Bundestag przyjął polsko-niemiecką umowę kolejową
lk, Rynek Kolejowy ⚫ 29.01.2016 ⚫
165

fot. Cezary Piwowarski CC BY-SA 3.0
Niemiecki Bundestag przyjął ustawę do umowy między Polską a Niemcami o współpracy w dziedzinie komunikacji kolejowej przez polsko-niemiecką granicę państwową.
Umowa dotyczy kilku obszarów. W zakresie nadzoru nad ruchem kolejowym i regulacji dostępu do infrastruktury kolejowej organy kontrolne mają współpracować w celu prowadzenia badań wypadków kolejowych i innych zakłóceń ruchu kolejowego oraz opracowania środków w celu zapobiegania im.
Polsko-niemiecka umowa porusza też sprawę wydawania licencji przedsiębiorstwom kolejowym zgodnie z dyrektywą Rady 95/18/WE z dnia 19 czerwca 1995 roku w sprawie wydawania licencji przedsiębiorstwom kolejowym lub innym aktem prawnym uzupełniającym lub zastępującym tę dyrektywę, a także udzielania certyfikatów bezpieczeństwa przedsiębiorstwom kolejowym na podstawie przepisów prawa wewnętrznego.
Współpraca dotyczyć ma także ruchu regionalnego i lokalnego, interoperacyjności systemów kolejowych oraz możliwie najlepszego połączenia sieci i linii kolejowych na wspólnej granicy państwowej, przyznawania tras dla pociągów, mając na względzie ułatwienia w przewozach kolejowych przez wspólną granicę państwową i w tranzycie uprzywilejowanym.
Na odcinkach eksploatowanych w ruchu granicznym Polska i Niemcy uzgadniają możliwość realizacji przewozów kolejowych na podstawie prawa wewnętrznego drugiego państwa z uwzględnieniem wymogów technicznych i eksploatacyjnych zarządców infrastruktury.
W umowie uzgodniono powołanie polsko-niemieckiej Wspólnej Grupy Roboczej, której zadaniem jest w szczególności wyjaśnianie kwestii związanych z interpretacją i stosowaniem umowy oraz przedstawianie propozycji zmian porozumienia.
Polsko-niemiecka umowa porusza też sprawę wydawania licencji przedsiębiorstwom kolejowym zgodnie z dyrektywą Rady 95/18/WE z dnia 19 czerwca 1995 roku w sprawie wydawania licencji przedsiębiorstwom kolejowym lub innym aktem prawnym uzupełniającym lub zastępującym tę dyrektywę, a także udzielania certyfikatów bezpieczeństwa przedsiębiorstwom kolejowym na podstawie przepisów prawa wewnętrznego.
Współpraca dotyczyć ma także ruchu regionalnego i lokalnego, interoperacyjności systemów kolejowych oraz możliwie najlepszego połączenia sieci i linii kolejowych na wspólnej granicy państwowej, przyznawania tras dla pociągów, mając na względzie ułatwienia w przewozach kolejowych przez wspólną granicę państwową i w tranzycie uprzywilejowanym.
Na odcinkach eksploatowanych w ruchu granicznym Polska i Niemcy uzgadniają możliwość realizacji przewozów kolejowych na podstawie prawa wewnętrznego drugiego państwa z uwzględnieniem wymogów technicznych i eksploatacyjnych zarządców infrastruktury.
W umowie uzgodniono powołanie polsko-niemieckiej Wspólnej Grupy Roboczej, której zadaniem jest w szczególności wyjaśnianie kwestii związanych z interpretacją i stosowaniem umowy oraz przedstawianie propozycji zmian porozumienia.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |