Partnerzy serwisu:

Budowa LCS-u pod Lublinem

jar/ Rynek Kolejowy 16.11.2011 292

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2011-11-16 12:52:03 Autor: Maciek z Lublina
---.nplay.net.pl
Pozostaje zrekonstruować wszystkie mijanki na jednotorowym odcinku linii 68 i będą możliwe reaktywacje w ruchu dalekobieżnym przez Lublin i Stalową Wolę Rozwadów. Czekają na to : Warszawa , Lublin , Stalowa Wola , Przemyśl , Rzeszów ...
2011-11-16 13:03:08 Autor: Piotr.
---.imir.agh.edu.pl
\"Kilka lat temu (rok2000?) zamknięte zostały 2 stacje na odcinku Niedrzwica - Kraśnik. Konkretnie Wilkołaz i Leśniczówka. Odstępy pomiędzy nimi wynosiły ok 10 min. Powód? Oficjalnie koszty i mały ruch.Pozostałe stacje, za Kraśnikiem są cały czas czynne . Tak więc puki te dwie stacje były czynne jakoś sobie te nasze pociągi radziły. W momencie ich zamknięcia wytworzyła się półgodzinna luka. Tyle wynosi odstęp między Niedrzwicą a Kraśnikiem. Jeżeli coś ugrzęźnie na tym odstępie, stoimy na stacji 2-3 godziny, albo i dłużej. O ile w tym roku brutta jakoś mniej , to mniej więcej w połowie maja ubiegłego roku spotkałem się z taką sytuacją. Pod górę w kierunku Kraśnika (Pułankowice w lesie) utknęło jakieś brutto. Trzeba było czekać w Niedrzwicy aż zjawi się lok, który popchnie brutto na szczyt wzniesienia i dalej do Kraśnika. W tym czasie na stacji zdążył się już pojawić następny pociąg z Lublina, a w Kraśniku czekał na nich pociąg ze Stalowej Woli.Zamiast być w domu na 16 byłem 2 godziny później.
Inny przykład. Po 14 wyjechało z LB brutto na Rozwadów, które dogoniliśmy w ... Niedrzwicy pociągiem który jechał 40 minut później. Do tego czekaliśmy jeszcze na osobówkę ze Stalowej Woli(?) Pokusiłem się o zapisanie nru loka i zaczaiłem się na niego 5 km od Kraśnika. Czekałem 6 godzin, żona chciała mnie zabić.
Ĺťeby było śmieszniej w ubiegłym roku jacyś fachowcy z PLki poszli po rozum do głowy i chcieli troszeczkę udrożnić ten odcinek uruchamiając stację w Wilkołazie. Połazili, popatrzyli i... cisza! Powód? Koszty. Zniszczone przez złomiarzy i inny element urządzenia, budynki. Trzeba by grube tysiące jeśli nie miliony władować w remonty.
To tak dla rozrywki i podtrzymania dyskusji\"
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=6662&start=15&sid=ba7c9342119ecd63b456acb5183eabaa

Łubu dubu, łubu dubu!!!
I na kolej nie ma kasy?
2011-11-16 13:09:37 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
@Piotr: Coś tam jest. I jak pokazuje przykład lubelski można to co jest wykorzystywać (uwaga: trudne słowo w centrali i niektórych latyfundiach) efektywnie. Ĺťe też lubelska ekipa nie boi się tak drastycznie odstawać od PLKowej rzeczywistości ;)
2011-11-16 13:19:47 Autor: fastcracker
---.p.lodz.pl

fastcracker
elester jest od EORów
2011-11-16 14:29:09 Autor: zorientowany
---.icpnet.pl
@Olgierd Jedlina
To \"coś\" co tam jest i co będzie mozna wykorzystać to raczej tory i rozjazdy. No i peron dla podróżnych. Podejrzewam , że całe srk będzie nowe.
2011-11-16 17:16:08 Autor: Mateusz Malinowski
---.dynamic.gprs.plus.pl
@zorientowany
Wiadomo, że SRK będzie nowe, nie tylko w Wilkołazie - chciałbyś LCS na urządzeniach mechanicznych?

Ta inwestycja to swego rodzaju pilotaż związany z przygotowaniem taniego systemu SRK dla linii małoobciążonych. Wykonuje to właśnie Elester, którego projekt został uznany za najlepszy spośród pięciu konkurujących.
2011-11-16 17:21:56 Autor: zorientowany
---.icpnet.pl
@Mateusz Malinowski

Ja wiem , że LCS-ów nie da się zbudować na starych urządzeniach.
Bo nie ja TO napisałem ;
...\"Coś tam jest. I jak pokazuje przykład lubelski można to co jest wykorzystywać ...\"
2011-11-16 17:42:02 Autor: ?
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pożyjemy, zobaczymy co wyjdzie firmie ELESTER... Oby nie było tak, jak na CMK...
2011-11-16 17:57:14 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
@zorientowany: sugierujecie kumotrze, że to świnia podłożona Grzechulskiemu, żeby różne takie Dulne Śląski wypadały mniej blado? :P
2011-11-16 18:00:18 Autor: Piotr.
---.imir.agh.edu.pl
@OJ: no właśnie. Ta efektywnosć to jak fizyka kwantowa, ale dla humanistów to faktycznie trudne i tak samo skomplikowane jak budowa ręcznego napędu zwrotnicowego ;)
2011-11-16 20:58:49 Autor: a
---.xdsl.centertel.pl
Uznanie dla lubelskiego zajkładu PLK. Duża inwestycja LCS i mijanka w wilkolazie , nowy peron monitoring i wiaty w niedrzwicy,nowy peron w izbicy. oprocz tego takze wymiana podkladow na naleczow -pulawy. Robi wrazenie.

Potrzebny jest nowy przystanek w zulinie linia rejowiec zawada/zamosc/.
Do stacji jest 2 km a przez srodek kolo kosciola przebiega tor.
Dodać należy że znajduja sie tu 4 miejscowosci : zulin,zagrody czechow kat i wola zulinska.
Po uruchomieniu od czerwca szynobusu do zamoscia malo kto jezdzi ,bo daleko.
Nowy przystanek mogl by to zmieniec i mieszkancy mieli by polaczenie z lublinem,chelmem,rejowcem,zamosciem oraz oczywiscie z krasnymstawie.dodatkowo w lublinie jest mozliwosc przesiadki na pociagi do duzych miast polski.
Mieszkańcy mieli by dostep do wygodnej i bezpiecznej komunikacji.
2011-11-16 21:03:19 Autor: a
---.xdsl.centertel.pl
Przystanek w zulinie bylby dla szynobusu wiec jest ktotszy i tanszy w budowie.
Można wybudowac peron z odzyskanych materialow,w chełmie lezy duzo plyt po remoncie peronu I /peron przesiadkowy/.
Można tez przynajmniej zrobic z plyt przejazdowych tak jak w złojcu albo ruskich piaskach.
Aby był bo jest potrzebny.
2011-11-16 21:24:12 Autor: aron bilioner dzięki minibusom
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
LCS-y na Lubelszczyźnie nie majom sensu ekonomicznego. To nie Wielkopolska czy Chorwacja, gdzie ludzie mogą czekać na pociąg po cztery godzinie na mrozie.
2011-11-16 21:57:25 Autor: basy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\"Kilka lat temu (rok2000?) zamknięte zostały 2 stacje na odcinku Niedrzwica - Kraśnik. Konkretnie Wilkołaz i Leśniczówka. Odstępy pomiędzy nimi wynosiły ok 10 min. Powód? Oficjalnie koszty i mały ruch.\" Przypomnę postronnym oraz zoriętowanym, że zamykającym i obecnie otwierającym Wilkołaz był nie kto inny jak panujący nam obeznie Z. Grzechulski... chichot historii...
2011-11-17 08:49:11 Autor: diabelska turbina
---.cdma.centertel.pl
@basy: Leśniczówka 1994/5, Wilkołaz 2004. O otwarciu tej drugiej była mowa bodajże pół roku po jej zamknięciu.
@aron: lepiej zaczekać 4 godziny i zapłacić 5zeta i pół (REGIO Lublin - Kraśnik) niż 10 za busa.
2011-11-17 11:52:56 Autor: Maciek z Lublina
---.nplay.net.pl
diabelska turbina , ludzie nie będący miłośnikami kolei rzadko kiedy czekają 4 godziny na pociąg.
Faktem jest , że jeśli korzystają z busów , robią to dlatego , bo innej opcji nie ma.
Jeśli pojawia się inna opcja - a w wypadku Kraśnika sytuacja kolei jest dobra - wielu z nich dostraja sobie rytm dnia tak , aby móc skorzystać z czegoś innego niż busy. Część z nich wybiera autobusy PKSu , ale pozostała część - wcale niemała - wybiera kolej.
O kolei warto mówić prawdę , bez przemilczania tego , co na kolei dzieje się dobrze.
2011-11-17 21:05:28 Autor: Tambylec
---.net.pulawy.pl
PLK lubi takie spektakle. Wydaje się jednak, że niska niezawodność urzadzeń sterowania na gruncie, a w szczególności napędów zwrotnicowych (zwłaszcza zimą) szybko zweryfikuje tę nowoczesność.
2011-11-18 00:19:30 Autor: diabelska turbina
---.cdma.centertel.pl
@Maciek z Lublina te 4 godziny to taki przykład ekstremalny był. W szczycie porannym i popołudniowym to max godzina. I nie do końca masz rację, bo brakuje kilku rzeczy:
- połączenia z Kraśnika Fabrycznego z Lublinem - a to jest parę tyś ludzia i kawałek tortu do wyrwania, w tym wypadku wspomniane wcześniej plany adaptacji bocznicy do FŁT
- co najmniej 1 pary pociągów wcześnie rano i późno wieczorem i 1 pary poza szczytem w godz. 9 - 12 i 17-18
- co najmniej 1 pary pociągów dalekobieżnych umożliwiających dojazd nie tylko do Lublina czy SWR ale i do Warszawy i dalej.
ale masz rację, o kolei raczej nie mówi się ostatnio dobrze. Może się to zmieni?
@ aron: wybierz się na Ruską, i stań sobie na placu tzw dworca przodem w kierunku targowiska i spójrz co wisi na budynku Hali Targowej.
Nie chce ci się? to ci napiszę: ogromniasty banner Przewozów Regionalnych z napisem: STUDENCIE JEDĹš POCIĄGIEM! i pod spodem ceny biletów do : Chełma, Puław Kraśnika, Zamościa i ... Warszawy.
Polecam!
2012-02-24 17:06:42 Autor: Jakub199503
---.dynamic.chello.pl
Czy ma ktoś zdjęcia stacji Wilkołaz z lat 2000-2004? Jeśli tak, to proszę mi wysłać (mój adres e-mail to jakub199503@gazeta.pl).
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony