Partnerzy serwisu:

Było ściernisko, jest San Francisco. Goście Trako zachwyceni płytą na torach

Jakub Madrjas 22.09.2021 10,5k

arrow
arrow
Było ściernisko, jest San Francisco. Goście Trako zachwyceni płytą na torach
Było ściernisko, jest San Francisco. Goście Trako zachwyceni płytą na torach
Było ściernisko, jest San Francisco. Goście Trako zachwyceni płytą na torach
Było ściernisko, jest San Francisco. Goście Trako zachwyceni płytą na torach
Było ściernisko, jest San Francisco. Goście Trako zachwyceni płytą na torach
W tej płycie wszyscy zakochali się od pierwszego wejrzenia. W ramach modernizacji dostępu do portu w Gdański PKP PLK przygotowała nawierzchnię betonową na torach, używanych do ekspozycji taboru na targach Trako. - Bezpiecznie można przejść nawet w szpilkach - podkreślał dziś prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
Nowa nawierzchnia torów wystawowych wzbudza zadowolenie wszystkich gości targów już od pierwszego dnia. Dzięki niej dużo wygodniej można zwiedzać ekspozycję taborową, łatwiej również zorganizować konferencję prasową czy prezentację pociągu. - Jeszcze podczas poprzednich targów były tu kamienie, tłuczeń i doły. Dziś na wystawę taboru bezpiecznie mogą przejść nawet kobiety w szpilkach - podkreśla prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

Żeby zobaczyć różnicę, wystarczy porównać nasze zdjęcia z tegorocznej edycji targów z ubiegłoroczną wystawą. - Tu było ściernisko, a jest San Francisco - podkreślał z kolei Andrzej Bojanowski, prezes Międzynarodowych Targów Gdańskich. Jak dodał, kolejne elementy infrastruktury - stadion, hala Amber Expo, modernizacja toru do portów - zmieniają oblicze całej dzielnicy Letnica.

Nowa płyta PLK każdemu przypadła do gustu

Na torach wzdłuż rejonu Expo jest w sumie 6 tysięcy metrów kwadratowych płyty betonowej zagranicznej produkcji. Jak powiedział “Rynkowi Kolejowemu” dyrektor projektu Remigiusz Krop, każda płyta była oznaczona by trafiła na dokładnie wyznaczone miejsce, zgodnie z indywidualnym projektem. Tory bowiem częściowo przebiegają na łuku. Płyty położone są na zagęszczonym podłożu i warstwie klińca..

Koszt budowy płyty to 10,5 mln złotych. Od samego początku była ona elementem planu modernizacji linii kolejowej do portu w Gdańsku. Łukasz Greinke, prezes Zarządu Portu Morskiego Gdańsk podkreślał, że ten element modernizacji linii do portu (stacja Gdańsk Zaspa Towarowa) został zrealizowany przed terminem. Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel podkreślił z kolei duże zaangażowanie wykonawcy (Torpol) w ten projekt oraz nadzór nad realizacją inwestycji.

PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony