Partnerzy serwisu:

Bocznica - kluczowy element dla rozwoju przewozów towarowych

Rynek Kolejowy 09.06.2015 102

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-06-09 11:36:51 Autor: gość
---.dynamic.gprs.plus.pl
Ale termin wybrali, akurat urlop.
2015-06-09 12:54:56 Autor: et21
---.jeleniagora.vectranet.pl
Jestem kompletnym laikiem, ignorantem i onaniastym mikolem.

Co potrzebuję, aby odprawić ładownego TIRa z podwórka pod moim blokiem? Nic, ew. telefon. Na kartę. Mogę zadzwonić choćby zaraz.
300m ode mnie jest stara ciepłownia z zardzewiałą bocznicą. Co potrzebuję, aby odprawić choćby próżny wagon z tej bocznicy? Kilka(naście) segregatorów dokumentów, kilkadziesiąt tysięcy zł i conajmniej parę miesięcy.
Co potrzebuję, aby położyć kilkadziesiąt metrów torów na moje podwórko? Kilka kartonów dokumentów, miliony i lata.

Czy w PL jest target na przewozy w skali milionów zł? Kruszywa? Ruda, węgiel, koks? Paliwa płynne? Złom, stal?
Co poza tym? W tej skali kosztów wszystko da się taniej przewieźć TIRem albo nawet busem.

Tyle w temacie.
2015-06-09 13:05:26 Autor: Intermodal
---.pruszczgdanski.vectranet.pl
Ile bocznic "zaorano" w ciągu ostatnich 25 lat ?
Przesyłki jednowagonowe są nieopłacalne, poza PKP Cargo i LOTOS Kolej chyba żaden z przewoźników nie ma tej usługi.
Całe szczęście sporo bocznic, wyładowni itp się zachowało, niektóre stoją odłogiem i czekają na lepsze czasy. Nie trzeba milionów by ruch na nie wrócił, trzeba klientów którzy woleli by coś nadać wagonami a nie TIR-em.
2015-06-09 14:23:57 Autor: mk kielce
---.26.8.244
W Kielcach ostatnio zlikwidowano ostatnie bocznice do Iskry i Społem. Park technologiczny bez kolei. Ciągi bocznicowe na Herbach nie istnieją. O czym tu mowa?
2015-06-09 17:40:57 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Bocznice obecnie to przede wszystkim przemysł ciężki, wydobywczy i energetyka.
Przewozy rozproszone w Cargo to niechciane dziecko już od dobrych kilku lat, oni nie raz i nie dwa mówili, że interesują ich przewozy całopociągowe z pkt A do pkt B, a nie pieprzenie się z drobnicą i zdawki.
Swoje robi też polityka państwa i samorządów terytorialnych - powstają nowe centra logistyczne, fabryki - a głównym bonusem lokalizacyjnym jest bliskość autobany ew. eski.
2015-06-10 08:29:04 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Bocznicom "pomaga" w znacznej mierze kosztowna i rozbuchana papierologia.

http://www.rynek-kolejowy.pl/32554/Warunki_przetargowe_wykluczaja_transport_wegla_koleja_Kampania_Tiry_na_tory_protestuje_.htm

http://www.rynek-kolejowy.pl/36651/ZNPK_interweniuje_ws_likwidacji_linii_kolejowych.htm
2015-06-10 10:50:19 Autor: kolej moja miłość
---.toya.net.pl
To czy klient wybierze kolej czy transport kołowy zależy od ceny usługi, czasu jej realizacji, bezpieczeństwa i jakości przewozu oraz dostępności. Dotyczy to zarówno ruchu pasażerskiego jak i towarowego. To jest cała filozofia. Chcąc konkurować na rynku przewozów trzeba te wszystkie aspekty brać pod uwagę.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony