Partnerzy serwisu:

Bilety ŁKA w kasach PKP IC. Będzie wspólna oferta?

Kasper Fiszer 13.04.2016 161

Bilety ŁKA w kasach PKP IC. Będzie wspólna oferta?
Pociąg Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnejfot. Kasper Fiszer
Bilety Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej trafią w tym miesiącu do kas PKP Intercity. Będzie je można kupić jednak tylko na wybranych stacjach, głównie w regionie łódzkim. Po rozszerzaniu sieci dystrybucji o okienka kolejnych spółek kolejowych i portale internetowe ŁKA chce skupić się na budowaniu wspólnych ofert z innymi przewoźnikami.
Kończą się kilkumiesięczne negocjacje Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i PKP Intercity. Dwa lata po rozpoczęciu obsługi regionu łódzkiego przez ŁKA obaj przewoźnicy rozpoczynają wzajemną sprzedaż biletów. – W zasadzie zakończyliśmy już budowę całej sieci sprzedaży – podsumował na wczorajszej konferencji prasowej Janusz Malinowski, wiceprezes wojewódzkiej spółki.

Bilety ŁKA niemal wyłącznie w województwie łódzkim

ŁKA i PKP IC podpisały już umowę regulującą rozszerzenie sprzedaży, ale na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie wejdzie ona w życie. – W tej chwili odbywają się ostatnie testy. Jesteśmy już po szkoleniach naszych pracowników. Mogę powiedzieć z dużą pewnością, że stanie się to jeszcze w tym miesiącu – zapowiedział jednak wiceprezes ŁKA. Przewoźnik będzie sprzedawać bilety na pociągi dalekobieżne we wszystkich utrzymywanych przez siebie kasach własnych i agencyjnych, a więc w Pabianicach, Sieradzu, Zduńskiej Woli oraz na stacjach Łódź Widzew i Łódź Kaliska.

Znaczne ograniczenia będą jednak dotyczyły sprzedaży biletów ŁKA w kasach PKP Intercity. Będą one bowiem dostępne tylko w części punktów tego przewoźnika – tych położonych w województwie łódzkim oraz na dworcach w stolicy kraju. – Na razie nie planujemy sprzedaży w innych miejscowościach. Nasze usługi generalnie ciążą w naszym województwie i w Warszawie – tłumaczył zaskakującą decyzję Janusz Malinowski. Inni przewoźnicy regionalni, którzy zawarli stosowne porozumienia z PKP Intercity, mogą liczyć na oferowanie swoich biletów we wszystkich okienkach spółki.

Niewielka sprzedaż w nowych kanałach dystrybucji

Łódzka Kolej Aglomeracyjna podsumowała też inne podejmowane w ostatnim czasie działania związane z rozszerzaniem sieci dystrybucji biletów. – Staramy się wszystkimi możliwymi metodami zwiększyć dostępność naszych usług. Stąd rozwój kanałów internetowych i obsługa pasażerów komunikacji miejskiej dzięki biletomatom MPK – przekonywała Anna Lenarczyk, dyrektor handlowy ŁKA. – Należy podkreślić, że udział zdalnych kanałów sprzedaży stale rośnie – czytamy w komunikacie prasowym spółki.

Przedstawione przez ŁKA wyniki sprzedaży nie są jednak imponujące. Za pośrednictwem portalu Koleo przez pierwszy miesiąc jego funkcjonowania sprzedano 49 biletów o łącznej wartości 311,15 zł. W biletomatach MPK od 15 do 31 marca kupiono natomiast 169 biletów za łączną sumę 446,43 zł Oznacza to, że statystycznie jeden bilet został wydany w co czwartym automacie. Na tym tle stosunkowo dobrze wypada najnowszy portal obsługiwany przez IT-Trans. W okresie 1 – 11 kwietnia jego obroty w zakresie biletów ŁKA sięgnęły nieco ponad 2000 zł (sprzedano 143 bilety).

Wspólny bilet ŁKA i PKP Intercity?

Łódzka spółka zapowiada, że kolejnym etapem pracy nad sprzedażą biletów będzie tworzenie wspólnych ofert z innymi przewoźnikami. – Chcemy, by na jednym bilecie można było korzystać z usług naszych, jak i innej spółki. Podjęliśmy już działania w tym kierunku i negocjujemy stosowne umowy – powiedział Janusz Malinowski i dodał, że rozmowy w tej sprawie toczą się z PKP Intercity.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony