Cargounit wynajmie trzy nowe Vectrony spółce Bahnoperator. Planuje kolejne zakupy
Michał Szymajda ⚫ 31.03.2021 ⚫
1,9k

Nowy Vectron trafi do spółki Bahnoperatorfot. Cargounit
Jak informowalśmy dwa tygodnie temu, Cargounit odebrał 3 z 5 zakupionych lokomotyw wielosystemowych Vectron MS. Ich dzierżawcą został operator intermodalny Bahnoperator, który zajmuje się organizacją przewozów kontenerowych na trasie z Chin do Europy.
Vectrony MS pozwalają na przekraczanie przez składy towarowe granic państw z odmiennym systemem zasilania, bez konieczności zmiany lokomotywy. Dlatego są doskonałym rozwiązaniem dla przewoźników kolejowych przewożących ładunki intermodalne w ruchu międzynarodowym. Zakupione przez Cargounit lokomotywy są dostosowane do prowadzenia przewozów w korytarzu Wschód-Zachód (model A10) oraz w korytarzu Północ-Południe (model A17). Dostawa pozostałych dwóch planowana jest do końca trzeciego kwartału 2021 roku.
– Zakup kolejnych Vectronów, które zostały przez nas wynajęte na rzecz Bahnoperator, wpisuje się w strategię modernizacji naszej floty i dywersyfikacji geograficznej oferowanych usług. Plany Cargounit zakładają w najbliższych latach intensywny program wymiany lokomotyw używanych na nowoczesne, zarówno dla naszych obecnych klientów w Polsce, jak też nowych partnerów, pozyskanych w wyniku naszej ekspansji w pozostałych krajach Europy Środkowo-Wschodniej – powiedział Łukasz Boroń, prezes zarządu Cargounit.
Lokomotywy z opcją full service
– Cargounit jest bardzo zadowolone z nawiązania współpracy z Bahnoperator. – Podpisanie 5-letniej umowy na dzierżawę full service 5 lokomotyw wielosystemowych Vectron świadczy o zaufaniu do Cargounit i naszej rosnącej obecności w obsłudze połączeń międzynarodowych. Biorąc pod uwagę wolumen ładunków, które obsługuje Bahnoperator i dynamikę rynku intermodalnego w Polsce, jesteśmy przekonani, że mamy ogromny potencjał do zwiększania zakresu współpracy w przyszłości – powiedział Boroń.
– Cargounit to bardzo istotny gracz na polskim rynku transportowym. Cieszymy się, że rozwijają swoją flotę pojazdów o kolejne wielosystemowe lokomotywy Vectron. To pojazdy, które szczególnie dobrze sprawdzają się na długich trasach i doskonale wspierają dynamicznie rozwijający się rynek przewozów intermodalnych w Polsce i Europie. Warto dodać, że lokomotywy zostały zakupione wraz z 8-letnim utrzymaniem, a wsparcie serwisowe producenta zapewni końcowemu użytkownikowi wysoką dostępność lokomotyw oraz niezawodna pracę – mówi Krzysztof Celiński, prezes Siemens Mobility Sp. z o.o.
– Jest nam niezmiernie miło, że rozpoczęliśmy współpracę z tak uznanym i ważnym partnerem, jakim jest Cargounit. Gwarantuje nam to bezpieczeństwo i profesjonalną, pełną obsługę w codziennym użytkowaniu lokomotyw, dzięki czemu możemy w 100% skoncentrować się na naszej działalności operacyjnej i dalszym rozwoju biznesu. Jesteśmy dumni z naszych pierwszych lokomotyw Vectron. Dzięki Siemens Mobility łączymy jakość i obsługę na najwyższym poziomie. Z niecierpliwością oczekujemy na wspólny z Cargounit rozwój w nadchodzących miesiącach – powiedział Marcel Stein, prezes Bahnoperator.
Cargounit chce kupić jeszcze 40 nowych lokomotyw
Łukasz Boroń podkreśla, że do 2025 roku Cargounit zamierza powiększyć swoją flotę o blisko 40 lokomotyw wielosystemowych i jednosystemowych.
– Zakładamy, że wprowadzenie przez nas na rynek nowoczesnych, przyjaznych środowisku lokomotyw dedykowanych do przewozów ładunków kontenerowych przyczyni się do zwiększenia potencjału kolejowego transportu intermodalnego, z korzyścią dla naszych klientów oraz środowiska naturalnego – dodaje.
Lokomotywy zostały kupione z wykorzystaniem funduszy unijnych za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) na wsparcie rozwoju transportu intermodalnego. Celem konkursu Rozwój Transportu Morskiego, Śródlądowych Dróg Wodnych i Połączeń Multimodalnych, organizowanego przez CUPT, jest dofinansowanie podmiotów w ramach działania Oś Priorytetowa III, tak aby wydatnie zwiększyć rozwój sieci kolejowej TEN – T i samego transportu multimodalnego.
Więcej na temat ostatnich, bardzo dużych zakupów zrealizowanych przez największy pool taborowy w Polsce, jakim jest Cargounit (marka handlowa Industrial Division), a także o planach na rozwój firmy dzięki sporemu finansowaniu uzyskanemu od kilku banków, piszemy tutaj.
– Zakup kolejnych Vectronów, które zostały przez nas wynajęte na rzecz Bahnoperator, wpisuje się w strategię modernizacji naszej floty i dywersyfikacji geograficznej oferowanych usług. Plany Cargounit zakładają w najbliższych latach intensywny program wymiany lokomotyw używanych na nowoczesne, zarówno dla naszych obecnych klientów w Polsce, jak też nowych partnerów, pozyskanych w wyniku naszej ekspansji w pozostałych krajach Europy Środkowo-Wschodniej – powiedział Łukasz Boroń, prezes zarządu Cargounit.
Lokomotywy z opcją full service
– Cargounit jest bardzo zadowolone z nawiązania współpracy z Bahnoperator. – Podpisanie 5-letniej umowy na dzierżawę full service 5 lokomotyw wielosystemowych Vectron świadczy o zaufaniu do Cargounit i naszej rosnącej obecności w obsłudze połączeń międzynarodowych. Biorąc pod uwagę wolumen ładunków, które obsługuje Bahnoperator i dynamikę rynku intermodalnego w Polsce, jesteśmy przekonani, że mamy ogromny potencjał do zwiększania zakresu współpracy w przyszłości – powiedział Boroń.
– Cargounit to bardzo istotny gracz na polskim rynku transportowym. Cieszymy się, że rozwijają swoją flotę pojazdów o kolejne wielosystemowe lokomotywy Vectron. To pojazdy, które szczególnie dobrze sprawdzają się na długich trasach i doskonale wspierają dynamicznie rozwijający się rynek przewozów intermodalnych w Polsce i Europie. Warto dodać, że lokomotywy zostały zakupione wraz z 8-letnim utrzymaniem, a wsparcie serwisowe producenta zapewni końcowemu użytkownikowi wysoką dostępność lokomotyw oraz niezawodna pracę – mówi Krzysztof Celiński, prezes Siemens Mobility Sp. z o.o.
– Jest nam niezmiernie miło, że rozpoczęliśmy współpracę z tak uznanym i ważnym partnerem, jakim jest Cargounit. Gwarantuje nam to bezpieczeństwo i profesjonalną, pełną obsługę w codziennym użytkowaniu lokomotyw, dzięki czemu możemy w 100% skoncentrować się na naszej działalności operacyjnej i dalszym rozwoju biznesu. Jesteśmy dumni z naszych pierwszych lokomotyw Vectron. Dzięki Siemens Mobility łączymy jakość i obsługę na najwyższym poziomie. Z niecierpliwością oczekujemy na wspólny z Cargounit rozwój w nadchodzących miesiącach – powiedział Marcel Stein, prezes Bahnoperator.
Cargounit chce kupić jeszcze 40 nowych lokomotyw
Łukasz Boroń podkreśla, że do 2025 roku Cargounit zamierza powiększyć swoją flotę o blisko 40 lokomotyw wielosystemowych i jednosystemowych.
– Zakładamy, że wprowadzenie przez nas na rynek nowoczesnych, przyjaznych środowisku lokomotyw dedykowanych do przewozów ładunków kontenerowych przyczyni się do zwiększenia potencjału kolejowego transportu intermodalnego, z korzyścią dla naszych klientów oraz środowiska naturalnego – dodaje.
Lokomotywy zostały kupione z wykorzystaniem funduszy unijnych za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) na wsparcie rozwoju transportu intermodalnego. Celem konkursu Rozwój Transportu Morskiego, Śródlądowych Dróg Wodnych i Połączeń Multimodalnych, organizowanego przez CUPT, jest dofinansowanie podmiotów w ramach działania Oś Priorytetowa III, tak aby wydatnie zwiększyć rozwój sieci kolejowej TEN – T i samego transportu multimodalnego.
Więcej na temat ostatnich, bardzo dużych zakupów zrealizowanych przez największy pool taborowy w Polsce, jakim jest Cargounit (marka handlowa Industrial Division), a także o planach na rozwój firmy dzięki sporemu finansowaniu uzyskanemu od kilku banków, piszemy tutaj.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |