Bombardier otrzymał dofinansowanie dla pociągu na baterię
lk, Rynek Kolejowy ⚫ 23.09.2016 ⚫
287

fot. Bombardier
Koncern Bombardier otrzyma dofinansowanie dla projektu elektrycznego zespołu trakcyjnego wyposażonego w baterie, które pozwolą przejechać linie częściowo zelektryfikowane bez zmiany napędu.
Umowa na dofinansowanie została podpisana przez niemieckiego federalnego ministra transportu Aleksandra Dobrindta podczas targów InnoTrans 2016 w Berlinie. Ministerstwo wesprze innowacyjny projekt dofinansowaniem w wysokości 4 mln euro pochodzących z rządowego Fundusz Elektromobilności. Bombardzie zrealizuje projekt we współpracy z Uniwersytetem Technologicznym w Berlinie i spółką Südwestdeutsche Verkehrs-AG oraz Nahverkehrsgesellschaft Baden-Württemberg.
– Pociągi z napędem spalinowym są obecnie eksploatowane na liniach, których elektryfikacja jest nieopłacalna lub jeszcze nie została przeprowadzona – szczególnie na liniach drugorzędnych. Nasza inwestycja pozwoli na opracowanie zeoemisyjnej i efektywnej energetycznie i kosztowo alternatywy dla pociągów z silnikami siesla – powiedział minister Dornbrindt.
Projekt pociągu Talent 3 z baterią Primove ma stać się przyjazną dla środowiska alternatywą na liniach niezelektryfikowanych. Dodatkową korzyścią ma być redukcja hałasu i zanieczyszczeń co sprawi że podróż koleją będzie przyjemniejsza. Dla przewoźników dużą korzyścią będzie wyeliminowanie potrzeby zmiany jednostki napędowej podczas podróży.
– Pociągi z napędem spalinowym są obecnie eksploatowane na liniach, których elektryfikacja jest nieopłacalna lub jeszcze nie została przeprowadzona – szczególnie na liniach drugorzędnych. Nasza inwestycja pozwoli na opracowanie zeoemisyjnej i efektywnej energetycznie i kosztowo alternatywy dla pociągów z silnikami siesla – powiedział minister Dornbrindt.
Projekt pociągu Talent 3 z baterią Primove ma stać się przyjazną dla środowiska alternatywą na liniach niezelektryfikowanych. Dodatkową korzyścią ma być redukcja hałasu i zanieczyszczeń co sprawi że podróż koleją będzie przyjemniejsza. Dla przewoźników dużą korzyścią będzie wyeliminowanie potrzeby zmiany jednostki napędowej podczas podróży.
Komentarze:
InnoTrans 2016

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |