Partnerzy serwisu:

Będzie wygodniejsze przejście na perony w Kutnie

Jakub Madrjas 24.11.2017 1,6k

Będzie wygodniejsze przejście na perony w Kutnie
Fot. PKP PLK
PKP PLK zakłada budowę tymczasowego przejścia dla pieszych w Kutnie, umożliwiającego przemieszczanie się podróżnych na perony oraz przekraczanie linii kolejowej przez mieszkańców. Udostępnienie tymczasowego przejścia planowane jest w listopadzie.
Poseł Tomasz Rzymkowski zwrócił uwagę, że remont tunelu pod stacją kolejową w Kutnie to poważna przeszkoda komunikacyjna dla ruchu pieszego. – Mieszkańców martwi aż dwuletni okres wyłączenia z użytku przejścia podziemnego, a zaproponowana przez wykonawcę, firmę Strabag, alternatywa dla ruchu pieszego w postaci wiaduktu w ciągu ul. Łęczyckiej nie jest dogodnym rozwiązaniem ze względu na znaczne oddalenie od dworca kolejowego. Społeczność Kutna bulwersuje brak wcześniejszej informacji o zaplanowanym remoncie i wynikających z niego utrudnieniach – pisze poseł w interpelacji do MIB.

Jak podaje, prezydent Kutna Zbigniew Burzyński twierdzi, że o terminie zamknięcia przejścia podziemnego dowiedział się zaledwie tydzień wcześniej od wykonawcy inwestycji, firmy Strabag, a od PKP nie otrzymał korespondencji na ten temat.

W odpowiedzi na pytania w tej sprawie wiceminister Andrzej Bittel poinformował, że na etapie przygotowania do inwestycji PKP PLK nie planowała całkowitego zamknięcia dla ruchu pieszego przejścia podziemnego pomiędzy ulicami 3-go Maja a Siemiradzkiego, zakładając prowadzenie robót przy równoległym prowadzeniu ruchu pieszych. Jednak w trakcie przygotowania do rozpoczęcia prac wykonawca (Strabag) wskazał na brak możliwości realizacji prac w zakresie przejścia podziemnego zgodnie z przyjętymi wcześniej założeniami z uwagi na zły stan techniczny jego elementów. – W związku z koniecznością zamknięcia przedmiotowego przejścia wykonawca opracował projekt czasowej organizacji ruchu na potrzeby poprowadzenia obejścia dla pieszych – informuje, zapewniając, że projekty był konsultowany. 

Poseł Rzymowski zaproponował budowę kładki dla pieszych w ciągu ulic Pałacowej i Sienkiewicza, ale zdaniem MIB realizacja takiego rozwiązania obok konieczności opracowania dokumentacji oraz pozyskania niezbędnych pozwoleń i uzgodnień wiąże się dodatkowo z poważnym ryzykiem wystąpienia kolizji z istniejącą i projektowaną infrastrukturą. – Długość procesu przygotowania, realizacji oraz procedury odbioru i dopuszczenia do użytkowania należy szacować na 1-1,5 roku. Z uwagi na krótki okres wykorzystania postulowanej kładki po jej budowie w ocenie PKP PLK realizacja takiego zadania nie jest zasadna – informuje Bittel.

Na pocieszenie podaje, że w celu usprawnienia ruchu pieszego, w miarę postępu robót PKP PLK  zakłada budowę w przedmiotowej lokalizacji tymczasowego przejścia dla pieszych umożliwiającego przemieszczanie się podróżnych na perony oraz przekraczanie linii kolejowej przez mieszkańców. Udostępnienie tymczasowego przejścia planowane jest jeszcze w listopadzie. – Przejście zostanie oznaczone i ogrodzone płotkami ażurowymi zabezpieczającymi przed wstępem na teren robót oraz wzmocnione wysiewkami z tłucznia –podsumowuje wiceminister.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony