Bombardier z dopuszczeniem do eksploatacji technologii pokładowych dla ERTMS 2
Bombardier ⚫ 18.08.2015 ⚫
253
Archiwum RK
Komentarze:
2015-08-18 17:23:54 Autor: hhh
---.168.103.101
no, wreszcie.
2015-08-19 00:34:23 Autor: Beatrycze
---.dynamic.chello.pl
Bombardier... A gdzie Polskie produkty?? Potrafimy tylko podniecać się obcym kapitałem. Polska dla Polaków.
2015-08-19 07:24:21 Autor: valcoln
---.tktelekom.pl

valcoln
Ehh Beatrycze... Chcesz lepszego polskiego produktu? to proszę zrób go ;) to wolny kraj, zainwestuj nikt nie broni? a że nie ma lepszego systemu na chwilę obecną to co zrobić ;) Czasem mentalność komentatorów na tym portalu powoduje emocjonalną czkawkę ale jak napisałem to wolny kraj każdemu wolno komentować wg uznania.
Ps. Polska dla Polaków - Ziemia dla ziemniaków ;)
Na poprawę humoru trochę autoironii: http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Polak
Ps. Polska dla Polaków - Ziemia dla ziemniaków ;)
Na poprawę humoru trochę autoironii: http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Polak
2015-08-19 07:59:53 Autor: d3
---.146.130.138.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
O,oo to Bombardier szaleje na całym świece z tym ECTS na 29.000 km torów to akurat tyle torów ile mieliśmy w Polsce za komuny jeszcze 25 lat temu.
@ valcon - było coś doskonałego jak na lata siedemdziesiąte u nas i można tamten system było rozbudowywać i byłby skuteczniejszy od tego Bombardiera bo podstawa jest bardziej stabilna i dokładniejsza ale on był polski więc styropiany po 1990 r go permanentnie niszczyły abyśmy stali się murzynami zachodu ( w Rosji taki sam system rozbudowano o nowe elementy i ma się dobrze)
@ valcon - było coś doskonałego jak na lata siedemdziesiąte u nas i można tamten system było rozbudowywać i byłby skuteczniejszy od tego Bombardiera bo podstawa jest bardziej stabilna i dokładniejsza ale on był polski więc styropiany po 1990 r go permanentnie niszczyły abyśmy stali się murzynami zachodu ( w Rosji taki sam system rozbudowano o nowe elementy i ma się dobrze)
2015-08-19 08:59:31 Autor: valcoln
---.tktelekom.pl

valcoln
Ot i mentalność styropianów niestety. Była możliwość rozwoju i modernizacji istniejącego systemu więc lepiej było w owczym pędzie za zachodem zarzucić wszystko. Niestety obecna przepaść technologiczna jest tak duża że nadrobienie jej i stworzenie bezpiecznego, funkcjonalnego systemu i przeprowadzenie procesu autoryzacji w ruchu pochłonęła by olbrzymie sumy. Więc na zdrowy rozsądek - korzystajmy z dokonań innych ale miejmy świadomość swojej tożsamości ;)
2015-08-19 13:07:14 Autor: ISDR
---.icpnet.pl
"można tamten system było rozbudowywać". Polaczkowanie level hard. Można, ale nie zrobiono. Zamiast pierd... trzeba było wpłynąć na zmianę systemu w Polszy, a nie teraz narzekać jaki to Bombardier jest bebe bo potrafi. Lepszy Bombardier niż polaczkowe pierd...
2015-08-19 13:36:07 Autor: valcoln
---.tktelekom.pl

valcoln
ECTS to nie tylko podzespoły Bombardiera wiec wynik 29 tyś km systemu jak na jedna firmę to chyba czołówka w branży?
2015-08-19 15:29:16 Autor: zeus04
---.133.22.13
A czy systemy stosowane w metrze warszawskim, oraz w czeskiej Pradze są gorsze od ETCS?
2015-08-19 18:18:52 Autor: esie
---.sieradz.vectranet.pl
@zeus04
To takze są systemy ATP (jak ETCS) ale zaprojektowane specjalnie dla linii metra - przede wszystkim mają krótszy czas następstwa między pociągami.
To polskie systemy, ich producentem też jest Bombardier (ZWUS Katowice).
To takze są systemy ATP (jak ETCS) ale zaprojektowane specjalnie dla linii metra - przede wszystkim mają krótszy czas następstwa między pociągami.
To polskie systemy, ich producentem też jest Bombardier (ZWUS Katowice).
2015-08-19 19:00:18 Autor: powiatowy_joe
---.dynamic.chello.pl
d3, obserwuję twoje komentarze pod każdym artykułem jak z uporem maniaka mielesz niestworzone historie o polskim systemie sygnalizacji kabinowej jakoby z lat 70, który był doskonały. Powtórzę jeszcze raz: GADASZ WIERUTNE BZDURY.
Tak się składa że zawodowo zajmuję się SRK, interesuję się też trochę starociami i mam sporo starej literatury z tematu.
System sygnalizacji kabinowej testowany był raz na przełomie lat 50/60' - system szwedzki Ericssona w powiązaniu z blokadą liniową z transmisją przez toki szynowe. 2 częstotliwości: 125Hz, 75Hz i odpowiadające za przekazywanie do sygnalizatora na pulpicie informacji "wolna droga", "ostrzeżenie" i "stój". Sygnalizacja była tylko kolorowymi lampkami i dzwonkiem, ten system nie posiadał połączenia z układem hamulcowym lokomotywy. System nigdy nie został nigdzie wdrożony ani uruchomiony. Blokada SBL przystosowana do współpracy z nim też nie została zainstalowana.
W latach 60 testowano 3 i 2 punktowe ostrzeganie z samoczynnym hamowaniem podobne do Indusi, ale też nie zostało wdrożone. Został nam tylko ogryzek - 1-punktowe SHP.
W latach 60 i 70 zabudowywano kodową blokadę COB-56 wzorowaną na radzieckiej CNII, wykorzystującą transmisję impulsów niskiej częstotliwości (z koderem elektromechanicznym) przez toki syznowe. W literaturze pojawiła się wzmianka o możliwości jej wykorzystania przez sygnalizację kabinową, ale takie układy pojazdowe nigdy nie powstały. Jedyną korzyścią z takiej blokady była oszczędność kabli wzdłuż szlaku. Ten pomysł zemścił się po latach w 1990r. - wskutek złego utrzymania torowiska impulsy z jednego toru przeszły na drugi dając fałszywe wskazanie na semaforze odstępowym doprowadzając do katastrofy w Ursusie. Po tym wydarzeniu zdemontowano blokady kodowe w całej Polsce. Jednak nie było tam żadnej sygnalizacji kabinowej!
Ostatnim podejściem do polskiej sygnalizacji kabinowej był system KHP opracowywany w połowie lat 80. Był technologicznie przestarzały i wykorzystywał elementy elektronicznej niskiej skali integracji oraz tranzystory germanowe dostarczane przez przemysł krajowy ;). System przekazywał informację o 2 kolejnych odstępach SBL z użyciem różnej długości impulsów przez toki szynowe + posiadał wymuszanie hamowania na 600m. przed semaforem wskazującym STOP. System testowano na Magistrali Węglowej, i jak mi powiedział jeden stary projektant:
"więcej utrudniał ruch niż go usprawniał" powodując m.in. nagłe hamowania pociągów bez ostrzeżenia i bez powodu ;). System zdemontowano. Miałem w ręku schematy z jednej stacji z eksperymentalnymi układami KHP - według tabelek pochodziły z 1992r.
Ostatnie podejście - na początku 2000, testowano system EBICab900, który działał dokładnie tak jak obecny standard ETCS poziomu 1: balisy + kontrola profilu prędkości. Po gruntownych i zakończonych pozytywnie testach zrezygnowano z zakupu systemu "bo zaraz będzie ETCS" i tak znowu straciliśmy parę lat do tyłu.
Także zapamiętaj - nigdy w Polsce nie udało się wdrożyć sprawnie działającej kabinówki. I nie pisz więcej bzdur!
Przez takie posty jak twoje szerzy się wśród ludzi niewiedza i powtarzanie niesprawdzonych mitów. Niestety, nie można wierzyć temu co jest w internecie, najwięcej wiedzy jest w książkach - papierowych i to już mocno archiwalnych. Polecam polowanie na literaturę kolejową z lat 50 i 60, nieocenione kompendium wiedzy. Nie polecam powtarzania niesprawdzonych głupot z internetu!!
Pozdrawiam
pasjonat SRK
Tak się składa że zawodowo zajmuję się SRK, interesuję się też trochę starociami i mam sporo starej literatury z tematu.
System sygnalizacji kabinowej testowany był raz na przełomie lat 50/60' - system szwedzki Ericssona w powiązaniu z blokadą liniową z transmisją przez toki szynowe. 2 częstotliwości: 125Hz, 75Hz i odpowiadające za przekazywanie do sygnalizatora na pulpicie informacji "wolna droga", "ostrzeżenie" i "stój". Sygnalizacja była tylko kolorowymi lampkami i dzwonkiem, ten system nie posiadał połączenia z układem hamulcowym lokomotywy. System nigdy nie został nigdzie wdrożony ani uruchomiony. Blokada SBL przystosowana do współpracy z nim też nie została zainstalowana.
W latach 60 testowano 3 i 2 punktowe ostrzeganie z samoczynnym hamowaniem podobne do Indusi, ale też nie zostało wdrożone. Został nam tylko ogryzek - 1-punktowe SHP.
W latach 60 i 70 zabudowywano kodową blokadę COB-56 wzorowaną na radzieckiej CNII, wykorzystującą transmisję impulsów niskiej częstotliwości (z koderem elektromechanicznym) przez toki syznowe. W literaturze pojawiła się wzmianka o możliwości jej wykorzystania przez sygnalizację kabinową, ale takie układy pojazdowe nigdy nie powstały. Jedyną korzyścią z takiej blokady była oszczędność kabli wzdłuż szlaku. Ten pomysł zemścił się po latach w 1990r. - wskutek złego utrzymania torowiska impulsy z jednego toru przeszły na drugi dając fałszywe wskazanie na semaforze odstępowym doprowadzając do katastrofy w Ursusie. Po tym wydarzeniu zdemontowano blokady kodowe w całej Polsce. Jednak nie było tam żadnej sygnalizacji kabinowej!
Ostatnim podejściem do polskiej sygnalizacji kabinowej był system KHP opracowywany w połowie lat 80. Był technologicznie przestarzały i wykorzystywał elementy elektronicznej niskiej skali integracji oraz tranzystory germanowe dostarczane przez przemysł krajowy ;). System przekazywał informację o 2 kolejnych odstępach SBL z użyciem różnej długości impulsów przez toki szynowe + posiadał wymuszanie hamowania na 600m. przed semaforem wskazującym STOP. System testowano na Magistrali Węglowej, i jak mi powiedział jeden stary projektant:
"więcej utrudniał ruch niż go usprawniał" powodując m.in. nagłe hamowania pociągów bez ostrzeżenia i bez powodu ;). System zdemontowano. Miałem w ręku schematy z jednej stacji z eksperymentalnymi układami KHP - według tabelek pochodziły z 1992r.
Ostatnie podejście - na początku 2000, testowano system EBICab900, który działał dokładnie tak jak obecny standard ETCS poziomu 1: balisy + kontrola profilu prędkości. Po gruntownych i zakończonych pozytywnie testach zrezygnowano z zakupu systemu "bo zaraz będzie ETCS" i tak znowu straciliśmy parę lat do tyłu.
Także zapamiętaj - nigdy w Polsce nie udało się wdrożyć sprawnie działającej kabinówki. I nie pisz więcej bzdur!
Przez takie posty jak twoje szerzy się wśród ludzi niewiedza i powtarzanie niesprawdzonych mitów. Niestety, nie można wierzyć temu co jest w internecie, najwięcej wiedzy jest w książkach - papierowych i to już mocno archiwalnych. Polecam polowanie na literaturę kolejową z lat 50 i 60, nieocenione kompendium wiedzy. Nie polecam powtarzania niesprawdzonych głupot z internetu!!
Pozdrawiam
pasjonat SRK
2015-09-01 14:43:35 Autor: pok
---.133.40.85
Dokładnie, Bombardier ma w Katowicach duży dział inżynierii. Ponad 300 osób pracuje nad rozwojem ich systemów sterowania.
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |