Partnerzy serwisu:

Będzie reaktywacja połączeń TLK do Zagórza i Zamościa?

Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 26.08.2014 292

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-08-26 11:56:23 Autor: Bieszczady
---.adsl.inetia.pl
Do Zagórza z Warszawy przez Lublin i Rzeszów poproszę. W okresie wiosenno-letnio-jesiennym z wagonem rowerowym :)
2014-08-26 12:07:32 Autor: BierzCzady
---.free.aero2.net.pl
... i jeszcze beze z pianką
2014-08-26 12:15:57 Autor: BvL
---.play-internet.pl
Szykuje się najlepszy czas przejazdu na odcinku Zielona Góra - Wrocław a IC wypuści tam tylko weekendowego TLK. Po co Zielonej Górze aż 3 połączenia do Warszawy?
2014-08-26 12:18:11 Autor: .Piotr
---.g-net.pl
"aż 6 TLK łączących Kraków z Wrocławiem"

I to ma być konkurencja dla PB? Ciekawe jak wyglądałoby to "aż" u Czechów? 30 połączeń? Więcej?

P.S. Czas jazdy Krk-Wroc p. Częstochowę ma wynosić 3h10'. Jaki będzie czas jazdy w tej samej relacji po modernie E30?
2014-08-26 12:25:18 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Nie będzie żadnego Zamościa ani Zagórza. PIC będzie jeździć tylko na Hel i co najwyżej do Łeby.
2014-08-26 12:28:57 Autor: Tatry
---.centertel.pl
To ją poproszę w ramach tej "poprawy obsługi górskich kurortów" zrobić coś wreszcie z dziwolągiem "EIC" Tatry i zamienić go na TLK. To kpina żeby prestiż za 132 zł stawał na 15 min w takich metropoliach jak Chabówka, Sucha Besk, Płaszów i Nowy Targ. Polski bus jedzie tylko 30 min dłużej, a kosztuje 50 zł i ma 5 połączeń dziennie.
2014-08-26 13:03:24 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
@.Piotr

"P.S. Czas jazdy Krk-Wroc p. Częstochowę ma wynosić 3h10'. Jaki będzie czas jazdy w tej samej relacji po modernie E30?"

Być może tyle samo, ale to najwcześniej za jakieś 15 lat. No chyba, że dopuszczasz również jazdę po C-E30. Wówczas można uzyskać jakieś 3:30-3:40 - gdzieś koło roku 2019.
2014-08-26 13:06:19 Autor: kr42
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wychodzi na to, że dopóki Katowice-Wrocław nie zejdzie do 2h (obecnie 3h) - no i oczywiście mityczny Kraków-Katowice nie odrodzi się jak sfinks z popiołów - te TLK z protezy koniecpolskiej nie zjadą na GOP.
Gdyby w PLK myślano o odzyskaniu rynku a nie wiecznym remontowaniu, powinni kombinować całkowite zamknięcia Kr-Ktw dla przyspieszenia niektórych prac i już przygotowywać Płaszów-Oświęcim do zastępczej jazdy (towarów, bo ludzie i tak są na A4).

Wiwat proteza! - świetny przykład, że można "uzyskać tak wiele za tak niewiele".
2014-08-26 13:27:32 Autor: PN
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Proteza (jeśli wypali i skończą wszystkie prace na liniach dochodzących) będzie rzeczywiście "in plus".

Ale wracając do Zagórza i Zamościa. W Zagórzu dworzec wyremontowany i...wystawiony na sprzedaż... przystanek PKS przy PKP pusty - autobusy przelatują tylko. A jeszcze 2005 z pociągów wylewało się po 300 osób. Mieli zajęcie i bursiarze i pks (->Ustrzyki) i okoliczne sklepiki. Teraz pusto...
2014-08-26 13:47:50 Autor: BarteS
---.125.60.25
Nie lubię ŚCIEMY.

Tak się składa, że wczesna wiosna we wnioskach o trasy składanych przez PKP IC do PLK w ramach konstruckji RRJ na rok 2015 NIE BYŁO pociagu do Zamościa. Widać zatem, że przewoźnik NIE PRZEWIDYWAŁ i NIE PRZEWIDUJE pociagu TLK do Zamościa w nowej edycji rozkładu. Ale jako, że zapisano już tony papieru odnośnie utrzymania połczenia zawartego w planie transportowym i PIC wykręcał się wielokrotnie sianem, że KKZ to też połaczenie w ramach KPT, to pewnie przeżałuja i będa dalej wtapiać kilka baniek rocznie na pusty autobus Zamość - Rzeszów skomunikowany z czymś jadacym tylko do Krakowa.
Radzę lepiej przyjrzeć się sprawie wciaź NIEPODPISANEJ umowy na gamy od PESY i to porównać z tym, że IC wciaż się zastanawia, Cała jesień 2009 i cały rok 2010 też nas zwodzono, że przewoźnik się "zastanawia" a wiadomo było, że nie robił NIC. Tak samo mamy i teraz. Przebiduja jakoś do końca 2015 na KKZ do Zamościa, umowę z PESA nie podpisza, a w ramach pierwszej noweli KPT w 2015 WYWALĄ Zamość i będa mieć spokój.

Gdyby komukolwiek w PIC zależało na pasażerach to by wytrasowali łacznik Zamość lub Hrubieszów - Kielce do TLK Sztygar i uruchomili KKZ na odcinku Tarnobrzeg - Kraków przez Kolbuszowa, Mielec z pominięciem miast na E30. No ale niestety to by groziło przewiezieniem pasażerów a nie dotacji więc się przewoźnikowi i MIR nie godzi...
2014-08-26 13:47:53 Autor: Sandomierzanin
---.6.139.25
Szakalaka. PKP IC: oddajcie Sandomierzowi Monciaka!
2014-08-26 13:52:39 Autor: Kysó
---.adsl.inetia.pl
Bajki opowiadacie z przygotowywaniem oferty dla Zamościa i Zagórza. O ile pamiętam to przyjmowanie wniosków przez PLKę się zakończyło i albo połączenia są w KWRze albo nie są. Chyba że elita ickowa zastanawia się czy by nie wykupić IRJ-tów dla tych połączeń - oczywiście nieco droższych.
2014-08-26 14:50:59 Autor: Kryniczanin
---.204.167.255.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
A 31 sierpnia mija 5 lat od ostatniej wizyty PKP IC w Zagórzu.

Co w tym czasie zrobiono w IC?
2014-08-26 15:58:44 Autor: kriss
---.4web.pl
I ruszyła kiełbacha wyborcza.
2014-08-26 16:21:33 Autor: em
---.adsl.inetia.pl
a co to za SU- w czerwonych spodenkach?
2014-08-26 17:25:33 Autor: Kamol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No wielki szacun za tę cykliczność na Warszawa - Bydgoszcz i ilość połączeń... ale jeszcze raz powtórzę że pasażerowie z Bydgoszczy wsiadali w Kaszuba, Artusa i Neptuna dlatego, że pociągi zasuwały bez żadnej stacji (oprócz Kutna) do Warszawy. To był podstawowy plus... trasa przez Toruń to masa przystanków... Bydgoszcz Leśna, Bydgoszcz Wschód, Solec Kujawski, Toruń Główny, Aleksandrów Kujawski, Włocławek, Kutno, chyba jeszcze Skierniewice... masa przystanków... ledwie się TLK rozbuja i już staje...myślę że "Kujawiak" jest dobrym pomysłem...
2014-08-26 17:58:09 Autor: kazik76
---.internetdsl.tpnet.pl
@sandomierzanin

Oddajcie Monciaka Bielsku-Białej.

Przed sztucznym obniżeniem popytu Monciak do Bielska odjeżdzał o 2.00-3.00 z W-wy (wczesniej
najpóźniej 0.30). Potem szukał frekwencji w Skarżysku....
Pociąg musi odjeźdzać w rytmie 23/6. Jeśli Karkonosze jadą 2.00-3.00 w Katowiach, to może
podłączyć wagony z Bielska, bo nikt normalny nie będzie jechał o 23.00 do Katowic podmiejskim,
tym bardziej, że nie ma komunikacji lokalnej po 22.00.
Pociąg może jechać przez Kraków lub Łódź (też koncerty), byle być na 6.00 na poranne loty i
obsługiwać późne przyloty, koncerty, imprezy masowe lub mecze.
Może być na bazie Kormorana, Warmii, Monciaka lub Hańczy....
2014-08-26 20:53:17 Autor: .Piotr
---.g-net.pl
Dobra chlopcy z PICu, a będzie coś z Wrocławia do Lublina p. Częstochowę? Skoro z Krakowa dasie, to z Lublina tym bardziej powinno być.
2014-08-27 00:19:36 Autor: mKCZechowice
---.135.175.73.static.kolnet.eu
Kurde teraz nie będzie żadnego pociągu z bielska na mazury ?? chyba sobie pic jaja robi przecież tym pociągiem jeździ czasami dużo ludzi nie tylko do warszawy ale też do Olsztyna raz pamiętam że jechała nawet wycieczka co mnie zdziwiło przecież jak wchodził PIC na pośpiechy to z bielska jeździł nocy pociąg do Suwałk i Ełku którym frekwencja była bardzo wysoka .
2014-08-27 08:44:35 Autor: MvM.
---.um.gliwice.pl
A co z połączeniami Katowice - Wrocław - zostaną 3-4 (+Zefir Katowice -
Kołobrzeg u którym była mowa w innym tekście)? W tekście jest mowa o połączeniach Krakowa z Katowicami, ale co dalej? Chyba ta trasa nie zostanie odpuszczona, bo akurat na niej PB nie zapowiada skokowego wzrostu liczby połączeń a i konkurencja nie jest jakaś szczególna po 3-4 kursy AlbatrosBusa czy NeoBusa (które też konkurują z PB - bo z PKP to już raczej nie - także na odcinku Kraków - Rzeszów)
2014-08-27 09:34:03 Autor: W
---.tktelekom.pl
@ Kysó Obecnie pociągi kursujące na IRJ nie są droższe od rozkładu rocznego
2014-08-27 09:56:58 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@kriss

Kiełbasa wyborcza? Wolne żarty...
Jeżeli ktoś chciałby na zapowiedziach, a nawet na uruchomieniu jakichkolwiek połączeń w Polsce uzyskać zwiększenie liczby głosów, to popełniłby wielki błąd.

Pociąg to twój wróg! I im mniej pociągów, tym lepiej. Po co wyrzucać pieniądze na jakieś fanaberie kolejarzy, mikoli i ludzi, którym się wydaje że kolej jest najsensowniejszym środkiem komunikacji. Auto to jest to, dwa czy trzy na jeden dom, aby każdy dorosły domownik miał swoje.
A co tam, że jak wszyscy wyjadą do roboty, to pół godziny stoją przed wjazdem czy wyjazdem z zakładu. A co tam, że w niedzielę dłużej jadą do kościoła niż są w tym kościele...

Czyli - zapowiedź obcięcia kursowania pociągów - ponad 4/5 społeczeństwa poprze głoszącego taki pomysł. A zapowiedź, że coś dodatkowego pojedzie przyniesie zupełnie inny efekt.

Czyli to nie jest kiełbasa wyborcza.
2014-08-27 10:00:53 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@MvM.

Katowice - Wrocław powinny jeździć przyspieszone.
(na wzór niemieckich RE).
To tylko 180km, w Niemczech przyspieszone robią nawet trasy po 280km.

To czego w Polsce najbardziej brakuje to nawet nie taboru, nie lepszego stanu infry, nie niższych cen,
to siatki połączeń przyspieszonych o trasie ok 200km, w dobrym takcie, z pełną integracją taryfową i rozkładową w pociągami zatrzymującymi się na każdej stacji.
Na TLK w większości przypadków nie ma miejsca w tym kraju. W obecnej formule są bez sensu.
2014-08-27 10:03:27 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Także tam gdzie TLK obsługują znaczne dłuższe odcinki - a są dotowane - powinno stosować się w nich taryfę Regionalną i powinny funkcjonować jak przyspieszone. Wyjątkiem mogą być tylko odcinki gdzie jest _DOBRA_ oferta regionalna czyli np. równolegle do linii SKM.
2014-08-27 13:07:34 Autor: Połonina
---.interq.pl
Od 4 lat nie ma ani jednego pociągu dalekobieżnego w Bieszczady. A kursujące w wielomiesięcznych przerwach na remonty dwa razy dziennie szynobusy na trasie Rzeszów-Jasło-Zagórz to tylko namiastka kolei - nijak nie mająca się do planów rozwoju regionu i obsługi ruchu turystycznego!
2014-08-27 23:06:44 Autor: MvM.
---.free.aero2.net.pl
@Kflik
Zgadzam się z Tobą. Najlepiej gdyby to były IR/RE PR z Regio Kartą. Po prostu zastanawiam, się czy na trasie o ogromnym potencjale IC naprawdę zamierza zostać z 4 pociągami? Tym bardziej, że popyt jest mimo absurdalnych cen i średnio atrakcyjnego czasu przejazdu. Liczę, że PR wypełnią tę dziurę. Bo 4ry bezpośrednie pociągi to ... byłoby coś czego nie mogę sobie wyobrazić (choć patrząc 10 lat wstecz na trasę Wrocław - Rzeszów też nie mogę uwierzyć, że kolej tak się stoczyła). Od razu zastrzegam, że proponowany wielokrotnie przez Ciebie model jednego biletu na pociągi dotowane (może być z dopłatami jak przed 2009 rokiem) byłby idealny. I to na trasach gdzie IC jest (był) rodzynkiem typu Wrocław - Zielona Góra, tam gdzie te pociągi się przeplatają, a nawet na odcinki aglomeracyjne typu Gliwice - Zawiercie byłoby to doskonałe rozwiązanie zwiększające możliwości kolei. Absolutnym skandalem było i jest to, że nawet na czas remontu nie ma wzajemnego honorowania biletów, mimo że składy IC zajmując szlak np. do Zawiercia mocno ograniczyły liczbę kursów KŚ.
2014-08-28 09:19:34 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
A niby na czym PIC chce jeździć bez druta, na anemicznych okularnikach, słabszych nawet od SU45? Co 6 osi to nie 4, okularnik to raczej taka dwukabinowa wersja stonki.
2014-08-29 14:02:16 Autor: mxc
---.cust.telenor.se
@tomek janiszewski: Gratuluję ignorancji i polecam zapoznać się z możliwościami trakcyjnymi tych pojazdów, biorąc dotatkową poprawkę na rzeczywiste osiągi SU45 przy ich stanie utrzymania.
2014-09-05 10:22:51 Autor: sheva17
---.205.221.231
Skoro TLK Brzechwa ze Wschodniej do Krynicy i tak ma pojechać to nic nie szkodzi by w Stróżach odłączać grupę wagonów do Zagórza.
2014-09-21 02:42:32 Autor: PRAWDZIWY KOLEJARZ
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pewnie nie będzie 100 procentowej reaktywacji na Zagórskiej linii ,bo nieudacznicy z Rzeszowskich perów mają w dupie tą linię . AKZ (Autobusowa Komunikacja Zastępcza) bardzo pasi Dyżurnemu Ruchu który został dyrektorem tego czegoś co tak na prawdę nie funkcjonuje .
2014-09-24 20:51:57 Autor: RSA hokejfan
---.free.aero2.net.pl
Pociągi do Zagórza. Linia 108
Niezbędnę 2 warianty:
1. Kraków - Stróże - Jasło- Sanok- Zagórz
2. Warszawa - Rzeszów - Jasło - Sanok - Zagórz

Wiem, że czasy przejazdu nie są atrakcyjne, ale dla ludzi bez samochodów nie ma to znaczenia. Pociąg byłby powrotem do kontaktu ze światem.
To, co obecnie zrobiono z koleją to jest skandal.

Musimy mieć samochody, inaczej trudno stąd wyjechać w świat po godzinie 16ej. !!!
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony