Partnerzy serwisu:

Nowe rozjazdy przyjechały do Czechowic-Dziedzic w blokach

inf. pras oprac. JM 06.08.2021 2,8k

arrow
arrow
Nowe rozjazdy przyjechały do Czechowic-Dziedzic w blokach
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Nowe rozjazdy przyjechały do Czechowic-Dziedzic w blokach
Nowe rozjazdy przyjechały do Czechowic-Dziedzic w blokach
Nowe rozjazdy przyjechały do Czechowic-Dziedzic w blokach
Nowe rozjazdy przyjechały do Czechowic-Dziedzic w blokach
Nowe rozjazdy przyjechały do Czechowic-Dziedzic w blokach
Rozjazdy w stacji Czechowice-Dziedzice będą montowane wprost z platform, dzięki transportowi urządzeń „w blokach”. Nowoczesne rozwiązania stosowane są na linii E65 modernizowanej na odcinku Goczałkowice-Zdrój - Czechowice-Dziedzice - Zabrzeg za 1,4 mld zł.
Jak informuje PKP PLK, na tym krótkim odcinku linii E65 wbudowanych zostanie aż 119 rozjazdów. Dwa ponad czterdziestometrowe rozjazdy są montowane na stacji w pierwszym tygodniu sierpnia. To kolejne nowe urządzenia zabudowywane w torach, które przywieziono „w blokach”. Jak informuje PKP PLK, w ten sposób zapewniany jest transport tylko kluczowych rozjazdów.

Inwestor podkreśla, że transport blokowy (przewóz rozjazdów na specjalnych platformach umożliwiających załadunek, przewóz i rozładunek tych urządzeń bez konieczności demontażu) sprawia, że rozjazd w pełni zachowuje parametry, ważne m.in. dla bezpiecznego i sprawnego przejazdu pociągów. Rozjazd jest zabezpieczony przed ewentualnymi odkształceniami i uszkodzeniami podczas transportu. „Tradycyjny” przewóz rozjazdów wymaga demontażu u producenta, dostawa odbywa się w częściach i wymaga ponownego złożeni rozjazdu na placu budowy.

- PKP Polskie Linie Kolejowe sukcesywnie przygotowywały wykonawców do zmiany sposobu dostaw rozjazdów na blokową. Takie rozwiązania są teraz standardem. Chcemy, aby rozjazdy zachowywały najwyższą jakość, gdyż jest to ważne dla bezpieczeństwa, ale także pozwala na dłuższy okres eksploatacji, mniejsze nakłady utrzymaniowe – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych cytowany w komunikacie.

Wielobranżowy projekt na odcinku Goczałkowice-Zdrój - Czechowice-Dziedzice - Zabrzeg obejmuje także kompleksową przebudowę torów, sieci trakcyjnej. Istotnie poprawiają się warunki dla podróżnych. Pasażerowie pociągów już mogą korzystać z nowego peronu w Zabrzegu. O postępach prac PKP PLK informowała w czerwcu.

Liczby inwestycji:
  • 47 km torów
  • 56 km sieci trakcyjnej
  • 119 rozjazdów
  • 1 stacja Czechowice-Dziedzice i 2 przystanki Goczałkowice-Zdrój i Zabrzeg
  • 23 obiekty inżynieryjne, w tym 8 wiaduktów i 4 mosty
  • 3 przejazdy kolejowo-drogowe
  • 1 Lokalne Centrum Sterowania na stacji Czechowice-Dziedzice
Czasowe zmiany w komunikacji

Jak przyznaje PLK, zakres prac przy rozjazdach i układzie torowym wymagał zmian w komunikacji. W godzinach nocnych za 4 pociągi PKP Intercity oraz 4 pociągi Kolei Śląskich została wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa z 5 na 6 sierpnia. To dużo mniejsze utrudnienia, niż przy tradycyjnym sposobie montażu. 
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony