Partnerzy serwisu:

Budimex modernizuje magistralę E59 między Rokietnicą a Wronkami [zdjęcia]

Michał Szymajda 22.02.2019 26

arrow
arrow
Budimex modernizuje magistralę E59 między Rokietnicą a Wronkami [zdjęcia]
Fot. Budimex
Budimex modernizuje magistralę E59 między Rokietnicą a Wronkami [zdjęcia]
Budimex modernizuje magistralę E59 między Rokietnicą a Wronkami [zdjęcia]
Budimex modernizuje magistralę E59 między Rokietnicą a Wronkami [zdjęcia]
Budimex modernizuje magistralę E59 między Rokietnicą a Wronkami [zdjęcia]
Budimex modernizuje magistralę E59 między Rokietnicą a Wronkami [zdjęcia]
Budimex modernizuje magistralę E59 między Rokietnicą a Wronkami [zdjęcia]
Budimex modernizuje magistralę E59 między Rokietnicą a Wronkami [zdjęcia]
Budimex modernizuje magistralę E59 między Rokietnicą a Wronkami [zdjęcia]
Budimex realizuje kontrakt związany z przebudową układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59, na odcinku od Rokietnicy do Wronek”. Prace odbywają się w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie”.
Budimex teren budowy przejął na początku listopada 2018 i natychmiast przeszedł do prac. – Harmonogram jest bardzo napięty ponieważ skróciliśmy w ofercie okres prac a jednocześnie weszliśmy w prace ziemne w okresie zimowym, najtrudniejszym do prowadzenia tego typu robót – informuje rzecznik prasowy Budimexu Michał Wrzosek. Teren inwestycji został sprawdzony pod względem archeologicznym.

Obecnie wybierany jest stary tłuczeń, prowadzone są wykopy i profilowanie podłoża, trwa wzmocnienie podtorza oraz prowadzony jest demontaż nawierzchni kolejowej. W zakresie sieci trakcyjnej prowadzony jest demontaż sieci trakcyjnej oraz montaż fundamentów palowych i słupów trakcyjnych, w zakresie obiektów inżynieryjnych trwają wykopy, rozbiórki oraz pogrążanie ścianek szczelnych. Na stacji Wronki rozebrana została lokomotywownia oraz rampa.

– Wykonawca wykonał rozbiórkę starego peronu nr 1 na przystankach osobowych Pamiątkowo i Baborówko, wykonane zostały wykopy pod nowe perony, przygotowano podłoże gruntowe pod wykonanie ławy betonowej pod elementy ścianek peronowych L, ułożone i zaizolowane zostały ścianki peronowe L – informuje Michał Wrzosek. Dodaje, że w zakresie elektroenergetyki trwają wykopy pod kabel SBL, demontaż słupów oświetleniowych oraz wykopy pod kable EOR. Aktualnie trwają też prace związane z wycinką i karczowaniem.

Termin zakończenia prac to sierpień 2020 roku. Prace na 35 km linii kolejowej przebiegają z niedużym opóźnieniem o około 2 m-c z powodu opóźnionych pozwoleń na budowę oraz otrzymanych zamknięć torowych.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony