz.

Teraz siłą kolei jest patologia w LOCIE.

Wasiak opowiada, że to co sama wyrabia z koleją od 15 lat nie ma analogii w Europie, Celejewski opowiada o patologii w PKP IC. Ktoś im jakiś środek na prawdomówność do kawy dosypał, że sami na siebie tak jadą po bandzie bez trzymanki?
2015-09-11 11:18:36 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
@unapologetic bitch


Oj, przepraszam, nie czytałem Twojego komentarza przed napisaniem swojego, bo wyszedł taki sam. :-)
2015-09-11 11:20:08 Autor: Prezes LOT
---.adsl.inetia.pl
Trzeba cos sprostowac. Okecie jest potrem lotniczym pelniacym funkcje malego hubu lotniczego. Modlin jest portem lotniczym przjmujacym samoloty w ruchu miedzynarodowym. Roznica w cenie biletow z Gdanska do Warszawy z ladowaniem w Modlinie albo w Warszawie zwiazana jest z wyzszymi oplatami lotniskowymi. Obsluga naziemna na Okeciu kosztuje wiecej niz w Modlinie ze wzgledu na rozleglosc obszaru na ktorym znajduje sie lotnisko.
2015-09-11 13:19:14 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Maurycy+:
"@p.

Oczywiście - Polska jest w ruinie jak to głoszą Dudy, straSzydło i "człowiek roku",
dadzą po pińcset każdemu - w końcu pieniądze łatwo się drukuje..."
"Polska w ruinie" to ulubione zawołanie PełOwskich propagandzistów... To, że polska kolej - poprzez wieloletnie zaniedbania - w ocenie Banku Światowego "osiągnęła" poziom najbardziej zacofanych krajów świata, zdaje się świadczyć o tym, że coś jest na rzeczy.
2015-09-11 13:24:43 Autor: Adamfularz
---.ssp.dialog.net.pl
"Michael O'Leary z RyanAir musi być naprawdę głupim facetem, skoro myśli inaczej niż
Światłość Transportu Celejewski..."- szczera prawda.
2015-09-11 18:29:11 Autor: Kflik
---.centertel.pl
"wygrać z koleją" to może nie, ale mogą ją skutecznie nadgryzać.

poza tym, co z tego, że 300km to naturalny odcinek dla kolei?
mamy też w kraju odcinki 600km czy 900km...tam konkurencja mogłaby być trudniejsza.

Z resztą jak wiadomo nawet odcinki typu 300km można spartaczyć...nawet na CMK jak znów zaczną prace torowe na większa skalę (kiedy?)
2015-09-11 18:31:40 Autor: Kflik
---.centertel.pl
@analityk

"Wasiak opowiada, że to co sama wyrabia z koleją od 15 lat nie ma analogii w Europie, Celejewski
opowiada o patologii w PKP IC. Ktoś im jakiś środek na prawdomówność do kawy dosypał, że
sami na siebie tak jadą po bandzie bez trzymanki? "

to jest bardzo ciekawe, może faktycznie.

ale to taka tradycja:
minister Sikorski też opowiadał jak to za m.in. jego rządów Polska polityka zagraniczna jest do niczego, a kraj istnieje tylko teoretycznie.
2015-09-11 18:34:48 Autor: Kflik
---.centertel.pl
@p.
"Ktory srodek transportu jest MASOWY???? "

według takich metod jakie podałeś to
TYLKO SAMOCHÓD.
2015-09-11 22:28:58 Autor: Prezes LOT
---.adsl.inetia.pl
Połączenia regionalne są uzupełnieniem oferty takich linii lotniczych jak Emirates, Qatar, British Airways, Lufthansa, itd.
Poprzeczka podniesiona jest wysoko.
2015-09-12 18:28:35 Autor: mcls
---.sta.asta-net.com.pl
Różne komentarze, ale nikt nie napisał o tym, co od razu rzuciło mi się w oczy: wygląda na to, że Celejewski przeszedł z IC do LOTu, żeby przestał być konkurencją dla PKP Intercity - zapewne dla tego na sucho mu uszło przejście do konkurencyjnej firmy odmawiając jedynie odprawy ;-)
2015-09-13 00:01:51 Autor: Prezes LOT
---.ssp.dialog.net.pl
Poprzeczka podniosła się, bo pojawił się klient z luksusowego świata. Do luksusowego świata trzeba umieć wejść, a dokładnie wsiąść. Można mieć nieograniczone środki i nie być w stanie pogodzić świata, w którym żyjemy ze światem luksusu w swoim życiu.
Co do LOT i PKP to spółki Skarbu Państwa, czyli właściciel jest ten sam. Dawno temu luksus z kolei pojawił się w lotnictwie.
2015-09-13 12:14:47 Autor: Prezes LOT
---.ssp.dialog.net.pl
Problemy to zaczęły się od bakructwa Eurolot-u i zastawu komorniczego na samolotach Bombardier Dash 800. Są to samoloty używane w ruchu regionalnym w Polsce. Jeszcze są Embrariery. Samoloty zostały zakupione do obsługi regionalnego i średniego zasięgu w Polsce.
Obsługują między innymi połączenia aliansów lotniczych, które konkurują między sobą.

Wychodzi na to, że Rada Nadzorcza Rady Nadzorczej ogłosi konkurs na stanowisko CEO of Polish Airlines LOT.
2015-09-13 12:54:05 Autor: Prezes LOT
---.ssp.dialog.net.pl
Oczywiście chodzi o Bombardiera Dash 8 Q400, który podmienił samoloty ATR.

Jeszcze jest taki plan: Włączyć do ruchu samolot Bombardier CS100 i CS300.

Podmiana na nowszą wesję 737.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony