Partnerzy serwisu:

Bieczek: Kolej towarowa jeszcze nie umiera

Rynek Kolejowy 04.06.2012 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2012-06-04 18:53:05 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
@\"Musimy jednak przestać myśleć o niej tylko i wyłącznie w kategoriach przewozów masowych, całopociągowych. Nie chcemy świadczyć tylko usług przewozowych, ale kompleksowe usługi logistyczne. \"
Ten człowiek wie o czym mówi w odróżnieniu od PKP-owskich kolesiów. Co ciekawsze zdradza w pewnym sensie konkurencji klucz do sprawy, wiedząc doskonale (jak myślę), że i tak nie jest ona zdolna połapać się w szczegółach. Próbuję bezskutecznie (również na tym forum) od kilku lat wysyłać podobny sygnał. Niestety rozwiązania przyjmowane przez PKP Cargo zmierzają jakby w przeciwnym kierunku. Szczegóły, podobnie jak Pan Jacek Bieczek, zachowam dla siebie. Powiem jednak nieco więcej - przewoźnicy, którzy nie znajdą pomysłu na zapewnienie kompleksowej obsługi przewozowej klientów łącznie (a nawet przede wszystkim) z odwozem ładunków rozproszonych, nie mają szans przetrwać na rynku. Aby problem rozwiązać potrzebna jest jednak dość precyzyjna, powiedziałbym matematycznie ścisła, logistyka. I w niej tkwi właśnie istota problemu.
2012-06-04 20:06:35 Autor: Emeryt
---.dynamic.chello.pl
\"Firma zintegrowana ma swoje zalety i wiem to z własnego doświadczenia, bo kierowałem wiele lat spółką CTL Maczki-Bór,,
Z tego co pamiętam to wyzyskiwał pan pracowników tzw.Fizycznych płacąc i wynagrodzenie na raty i w dodatku marne grosze a pana usprawiedliwienie na wszystka to była wymówka\"EFEKT PRZYKRÓTKIEJ KOŁDRY\".Jak widzę to jedyny efekt tej manipulacji to zaokrąglone pana policzki(szkoda że nie zaczerwienione).A poza tym co wy możecie wiedzieć o kolei jak większość kadry jaka tam pracuje posiada ukończony kierunek wykształcenia Ochrona środowiska.Dobrze że nie jestem już waszym niewolnikiem.
2012-06-04 21:34:35 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
I jeszcze jedno. Pan Bieczek przypomniał (co wygląda na ironię) także inną ważną kwestię mówiąc:
\"Ważnym elementem jest powołanie wspólnie z naszym białoruskim partnerem spółki Biel Pol Logistics i uruchomienie terminalu przeładunkowego po stronie białoruskiej. Pozwala nam on na kompleksowe przeładunki towarów z toru szerokiego na europejską szerokość i wjazd ze wschodu do Polski i dalej do Niemiec.\"
Powołanie tej spółki będzie miało również (nie tylko dla kierunku W-Z) decydujące znaczenie dla kontroli wjazdu pociągów z Polski. Wybiórcze ograniczanie przyjęcia na sieć białoruską może skutecznie blokować, organizowany przez PKP Cargo, tranzyt i import na Wschód. Jeśli się doda, że E20 staje się od roku 2015 korytarzem towarowym, zarządzanym przez międzynarodowy zarząd, to możemy uznać, że Polska niestety przegrała wszystkie własne naturalne atuty strategicznego położenia tranzytowego w Europie. Pieniądze jakie w ten sposób tracimy mogą być większe niż te, które władza chce uzyskać z prywatyzacji PKP Cargo.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony