Partnerzy serwisu:

Cargotor uzyskał autoryzację bezpieczeństwa UTK

PKP Cargo/Rynek Kolejowy 07.04.2015 251

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-04-07 13:19:43 Autor: Kowal43
---.dynamic.chello.pl
Czy UTK po zmianie dyrektora bezpieczeństwa będzie wydawać wszystko i wszystkim? Nowy dyrektor musi się wykazać. Jakie pojęcie o bezpieczeństwie ma nowy dyrektor departamentu bezpieczeństwa w UTK pan Michał Zięba?
2015-04-07 14:48:43 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
Pytanie: Na jakiej podstawie do tej pory Cargotor udostępniał swoją infrastrukturę torową przewoźnikom nie mając autoryzacji bezpieczeństwa?

Proszę o rzetelną odpowiedź kogokolwiek, kto się na tym zna.
2015-04-07 21:17:13 Autor: kk
---.dynamic.chello.pl
A nie pytales jak PKP Cargo pobieralo taka oplate nie bedac w mysl przepisow europejskich zarzadca infrastruktury?
2015-04-08 07:13:08 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
@kk: Prosiłem o rzetelną odpowiedź, a nie pytanie retoryczne...

Pytam dlatego, że UTK sypie karami w małych posiadaczy bocznic za przerwę w posiadaniu świadectwa bezpieczeństwa, a jakoś nie widzę żadnych informacji odnośnie Cargotoru, którego cały biznes opiera się na udostępnianie sieci kolejowej, a autoryzacji w ogóle nie było...
Drażni mnie UTK swym wybiórczym traktowaniem, stąd chcę znać podstawę do wykonywania usługi udostępniania torów bez autoryzacji. Czy ktoś odpowie?
2015-04-08 08:54:12 Autor: kk
---.dynamic.chello.pl
sorry ze nie zrozumiales aluzji. Sam sobie odpowiedziales na pytanie :)
Rok temu UTK zwrocil uwage PKP Cargo, ze bezprawnie wiaze dzialalnosc przewozowa z zarzadzaniem infrastruktury. PKP Cargo zareagowalo poprzez wydzielenie ze swych struktur Cargotor i rozpoczecie procesu uzyskania autoryzacji. To czy w trakcie uzyskiwania autoryzacji moglo udostepniac swa infrastrukture podmiotom zewnetrznym prawdopodobnie wynikalo z istniejacych umow miedzy PKP Cargo a podmiotami zewnetrznymi. Byc moze Cargotor zaplacil kare za czas "rozbiegowki"? Gdyby UTK chcialo zamknac dzialalnosci handlowe podmiotow, ktore nie spelniaja wymogow prawa (brak prawidlowych SMS, brak dopuszczen urzadzen, brak certyfikatow, etc.) polowa przedsiebiorstw kolejowych w Polsce a takze polowa modernizowanych linii kolejowych stanelaby. Sadze, ze to wybor mniejszego zla przez UTK.
2015-04-09 19:46:56 Autor: bill
---.torservers.net
No przecież Cargo nie może dostać kary do zapłacenia. Prezes o to zadba. Zgadnijcie który prezes, może nie chodzi tu o bankomata z nadania ;)
2015-04-12 01:22:03 Autor: kontroler
---.torservers.net
Chyba nie prezes tylko dyrektor departamentu kontroli w UTK, który tu rozdaje karty i jak trzeba to potrafi stosować ulgową taryfę dlaswoich kolesiów z rynku i nie zauważać dla przykładu że nie złożyli jakichś dokumentów w terminie.

Mnie się jednak wydaje że wszechwiedzący utek wpadł tu w swoje własne sidła, bo najpierw (bezprawnie) zmusił Kargotor do wyodrębnienia się z PKP i otrzymania certyfikacji bezpieczeństwa a potem jak swój błąd zauważył (chyba że nie zauważył) to nie kara.

Zgodnie z prawem UE Kargotor zarządza obecnie infrastrukturą usługową, a ta może być zarządzana przez przewoźników czy zarządców. Prawo unijne stanowi tylko, że działalnośćw tym zakresie ma być niedyskryminująca ale "NIE OZNACZA ONA KONIECZNOŚCI TWORZENIA ODRĘBNEGO PODMIOTU PRAWNEGO DLA OBIEKTÓW INFRASTRUKTURY USŁUGOWEJ". Niedyskryminacja może być zapewniona przez zorganizowanie osobnych działów w ramach jednego podmiotu prawnego.
Giełda
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony