Partnerzy serwisu:

Cargounit wchodzi na rynek rumuński ze Smartronem [zdjęcia]

Jakub Madrjas 25.08.2022 1,4k

arrow
arrow
Cargounit wchodzi na rynek rumuński ze Smartronem [zdjęcia]
Fot. Jakub Madrjas
Cargounit wchodzi na rynek rumuński ze Smartronem [zdjęcia]
Cargounit wchodzi na rynek rumuński ze Smartronem [zdjęcia]
Cargounit wchodzi na rynek rumuński ze Smartronem [zdjęcia]
Cargounit wchodzi na rynek rumuński ze Smartronem [zdjęcia]
Cargounit wchodzi na rynek rumuński ze Smartronem [zdjęcia]
Polski pool taborowy Cargounit odebrał w Bukareszcie pierwszą lokomotywę Smartron, dedykowaną na rynek rumuński.
Dziś (25 sierpnia) w Bukareszcie Siemens Mobility przekazał lokomotywę Smartron dedykowaną na rynek rumuński firmie Cargounit. - Cargounit wychodzi poza Polskę i umacnia swoją obecność w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma od lat korzysta z nowoczesnych lokomotyw Vectron, a teraz rozszerza swoje porfolio o kolejny nasz pojazd – lokomotywę Smartron, dedykowaną na rynek rumuński. Cieszymy się, że nasze nowoczesne i ekologiczne lokomotywy pomagają firmie w realizacji ambitnych celów rozwojowych i przyczyniają się do promocji transportu kolejowego w Europie – powiedział Hubert Meronk, CEO Siemens Mobility.

- Cargounit konsekwentnie realizuje przyjętą strategię modernizacji floty lokomotyw poprzez zakup nowoczesnych lokomotyw wielosystemowych i jednosystemowych. Kluczowym obszarem rozwoju dla Cargounit pozostają kraje Europy Środkowo Wschodniej - mówi Łukasz Boroń, prezes Cargounit. Kolejny Smartron ma dotrzeć do firmy już jesienią.

Smartron – zestandaryzowany Vectron.

Smartron to pojazd opracowany na bazie rozwiązań z platformy Vectron – najnowocześniejszej europejskiej lokomotywy, sprzedanej w liczbie ponad 1500 sztuk. Jak podaje producent, lokomotywa Smartron jest dostosowana do pracy przy prądzie zmiennym 15 kV lub 25 kV oraz wyposażona w system kontroli pociągu PZB/LZB. Pojazd jest produkowany w standardowym kolorze niebieskim ‘Capri Blue’ i zamawia się go przez specjalną platformę zakupową.

W grudniu 2021 r. firma Cargounit zdecydowała się zakupić dwie lokomotywy Smartron – jako pierwszy polski operator kolejowy. Pojazdy zostały zakupione na rynek rumuński, chociaż lokomotywy Smartron mają także dopuszczenie do pracy w Niemczech i Bułgarii. Elektrowozy ważą ok. 83 ton i mają rozstaw osi 1435 mm. Dysponują mocą 5,4 MW i poruszają się z maksymalną prędkością 160 km/h.

Duży potencjał na rynku rumuńskim

- Obecna sytuacja na rynku przewozów kolejowych w segmencie towarowym sprzyja rozwojowi floty lokomotyw na wynajem. Zapotrzebowanie na nowoczesny tabor rośnie z powodu konieczności wymiany starszych pojazdów na nowoczesne jak i w związku z przekierowaniem na kolej istotnych wolumenów towarów eksportowanych uprzednio z Ukrainy drogą morską. Widzimy duży potencjał rynku wynajmu lokomotyw zarówno na rynku polskim jak i na rynku rumuńskim, który jest jednym z największych rynków kolejowych w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi prezes Łukasz Boroń,

Finalnym użytkownikiem nowego pojazdu będzie Unicom Tranzit - prywatny kolejowy przewoźnik towarowy i spedytor działający w Rumunii od 1994 roku. - Cieszymy się, że nasz nowy klient Unicom Tranzit zdecydował się na wybór oferty najmu dwóch lokomotyw Smartron od firmy Cargounit, która jest jednym z pierwszych podmiotów oferujących najem nowoczesnych lokomotyw na rynku rumuńskim. W obszarze naszego zainteresowania znajduje się zwiększenie liczby wynajmowanych lokomotyw Smartron na rynku rumuńskim jak i w sąsiadującej Bułgarii. Jesteśmy przekonani, że lokomotywa Smartron bazująca na sprawdzonych rozwiązaniach Siemens Mobility, jest właściwym wyborem dla lokalnych przewoźników poszukujących nowoczesnej i niezawodnej lokomotywy charakteryzującej się najwyższą sprawnością techniczną – podsumował Łukasz Boroń.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony