Partnerzy serwisu:

Budimex: LCS Idzikowice na CMK zmodernizowane przed terminem

inf. pras. oprac. jm 13.07.2020 275

arrow
arrow
Budimex: LCS Idzikowice na CMK zmodernizowane przed terminem
Fot. Budimex
Budimex: LCS Idzikowice na CMK zmodernizowane przed terminem
Budimex: LCS Idzikowice na CMK zmodernizowane przed terminem
Budimex: LCS Idzikowice na CMK zmodernizowane przed terminem
Budimex: LCS Idzikowice na CMK zmodernizowane przed terminem
Budimex: LCS Idzikowice na CMK zmodernizowane przed terminem
Budimex: LCS Idzikowice na CMK zmodernizowane przed terminem
Budimex: LCS Idzikowice na CMK zmodernizowane przed terminem
Budimex: LCS Idzikowice na CMK zmodernizowane przed terminem
Budimex: LCS Idzikowice na CMK zmodernizowane przed terminem
Budimex: LCS Idzikowice na CMK zmodernizowane przed terminem
Budimex: LCS Idzikowice na CMK zmodernizowane przed terminem
Budimex: LCS Idzikowice na CMK zmodernizowane przed terminem
Budimex: LCS Idzikowice na CMK zmodernizowane przed terminem
Budimex: LCS Idzikowice na CMK zmodernizowane przed terminem
Budimex: LCS Idzikowice na CMK zmodernizowane przed terminem
W połowie czerwca – na dwa tygodnie przed terminem kontraktowym – przeprowadzono bezusterkowy odbiór końcowy zadania „Modernizacja stacji Idzikowice” – poinformował Budimex.
Podpisany w lutym 2018 roku kontrakt o wartości 106 mln zł, zrealizowany przez konsorcjum firm Budimex i KZA Lublin,  był prowadzony w zakresie budowlanym od listopada 2018 roku. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe. Zrealizowane prace umożliwiają, po przeprowadzeniu odpowiedniej certyfikacji, oraz montażu przez PKP PLK systemu ETCS poziomu 2., przejazdu pociągów przez ten odcinek Centralnej Magistrali Kolejowej z V max 250 km/h.

Zakres prac obejmował: modernizację nawierzchni torowej wraz z odwodnieniem, siec trakcyjną, elektroenergetykę, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, teletechnikę oraz budowę nastawni dysponującej i rozbudowę hali grupy awaryjnej służb utrzymaniowych PKP PLK. Kontrakt realizowany był w formule "projektuj i buduj". Termin realizacji upływał z końcem czerwca, a odbiorów dokonano dwa tygodnie wcześniej - dowiedzieliśmy się w Budimeksie.

– Największym wyzywaniem na kontrakcie było zrealizowanie prac w określonym przez PKP PLK terminie, gdzie wykonawca musiał wykonać roboty związane z przebudową układu torowego, sieci trakcyjnej oraz zabudowy komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym wraz z przeniesieniem dyżurnego ruchu stacji Idzikowice do nowo wybudowanej nastawni. przy ciągłym utrzymaniu ruchu kolejowego, oraz nieprzerwanej pracy bocznic kolejowych wykorzystywanych przez Remtrak, PolRegio, IM Kraków i PKP Energetyka – mówi Artur Popko – wiceprezes i dyrektor operacyjny spółki Budimex cytowany w komunikacie. – Średnio każdego dnia na budowie pracowało około 20 jednostek sprzętu. Prace prowadziliśmy także zimą – dodaje Artur Popko.

Prace wykonywane zostały w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II” mającego na celu dostosowanie jednej z najważniejszych linii kolejowej w Polsce do prędkości 250 km/h. Aby pociągi mogły kursować z taką prędkością, w torach głównych zabudowano 14 szt. rozjazdów z ruchomym dziobem krzyżownicy, 10 o promieniu R=1200 i 4 o promieniu R=500. Łącznie na stacji Idzikowice zabudowano 44 nowe rozjazdy, 19,157 km torów oraz 25 km sieci trakcyjnej.

Budimex podkreśla, że jest obecnie w pierwszej trójce największych generalnych wykonawców modernizacji linii kolejowych w Polsce. W zeszłym roku firma zakontraktowała kontrakty kolejowe o wartości 3,2 mld złotych. Oprócz tego polski wykonawca realizuje takie kontrakty kolejowe jak: LK17 Otwock – Lublin, Warszawa Zachodnia, E30 Trzebinia – Krzeszowice, LK139 – Czechowice – Dziedzice, Przebudowa Węzła Kolejowego Gdynia Port i E59 Wronki.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony