Partnerzy serwisu:

CAF zgarnia zamówienie od francuskiego SNCF [wizualizacje]

Przemysław Farsewicz 25.10.2019 27

arrow
arrow
CAF zgarnia zamówienie od francuskiego SNCF [wizualizacje]
wiz. SNCF
CAF zgarnia zamówienie od francuskiego SNCF [wizualizacje]
CAF zgarnia zamówienie od francuskiego SNCF [wizualizacje]
CAF zgarnia zamówienie od francuskiego SNCF [wizualizacje]
CAF zgarnia zamówienie od francuskiego SNCF [wizualizacje]
CAF zgarnia zamówienie od francuskiego SNCF [wizualizacje]
CAF zgarnia zamówienie od francuskiego SNCF [wizualizacje]
CAF zgarnia zamówienie od francuskiego SNCF [wizualizacje]
CAF zgarnia zamówienie od francuskiego SNCF [wizualizacje]
SNCF Mobilités potwierdził wybór oferty w przetargu na zakup co najmniej 28 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Francji. Dostawcą będzie hiszpański CAF. Nowe pociągi będą obsługiwać połączenia dalekobieżne na średnich i długich dystansach Paryż – Clermont-Ferrand i Paryż – Limoges – Tuluza. Wartość zakupu to ponad 3 mld zł (700 mln euro). Zamawiający nie wyklucza rozszerzenia zakupów do łącznie 75 pojazdów.
Pod koniec 2016 roku zaproszono producentów taboru do składania ofert w przetargu na dostawę 28 pociągów do obsługi pasażerskiej na liniach Paryż – Clermont-Ferrand i Paryż ­– Limoges – Tuluza, wraz z opcją zwiększenia zamówienia do maksymalnie 75 pociągów, w tym 15 dla obsługi trasy Bordeaux – Marsylia. Już 17 września komitet sterujący złożony z SNCF i dyrektora generalnego ds. infrastruktury, transportu i żeglugi morskiej (DGITM) wskazał najkorzystniejszą ofertę, ale dopiero 24 października zespół ten ostatecznie potwierdził wybór. – Oferta CAF okazała się najlepsza pod względem parametrów technicznych, komfortu, innowacji i ceny – wydała w oświadczeniu spółka.

Kontrakt dla hiszpańskiego CAF-u to 700 mln euro, czyli ponad 3 mld zł. Ofertę badano pod kątem parametrów technicznych pojazdów, innowacji, ale także kosztów utrzymania – co w tym przypadku określono na kolejne 100 mln euro, czyli prawie pół miliarda złotych. Składy zostaną wyprodukowane w fabryce Bagnères-de-Bigorre, w południowo-zachodniej Francji oraz w Beasain w północnej Hiszpanii. Francuski obiekt działa od 1862 r. i został przejęty przez CAF w 2008 r. Producent zapowiedział, że po otrzymaniu zamówienia, planuje wydać około 30 mln euro na rozbudowę fabryki, zwiększenie ze 100 do 350 liczby pracowników, remont obecnych 20 000 m kw. powierzchni produkcyjnej oraz budowę kolejnych 11 000 m kw.

Francuski rząd program wymiany taboru na trasach dalekobieżnych (Intercity) i plany zakupu pociągów „wysokiej klasy” zapowiadał w lutym 2016 roku. Producent podkreśla, że zaproponowane przez niego pociągi „zdecydowanie podniosą jakość podróżowania” na trasach średniego i dalekiego zasięgu. Elektryczne zespoły trakcyjne będą mogły osiągać maksymalną prędkość 200 km/h na sieci konwencjonalnej. Pociągi będą dostosowane do obsługi pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej i będą wyposażone w Wi-Fi, ergonomiczne siedzenia, gniazdka elektryczne, porty USB i miejsca na 10 rowerów wraz oraz przedział gastronomiczny. Flota wejdzie do służby od 2023 r., zastępując wysłużone wagony Corail (ciągnięte przez lokomotywy), z których niektóre mają 40 lat.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony