Partnerzy serwisu:

Będzie problem z finansowaniem przewozów kolejowych w regionach?

pr, Transport-Publiczny.pl 19.12.2014 80

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-12-19 16:00:29 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Ja czekam na info, kiedy PIS-iorkom rządzącym Podkarpaciem utnie się procent obecnych zarobków - skoro wpływy mniejsze, tnijmy wszystko jak leci

zaczynajmy jednak od kasy marszałka i jego wesołej kompanii
2014-12-19 16:12:17 Autor: gustaw
---.120.225.195.static.bait.pl
nie mają na Przewozy a mają na inne spółki
2014-12-19 16:16:47 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
O ile rozumiem wycięcie pustawych muchowozów do Zagórza, które powinny kursować jedynie w sezonie (a poza sezonem kursować w relacji Krosno - Rzeszów) to o tyle zupełnie nie rozumiem cięcia połączeń do Horyńca Zdroju. Jedyne co mogłoby ulec poprawie to wydłużenie relacji wszystkich składów do Rzeszowa.
2014-12-19 17:13:24 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Każdy powód jest dobry. Ale czy te marne pociągi zagrażają busiarzom?
2014-12-19 17:30:46 Autor: Kflik
---.60.129.178
Jest na to rada!!!

Niech w zamian przejazdy pociagów zamawianych przez samorzad lub wskazanych przez samorzad jako potrzebne

po magistralach będą finansowane z budżetu centralnego!!

to znaczy -ministerstwa przekazuje kase PLK na pokrycie kosztów uruchomienia tych pociągów!
2014-12-19 17:47:55 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
To jaki będzie udział procentowy - kolei w przewozach, w nowym roku 2015 r, w stosunku do transportu samochodowego - całościowym ujęciu, oraz kolej vs auto(bus) ??? Jak będzie wyglądał cały "tort transportowy" i jaka część będzie udziałem kolei (oraz transportu szynowego ) w przewozach w poszczególnych 16 województwach i całościowo w kraju ?, dobrze byłoby zobaczyć takie statystyki.

Na pewno dla niektórych województw ta statystyka będzie porażająca, udział kolei w transporcie - dramatycznie niski. A dlaczego o tym warto wspomnieć ? Bo nasz kraj zobowiązał się do wprowadzania idei zrównoważonego transportu, wiążąc się z UE i z jej ustaleniami, m.in. dt. ograniczania emisji spalin, redukcji gazów cieplarnianych itd. Jeżeli teraz będzie tak że w niektórych województwach udział niskoemisyjnego transportu szynowego będzie znikomy, to jest podstawa do tego, żeby w tych województwach zatrzymać wszelkie inwestycje drogowe dla samochodów, dopóki nie zwiększy się udział przewozów kolejowych do odpowiedniej proporcji.

Nie powinno być rozwoju transportu samochodowego bez rozwoju innych gałęzi transportu.
2014-12-19 18:05:19 Autor: dizbelska turbina
---.futuroexito.pl
Zastanawia mnie to, że Lubelskie jakoś z powodu zmniejszenia janosikowego nie wycina połączeń. Przynajmniej do marca. A chyba nie jest bogatsze od Podkarpackiego. Coś mi tu śmierdzi.
2014-12-19 18:06:40 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Jest jeszcze kwestia - kosztów finansowych i kosztów społeczno - gospodarczych, która bardzo niekorzystnie się odbija na obywatelach, czy to w miastach, czy poza miastami - czyli zgnilizna - przerośniętego transportu samochodowego w Polsce, który powinien być kontrolowany, a dopuszczono że mamy ponad 20 000 000 samochodów osobowych i 6 000 000 innych pojazdów silnikowych - ogumionych. A mamy niedowartościowaną kolej praktycznie w każdym segmencie przewozów, lepiej jest tylko w kolei aglo. zwłaszcza w aglomeracji warszawskiej, która paradoksalnie rozwija się na wskutek przerośniętej motoryzacji.

A dlaczego warto o tym ciągle mówić gdzie się tylko da ? Bo w całej tej nagonce w mediach i niektórych ludzi, choćby na projekt 'pendolino' warto sobie uzmysłowić że to właśnie ma pomóc w odwróceniu tego dramatycznego trendu przerośniętej motoryzacji, która samoistnie się już nakręca, bo plaga blachosmrodów, powoduje takie wymuszanie kolejnych inwestycji drogowych, a z drugiej strony dramat ludzi wywłaszczanych pod drogi lub zostawianych w domu z ruchliwą drogą pod oknem. Proszę włączyć TV, tylko o jednym klepią - domagamy się budowy dróg, obwodnic w każdej wiosce, albo nie chcemy drogi pod oknami. Tak niestety wygląda obraz transportowy w RP ad. 2014, do którego dopuszczono - zmonopolizowano transport samochodami praktycznie, z wszystkimi fatalnymi tego skutkami, cierpią wszyscy.
2014-12-19 18:29:29 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
To prawda. Gdyby obciąć chociaż połowę dotacji przeznaczanych na asfalt i blachosmrody i chociaż jedną ósmą z tego przeznaczyć na dofinansowanie przewozów w regionach, sytuacja by się poprawiła. Ale nie, władza wybierana przez blachosmrodów do tego nie dopuści. Motoryzacja jest jak żarłoczna hydra - u mnie na osiedlu np. ciągle przeznaczają nowe trawniki pod parkingi. I ciągle mało. To jest samonakręcająca się spirala, coraz mniej sensownego transportu publicznego zachęca coraz więcej ludzi do zakupu śmierdziopuszki po helmucie. Np. tramwaje i kolej na Śląsku są tak pomyślane, żeby podróż nimi była jak najdłuższa i jak najdroższa. Albo niemożliwa.
2014-12-19 19:29:04 Autor: ?
---.g-net.pl
"aż o 70 mln zł mniejsza niż w 2014 r. "

Hipokryzja.
1. Jaki to jest % budżetu marszałkowskiego?
2. Co się stało z podatkiem CIT na Podkarpaciu?
3. Czy nadal całe województwo ma budować swoją stolicę?
2014-12-19 19:30:15 Autor: oburzony
---.dynamic.chello.pl
INFOKOLEJ, to proPISowskie forum!!!

Uważajcie na moderatorów
2014-12-19 19:48:15 Autor: Kflik2
---.centertel.pl
@Hucinski

Generalnie zgoda ale tylko rozwój transportu regionalnego zwłaszcza szynowego może pomóc w ograniczeniu skali nadmiernego rozwoju motoryzacji. Ludzie muszą widzieć ze nie potrzebują do codziennych podróży kolejnego samochodu. Także ze da się pojechać np do Trójmiasta na weekend i korzystać tam z komunikacji publicznej.
Dlatego np. zwiększanie częstotliwości kursowania tramwaju może poprawiać wyniki finansowe kolei dalekobieznej ;-)
2014-12-19 23:31:59 Autor: Kasa!!!
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zabrakło 70 mln na przewozy kolejowe na Podkarpaciu? Ale znalazło się za to 30 mln dla Ryanair:
http://www.bip.podkarpackie.pl/attachments/article/1345/Informacja_o_wyborze_najkorzystniejszej_oferty_-_28.10.2.pdf
2014-12-20 00:08:59 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ dizbelska turbina

Bo w woj. lubelskim nie rządzi PiS?
2014-12-20 00:39:35 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Bo janosikowe to zło. No to pazerny Struziku oświadczam, że na jazdy lokalne będę tankował na Ukrainie. Lokalny CPN zarobi wyłącznie jak mi piwa/wódki braknie. Szkoda tylko, że zawsze znajdzie sie nie-do-doktoryzowany kretyn, który sprawę wyjaśni po swojemu...
2014-12-20 06:06:26 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Huciński - transport ekologiczny to własnie busy. Bus wiozący 20 osób jest bardziej ekologiczny niż szynobus wiozący 30 osób.
2014-12-20 06:07:40 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ szczur śmietnikowy - no cóż, mamy przecież najlepsze drogi w UE. Co innego Niemcy czy Czesi - ci w ogóle nie inwestują w drogi - tam w drogach same dziury, autostrat brak, a wszyscy jeżdżą puciongami
2014-12-20 06:09:36 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Huciński - bo ludzie wiedzą, że jak drogi będą dziurawe to przecież karetka pogotowia ich w razie czego do szpitala po torach nie dowiezie. Dlatego głosują na tych co budują drogi.
2014-12-20 06:11:46 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
W woj. wschodnich trzeba zaprzestać dotowania kolei regionalnych i rozdać te pieniądze powiatom. Wtedy każdy powiat zadecyduje - czy będzie dotował z tych pieniędzy kolej, czy może rozdzieli je między PKS, DB czy busiarzy. Bo np. taki powiat brzozowski nigdy kolei nie miał i nie będzie miał, a do PR musi dopłacać. Huciński jak zwykle zapomina, że w woj. podkarpackim i innych woj. wschodnich ponad połowa mieszkańców mieszka daleko od stacji kolejowej. Ja wiem że marzy ci się, żeby ludzie dojeżdżali rowerem 5 km do stacji w deszczu i zimnie i potem wsiadali w EN57, ale to już nie te czasy.
2014-12-20 06:35:28 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
większość nie korzysta z buszów to niby czemu ma do nich dopłacać?? tobie się pewnie marzy czekanie w deszczu czy mrozie pod słupem na busza - ale jak to mawiałeś zapalenie płuc gwarantowane:)
2014-12-20 07:25:27 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Aron medrzec parczewski znowu dobrze gada. E Polska nie potrzebuje dotowanych pustych pociągów. Potrzebuje inwestycji i przedsiębiorców. Potrzebuje handlu ze UA, BY i RUS. Po ciągi są tam juz niestety stracone. Tylko LHS i inne brutta mają tam rację bytu na szynach. smutne, ale prawdziwe
2014-12-20 07:44:19 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Do Polski przyjeżdżam 12 letnim samochodem-nowym nie jeżdżę......Hmm.......przecież ukradną
2014-12-20 07:45:01 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Tylko pieniądze to nie powiatom trzeba rozdać, a zwrócić podatnikom. Powiaty to są potrzebne tylko na tablicach rejestracyjnych samochodów. Gdyby samorządy i państwo nie zajmowały się w Polsce koleją, to by dla niej wyszło na zdrowie. PKP od momentu swojego powstania niszczy kolej żelazna w Polsce. To nie motoryzacja, której wielkim zwolennikiem wcale nie jestem. Kolej pasażerska poza wlk.miastami nigdzie ma swiecie nie jest opłacalną działalnością. To też smutne, ale taka l jest prawda
2014-12-20 08:54:03 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Nie m tygodnia w roku, żeby na polskich drogach ni było wypadku z udziałem tzw. busa. Kolej mogłaby pomóc w odciążeniu dróg z samochodów i busów. Nawet szynobus potrafi zastąpić 4, 5 busów co najmniej więc jest bardziej przyjazny środowisku niż kilka busów razem. A tam gdzie nie ma torów powinny docierać małe autobusy (midibusy), z kawałkiem niskiej podłogi, nisko emisyjne. Przewożenie ludzi dostawczakami, powinno być ograniczone lub nawet zabronione, ze względów bezpieczeństwa, te pojazdy są nadużywane do przewożenia osób, kierowcy jeżdżą szybko i niebezpiecznie z pogwałceniem wszelkich norm bezpieczeństwa i wyobraźni. Jazda busem to loteria czy dojedziesz czy wylądujesz w szpitalu czy na cmentarzu.
Pociąg (szynobus) jest bezpieczny, a jazda tym jest o wiele bardziej komfortowa .
2014-12-20 10:12:29 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Nie ma tygodnia w roku, żeby nie było wypadku z udziałem busa, na naszych polskich drogach...
Nawiązując do tego jeszcze, to np. okolice Krakowa, podmiejskie wsie i miasteczka, obsługiwane są zarówno busami - typu 'dostawczak'. jak i normalnymi autobusami komunikacji miejskiej niskopodłogowymi, 12, 10, metrowymi, solarisami, scaniami, jelczami. i midibusami 8,5 metrowymi autosanami, jelczami... I autobusy te pokonują wąskie drogi, często strome, kręte serpentyny np. w Michałowicach DKnr7, Maszyce... I wypadek z udziałem autobusu MPK to rzadkość w porównaniu z tzw. busami. Także może tak powinna wyglądać obsługa, takim taborem a nie dostawczakiem poza miastami także ?
A tam gdzie są tory, to nie należy zamykać linii kolejowych za wszelką cenę, tylko utrzymać odpowiednią, taktowną ilość połączeń szynobusami. Jeżeli UE przyznała dotacje z rozmaitych programów na zakup nowych pojazdów szynowych, czy remont torowisk, to nie po to żeby to teraz likwidować. W tej sytuacji, uzasadnione jest wstrzymanie dotacji na projekty drogowe dla samochodów, jeżeli kolej nie będzie tam używana...
2014-12-20 10:13:18 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ scorpio

Zadaj sobie pytanie dlaczego jada puste szynobusy - ja na miejscu wlodarzy dzien i noc bym myslal jak polaczyc szybko Sanok, Krosno i Jaslo z Rzeszowem .

Tak nawiasowo niedawno jechalem droga 19 z Rzeszowa ( busem nieciekawym technicznie ) i współczuje mieszkańcom korzystać codziennie z tej drogi.
2014-12-20 10:33:49 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Huciński...

100% -wa zgoda .
2014-12-20 12:07:39 Autor:
---.hsi06.unitymediagroup.de
Linie mozna by zrobic atrakcyjna dwoma szynobusami w calodobowych obiegach .Tylko wiadomo Piss zbiera na przyszloroczne premie
2014-12-20 14:42:24 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Panie Hucinski! Busy sa prywatne. Ich właściciele na nich zarabiają. Pasażerowie mają tani i szybki transport. Solarisy i szynobusy sa państwowe i wszyscy je finansują z podatków. Mimo to są tak wolne i drogie, że nikt nimi nie jeździ. Ja nienawidzę busów. Nienawidzę autobusów międzymiastowych. Uwielbiam pociągi. PKP i wszelki MZK czy ZTMy to komunistyczne twory. Nienawidzę ich jeszcze bardziej, więc jeżdżę samochodem, zwłaszcza że czas to pieniądz. Czas na bycie beztroskim i oddalonym od realnego świata MiKolem u mnie się skończył. nie mam żadnych zniżek na PO ciągi. Pozostaje mi zawołać: precz z komuną! W samochód i do roboty, bo srele w chałupie będą głodne. PS. Widziałem dziś 2x pendolino na cmk. Niech jeździ. Przyspieszy upadek PKP
2014-12-20 14:46:58 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
PS2. Na szlaku do Lodzi widziałem 2 x IR na EN57 w łódzkich barwach. Prędkość miały podobna:D
2014-12-20 14:55:36 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
PS3 nie ma takiego słowa jak ekologiczny i nie ma żadnych gazów cieplarnianych. To jest bełkot ideologii, której motto brzmi: Save the planet, kill yourself! Szanujący się miłośnik kolei nie powinien tych głupot powtarzać.
2014-12-20 18:35:33 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Kolej na wschodzie Polski przez ostatnie kilkadziesiąt lat trwała (poza nielicznymi inwestycjami) w takim stanie, w jakim zostawili ją zaborcy, którym zupełnie nie zależało na rozwoju swoich rubieży. Później, przez cały okres PRL-u państwo niewiele w zakresie poprawy komunikacji kolejowej na wschodzie Polski zrobiło - poza elektryfikacją głównych szlaków nikt specjalnie się nie martwił o potrzebach lokalnych ośrodków miejskich w zakresie transportu. Teraz jest szansa, żeby ten stan rzeczy powoli zmieniać na lepsze - są przecież fundusze unijne, duże parcie społeczne na rozwój transportu zbiorowego itp. Mam jednak wrażenie, że za wyjątkiem lubelszczyzny, wschodnią Polską zawładnęły pociotki arona z Parczewa czyli wsiowe głupki, dla których szczytem rozwoju komunikacyjnego jest sprowadzane z Niemiec 15 auto, lub przeładowany, telepiący się bus. Z taką mentalnością za wiele my w tej Polsce dobrego nie zbudujemy.
2014-12-20 20:19:59 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Huciński - jak kolej ma pomóc w odciążeniu dróg z samochodów i busów, skoro w woj. wschodnich w 90% wsi nie ma torów? Proponujesz budowę torów do każdej wsi?

Poza tym zabitych na polskich drogach i tak dziś jest o wiele mniej niż 20 czy 30 lat temu. gdy samochodów i busów było mniej, a kto mógł to jeździł koleją.
2014-12-20 20:22:48 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Huciński - problem w tym, że dotowanie szynobusa jest kilka razy droższe niż dotowanie busa. Poza tym szynobus nie dojedzie ci do 90% wsi w woj. wschodnich.

Czyli chcesz dotować szynobus, a co z ludźmi którzy mieszkają daleko od torów? Mają się przeprowadzić czy co? Gdzieś pisałeś że jesteś przeciwko przeprowadzkom.

Znowu zapominasz, że tory w woj. wschodnich nie docierają do każdej wsi. Rozumujesz tak jakbyś mieszkał w Czechach czy Niemczech, gdzie jednak te 50% wsi tą stację kolejową ma. Ale mimo to w Czechach i tak 80% mieszkańców nie korzysta z kolei pasażerskiej.
2014-12-20 20:24:50 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ wasiu - nie uwzględniasz jednej rzeczy. Dlaczego w POlsce ludzie kupują samochody na potęgę. Dlatego że w POlsce jeżdżenie koleją ( może z wyj. Pendolino czy EC) jest synonimem biedy. Podobnie jeżdżenie rowerem. Do tego klimat. Weź sobie wyjdź teraz przed dom i idź np. 1 km na dworzec kolejowy i poczekaj tam 5 minut na pociąg. A przecież teraz masz 5 st. i deszcz. A co jak będzie -5 st. i śnieg?
2014-12-20 20:25:58 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Ja myślę że w POlsce muszą się wychować w samochodach 2-3 pokolenia żeby nastąpił częściowy ( bo przecież nie pełny) odwrót od samochodów. Przecież nawet w słynącej z rowerów i dobrej szybkiej kolei Holandii każda rodzina statystycznie ma samochód, a korki na autostradach są potworne.
2014-12-20 20:28:06 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Moim zdaniem trzeba oddać pieniądze które dziś idą na kolej regionalną powiatom. I wtedy każdy starosta zadecyduje - czy dać kasę na kolej czy może dotować PKSy albo busy.
2014-12-20 20:28:24 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@wasiu
A kto ma tą kolej w E Polsce budować? PKP PLK za fundusze unijne legendarne? UE skonczy tak jak CCCP razem ze swoimi funduszami. PKP PLK jest monopolistą, który ma problem z ważniejszymi liniami niż te w zaborze rosyjskim co omijają miasta i tymi w zaborze austriackim, które wiodą po górach, dolinach naokoło dróg. W E Polsce nawet nie ma żadnej szansy na przewozy aglomeracyjne. Kolej jest tam już historia tak jak telegraf i konne wozy.
2014-12-20 20:33:12 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Huciński - tylko że wstrzymanie środków na projekty drogowe skończy się np. dłuższą jazdą karetki pogotowia do szpitala, co będzie skutkować wzrostem liczby trupów.

Moim zdaniem w ogóle nie orientujesz się w realiach woj. wschodnich. Żyjesz w przekonaniu, że tu połowa wsi ma stacje kolejowe jak w Czechach i że w ogóle kolej to masowy środek transportu. Nie wiem czy w ogóle widziałeś mapę woj. wschodnich.
2014-12-20 20:37:20 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Potwierdzam, że w E Polsce kolej to symbol biedy i komuny. Tam nikt nie pamięta kiedy jechał pociągiem ostatnio. bywam często koło zagórza i koło augustowa, które są na strategicznych paneuropejskich liniach i co? Wiatr hula, tory zardzewiały, stacje puste
2014-12-20 21:23:59 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
podkarpaciu zabrakło na osobowe do jasła czy horyńca, ale na ryanaira mają 30mln PLN :) (umowa na 4 lata. wychodzi po 7,5 miliona rocznie, czyli mniej więcej tyle ile brakuje na kolej)
http://www.bip.podkarpackie.pl/attachments/article/1345/Informacja_o_wyborze_najkorzystniejszej_oferty_-_28.10.2.pdf
http://www.pasazer.com/news/24527/podkarpacie,zaplaci,30,mln,zl,ryanairowi.html
2014-12-21 13:03:48 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@wdr

to tez może świadczyć o tym jak bardzo kolej uważają za zbędną.

Uważam, że jednym z powodów jest fakt, że w obecnych sposobie rozliczeń (stawki PLK itp) nie premiuje się uruchamiania "dużej" ilości kursów. Tym sposobem gdyby chcieć nagle uruchomić ma liniach w regionie takt 2h to powstałaby astronomiczna kwota do zapłaty na rzecz PLK. Znacznie większa niż płaci się obecnie. Mimo, że te EZT/SZT kursujące w takcie 2h wcale nie zwiększyłyby znaczaco kosztów PLK, nie zwiększyłyby kosztów przeprowadzonych modernizacji itd...

To istniejące rozwiązania prawne itp zabijają kolej w tym kraju.
Tymczasem jedyne co się robi to miesza betonem (Taka spółeczka, albo taka spółeczka i przesuwanie ludzie między stanowiskami) zamiast zmienić warunki w których kolej działa.
2014-12-21 13:21:47 Autor: SAS
---.interq.pl
O to żeby pociągi jeździły między Rzeszowem, Jasłem i Zagórzem pustawe - starano się latami - niestety dość skutecznie układając zniechęcające rozkłady jazdy, likwidując połączenia, zamykając dworce, poczekalnie, kasy, toalety... Zamiast pociągów miesiącami podstawiano autobusy, co parę tygodni o innej porze albo miesiącami nie uruchamiano żadnego połączenia - ani zastępczego autobusu ani szynobusu... W końcu doprowadzono do takiego absurdu, że skorzystanie z usług kolei stało się WYCZYNEM dla wytrwałych. Dla jasności, do żadnego zastępczego wynalazku szumnie zwanego BUSEM nie wsiądę nawet za dopłatą.
2014-12-21 14:46:37 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Przede wszystkim pojawiła się w końcu porządna konkurencja czyli Kubuś na linii Krosno - Sanok. Porządne busy a nie stare autosany no i puciongi do piachu.
2014-12-21 15:06:10 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Z tym szynobus wygrywał
http://www.phototrans.eu/14,639763,0,Autosan_H9_21_41_RKR_2T30.html
a z tym już niekoniecznie
http://www.phototrans.eu/14,664393,0,Mercedes_Benz_O510_RK_41848.html
2014-12-21 16:22:14 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
z aronbuszami to nawet i pendo by poległo:)))
2014-12-21 16:23:29 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@aron mędrzec parczewski

Jak chcesz zakopac pociąg w swoich okolicach to szybciutko buduj( na dzien dzisiejszy) S 19 z Rzeszowa w kierunku poludniowym- a na pociag poczekamy i sie doczekamy .

Acha autostrady w Holandii rzeczywiscie zatkane- ale chyba towary z Rotterdamu z calego swiata i po calej Europie krasnoludki nie rozniosa .
2014-12-21 16:48:19 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Czyli w Holandii po autostradach jeżdżą same ciężarówki? BTW nie mogą rozwozić towarów pociągami?
2014-12-21 16:55:33 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
jeżdżom też buszy z Polski
2014-12-21 17:33:54 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wiadomo ze do kazdej wioski pociag nie dojedzie ale chyba S 19 i kolej Rzeszow- Sanok jest wskazane - nie moze byc tak ze jade z Rzeszowa jako takim busem a na jakimc cpn wsadzaja mnie do busa do ktorego bym w zyciu nie wsiadl - ale jaki mialem wybor
2014-12-21 17:36:23 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
cd i na dodatek droga smierci . ( 3-y wypadki po drodze widzialem )
2014-12-21 18:25:50 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Puciong Rzeszów - Sanok ci się utrzyma? No wybacz, jak ma być taki sam sukces jak Lublyn - Zamość to lepiej tego w ogóle nie rozpoczynać.
2014-12-21 18:34:58 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
i tak nic nie pokona sukcesów aronbuszów i pitzka:)
2014-12-21 23:36:06 Autor: Czemerajduś
---.dynamic.gprs.plus.pl
Aronie, jakie połączenia obsługujesz? Chcę się kiedyś przejechać Twoim busem po lubelskiej sieci osadniczej, serio.
2014-12-22 08:02:11 Autor: Połonina
---.internetdsl.tpnet.pl
Niska frekwencja na linii Zagórz-Jasło-Rzeszów to wynik ciągłego zamykania tej trasy pod pretekstem ślimaczących się "prac modernizacyjnych". Miesiącami nic na tej trasie nie jeździło albo podstawiano autobusy zamiast pociągów (raptem 2 w ciągu doby - żeby jak koś pojechał to nie miał czym wrócić), ponadto stale zmieniano godziny odjazdów - w sumie robiono absolutnie wszystko, żeby zniechęcić potencjalnego podróżnego. W takim razie po co wywalono tyle pieniędzy w te niby rewitalizacje, które zamiast ożywić dobijały kolej na południu Podkarpacia!!!
2015-01-04 23:18:03 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@ aarron mędrzec parczewski
Wygląda na to że wychodowałeś sobie własnego trolla w postaci EU07-106. Gratulacje.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony