Partnerzy serwisu:

Bombardier: Kontrakt na wagony piętrowe dla North County Transit District

Roman Czubiński 19.07.2020 30

Bombardier: Kontrakt na wagony piętrowe dla North County Transit District
wiz. Bombardier
Kolejny amerykański przewoźnik zdecydował się na zakup wagonów piętrowych BiLevel produkcji Bombardiera. Nowy tabor umożliwi znaczną poprawę częstotliwości kursowania pociągów podmiejskich San Diego - Oceanside. Dostawy mają nastąpić jesienią i zimą 2022 r.
North County Transit District (NCTD) zamówił 11 nowych wagonów piętrowych BiLevel w wariancie podmiejskim, przeznaczonych do obsługi połączeń COASTER z San Diego do Oceanside. Umowę podpisano 7 lipca, przygotowania do finalizacji kontraktu trwały jednak od kwietnia. NCTD zamierza wykorzystać nowy tabor do zwiększenia częstotliwości połączeń, a także do zabezpieczenia rezerwy na czas zbliżających się napraw okresowych obecnie posiadanych wagonów.

Obecnie w dni powszednie przewoźnik uruchamia 11 par pociągów COASTER, a w weekendy – 4 pary dziennie. Najkrótsze interwały wynoszą od 45 do 60 minut, a najdłuższe – do 3,5 godziny. Po uzupełnieniu taboru pociągi mają kursować w szczycie co pół godziny, a poza nim – co godzinę. Łącznie w dni robocze ma kursować aż 21 par pociągów.

Zamówienie podstawowe jest warte ok. 43 milionów dolarów. W jego skład wchodzi 8 wagonów przejściowych i 3 sterownicze. Zostaną z nich sformowane dwa składy (jeden wagon sterowniczy ma stanowić dodatkową rezerwę). NCTD ma ponadto prawo skorzystania z opcji na zakup 27 kolejnych wagonów. We flocie przewoźnika znajduje się dziś 28 wagonów piętrowych BiLevel oraz 7 lokomotyw.

Wagony BiLevel zyskały na kontynencie północnoamerykańskim wielką popularność. Ich pierwsza wersja zadebiutowała w roku 1978. Na ich zakup zdecydowało się łącznie 14 przewoźników i organizatorów przewozów w Kanadzie i USA (ostatnio informowaliśmy o ich kupnie przez dwa zarządy transportu z amerykańskiego Zachodniego Wybrzeża). W wyniku ostatniej modernizacji pojazdy zyskały budowę pudła zapewniającą większe bezpieczeństwo w razie zderzenia (system Crash Energy Management), a także bardziej opływowy kształt kabiny maszynisty, energooszczędne oświetlenie, zmiany w układzie otwierania drzwi oraz wentylacji. Przy siedzeniach pasażerów pojawiły się gniazdka USB.

Budową wagonów zajmie się kanadyjska fabryka koncernu Bombardiera w Thunder Bay. Dzięki masowej skali produkcji czas dostawy będzie stosunkowo krótki: pierwsze wagony dla NCTD mają być dostarczone już jesienią 2022 r. Po zakończeniu odbiorów – o kilka miesięcy później, w okresie zimowym – zaczną wozić pasażerów.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony