Partnerzy serwisu:

CAF dostarczy wagony metra dla Bukaresztu. Oferta Pesy odrzucona

ms, Transport-publiczny.pl 15.03.2015 248

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-03-15 09:34:09 Autor: Andrzej S.
---.adsl.inetia.pl
Dziwaczne są ścieżki decyzyjne w Pesie, z jednej strony z niczym nie mogą zdążyć na czas, z drugiej rzucają się na wszystko co ma metalowe koła, topią wygrane przetargi na wyprodukowane składy, a pchają się do nowych z wizjami na wizualizacji. Nie rozumiem...
2015-03-15 10:06:50 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
A co tu rozumieć?
To po prostu polski przepis na biznes: wygrać przetarg, a potem jakoś to będzie...
;-)
2015-03-15 11:38:24 Autor: kaol
---.97.25.244
Pięknie bez doświadczenia i cena wyższa od Alsotmu o 21 min €. Ciekawa polityka. Jak widziałem ich lokomotywę to nie jest jakiś szczyt techniki.
2015-03-15 12:15:21 Autor: krzysztof
---.dynamic.chello.pl
Widac na razie Pesie tak bardzo nie zalezy na posiadaniu w ofercie metra. Stad taka cena.
Jakby im zalezalo, zdjeliby gacie przez glowe, spoko.

Ja zaluje, bo moze zaczeliby robic dla Warszawy metro. A nie Siemens czy Rosjanie.
2015-03-15 14:46:48 Autor: ep40
---.szczecin.mm.pl
Po tylu niepowodzeniach niewiele brakuje, żeby przyszli ludzie z DB i wykazali wiele błędów w Linkach dla nich co spowoduje kolejne kłopoty dla Pesy.
2015-03-15 19:08:13 Autor: tony64
---.218.105.20
Ale Pesa ma ludki z DB i nowe problemy taka jakis audyt
2015-03-15 19:13:55 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
@ep40
Ludki z DB już były audyt zrobił i ponoć Pesie zaczyna płonąć grunt pod nogami, atmosfera w firmie jest bardzo napięta, niewykluczone że polecą głowy. Do tego opóźnienie z Dartami zbliża się do pół roku, mają dopiero gołe pojedyńcze pudła, a do końca października (lub listopada, nie pamiętam) mają oddać 20 sztuk z homologacją i muszą to zrobić bo inaczej PIC straci dotację.
2015-03-15 20:14:17 Autor: Wielkopolan
---.adsl.inetia.pl
Strategia Pesy to klasyczna strategia ucieczki do przodu z tą tylko różnicą, że w tym roku (2015) będą musieli wykorzystać efekt tunelowy bo mur przed, którym stoją (piętrusy dla KM, spalinówki dla PKP IC oraz Darty) to za wysoka i trudna przeszkoda.
2015-03-15 20:37:12 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Wypada mi się zgodzić z większością przedmówców i zadać jedno pytanie

Rynku Kulejący - zróbcie wywiad krytyczny z decydentami z PESY i zadajcie im jedno pytanie: po kiego grzyba robią wokół siebie tyle niepotrzebnego i szkodliwego szumu

bo inaczej tego nazwać nie można
2015-03-15 21:13:37 Autor: mkp
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jest jedna bardzo pozytywna wiadomość: po raz kolejny wykluczono ofertę chińską.
Pamiętam, jak próbowali w Polsce startować. To byłby ostatni przetarg, w którym nasze firmy by w ogóle startowały.
2015-03-15 22:36:24 Autor: Pan Piecyk
---.adsl.inetia.pl
Niesamowite, prawdę mówiąc - pół roku i 20 pociągów do zhomologowania i oddania. Cuda się zdarzają oczywiście, bo pamiętamy historię z 6 elfami dla KŚ, ale jak długo i jakim kosztem fabryka może działać na zasadzie pospolitego ruszenia?...
2015-03-16 09:09:39 Autor: pisko
---.play-internet.pl
Pesa ma taką strategie działania. Wygrać za wszelką cenę, nie dać pola do rozwoju konkurencji i rozwijać się po trupach. Porażka nie jest brana pod uwagę.
Z perspektywy czasu okazało się to słuszne działanie bo taki newag jest dobre 3 razy mniejszy.
Pesa nie przejmuje się ryzykiem. Jeśli zysk to 200 mln i 50 wydasz na kary? To nic się nie dzieje złego dalej masz 150 zysku. Strach przed ryzykiem paraliżuje działanie. Pesa z ryzyka się jedynie śmieje. Zawsze z klientem można później się dogadać a jak nie to się zapłaci karę i co z tego.

Pesa po prostu nie chciała tego metra dlatego taka cena.
2015-03-16 10:18:19 Autor: balkan electric
---.play-internet.pl
Ktoś kiedyś tą strategię zatrzyma? Może będą to Niemcy? Bo w Polsce chyba nikt nie bedzie chciał...
2015-03-16 10:18:36 Autor: Eurotram
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post pisko:
"Pesa ma taką strategie działania. Wygrać za wszelką cenę, nie dać pola do rozwoju konkurencji i rozwijać się po trupach. Porażka nie jest brana pod uwagę.
Z perspektywy czasu okazało się to słuszne działanie bo taki newag jest dobre 3 razy mniejszy.
Pesa nie przejmuje się ryzykiem. Jeśli zysk to 200 mln i 50 wydasz na kary? To nic się nie dzieje złego dalej masz 150 zysku. Strach przed ryzykiem paraliżuje działanie. Pesa z ryzyka się jedynie śmieje. Zawsze z klientem można później się dogadać a jak nie to się zapłaci karę i co z tego.

Pesa po prostu nie chciała tego metra dlatego taka cena."
Sądzę,że masz sporo racji; zresztą czy sądzisz że Newag by stosował inną taktykę gdyby był 3 razy większy od Pesy? Dali już małą próbkę podczas anulowanego przetargu na 1 EZT dla BiT City; gdyby wszystko mieli sprzedawać po tej cenie,to by zbańczyli...
Co do ceny metra,to podobny zabieg zastosował przecież Stadler w przetargu na tramwaje dla TW i w tym wypadku eufemizmem będzie stwierdzić że nie byli zbyt zdeterminowani do wzięcia tego zamówienia. Ja uważam że rozwiązanie w postaci wyboru CAF-a jest korzystne,bo zasadniczo nie zmienia układu sił w Europie.
2015-03-16 10:44:41 Autor: GOH
---.riz.pl
W mojej opinii cena złożona przez Pesę jest w miarę realną ceną za ich składy metra, na rynek zagraniczny na którym nie chcą zaniżać cen jak to zrobili na polskim rynku...Pozatym za granicą nie mogą zrobić tak że złożą najniższą ofertę, a potem w myśl zasady "jakoś to będzie". Nie da sie negocjować z Zamawiającymi, żeby jakoś załatwić sprawę.
Swoją drogą ciekawe jakie były wymagania co do doświadczenia w produckcji pociągów metra w tym przetargu, skoro Pesa składała ofertę? Czy jednak orzucono ich ofertę właśnie dlatego, że nie mieli doświadczenia? Ktoś coś wie na ten temat?
2015-03-16 12:15:16 Autor: kirgiz
---.centertel.pl
Pesa chciała się sprawdzić w rywalizacji o metro i tyle. Przecieranie szlaków. Ale w komentarzach oczywiście już stado hien z pseudo informacjami. Dobrze chociaż, że redakcja Rynku Kolejowego trzyma poziom w porównaniu do tych bzdur w komentarzach.
2015-03-16 16:36:42 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Stało się co się stało, czasu się nie cofnie. Jedynie jak będzie budowa III linia metra w Warszawie i będzie potrzebny nowy tabor to wtedy niech się Pesa zepnie i przedstawi dobrą ofertę.
Pesa
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony