Bezpośredni pociąg Warszawa - Paryż! Już za dwa lata
Jakub Madrjas ⚫ 25.11.2021 ⚫
20,9k

Fot. Didier Duforest
PKP Intercity współpracuje z zagranicznymi spółkami kolejowymi w kierunku rozwoju połączeń międzynarodowych. Już za dwa lata może ruszyć bezpośredni pociąg z Warszawy do Paryża.
Jak poinformowało niedawno Ministerstwo Infrastruktury, w nowym rozkładzie jazdy przewidziano 30 kolejowych połączeń międzynarodowych PKP Intercity. Przewoźnik uruchamia je (poza pociągami Warszawa - Berlin) na mocy umowy wieloletniej z ministerstwem, przy współpracy ze swoimi zagranicznymi odpowiednikami.
Współpraca międzynarodowa PKP Intercity
- Rozwijamy połączenia międzynarodowe, zagospodarowując lukę na rynku - tłumaczy “Rynkowi Kolejowemu” prezes PKP Intercity Marek Chraniuk. - Kolej jest coraz bardziej atrakcyjna względem transportu lotniczego. To nie tylko wygoda i niższa cena, ale i dużo bardziej ekologiczny środek transportu - dodaje.
PKP Intercity ostatnio pochwaliło się lepszymi wynikami sprzedaży biletów do Austrii i Czech po uruchomieniu sprzedaży dotychczasowych promocji w internecie. - Współpracujemy z naszymi zagranicznymi partnerami nad dalszym rozwojem połączeń. Uczestniczymy w grupach roboczych i spotkaniach technicznych - tłumaczy Chraniuk.
Będzie bezpośredni pociąg PKP Intercity Warszawa - Paryż
Jak zapowiedział podczas Kongresu Kolejowego prezes PKP Intercity, przygotowywane jest bezpośrednie połączenie z Warszawy do Paryża. Zdaniem Chraniuka wysoki standard taboru sypialnego może przekonać wielu pasażerów do wyboru na trasie do Paryża pociągu zamiast samolotu. – Pociągi nocne mają stać się „jeżdżącymi hotelami” – mówił prezes podczas debaty na Kongresie.
Jak zdradza szef przewoźnika, we współpracy z kolejami niemieckimi i francuskimi opracowywany jest obecnie jak najlepszy czas przejazdu. Prace muszą się też zakończyć po polskiej stronie, na magistrali E20. - Myślę, że połączenie może ruszyć w rozkładzie jazdy 2023-2024 - dodał. Nie zdecydowano jeszcze, jakim taborem będzie obsługiwane.
PKP Intercity w perspektywie do roku 2030 prowadzi obecnie ogromny, wart (łącznie z planowanymi inwestycjami) nawet 19 mld złotych program inwestycyjny. Jak mówi prezes Chraniuk, część tych inwestycji przeznaczonych jest również do obsługi międzynarodowego. To przede wszystkim wielosystemowe lokomotywy i wagony pasażerskie o prędkości maksymalnej 200 km/h, choć dopuszczenie do wjazdu na zagraniczne tory mają mieć również np. składy push-pull.
Współpraca międzynarodowa PKP Intercity
- Rozwijamy połączenia międzynarodowe, zagospodarowując lukę na rynku - tłumaczy “Rynkowi Kolejowemu” prezes PKP Intercity Marek Chraniuk. - Kolej jest coraz bardziej atrakcyjna względem transportu lotniczego. To nie tylko wygoda i niższa cena, ale i dużo bardziej ekologiczny środek transportu - dodaje.
PKP Intercity ostatnio pochwaliło się lepszymi wynikami sprzedaży biletów do Austrii i Czech po uruchomieniu sprzedaży dotychczasowych promocji w internecie. - Współpracujemy z naszymi zagranicznymi partnerami nad dalszym rozwojem połączeń. Uczestniczymy w grupach roboczych i spotkaniach technicznych - tłumaczy Chraniuk.
Będzie bezpośredni pociąg PKP Intercity Warszawa - Paryż
Jak zapowiedział podczas Kongresu Kolejowego prezes PKP Intercity, przygotowywane jest bezpośrednie połączenie z Warszawy do Paryża. Zdaniem Chraniuka wysoki standard taboru sypialnego może przekonać wielu pasażerów do wyboru na trasie do Paryża pociągu zamiast samolotu. – Pociągi nocne mają stać się „jeżdżącymi hotelami” – mówił prezes podczas debaty na Kongresie.
Jak zdradza szef przewoźnika, we współpracy z kolejami niemieckimi i francuskimi opracowywany jest obecnie jak najlepszy czas przejazdu. Prace muszą się też zakończyć po polskiej stronie, na magistrali E20. - Myślę, że połączenie może ruszyć w rozkładzie jazdy 2023-2024 - dodał. Nie zdecydowano jeszcze, jakim taborem będzie obsługiwane.
PKP Intercity w perspektywie do roku 2030 prowadzi obecnie ogromny, wart (łącznie z planowanymi inwestycjami) nawet 19 mld złotych program inwestycyjny. Jak mówi prezes Chraniuk, część tych inwestycji przeznaczonych jest również do obsługi międzynarodowego. To przede wszystkim wielosystemowe lokomotywy i wagony pasażerskie o prędkości maksymalnej 200 km/h, choć dopuszczenie do wjazdu na zagraniczne tory mają mieć również np. składy push-pull.
Komentarze:
Kongres Kolejowy

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |