Partnerzy serwisu:

Jest umowa na nadzór nad odcinkiem Warszawa Wschodnia – Wawer. Wykonawca w 2021 r.

inf. pras, / kł, Rynek Kolejowy 02.11.2020 46

arrow
arrow
Jest umowa na nadzór nad odcinkiem Warszawa Wschodnia – Wawer. Wykonawca w 2021 r.
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Jest umowa na nadzór nad odcinkiem Warszawa Wschodnia – Wawer. Wykonawca w 2021 r.
Jest umowa na nadzór nad odcinkiem Warszawa Wschodnia – Wawer. Wykonawca w 2021 r.
Jest umowa na nadzór nad odcinkiem Warszawa Wschodnia – Wawer. Wykonawca w 2021 r.
Jest umowa na nadzór nad odcinkiem Warszawa Wschodnia – Wawer. Wykonawca w 2021 r.
Jest umowa na nadzór nad odcinkiem Warszawa Wschodnia – Wawer. Wykonawca w 2021 r.
Jest umowa na nadzór nad odcinkiem Warszawa Wschodnia – Wawer. Wykonawca w 2021 r.
PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do modernizacji kolejnej trasy wyjazdowej z Warszawy do Wawra. Podpisana została umowa na nadzór inwestycji.
Jak informuje PKP PLK, umowa na inżyniera kontraktu na modernizację linii nr 7 na odcinku Warszawa Wschodnia Osobowa – Warszawa Wawer, warta 6,9 mln zł netto, została podpisana z konsorcjum firm Biuro Realizacji Inwestycji Koltech Inwestor Sp. z o.o. oraz Multiconsult Polska Sp. z o.o. – Rozbudowa kolei aglomeracyjnej to zwiększenie roli najbardziej ekologicznego środka transportu. Krajowy Program Kolejowy zapewnia także lepsze możliwości sprawnych połączeń między miastami. Tworzymy bezpieczniejszą, komfortową i nowoczesną kolej, co przekłada się na lepsze warunki życia mieszkańców – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury cytowany w komunikacie.

Kiedy umowa z wykonawcą? 

W sierpniu PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na wykonanie tej inwestycji. Prace zostaną w tym etapie ograniczone do odcinka Warszawa Wschodnia – Wawer wraz z budową nowego przystanku Warszawa Wiatraczna. Zamawiający przeznaczył na realizację zadania 637,2 mln zł brutto. Wpłynęło aż jedenaście ofert, w bardzo zróżnicowanych cenach. O termin podpisania umowy z wykonawcą pytał Jarosław Osowski z "Gazety Stołecznej".  – Były odwołania od procedur na każdym etapie postępowania – odpowiedział prezes spółki Ireneusz Merchel. I dodał: – W ciągu miesiąca dokonamy wyboru wykonawcy, ale na podstawie dotychczasowych doświadczeń podpisanie umowy zakładamy na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2021 r. Miesiąc musi potrwać kontrola w Urzędzie Zamówień Publicznych. Najważniejsze, że ten odcinek będzie gotowy do końca pierwszej połowy 2023 r.

Prezes Merchel podtrzymał też plan czterotorowej inwestycji przecinającej Wawer z przejściami podziemnymi oraz nowymi tunelami w Radości i w Falenicy. Jak czytamy, wszystko zależy od tego, czy w drugiej połowie 2021 r. uda się pozyskać fundusze na ten cel. Jeśli tak, to na przełomie 2021/22 r. zostałby ogłoszony przetarg, a prace – czyli też kolejne od 2017 r. utrudnienia na linii otwockiej – zaczęłyby się w momencie finiszu przebudowy odcinka grochowskiego w 2023 r.

Nowy przystanek Wiatraczna

Jak przypomina PKP PLK, na tym etapie inwestycji powstanie nowy przystanek Warszawa Wiatraczna oraz przebudowane zostaną przystanki Warszawa Olszynka Grochowska, Warszawa Gocławek oraz Warszawa Wawer. Po przebudowie poprawi się dostępność dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Pięć nowych przejść podziemnych istotnie ułatwi komunikację w obszarze kolejowym oraz zwiększy bezpieczeństwo.

W dalszej kolejności przebudowany będzie układ torów oraz wybudowane dwa dodatkowe tory dalekobieżne od Warszawy Gocławek do Warszawy Wawer. Przygotowane zostanie „wyjście” nowego układu torów od stacji Wawer do Otwocka, które będzie realizowane w kolejnym etapie.

Cztery tory między Warszawą Wschodnią a Otwockiem umożliwią rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego. 
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony