– W sumie, w 2011 r. przewieźliŚmy 16,5 mln ton towarów i wykonaliŚmy pracę przewozową ponad 3,8 mld tkm. Takie wyniki plasują CTL Logistics w Ścisłej czołówce przewoźników kolejowych w Polsce i decydują o pozycji lidera wŚród prywatnych firm w tej branży – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Jacek Bieczek, prezes CTL Logistics.
– Konsekwentnie realizujemy strategię operatora logistycznego wykonując nasze usługi w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej. Naszą aktywnoŚć można zaobserwować w wielu regionach Europy, m in. : Polsce, Rosji, Białorusi, Ukrainie, Czechach, Rumunii, Niemczech czy Holandii – dodaje.
CTL może pochwalić się również działalnoŚcią wykonywaną poza granicami Polski. – UmocniliŚmy współpracę z kontrahentami w Niemczech i zwiększyliŚmy tam w ciągu minionego roku tonaż przewożonych ładunków o 5% oraz blisko 8,5% pracę przewozową. ZrealizowaliŚmy w 2011 roku na niemieckim rynku przewozy produktów na poziomie 2,5 mln ton, w tym: paliw, kruszyw, chemii, stali, AGD oraz intermodalne. Nasza prognoza dla tego regionu pozwala planować nam jeszcze ambitniejszy wzrost przewozów w najbliższym okresie, nawet w skali dwucyfrowej rocznie. ZawarliŚmy kontrakt ze spółką Konrad Zippel Intermodal GmbH i wspólnie rozpoczęliŚmy od stycznia 2012 r. obsługę nowych przewozów z Hamburga i Bremerhaven do terminali w Büna oraz Wustermark. Roczny wolumen przewiezionego towaru na tych trasach szacujemy dodatkowo na 0,7 mln ton i jest to kontrakt wzmacniający naszą pozycję w segmencie transportu intermodalnego oraz potwierdzający zaufanie klientów do CTL Logistics. Do obsługi niemieckiego rynku kierujemy coraz więcej taboru kolejowego, który zwiększa tam nasz potencjał transportowy. WłaŚnie uruchomiliŚmy w Niemczech kolejne 4 nowoczesne lokomotywy Alstom Prima, które będą wykonywały dodatkową pracę przewozową. UmocniliŚmy również naszą pozycję w przewozach transgranicznych pomiędzy Polską a Niemcami z blisko 20% udziałem CTL Logistics w tym segmencie w 2011 roku. Od 2012 roku realizujemy także przewozy kolejowe bezpoŚrednio z Niemiec do Czech, co sprawia że stajemy dla niemieckich klientów partnerem w kompleksowej logistyce we wschodniej Europie – zaznacza Jacek Bieczek.
Ważną inwestycją dla rozwoju CTL Logistics na rynku wschodnim w 2011 roku, było wybudowanie i uruchomienie terminala masowego na Białorusi pod firmą BielPolLogistics. – Wykorzystując ten potencjał zrealizowaliŚmy już pierwsze przewozy węgla ze Wschodu do Polski. W terminalu Świadczymy usługi transportowe, przeładunkowe i magazynowania dla potoków węgla, drewna oraz innych towarów. Mamy tam możliwoŚć magazynowania ok. 150 tys. ton produktów masowych i planujemy osiągnąć poziom przeładunku 100 tys. ton/ miesięcznie. JesteŚmy przewoźnikiem, który przez wschodnią granicę przewozi do Polski własnymi pociągami towary pochodzące między innymi z Rosji czy Białorusi. Inni przewoźnicy dostarczają ładunki na granicę, skąd wagony przejmowane są przez państwowych operatorów. Dzięki doŚwiadczeniu i posiadanej infrastrukturze CTL Logistics jest już na Wschodzie sprawdzonym partnerem logistycznym – wyjaŚnia szef największego prywatnego przewoźnika w Polsce.
– Wyniki 2011 roku, zapewniły nam utrzymanie dobrej pozycji na rynku przewozów kolejowych. CTL Logistics, jest największym polskim prywatnym przewoźnikiem. Według danych UTK, jest również drugą w Polsce koleją pod względem pracy przewozowej i trzecią w globalnym rankingu firm pod względem iloŚci przewiezionych towarów – podsumowuje Jacek Bieczek.