Partnerzy serwisu:

Budimex: Ruszają prace nad Warszawą Zachodnią

Łukasz ma 20.08.2020 274

Budimex: Ruszają prace nad Warszawą Zachodnią
Stacja Warszawa Zachodniafot. M. Szymajda
Budimex realizuje obecnie na krajowej sieci kolejowej kontrakty o wartości 7 mld złotych. Pomimo problemów jakie na całym świecie sprawia koronawirus żadna budowa nie została wstrzymana. W Warszawie ruszają prace na Dworcu Zachodnim. O ich początku rozmawiamy z Cezarym Mączką odpowiadającym w Budimeksie za zarządzanie zasobami ludzkimi.
Łukasz Malinowski, redaktor naczelny Rynku Kolejowego: Jaka jest skala inwestycji realizowanych obecnie przez Budimex w zakresie infrastruktury kolejowej?

Cezary Mączka, Członek Zarządu Dyrektor Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Budimex: Na zlecenie PKP PLK grupa Budimex realizuje w tej chwili prace na 10 kontraktach, których wartość sięga prawie 7,0 mld PLN. Biorąc pod uwagę wartość robót jesteśmy generalnym wykonawcą nr 1 na rynku budowy i modernizacji linii kolejowych w Polsce.

Największe budowy które prowadzimy to: węzeł kolejowy Gdynia Port, Warszawa Zachodnia, LK7 Otwock – Lublin, LK139 Czechowice-Dziedzice. Ale większą wagę, niż do rankingów, przywiązujemy do tego, żeby realizowane kontrakty finalizować w terminie. Zawsze chcemy dotrzymywać podjętych zobowiązań i wykonywać prace z najlepszymi inżynierami i zespołami ludzi jacy są dostępni na rynku, dodając do tego własny sprzęt do prac torowych i sieciowych oraz doświadczenia z wielu już zakończonych przez Budimex z sukcesem kontraktów.

W ostatnich miesiącach wspólnie z KZA Lublin zakończyliśmy przed terminem modernizację LCS Idzikowice na Centralnej Magistrali Kolejowej – pierwszy odcinek CMK, którego konstrukcja umożliwia prędkość maksymalną pociągów 250km/h. W tym roku zakończymy również realizację naszego zakresu prac dla odcinka E-30 Trzebinia-Krzeszowice i odcinka LK7 Dęblin – Nałęczów przejętego po poprzednim wykonawcy. W najbliższych miesiącach zaczniemy też prace na stacji Warszawa Zachodnia.

Warszawa Zachodnia to nie tylko jeden z większych projektów, ale także niezwykle istotna inwestycja dla całego miasta. Jak będzie wyglądał początek prac na tym kontrakcie?

Prace zaczniemy od strony północnej, czyli budowy nowego peronu ósmego. Stacja będzie cały czas czynna dla pasażerów. Ruch pociągów będzie się przez stację cały czas odbywał, aczkolwiek nastąpią zmiany w jego organizacji. W trakcie modernizacji powstaną niestety utrudnienia dla korzystających z dworca. Na początku te zmiany w organizacji ruchu pieszego będą dotyczyć tylko pasażerów wchodzących na dworzec od strony ul. Tunelowej oraz korzystających z peronu na linii Obwodowej. W trakcie całego procesu realizacji prac chcemy zapewnić, wspólnie z PKP PLK, w takim zakresie jaki będzie tylko możliwy ze względu na specyfikę realizowanych prac, komfortowe i bezpieczne dojście do czynnych peronów i dokładną informację o aktualnej organizacji ruchu pieszego na terenie budowy dla pasażerów korzystających z dworca Warszawa Zachodnia w trakcie jego modernizacji. W tej chwili już przygotowujemy się do tych działań.

Czy na tempo i zakres prowadzonych prac pandemia koronawirusa miała istotny wpływ?

Na pojedynczych budowach, niezwiązanych z koleją, mieliśmy problem z dostępem do niektórych podzespołów zza granicy. 95% naszych budów pracowała i pracuje normalnie z zachowaniem wszystkich zasad sanitarnych. Problemy są tam, gdzie część pracowników pochodzi zza granicy lub mamy duży udział zagranicznych podwykonawców. To problem głównie budów energetycznych i niektórych kontraktów kubaturowych. Jednak zaangażowanie naszych ludzi w pracę jest bardzo duże. Chcemy i będziemy budować jeśli na to pozwolą warunki sanitarne. Przez cały okres od marca do lipca nie mieliśmy wśród ponad 7 tysięcy pracowników ani jednego potwierdzonego badaniami przypadku z COVID-19.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Koronawirus a transport