Partnerzy serwisu:

Będzie rewitalizacja linii Łódź Widzew - Zgierz

lp, Rynek Kolejowy 12.09.2012 311

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-09-12 15:21:25 Autor: Bieleszyński Marcin
---.devs.futuro.pl
Przecież ta linia ma marginalne znaczenie dalekobieżnych połączeń pasażerskich. Nie ma co mówić, o przydatności dla przewozów regionalnych, gdyż dawne przystanki w bardzo dużym oddaleniu od osiedli, czy pętli komunikacyjnych.
Przydatność dla przewozów towarowych - mocno kontrowersyjna, bo przecież węgla czy chemii nie wozi się przez łódź, która chce dopychać kolanami pieniądze potrzebne w innych regionach kraju.

2012-09-12 15:38:11 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Bieleszyński Marcin

\"Przecież ta linia ma marginalne znaczenie dalekobieżnych połączeń pasażerskich.\"

Właśnie dlatego będzie rewitalizowana. Co innego Katowice-Kraków - tu wystarczy to co jest. Ot taka lustrzana PLK-owska logika. :-)
2012-09-12 15:48:14 Autor: Bozia
---.range86-171.btcentralplus.com

Bozia
\"Przecież ta linia ma marginalne znaczenie dalekobieżnych połączeń pasażerskich.\"

Nikt nie powiedział, że po rewitalizacji pociągi pasażerskie nie mogą tam zawitać... Jadąc tą linią, zaoszczędzi się czas jazdy przez Łódź, w przeciwieństwa do ciągu przez Ĺťabieniec, Kaliski i Chojny. W dodatku, to odcinek ma być wykorzystywany na czas remontu odcinka Łódź Kaliska - Łódź Ĺťabieniec (podobno nawet w tym roku), będzie ŁKA (modernizacja obecnych przystanków i relokalizacja jednego), ruch towarowy mimo, że znikomy, może po tej inwestycji wzrośnie.

\"łódź, która chce dopychać kolanami pieniądze potrzebne w innych regionach kraju. \"

Bzdura, finansowanie na rewitalizacje tego odcinka PLK pozyskała z łódzkiego RPO.
2012-09-12 16:21:26 Autor: Marcin K.
---.115.68.33
Remont tej linii służy głównie ŁKA i temu aby pociągi ŁKA z Kutna i Łowicza jadąc od strony Zgierza jechały na widzew i potem na Fabryczny (a nie jak dotychczas na Kaliski). Poza tym podczas budowy tunelu aglomeracyjnego finansowanego przez urząd marszałkowski województwa łódzkiego w latach 2014-2018 będzie potrzeba ZAMKNIĘCIA (czasowego) linii Łódź Kaliska-Łódź Ĺťabieniec. Czyli bez tego remontu niemożliwe byłoby przejechanie pociągu przez Łódź (np. pociągu Poznań-Kraków czy Gdynia-Katowice).

@Bieleszyński Marcin
\"mocno kontrowersyjna, bo przecież węgla czy chemii nie wozi się przez łódź, która chce dopychać kolanami pieniądze potrzebne w innych regionach kraju. \"
Każde województwo może wydawać pieniądze na co chce. Śląskie wydaje na DTŚ, a łódzkie na koleje. Miej pretensje do śląskiego marszałka, że nie dokłada do remontów infrastruktury, a nie do łódzkiego, że do niej dokłada. A co do wożenia towarów przez Łódź to pewnie wiesz, że właśnie stacja Łódź-Olechów jest jedną z największych stacji towarowych w Polsce i jej znaczenie po oddaniu A1 i S8 jeszcze mocniej wzrośnie.
2012-09-12 16:49:57 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
na razie jeździ jedna para Łódź Kaliska Skierniewice
2012-09-12 22:38:03 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
No i bardzo dobrze, przyda się też w dojazdach ze Zgierza, będzie można się przesiąść do Warszawy, czy w inne miejsca na Widzewie i szybko się tam dostać, również niektóre dalekobieżne mogą tędy jechać i szybciej przez Łódź przejadą i nie będzie narzekań na długą jazdę przez Łódź:).
Bieleszyński Marcin
Przystanki mogłyby być lepiej usytuowane, chociaż mają być przesunięte niektóre, np. przy Strykowskiej ma być przystanek, a tam jeździ sporo autobusów i osiedle też jest obok i pętla tramwajowa blisko i dużo domków jednorodzinnych i na Stokach koło Szpitala i przy linii tramwajowej oraz blisko osiedla studenckiego. Pozdrawiam.
PiotrW
Oczywiście, że bardziej potrzebna jest Katowice - Kraków, należy naciskać na władze o jak najszybsze uporanie się z tym remontem, b oto jest skandal, żeby taki stan rzeczy na niej istniał. A linia Zgierz - Łódź Widzew usprawni przejazd przez Łódź i jak mają kasę to niech ją robią ,zresztą proszę zobaczyć jaki jest czas realizacji 1 rok i 10 miesięcy tak krótkiego odcinka, to będzie niezła dłubanina zapewne:), tak jak na stacjach ŁKA, co kawałek przerywają prace.
A np. jest też linia 202, o której nawet się nie mówi, a jest to linia o dużym znaczeniu i korkuje się przez to, że jest jednotor i są przez to zbyt wydłużone czasy jazdy. PLK nie widzi potrzeby dobudowy 2 toru, minister jak widać na arze też chyba nie ,ale ma być budowana S6. No więc gdzie tu logika? Jeśli wg PLK-i jeden tor w zupełności wystarcza to dk numer 6 też wystarcza i żadnej S6 nie trzeba. a jeśli S6 zbudują, a nie zrobią 2 toru na 202 i nie podniosą prędkości do V max 140 - 160 km/h, to ta linia zostanie zmarginalizowana, a nikt się nią nie interesuje, a powinna wzbudzić zainteresowanie. Pozdrawiam.
2012-09-13 04:14:44 Autor: Kolejarz z USA.
---.hsd1.il.comcast.net
Rewitalizacja jest terminem pochodzenia medycznego, gdzie oznacza przywracanie sił witalnych ludziom. Można też rewitalizować długowieczne pojazdy np. kolejowe i inne maszyny (czas cyklu życia pudła jest dłuższy niż wartość technologiczna wyposażenia). Termin Rewitalizacja jest obecnie nadużywany i nazywa się tak każdą większą modernizację.

Nazwa raczej powinna być: Odbudowa Lini Kolejowej ze zniszczeń 30 letnich przez strajkującą Solidarność.

2013-01-06 21:29:56 Autor: Tomek34
---.50.135.58
Nie powiem ale bardzo lubie te linie kolejową Łódź - Widzew - Zgierz
i dalej Kutno powinno wiecej kursowac dalekobieznych i opcja zatrzymania na
Zgierz Północ i Łódź Radogoszcz Wschód gdzie są dwa największe osiedla miekszaniowe w tej okolicy .
Poza tym bardzo duzo ludzi dojezdza nie tylko na zakupy ale i do pracy ze Zgierza
do centrum handlowego M1 , Praktiker przy ul.Brzezinskiej w Łodzi
i tam tez powinien byc usytulowany przystanek PKP , a nie przy Strykowskiej .
O dojazdach do pracy ze Zgierza na Widzew nie wspomne bo obecnie
jest to nieosiągalne osiagniecie ponieważ samochodem to prawie 2h sie jedzie,
i nie wierze osobiscie ze pociag da tylko 15 minut ze Zgierza na Widzew ,
jezeli tak , to drzwi nie bedą sie zamykac w tym pociagu . Istotne jest tez jak biznesmeni jadą z
Warszawy albo do Warszawy ze Zgierza ,
przykladowo ktos wyjezdza rano ze Zgierza na Widzew i tam sie przesiada
do pociagu do Warszawy a spowrotem akurat mu sie trafia pociag z Wa-wy do Widzewa i tam sie
przesiada na EZT do Zgierza , to ma szczegolne znaczenie
poniewaz jak przyjdzie zima to ludzie marznęli przy dworcu Fabrycznym w oczekiwaniu
na tramwaj do Zgierza albo liczyli na to ze jakis PKS jeszcze w zimie
nie zamarzl i przyjedzie i podwiezie do Zgierza .
W sobote i weekendy byla gielda elektroniczna zawsze na Widzewie
i tez duzo ludzi ze Zgierza , Ozorkowa i okolic by chetnie
sobie dojechalo takim pociagiem ze Zgierza na Widzew .
Ogolnie ta linia ma ogromne znaczenie i sens dla calego powiatu .
Jak ktos nie mieszka w Łodzi ani woj .łódzkim to niech sie nie odzywa
bo nie wie jakie ta linia moze miec znaczenie przedewszystkim
ludzie nie bedą wracali tramwajami do Zgierza czy Ozorkowa
zimą i marzli na przystankach z Fabrycznego , przykladowo
jak okolo 22:00 wyrzucilo z pociagu z warszawy
to bylo czesto po 40minut sie czekalo na ostatni tramwaj
do Zgierza czy Ozorkowa w zimie gdzie mroz 10 conajmniej stopniowy .
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony