Partnerzy serwisu:

Bombardier z dopuszczeniem do eksploatacji technologii pokładowych dla ERTMS 2

Bombardier 18.08.2015 253

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-08-18 17:23:54 Autor: hhh
---.168.103.101
no, wreszcie.
2015-08-19 00:34:23 Autor: Beatrycze
---.dynamic.chello.pl
Bombardier... A gdzie Polskie produkty?? Potrafimy tylko podniecać się obcym kapitałem. Polska dla Polaków.
2015-08-19 07:24:21 Autor: valcoln
---.tktelekom.pl

valcoln
Ehh Beatrycze... Chcesz lepszego polskiego produktu? to proszę zrób go ;) to wolny kraj, zainwestuj nikt nie broni? a że nie ma lepszego systemu na chwilę obecną to co zrobić ;) Czasem mentalność komentatorów na tym portalu powoduje emocjonalną czkawkę ale jak napisałem to wolny kraj każdemu wolno komentować wg uznania.
Ps. Polska dla Polaków - Ziemia dla ziemniaków ;)

Na poprawę humoru trochę autoironii: http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Polak
2015-08-19 07:59:53 Autor: d3
---.146.130.138.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
O,oo to Bombardier szaleje na całym świece z tym ECTS na 29.000 km torów to akurat tyle torów ile mieliśmy w Polsce za komuny jeszcze 25 lat temu.
@ valcon - było coś doskonałego jak na lata siedemdziesiąte u nas i można tamten system było rozbudowywać i byłby skuteczniejszy od tego Bombardiera bo podstawa jest bardziej stabilna i dokładniejsza ale on był polski więc styropiany po 1990 r go permanentnie niszczyły abyśmy stali się murzynami zachodu ( w Rosji taki sam system rozbudowano o nowe elementy i ma się dobrze)
2015-08-19 08:59:31 Autor: valcoln
---.tktelekom.pl

valcoln
Ot i mentalność styropianów niestety. Była możliwość rozwoju i modernizacji istniejącego systemu więc lepiej było w owczym pędzie za zachodem zarzucić wszystko. Niestety obecna przepaść technologiczna jest tak duża że nadrobienie jej i stworzenie bezpiecznego, funkcjonalnego systemu i przeprowadzenie procesu autoryzacji w ruchu pochłonęła by olbrzymie sumy. Więc na zdrowy rozsądek - korzystajmy z dokonań innych ale miejmy świadomość swojej tożsamości ;)
2015-08-19 13:07:14 Autor: ISDR
---.icpnet.pl
"można tamten system było rozbudowywać". Polaczkowanie level hard. Można, ale nie zrobiono. Zamiast pierd... trzeba było wpłynąć na zmianę systemu w Polszy, a nie teraz narzekać jaki to Bombardier jest bebe bo potrafi. Lepszy Bombardier niż polaczkowe pierd...
2015-08-19 13:36:07 Autor: valcoln
---.tktelekom.pl

valcoln
ECTS to nie tylko podzespoły Bombardiera wiec wynik 29 tyś km systemu jak na jedna firmę to chyba czołówka w branży?
2015-08-19 15:29:16 Autor: zeus04
---.133.22.13
A czy systemy stosowane w metrze warszawskim, oraz w czeskiej Pradze są gorsze od ETCS?
2015-08-19 18:18:52 Autor: esie
---.sieradz.vectranet.pl
@zeus04
To takze są systemy ATP (jak ETCS) ale zaprojektowane specjalnie dla linii metra - przede wszystkim mają krótszy czas następstwa między pociągami.
To polskie systemy, ich producentem też jest Bombardier (ZWUS Katowice).
2015-08-19 19:00:18 Autor: powiatowy_joe
---.dynamic.chello.pl
d3, obserwuję twoje komentarze pod każdym artykułem jak z uporem maniaka mielesz niestworzone historie o polskim systemie sygnalizacji kabinowej jakoby z lat 70, który był doskonały. Powtórzę jeszcze raz: GADASZ WIERUTNE BZDURY.

Tak się składa że zawodowo zajmuję się SRK, interesuję się też trochę starociami i mam sporo starej literatury z tematu.

System sygnalizacji kabinowej testowany był raz na przełomie lat 50/60' - system szwedzki Ericssona w powiązaniu z blokadą liniową z transmisją przez toki szynowe. 2 częstotliwości: 125Hz, 75Hz i odpowiadające za przekazywanie do sygnalizatora na pulpicie informacji "wolna droga", "ostrzeżenie" i "stój". Sygnalizacja była tylko kolorowymi lampkami i dzwonkiem, ten system nie posiadał połączenia z układem hamulcowym lokomotywy. System nigdy nie został nigdzie wdrożony ani uruchomiony. Blokada SBL przystosowana do współpracy z nim też nie została zainstalowana.

W latach 60 testowano 3 i 2 punktowe ostrzeganie z samoczynnym hamowaniem podobne do Indusi, ale też nie zostało wdrożone. Został nam tylko ogryzek - 1-punktowe SHP.

W latach 60 i 70 zabudowywano kodową blokadę COB-56 wzorowaną na radzieckiej CNII, wykorzystującą transmisję impulsów niskiej częstotliwości (z koderem elektromechanicznym) przez toki syznowe. W literaturze pojawiła się wzmianka o możliwości jej wykorzystania przez sygnalizację kabinową, ale takie układy pojazdowe nigdy nie powstały. Jedyną korzyścią z takiej blokady była oszczędność kabli wzdłuż szlaku. Ten pomysł zemścił się po latach w 1990r. - wskutek złego utrzymania torowiska impulsy z jednego toru przeszły na drugi dając fałszywe wskazanie na semaforze odstępowym doprowadzając do katastrofy w Ursusie. Po tym wydarzeniu zdemontowano blokady kodowe w całej Polsce. Jednak nie było tam żadnej sygnalizacji kabinowej!

Ostatnim podejściem do polskiej sygnalizacji kabinowej był system KHP opracowywany w połowie lat 80. Był technologicznie przestarzały i wykorzystywał elementy elektronicznej niskiej skali integracji oraz tranzystory germanowe dostarczane przez przemysł krajowy ;). System przekazywał informację o 2 kolejnych odstępach SBL z użyciem różnej długości impulsów przez toki szynowe + posiadał wymuszanie hamowania na 600m. przed semaforem wskazującym STOP. System testowano na Magistrali Węglowej, i jak mi powiedział jeden stary projektant:
"więcej utrudniał ruch niż go usprawniał" powodując m.in. nagłe hamowania pociągów bez ostrzeżenia i bez powodu ;). System zdemontowano. Miałem w ręku schematy z jednej stacji z eksperymentalnymi układami KHP - według tabelek pochodziły z 1992r.

Ostatnie podejście - na początku 2000, testowano system EBICab900, który działał dokładnie tak jak obecny standard ETCS poziomu 1: balisy + kontrola profilu prędkości. Po gruntownych i zakończonych pozytywnie testach zrezygnowano z zakupu systemu "bo zaraz będzie ETCS" i tak znowu straciliśmy parę lat do tyłu.

Także zapamiętaj - nigdy w Polsce nie udało się wdrożyć sprawnie działającej kabinówki. I nie pisz więcej bzdur!
Przez takie posty jak twoje szerzy się wśród ludzi niewiedza i powtarzanie niesprawdzonych mitów. Niestety, nie można wierzyć temu co jest w internecie, najwięcej wiedzy jest w książkach - papierowych i to już mocno archiwalnych. Polecam polowanie na literaturę kolejową z lat 50 i 60, nieocenione kompendium wiedzy. Nie polecam powtarzania niesprawdzonych głupot z internetu!!

Pozdrawiam
pasjonat SRK
2015-09-01 14:43:35 Autor: pok
---.133.40.85
Dokładnie, Bombardier ma w Katowicach duży dział inżynierii. Ponad 300 osób pracuje nad rozwojem ich systemów sterowania.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony