Partnerzy serwisu:

Były prezes KŚ w stowarzyszeniu Kolej na Śląsk

Jakub Madrjas 10.12.2019 22

Były prezes KŚ w stowarzyszeniu Kolej na Śląsk
Fot. Kolej na Śląsk
Wojciech Dinges, prezes Kolei Śląskich w latach 2015-2019 dołączył do zarządu Stowarzyszenia Śląski Ruch na Rzecz Rozwoju Kolei. Stowarzyszenie o skróconej nazwie „Kolej na Śląsk” zapowiada teraz intensyfikację swojej działalności.
Jak czytamy w informacji Stowarzyszenia Śląski Ruch na Rzecz Rozwoju Kolei (o skróconej nazwie „Kolej na Śląsk”), powstało one w 2014 roku. Grono entuzjastów i miłośników transportów kolejowego z różnych miejsc województwa śląskiego założyło to stowarzyszenie, aby propagować transport publiczny poprzez organizowanie wystaw oraz różnorakich imprez, konferencji, seminariów, warsztatów i wykładów. - Ponieważ czas płynie nieubłaganie i niektórzy członkowie stowarzyszenia podjęli różne zobowiązania życiowe lub zawodowe nie pozwalające na aktywne uczestnictwo w działaniach stowarzyszenia, stąd nastąpiły zmiany osobowe. Jednocześnie przed stowarzyszeniem pojawiła się perspektywa szerszego i poważniejszego wpływu na wizje i plany rozwoju transportu w województwie śląskim i jego najbliższym sąsiedztwie. Zwłaszcza, ale nie wyłącznie, dotyczy to rozwoju transportu kolejowego - czytamy. 

"Zamierzamy, we współpracy z innymi stowarzyszeniami, fundacjami i lokalnymi grupami opiniotwórczymi działać na rzecz lokalnych społeczności, reprezentowanych przez samorządy różnych szczebli w celu przywracania lub harmonijnego rozwoju transportu publicznego, z pasażerskim transportem kolejowym na czele. Obserwujemy, jak nawet na terenie Województwa Śląskiego, Opolskiego czy Małopolski powiększają się obszary wykluczenia transportowego, zwłaszcza na terenach pozaaglomeracyjnych. Jednocześnie obserwujemy, jak (nierzadko wskutek wspomnianego wyżej zjawiska) zwiększa się liczba samochodów prywatnych, co prowadzi do wzrostu kongestii, mało efektywnego transportu i rosnącej degradacji środowiska naturalnego (hałas, emisja spalin - w tym gazów cieplarnianych, zużycie paliwa lub energii na przewiezionego pasażera). Chcemy wspólnie temu w aktywny sposób przeciwdziałać wskazując na możliwości i sposoby przywrócenia publicznego transportu zbiorowego lub powiązanego z nim w sposób inteligentny, na miarę XXI w., transportu indywidualnego, rozumianego jako car-sharing, bike-sharing, możliwości bezpiecznego pozostawienia własnych rowerów czy pojazdów w miejscach wokół przystanków różnego rodzaju komunikacji publicznej etc" - napisali społecznicy.

Jak podkreślają, chcą wykorzystać wiedzę, doświadczenia, kreatywność i entuzjazm członków, w tym nowych władz stowarzyszenia aby wspierać lub inicjować wszelkie działania, których efektem może być podniesienie jakości życia mieszkańców. - Nie zamierzamy zamykać się ściśle w granicach samego województwa, bo nie jesteśmy samotną wyspą. Transport łączy wszystkich, bez względu na gminę, w której przyszło im żyć, mieszkać czy pracować. Dotyczy to tak mieszkańców naszego kraju, jak i naszych przyjaciół zza granicy. I to oznacza, że nie chcemy w naszych pomysłach i inicjatywach zapominać o możliwościach komunikacyjnych z tymi obszarami Czech czy Słowacji, które leżą w naszym najbliższym sąsiedztwie - podkreślają, dodając otwartość na wszelką współpracę i inicjatywy

- Wierzymy, że stowarzyszenie Kolej na Śląsk z zarządem w częściowo nowym składzie, do którego oprócz dotychczasowego prezesa Łukasza Bordo, weszli jako wiceprezesi Jerzy Gościński, redaktor naczelny portalu SilesiaInfoTransport oraz Wojciech Dinges, prezes Kolei Śląskich w latach 2015-2019, wprowadzi nową jakość w rozmowach o transporcie publicznym jako partner dla tak dla Województwa Śląskiego rozumianego jako organizator pasażerskiego transportu kolejowego czy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, jak dla najmniejszej gminy w naszym województwie i okolicy - podsumowuje stowarzyszenie.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony