Będzie problem z finansowaniem przewozów kolejowych w regionach?
pr, Transport-Publiczny.pl ⚫ 19.12.2014 ⚫
80
Archiwum RK
Komentarze:
2014-12-19 16:00:29 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Ja czekam na info, kiedy PIS-iorkom rządzącym Podkarpaciem utnie się procent obecnych zarobków - skoro wpływy mniejsze, tnijmy wszystko jak leci
zaczynajmy jednak od kasy marszałka i jego wesołej kompanii
zaczynajmy jednak od kasy marszałka i jego wesołej kompanii
2014-12-19 16:12:17 Autor: gustaw
---.120.225.195.static.bait.pl
nie mają na Przewozy a mają na inne spółki
2014-12-19 16:16:47 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
O ile rozumiem wycięcie pustawych muchowozów do Zagórza, które powinny kursować jedynie w sezonie (a poza sezonem kursować w relacji Krosno - Rzeszów) to o tyle zupełnie nie rozumiem cięcia połączeń do Horyńca Zdroju. Jedyne co mogłoby ulec poprawie to wydłużenie relacji wszystkich składów do Rzeszowa.
2014-12-19 17:13:24 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Każdy powód jest dobry. Ale czy te marne pociągi zagrażają busiarzom?
2014-12-19 17:30:46 Autor: Kflik
---.60.129.178
Jest na to rada!!!
Niech w zamian przejazdy pociagów zamawianych przez samorzad lub wskazanych przez samorzad jako potrzebne
po magistralach będą finansowane z budżetu centralnego!!
to znaczy -ministerstwa przekazuje kase PLK na pokrycie kosztów uruchomienia tych pociągów!
Niech w zamian przejazdy pociagów zamawianych przez samorzad lub wskazanych przez samorzad jako potrzebne
po magistralach będą finansowane z budżetu centralnego!!
to znaczy -ministerstwa przekazuje kase PLK na pokrycie kosztów uruchomienia tych pociągów!
2014-12-19 17:47:55 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
To jaki będzie udział procentowy - kolei w przewozach, w nowym roku 2015 r, w stosunku do transportu samochodowego - całościowym ujęciu, oraz kolej vs auto(bus) ??? Jak będzie wyglądał cały "tort transportowy" i jaka część będzie udziałem kolei (oraz transportu szynowego ) w przewozach w poszczególnych 16 województwach i całościowo w kraju ?, dobrze byłoby zobaczyć takie statystyki.
Na pewno dla niektórych województw ta statystyka będzie porażająca, udział kolei w transporcie - dramatycznie niski. A dlaczego o tym warto wspomnieć ? Bo nasz kraj zobowiązał się do wprowadzania idei zrównoważonego transportu, wiążąc się z UE i z jej ustaleniami, m.in. dt. ograniczania emisji spalin, redukcji gazów cieplarnianych itd. Jeżeli teraz będzie tak że w niektórych województwach udział niskoemisyjnego transportu szynowego będzie znikomy, to jest podstawa do tego, żeby w tych województwach zatrzymać wszelkie inwestycje drogowe dla samochodów, dopóki nie zwiększy się udział przewozów kolejowych do odpowiedniej proporcji.
Nie powinno być rozwoju transportu samochodowego bez rozwoju innych gałęzi transportu.
Na pewno dla niektórych województw ta statystyka będzie porażająca, udział kolei w transporcie - dramatycznie niski. A dlaczego o tym warto wspomnieć ? Bo nasz kraj zobowiązał się do wprowadzania idei zrównoważonego transportu, wiążąc się z UE i z jej ustaleniami, m.in. dt. ograniczania emisji spalin, redukcji gazów cieplarnianych itd. Jeżeli teraz będzie tak że w niektórych województwach udział niskoemisyjnego transportu szynowego będzie znikomy, to jest podstawa do tego, żeby w tych województwach zatrzymać wszelkie inwestycje drogowe dla samochodów, dopóki nie zwiększy się udział przewozów kolejowych do odpowiedniej proporcji.
Nie powinno być rozwoju transportu samochodowego bez rozwoju innych gałęzi transportu.
2014-12-19 18:05:19 Autor: dizbelska turbina
---.futuroexito.pl
Zastanawia mnie to, że Lubelskie jakoś z powodu zmniejszenia janosikowego nie wycina połączeń. Przynajmniej do marca. A chyba nie jest bogatsze od Podkarpackiego. Coś mi tu śmierdzi.
2014-12-19 18:06:40 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Jest jeszcze kwestia - kosztów finansowych i kosztów społeczno - gospodarczych, która bardzo niekorzystnie się odbija na obywatelach, czy to w miastach, czy poza miastami - czyli zgnilizna - przerośniętego transportu samochodowego w Polsce, który powinien być kontrolowany, a dopuszczono że mamy ponad 20 000 000 samochodów osobowych i 6 000 000 innych pojazdów silnikowych - ogumionych. A mamy niedowartościowaną kolej praktycznie w każdym segmencie przewozów, lepiej jest tylko w kolei aglo. zwłaszcza w aglomeracji warszawskiej, która paradoksalnie rozwija się na wskutek przerośniętej motoryzacji.
A dlaczego warto o tym ciągle mówić gdzie się tylko da ? Bo w całej tej nagonce w mediach i niektórych ludzi, choćby na projekt 'pendolino' warto sobie uzmysłowić że to właśnie ma pomóc w odwróceniu tego dramatycznego trendu przerośniętej motoryzacji, która samoistnie się już nakręca, bo plaga blachosmrodów, powoduje takie wymuszanie kolejnych inwestycji drogowych, a z drugiej strony dramat ludzi wywłaszczanych pod drogi lub zostawianych w domu z ruchliwą drogą pod oknem. Proszę włączyć TV, tylko o jednym klepią - domagamy się budowy dróg, obwodnic w każdej wiosce, albo nie chcemy drogi pod oknami. Tak niestety wygląda obraz transportowy w RP ad. 2014, do którego dopuszczono - zmonopolizowano transport samochodami praktycznie, z wszystkimi fatalnymi tego skutkami, cierpią wszyscy.
A dlaczego warto o tym ciągle mówić gdzie się tylko da ? Bo w całej tej nagonce w mediach i niektórych ludzi, choćby na projekt 'pendolino' warto sobie uzmysłowić że to właśnie ma pomóc w odwróceniu tego dramatycznego trendu przerośniętej motoryzacji, która samoistnie się już nakręca, bo plaga blachosmrodów, powoduje takie wymuszanie kolejnych inwestycji drogowych, a z drugiej strony dramat ludzi wywłaszczanych pod drogi lub zostawianych w domu z ruchliwą drogą pod oknem. Proszę włączyć TV, tylko o jednym klepią - domagamy się budowy dróg, obwodnic w każdej wiosce, albo nie chcemy drogi pod oknami. Tak niestety wygląda obraz transportowy w RP ad. 2014, do którego dopuszczono - zmonopolizowano transport samochodami praktycznie, z wszystkimi fatalnymi tego skutkami, cierpią wszyscy.
2014-12-19 18:29:29 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
To prawda. Gdyby obciąć chociaż połowę dotacji przeznaczanych na asfalt i blachosmrody i chociaż jedną ósmą z tego przeznaczyć na dofinansowanie przewozów w regionach, sytuacja by się poprawiła. Ale nie, władza wybierana przez blachosmrodów do tego nie dopuści. Motoryzacja jest jak żarłoczna hydra - u mnie na osiedlu np. ciągle przeznaczają nowe trawniki pod parkingi. I ciągle mało. To jest samonakręcająca się spirala, coraz mniej sensownego transportu publicznego zachęca coraz więcej ludzi do zakupu śmierdziopuszki po helmucie. Np. tramwaje i kolej na Śląsku są tak pomyślane, żeby podróż nimi była jak najdłuższa i jak najdroższa. Albo niemożliwa.
2014-12-19 19:29:04 Autor: ?
---.g-net.pl
"aż o 70 mln zł mniejsza niż w 2014 r. "
Hipokryzja.
1. Jaki to jest % budżetu marszałkowskiego?
2. Co się stało z podatkiem CIT na Podkarpaciu?
3. Czy nadal całe województwo ma budować swoją stolicę?
Hipokryzja.
1. Jaki to jest % budżetu marszałkowskiego?
2. Co się stało z podatkiem CIT na Podkarpaciu?
3. Czy nadal całe województwo ma budować swoją stolicę?
2014-12-19 19:30:15 Autor: oburzony
---.dynamic.chello.pl
INFOKOLEJ, to proPISowskie forum!!!
Uważajcie na moderatorów
Uważajcie na moderatorów
2014-12-19 19:48:15 Autor: Kflik2
---.centertel.pl
@Hucinski
Generalnie zgoda ale tylko rozwój transportu regionalnego zwłaszcza szynowego może pomóc w ograniczeniu skali nadmiernego rozwoju motoryzacji. Ludzie muszą widzieć ze nie potrzebują do codziennych podróży kolejnego samochodu. Także ze da się pojechać np do Trójmiasta na weekend i korzystać tam z komunikacji publicznej.
Dlatego np. zwiększanie częstotliwości kursowania tramwaju może poprawiać wyniki finansowe kolei dalekobieznej ;-)
Generalnie zgoda ale tylko rozwój transportu regionalnego zwłaszcza szynowego może pomóc w ograniczeniu skali nadmiernego rozwoju motoryzacji. Ludzie muszą widzieć ze nie potrzebują do codziennych podróży kolejnego samochodu. Także ze da się pojechać np do Trójmiasta na weekend i korzystać tam z komunikacji publicznej.
Dlatego np. zwiększanie częstotliwości kursowania tramwaju może poprawiać wyniki finansowe kolei dalekobieznej ;-)
2014-12-19 23:31:59 Autor: Kasa!!!
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zabrakło 70 mln na przewozy kolejowe na Podkarpaciu? Ale znalazło się za to 30 mln dla Ryanair:
http://www.bip.podkarpackie.pl/attachments/article/1345/Informacja_o_wyborze_najkorzystniejszej_oferty_-_28.10.2.pdf
http://www.bip.podkarpackie.pl/attachments/article/1345/Informacja_o_wyborze_najkorzystniejszej_oferty_-_28.10.2.pdf
2014-12-20 00:08:59 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ dizbelska turbina
Bo w woj. lubelskim nie rządzi PiS?
Bo w woj. lubelskim nie rządzi PiS?
2014-12-20 00:39:35 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Bo janosikowe to zło. No to pazerny Struziku oświadczam, że na jazdy lokalne będę tankował na Ukrainie. Lokalny CPN zarobi wyłącznie jak mi piwa/wódki braknie. Szkoda tylko, że zawsze znajdzie sie nie-do-doktoryzowany kretyn, który sprawę wyjaśni po swojemu...
2014-12-20 06:06:26 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Huciński - transport ekologiczny to własnie busy. Bus wiozący 20 osób jest bardziej ekologiczny niż szynobus wiozący 30 osób.
2014-12-20 06:07:40 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ szczur śmietnikowy - no cóż, mamy przecież najlepsze drogi w UE. Co innego Niemcy czy Czesi - ci w ogóle nie inwestują w drogi - tam w drogach same dziury, autostrat brak, a wszyscy jeżdżą puciongami
2014-12-20 06:09:36 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Huciński - bo ludzie wiedzą, że jak drogi będą dziurawe to przecież karetka pogotowia ich w razie czego do szpitala po torach nie dowiezie. Dlatego głosują na tych co budują drogi.
2014-12-20 06:11:46 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
W woj. wschodnich trzeba zaprzestać dotowania kolei regionalnych i rozdać te pieniądze powiatom. Wtedy każdy powiat zadecyduje - czy będzie dotował z tych pieniędzy kolej, czy może rozdzieli je między PKS, DB czy busiarzy. Bo np. taki powiat brzozowski nigdy kolei nie miał i nie będzie miał, a do PR musi dopłacać. Huciński jak zwykle zapomina, że w woj. podkarpackim i innych woj. wschodnich ponad połowa mieszkańców mieszka daleko od stacji kolejowej. Ja wiem że marzy ci się, żeby ludzie dojeżdżali rowerem 5 km do stacji w deszczu i zimnie i potem wsiadali w EN57, ale to już nie te czasy.
2014-12-20 06:35:28 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
większość nie korzysta z buszów to niby czemu ma do nich dopłacać?? tobie się pewnie marzy czekanie w deszczu czy mrozie pod słupem na busza - ale jak to mawiałeś zapalenie płuc gwarantowane:)
2014-12-20 07:25:27 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Aron medrzec parczewski znowu dobrze gada. E Polska nie potrzebuje dotowanych pustych pociągów. Potrzebuje inwestycji i przedsiębiorców. Potrzebuje handlu ze UA, BY i RUS. Po ciągi są tam juz niestety stracone. Tylko LHS i inne brutta mają tam rację bytu na szynach. smutne, ale prawdziwe
2014-12-20 07:44:19 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Do Polski przyjeżdżam 12 letnim samochodem-nowym nie jeżdżę......Hmm.......przecież ukradną
2014-12-20 07:45:01 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Tylko pieniądze to nie powiatom trzeba rozdać, a zwrócić podatnikom. Powiaty to są potrzebne tylko na tablicach rejestracyjnych samochodów. Gdyby samorządy i państwo nie zajmowały się w Polsce koleją, to by dla niej wyszło na zdrowie. PKP od momentu swojego powstania niszczy kolej żelazna w Polsce. To nie motoryzacja, której wielkim zwolennikiem wcale nie jestem. Kolej pasażerska poza wlk.miastami nigdzie ma swiecie nie jest opłacalną działalnością. To też smutne, ale taka l jest prawda
2014-12-20 08:54:03 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Nie m tygodnia w roku, żeby na polskich drogach ni było wypadku z udziałem tzw. busa. Kolej mogłaby pomóc w odciążeniu dróg z samochodów i busów. Nawet szynobus potrafi zastąpić 4, 5 busów co najmniej więc jest bardziej przyjazny środowisku niż kilka busów razem. A tam gdzie nie ma torów powinny docierać małe autobusy (midibusy), z kawałkiem niskiej podłogi, nisko emisyjne. Przewożenie ludzi dostawczakami, powinno być ograniczone lub nawet zabronione, ze względów bezpieczeństwa, te pojazdy są nadużywane do przewożenia osób, kierowcy jeżdżą szybko i niebezpiecznie z pogwałceniem wszelkich norm bezpieczeństwa i wyobraźni. Jazda busem to loteria czy dojedziesz czy wylądujesz w szpitalu czy na cmentarzu.
Pociąg (szynobus) jest bezpieczny, a jazda tym jest o wiele bardziej komfortowa .
Pociąg (szynobus) jest bezpieczny, a jazda tym jest o wiele bardziej komfortowa .
2014-12-20 10:12:29 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Nie ma tygodnia w roku, żeby nie było wypadku z udziałem busa, na naszych polskich drogach...
Nawiązując do tego jeszcze, to np. okolice Krakowa, podmiejskie wsie i miasteczka, obsługiwane są zarówno busami - typu 'dostawczak'. jak i normalnymi autobusami komunikacji miejskiej niskopodłogowymi, 12, 10, metrowymi, solarisami, scaniami, jelczami. i midibusami 8,5 metrowymi autosanami, jelczami... I autobusy te pokonują wąskie drogi, często strome, kręte serpentyny np. w Michałowicach DKnr7, Maszyce... I wypadek z udziałem autobusu MPK to rzadkość w porównaniu z tzw. busami. Także może tak powinna wyglądać obsługa, takim taborem a nie dostawczakiem poza miastami także ?
A tam gdzie są tory, to nie należy zamykać linii kolejowych za wszelką cenę, tylko utrzymać odpowiednią, taktowną ilość połączeń szynobusami. Jeżeli UE przyznała dotacje z rozmaitych programów na zakup nowych pojazdów szynowych, czy remont torowisk, to nie po to żeby to teraz likwidować. W tej sytuacji, uzasadnione jest wstrzymanie dotacji na projekty drogowe dla samochodów, jeżeli kolej nie będzie tam używana...
Nawiązując do tego jeszcze, to np. okolice Krakowa, podmiejskie wsie i miasteczka, obsługiwane są zarówno busami - typu 'dostawczak'. jak i normalnymi autobusami komunikacji miejskiej niskopodłogowymi, 12, 10, metrowymi, solarisami, scaniami, jelczami. i midibusami 8,5 metrowymi autosanami, jelczami... I autobusy te pokonują wąskie drogi, często strome, kręte serpentyny np. w Michałowicach DKnr7, Maszyce... I wypadek z udziałem autobusu MPK to rzadkość w porównaniu z tzw. busami. Także może tak powinna wyglądać obsługa, takim taborem a nie dostawczakiem poza miastami także ?
A tam gdzie są tory, to nie należy zamykać linii kolejowych za wszelką cenę, tylko utrzymać odpowiednią, taktowną ilość połączeń szynobusami. Jeżeli UE przyznała dotacje z rozmaitych programów na zakup nowych pojazdów szynowych, czy remont torowisk, to nie po to żeby to teraz likwidować. W tej sytuacji, uzasadnione jest wstrzymanie dotacji na projekty drogowe dla samochodów, jeżeli kolej nie będzie tam używana...
2014-12-20 10:13:18 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ scorpio
Zadaj sobie pytanie dlaczego jada puste szynobusy - ja na miejscu wlodarzy dzien i noc bym myslal jak polaczyc szybko Sanok, Krosno i Jaslo z Rzeszowem .
Tak nawiasowo niedawno jechalem droga 19 z Rzeszowa ( busem nieciekawym technicznie ) i współczuje mieszkańcom korzystać codziennie z tej drogi.
Zadaj sobie pytanie dlaczego jada puste szynobusy - ja na miejscu wlodarzy dzien i noc bym myslal jak polaczyc szybko Sanok, Krosno i Jaslo z Rzeszowem .
Tak nawiasowo niedawno jechalem droga 19 z Rzeszowa ( busem nieciekawym technicznie ) i współczuje mieszkańcom korzystać codziennie z tej drogi.
2014-12-20 10:33:49 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Huciński...
100% -wa zgoda .
100% -wa zgoda .
2014-12-20 12:07:39 Autor:
---.hsi06.unitymediagroup.de
Linie mozna by zrobic atrakcyjna dwoma szynobusami w calodobowych obiegach .Tylko wiadomo Piss zbiera na przyszloroczne premie
2014-12-20 14:42:24 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Panie Hucinski! Busy sa prywatne. Ich właściciele na nich zarabiają. Pasażerowie mają tani i szybki transport. Solarisy i szynobusy sa państwowe i wszyscy je finansują z podatków. Mimo to są tak wolne i drogie, że nikt nimi nie jeździ. Ja nienawidzę busów. Nienawidzę autobusów międzymiastowych. Uwielbiam pociągi. PKP i wszelki MZK czy ZTMy to komunistyczne twory. Nienawidzę ich jeszcze bardziej, więc jeżdżę samochodem, zwłaszcza że czas to pieniądz. Czas na bycie beztroskim i oddalonym od realnego świata MiKolem u mnie się skończył. nie mam żadnych zniżek na PO ciągi. Pozostaje mi zawołać: precz z komuną! W samochód i do roboty, bo srele w chałupie będą głodne. PS. Widziałem dziś 2x pendolino na cmk. Niech jeździ. Przyspieszy upadek PKP
2014-12-20 14:46:58 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
PS2. Na szlaku do Lodzi widziałem 2 x IR na EN57 w łódzkich barwach. Prędkość miały podobna:D
2014-12-20 14:55:36 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
PS3 nie ma takiego słowa jak ekologiczny i nie ma żadnych gazów cieplarnianych. To jest bełkot ideologii, której motto brzmi: Save the planet, kill yourself! Szanujący się miłośnik kolei nie powinien tych głupot powtarzać.
2014-12-20 18:35:33 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Kolej na wschodzie Polski przez ostatnie kilkadziesiąt lat trwała (poza nielicznymi inwestycjami) w takim stanie, w jakim zostawili ją zaborcy, którym zupełnie nie zależało na rozwoju swoich rubieży. Później, przez cały okres PRL-u państwo niewiele w zakresie poprawy komunikacji kolejowej na wschodzie Polski zrobiło - poza elektryfikacją głównych szlaków nikt specjalnie się nie martwił o potrzebach lokalnych ośrodków miejskich w zakresie transportu. Teraz jest szansa, żeby ten stan rzeczy powoli zmieniać na lepsze - są przecież fundusze unijne, duże parcie społeczne na rozwój transportu zbiorowego itp. Mam jednak wrażenie, że za wyjątkiem lubelszczyzny, wschodnią Polską zawładnęły pociotki arona z Parczewa czyli wsiowe głupki, dla których szczytem rozwoju komunikacyjnego jest sprowadzane z Niemiec 15 auto, lub przeładowany, telepiący się bus. Z taką mentalnością za wiele my w tej Polsce dobrego nie zbudujemy.
2014-12-20 20:19:59 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Huciński - jak kolej ma pomóc w odciążeniu dróg z samochodów i busów, skoro w woj. wschodnich w 90% wsi nie ma torów? Proponujesz budowę torów do każdej wsi?
Poza tym zabitych na polskich drogach i tak dziś jest o wiele mniej niż 20 czy 30 lat temu. gdy samochodów i busów było mniej, a kto mógł to jeździł koleją.
Poza tym zabitych na polskich drogach i tak dziś jest o wiele mniej niż 20 czy 30 lat temu. gdy samochodów i busów było mniej, a kto mógł to jeździł koleją.
2014-12-20 20:22:48 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Huciński - problem w tym, że dotowanie szynobusa jest kilka razy droższe niż dotowanie busa. Poza tym szynobus nie dojedzie ci do 90% wsi w woj. wschodnich.
Czyli chcesz dotować szynobus, a co z ludźmi którzy mieszkają daleko od torów? Mają się przeprowadzić czy co? Gdzieś pisałeś że jesteś przeciwko przeprowadzkom.
Znowu zapominasz, że tory w woj. wschodnich nie docierają do każdej wsi. Rozumujesz tak jakbyś mieszkał w Czechach czy Niemczech, gdzie jednak te 50% wsi tą stację kolejową ma. Ale mimo to w Czechach i tak 80% mieszkańców nie korzysta z kolei pasażerskiej.
Czyli chcesz dotować szynobus, a co z ludźmi którzy mieszkają daleko od torów? Mają się przeprowadzić czy co? Gdzieś pisałeś że jesteś przeciwko przeprowadzkom.
Znowu zapominasz, że tory w woj. wschodnich nie docierają do każdej wsi. Rozumujesz tak jakbyś mieszkał w Czechach czy Niemczech, gdzie jednak te 50% wsi tą stację kolejową ma. Ale mimo to w Czechach i tak 80% mieszkańców nie korzysta z kolei pasażerskiej.
2014-12-20 20:24:50 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ wasiu - nie uwzględniasz jednej rzeczy. Dlaczego w POlsce ludzie kupują samochody na potęgę. Dlatego że w POlsce jeżdżenie koleją ( może z wyj. Pendolino czy EC) jest synonimem biedy. Podobnie jeżdżenie rowerem. Do tego klimat. Weź sobie wyjdź teraz przed dom i idź np. 1 km na dworzec kolejowy i poczekaj tam 5 minut na pociąg. A przecież teraz masz 5 st. i deszcz. A co jak będzie -5 st. i śnieg?
2014-12-20 20:25:58 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Ja myślę że w POlsce muszą się wychować w samochodach 2-3 pokolenia żeby nastąpił częściowy ( bo przecież nie pełny) odwrót od samochodów. Przecież nawet w słynącej z rowerów i dobrej szybkiej kolei Holandii każda rodzina statystycznie ma samochód, a korki na autostradach są potworne.
2014-12-20 20:28:06 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Moim zdaniem trzeba oddać pieniądze które dziś idą na kolej regionalną powiatom. I wtedy każdy starosta zadecyduje - czy dać kasę na kolej czy może dotować PKSy albo busy.
2014-12-20 20:28:24 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@wasiu
A kto ma tą kolej w E Polsce budować? PKP PLK za fundusze unijne legendarne? UE skonczy tak jak CCCP razem ze swoimi funduszami. PKP PLK jest monopolistą, który ma problem z ważniejszymi liniami niż te w zaborze rosyjskim co omijają miasta i tymi w zaborze austriackim, które wiodą po górach, dolinach naokoło dróg. W E Polsce nawet nie ma żadnej szansy na przewozy aglomeracyjne. Kolej jest tam już historia tak jak telegraf i konne wozy.
A kto ma tą kolej w E Polsce budować? PKP PLK za fundusze unijne legendarne? UE skonczy tak jak CCCP razem ze swoimi funduszami. PKP PLK jest monopolistą, który ma problem z ważniejszymi liniami niż te w zaborze rosyjskim co omijają miasta i tymi w zaborze austriackim, które wiodą po górach, dolinach naokoło dróg. W E Polsce nawet nie ma żadnej szansy na przewozy aglomeracyjne. Kolej jest tam już historia tak jak telegraf i konne wozy.
2014-12-20 20:33:12 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Huciński - tylko że wstrzymanie środków na projekty drogowe skończy się np. dłuższą jazdą karetki pogotowia do szpitala, co będzie skutkować wzrostem liczby trupów.
Moim zdaniem w ogóle nie orientujesz się w realiach woj. wschodnich. Żyjesz w przekonaniu, że tu połowa wsi ma stacje kolejowe jak w Czechach i że w ogóle kolej to masowy środek transportu. Nie wiem czy w ogóle widziałeś mapę woj. wschodnich.
Moim zdaniem w ogóle nie orientujesz się w realiach woj. wschodnich. Żyjesz w przekonaniu, że tu połowa wsi ma stacje kolejowe jak w Czechach i że w ogóle kolej to masowy środek transportu. Nie wiem czy w ogóle widziałeś mapę woj. wschodnich.
2014-12-20 20:37:20 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Potwierdzam, że w E Polsce kolej to symbol biedy i komuny. Tam nikt nie pamięta kiedy jechał pociągiem ostatnio. bywam często koło zagórza i koło augustowa, które są na strategicznych paneuropejskich liniach i co? Wiatr hula, tory zardzewiały, stacje puste
2014-12-20 21:23:59 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
podkarpaciu zabrakło na osobowe do jasła czy horyńca, ale na ryanaira mają 30mln PLN :) (umowa na 4 lata. wychodzi po 7,5 miliona rocznie, czyli mniej więcej tyle ile brakuje na kolej)
http://www.bip.podkarpackie.pl/attachments/article/1345/Informacja_o_wyborze_najkorzystniejszej_oferty_-_28.10.2.pdf
http://www.pasazer.com/news/24527/podkarpacie,zaplaci,30,mln,zl,ryanairowi.html
http://www.bip.podkarpackie.pl/attachments/article/1345/Informacja_o_wyborze_najkorzystniejszej_oferty_-_28.10.2.pdf
http://www.pasazer.com/news/24527/podkarpacie,zaplaci,30,mln,zl,ryanairowi.html
2014-12-21 13:03:48 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@wdr
to tez może świadczyć o tym jak bardzo kolej uważają za zbędną.
Uważam, że jednym z powodów jest fakt, że w obecnych sposobie rozliczeń (stawki PLK itp) nie premiuje się uruchamiania "dużej" ilości kursów. Tym sposobem gdyby chcieć nagle uruchomić ma liniach w regionie takt 2h to powstałaby astronomiczna kwota do zapłaty na rzecz PLK. Znacznie większa niż płaci się obecnie. Mimo, że te EZT/SZT kursujące w takcie 2h wcale nie zwiększyłyby znaczaco kosztów PLK, nie zwiększyłyby kosztów przeprowadzonych modernizacji itd...
To istniejące rozwiązania prawne itp zabijają kolej w tym kraju.
Tymczasem jedyne co się robi to miesza betonem (Taka spółeczka, albo taka spółeczka i przesuwanie ludzie między stanowiskami) zamiast zmienić warunki w których kolej działa.
to tez może świadczyć o tym jak bardzo kolej uważają za zbędną.
Uważam, że jednym z powodów jest fakt, że w obecnych sposobie rozliczeń (stawki PLK itp) nie premiuje się uruchamiania "dużej" ilości kursów. Tym sposobem gdyby chcieć nagle uruchomić ma liniach w regionie takt 2h to powstałaby astronomiczna kwota do zapłaty na rzecz PLK. Znacznie większa niż płaci się obecnie. Mimo, że te EZT/SZT kursujące w takcie 2h wcale nie zwiększyłyby znaczaco kosztów PLK, nie zwiększyłyby kosztów przeprowadzonych modernizacji itd...
To istniejące rozwiązania prawne itp zabijają kolej w tym kraju.
Tymczasem jedyne co się robi to miesza betonem (Taka spółeczka, albo taka spółeczka i przesuwanie ludzie między stanowiskami) zamiast zmienić warunki w których kolej działa.
2014-12-21 13:21:47 Autor: SAS
---.interq.pl
O to żeby pociągi jeździły między Rzeszowem, Jasłem i Zagórzem pustawe - starano się latami - niestety dość skutecznie układając zniechęcające rozkłady jazdy, likwidując połączenia, zamykając dworce, poczekalnie, kasy, toalety... Zamiast pociągów miesiącami podstawiano autobusy, co parę tygodni o innej porze albo miesiącami nie uruchamiano żadnego połączenia - ani zastępczego autobusu ani szynobusu... W końcu doprowadzono do takiego absurdu, że skorzystanie z usług kolei stało się WYCZYNEM dla wytrwałych. Dla jasności, do żadnego zastępczego wynalazku szumnie zwanego BUSEM nie wsiądę nawet za dopłatą.
2014-12-21 14:46:37 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Przede wszystkim pojawiła się w końcu porządna konkurencja czyli Kubuś na linii Krosno - Sanok. Porządne busy a nie stare autosany no i puciongi do piachu.
2014-12-21 15:06:10 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Z tym szynobus wygrywał
http://www.phototrans.eu/14,639763,0,Autosan_H9_21_41_RKR_2T30.html
a z tym już niekoniecznie
http://www.phototrans.eu/14,664393,0,Mercedes_Benz_O510_RK_41848.html
http://www.phototrans.eu/14,639763,0,Autosan_H9_21_41_RKR_2T30.html
a z tym już niekoniecznie
http://www.phototrans.eu/14,664393,0,Mercedes_Benz_O510_RK_41848.html
2014-12-21 16:22:14 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
z aronbuszami to nawet i pendo by poległo:)))
2014-12-21 16:23:29 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@aron mędrzec parczewski
Jak chcesz zakopac pociąg w swoich okolicach to szybciutko buduj( na dzien dzisiejszy) S 19 z Rzeszowa w kierunku poludniowym- a na pociag poczekamy i sie doczekamy .
Acha autostrady w Holandii rzeczywiscie zatkane- ale chyba towary z Rotterdamu z calego swiata i po calej Europie krasnoludki nie rozniosa .
Jak chcesz zakopac pociąg w swoich okolicach to szybciutko buduj( na dzien dzisiejszy) S 19 z Rzeszowa w kierunku poludniowym- a na pociag poczekamy i sie doczekamy .
Acha autostrady w Holandii rzeczywiscie zatkane- ale chyba towary z Rotterdamu z calego swiata i po calej Europie krasnoludki nie rozniosa .
2014-12-21 16:48:19 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Czyli w Holandii po autostradach jeżdżą same ciężarówki? BTW nie mogą rozwozić towarów pociągami?
2014-12-21 16:55:33 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
jeżdżom też buszy z Polski
2014-12-21 17:33:54 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wiadomo ze do kazdej wioski pociag nie dojedzie ale chyba S 19 i kolej Rzeszow- Sanok jest wskazane - nie moze byc tak ze jade z Rzeszowa jako takim busem a na jakimc cpn wsadzaja mnie do busa do ktorego bym w zyciu nie wsiadl - ale jaki mialem wybor
2014-12-21 17:36:23 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
cd i na dodatek droga smierci . ( 3-y wypadki po drodze widzialem )
2014-12-21 18:25:50 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Puciong Rzeszów - Sanok ci się utrzyma? No wybacz, jak ma być taki sam sukces jak Lublyn - Zamość to lepiej tego w ogóle nie rozpoczynać.
2014-12-21 18:34:58 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
i tak nic nie pokona sukcesów aronbuszów i pitzka:)
2014-12-21 23:36:06 Autor: Czemerajduś
---.dynamic.gprs.plus.pl
Aronie, jakie połączenia obsługujesz? Chcę się kiedyś przejechać Twoim busem po lubelskiej sieci osadniczej, serio.
2014-12-22 08:02:11 Autor: Połonina
---.internetdsl.tpnet.pl
Niska frekwencja na linii Zagórz-Jasło-Rzeszów to wynik ciągłego zamykania tej trasy pod pretekstem ślimaczących się "prac modernizacyjnych". Miesiącami nic na tej trasie nie jeździło albo podstawiano autobusy zamiast pociągów (raptem 2 w ciągu doby - żeby jak koś pojechał to nie miał czym wrócić), ponadto stale zmieniano godziny odjazdów - w sumie robiono absolutnie wszystko, żeby zniechęcić potencjalnego podróżnego. W takim razie po co wywalono tyle pieniędzy w te niby rewitalizacje, które zamiast ożywić dobijały kolej na południu Podkarpacia!!!
2015-01-04 23:18:03 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@ aarron mędrzec parczewski
Wygląda na to że wychodowałeś sobie własnego trolla w postaci EU07-106. Gratulacje.
Wygląda na to że wychodowałeś sobie własnego trolla w postaci EU07-106. Gratulacje.
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |