Partnerzy serwisu:

Trzy nowe przystanki na Podkarpaciu za 9 milionów złotych. Dla kilku pociągów dziennie

Michał Szymajda 08.02.2022 6k

arrow
arrow
Trzy nowe przystanki na Podkarpaciu za 9 milionów złotych. Dla kilku pociągów dziennie
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Trzy nowe przystanki na Podkarpaciu za 9 milionów złotych. Dla kilku pociągów dziennie
Trzy nowe przystanki na Podkarpaciu za 9 milionów złotych. Dla kilku pociągów dziennie
Trzy nowe przystanki na Podkarpaciu za 9 milionów złotych. Dla kilku pociągów dziennie
PKP Polskie Linie Kolejowe zbudują trzy nowe przystanki kolejowe na Podkarpaciu. Sens ich powstania jest kontrowersyjny, wobec żadnej lub mizernej oferty kolei regionalnej, jaką oferuje samorząd Podkarpacia w miejscach, gdzie powstaną. Będą kosztować 9 milionów złotych.
– Nowe przystanki Mielec Europark i Chorzelów Południowy powstaną na trasie Padew – Dębica. Przystanek Strzyżów Zachód zostanie zbudowany na linii Rzeszów – Jasło. Mieszkańcy zyskają dodatkowe punkty dostępu do kolei, a to oznacza lepsze możliwości codziennych przejazdów koleją do pracy, szkoły, czy podróży okazjonalnych – czytamy w komunikacie prasowym PKP PLK.

– Budowa nowych przystanków w Mielcu, Chorzelowie i Strzyżowie w ramach Programu Przystankowego jest odpowiedzią na potrzeby komunikacyjne mieszkańców Podkarpacia. Dzięki rządowemu programowi zwiększy się dostępność do kolei, a to przekłada się również na atrakcyjność regionu i poprawę warunków życia – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Problem w tym, że dla przystanków w Mielcu (Europark) i Chorzelowie Południowym na razie planuje się taki ruch osobowy, który podważa sens budowy dodatkowej infrastruktury pasażerskiej. Województwo podkarpackie na odcinku z Mielca do Padwi zamierza bowiem uruchamiać... dwa pociągi dziennie (tylko 4 kursują na wyremontowanym za wielkie pieniądze odcinku linii z Dębicy do Mielca), o czym piszemy tutaj. Jak informuje PLK, w Mielcu, przystanek Europark będzie zlokalizowany w rejonie strefy ekonomicznej, koło przejazdu kolejowo-drogowego. Chorzelów Południowy zostanie wybudowany w ciągu drogi gminnej Chorzelów – Szkotnia, przy przejeździe kolejowo-drogowym. 

W Strzyżowie przystanek Strzyżów Zachód będzie w ciągu drogi gminnej przy ul. 1 Maja, obok przejazdu kolejowo-drogowego. Tutaj oferta powinna być nieco lepsza (ok. 7 par pociągów), choć na razie nie powstanie w Strzyżowie dużo ważniejszy przystanek przy rynku, a "Strzyżów Zachód" będzie odcięty od siatki połączeń PKM, o czym piszemy tutaj.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 1 lutego br. umowy z wykonawcami na zaprojektowanie i zrealizowanie prac o łącznej wartości blisko 9 mln zł netto. Mielec Europark będzie kosztować 3 mln zł netto, Chorzelów Południowy – 2,4 mln zł. Zbuduje je Intop Tarnobrzeg. Umowę na realizację przystanku Strzyżów Zachód, o wartości 3,2 mln zł netto zawarto z Przedsiębiorstwem Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej.

Zaprojektowanie i wykonanie robót dla budowy nowych przystanków zaplanowano w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”. Rozpoczęcie prac zaplanowano w pierwszym kwartale 2023 r., a ich zakończenie w trzecim kwartale 2023 r. Warto podkreślić, że obecnie na linii 106 z Rzeszowa do Strzyżowa zaczęły się już prace przy budowie mijanek i nowych przystanków, które wstrzymały ruch kolejowy na tej linii. Czy będzie potrzebne kolejne wstrzymanie ruchu ze względu na budowę "Strzyżowa Zachód"? Tego na razie nie wiemy.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony