Będzie studium rewitalizacji linii Świdnica – Jedlina Zdrój
Łukasz Kuś ⚫ 26.07.2016 ⚫
520

fot. Mszeptycki Domena publiczna
PKP Polskie Linie Kolejowe zamawiają studium wykonalności projektu rewitalizacji linii kolejowej 285 na odcinku Świdnica Kraszowice – Jedlina Zdrój.
Linia 285 łączy Świdnicę ze stacją Jedlina Zdrój i linią 286, która prowadzi do Wałbrzycha i Kłodzka. Ruch pociągów pasażerskich na linii Jedlina – Świdnica wstrzymano w 2000 r. Obecnie stan infrastruktury na tym odcinku uniemożliwia prowadzenie pociągów. W 2014 r. PLK rozważały nawet likwidację linii, ale wówczas władze województwa dolnośląskiego postanowiły zarezerwować fundusze na jej ratowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Linia 285 może być częścią planowanej wałbrzyskiej kolei aglomeracyjnej. Linia ma także duży potencjał turystyczny, gdyż ma malowniczy przebieg i dociera do popularnych kurortów. Zamówione przez PLK studium wykonalności ma wykazać, czy inwestycja w rewitalizację tej linii jest opłacalna i jaki ewentualnie wariant rewitalizacji powinien być realizowany.
Wykonawca studium przeanalizuje kilka wariantów, w tym bezinwestycyjny zakładający likwidację linii i wykorzystanie połączeń autobusowych oraz kilka wariantów rewitalizacji w tym także uwzględniające tworzenie nowych przystanków kolejowych.
Linia 285 to nie jedyna inwestycja, którą PLK planują przeprowadzić wspólnie z dolnośląskim samorządem. Rozważane są także rewitalizacje kolejowej nr 292, na odcinku Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice oraz linii kolejowej Jelenia Góra – Szklarska Poręba, która ma być częścią jeleniogórskiej kolei aglomeracyjnej. Więcej o dolnośląskich inwestycjach kolejowych tutaj.
Linia 285 może być częścią planowanej wałbrzyskiej kolei aglomeracyjnej. Linia ma także duży potencjał turystyczny, gdyż ma malowniczy przebieg i dociera do popularnych kurortów. Zamówione przez PLK studium wykonalności ma wykazać, czy inwestycja w rewitalizację tej linii jest opłacalna i jaki ewentualnie wariant rewitalizacji powinien być realizowany.
Wykonawca studium przeanalizuje kilka wariantów, w tym bezinwestycyjny zakładający likwidację linii i wykorzystanie połączeń autobusowych oraz kilka wariantów rewitalizacji w tym także uwzględniające tworzenie nowych przystanków kolejowych.
Linia 285 to nie jedyna inwestycja, którą PLK planują przeprowadzić wspólnie z dolnośląskim samorządem. Rozważane są także rewitalizacje kolejowej nr 292, na odcinku Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice oraz linii kolejowej Jelenia Góra – Szklarska Poręba, która ma być częścią jeleniogórskiej kolei aglomeracyjnej. Więcej o dolnośląskich inwestycjach kolejowych tutaj.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |