Partnerzy serwisu:

Będą pociągi KM i ŁKA Łódź – Warszawa? Rozmowy rozpoczęte

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 20.07.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2015-07-20 08:19:45 Autor: Kflik
---.60.129.178
oo, da się!!

Powinny być zamiast interRegio - łodzie IR są dotowane (podobnie jak TLK) więc nie powinny być oddzielną kategoria taryfową.
2015-07-20 08:29:12 Autor: praktyk branżowy
---.18.5.140
1. Sprawa pozycjonowania oferty. Jeżeli KM-ŁKA miałyby wejść na rynek połączeń Łódź - Warszawa, to powinna to być oferta odmienna od PKP Intercity. KM-ŁKA mogłyby obsługiwać także ruch z Koluszek, Skierniewic i Żyrardowa. Intercity - w porannym i popołudniowym szczycie przewozowym powinno oferować połączenia bezpośrednie bez postojów w powyższych ośrodkach.
2. KM i ŁKA powinny podpisać umowę joint-venture, tj. o wspólnym realizowaniu przewozów. Koszty uruchomienia połączeń i przychody ze sprzedaży powinny być dzielone między przewoźników wedle udziału każdego z nich w podaży całkowitej. Kursy powinny odbywać się na obydwu oznaczeniach operatorów.
3. Nie ma sensu alokacja taboru na 120 km/h na trasę zmodernizowaną do prędkości 150-160 km. Tym bardziej, że geometria toru na odcinku Skierniewice - Warszawa pozwala na osiągnięcie jeszcze wyższych prędkości. Wypadałoby zbadać możliwość podniesienia w przyszłości Vmax do 200 km/h na mazowieckim odcinku trasy. Jeśli będą na to szanse - zakupić tabor piętrowy na 200 km/h.

pb
2015-07-20 08:34:50 Autor: access
---.dynamic.gprs.plus.pl
PR y teraz powinny naprawić z 10 bohunow i zrobić porządne pociągi Łódź - Warszawa.
2015-07-20 08:42:10 Autor: d3
---.158.222.246
[Admin: zmoderowano]
2015-07-20 08:42:50 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
ŁKA puści do warszawy swoje dwuczłonowe flirty ;-)
2015-07-20 08:48:46 Autor: Aj_Oj
---.tktelekom.pl
Najpierw trzeba było rozwalić kolej, aby teraz próbować to poskładać!
2015-07-20 09:08:18 Autor: Kflik
---.60.129.178
@ Aj_Oj

sądzę, że docelowo powstanie coś o nazwie "Przewozy Regionalne" (tudzież "Kolej Polska") które będzie tworem łączącym wszystkie kolejki marszałkowskie.

Być może zanim takie coś się stanie (za pewne długa droga jeszcze, póki co przeważa trend odwrotny) wszystkie przewozy dotowane (także TLk/IC/międzynarodowe) znajdą się w tej spółce.
2015-07-20 09:13:21 Autor: Ł
---.itsa.net.pl
Tylko przez Skierniewice? Mieszkańcom Strykowa, Zgierza, północnej części Łodzi itp. przydałyby się takie połączenia przez Łowicz.
2015-07-20 10:28:47 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
ale to już było-PO co było psuć
2015-07-20 10:31:19 Autor: Rаdek
---.dynamic.chello.pl


Nie tak dawno były takie połączenia osobowy do Łowicza przedmieście i dalej jechał jako interregio do Warszawy. Muszę ci powiedzieć że tłumy w Strykowie i w Zgierzu nie wsiadały!
2015-07-20 10:35:41 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Rаdek

Połączenie musi się przyjąć, nie da się uruchomić na kilka tygodni - nikt nie jeździ - to kasujemy.
W szczególności dotyczy połączeń regionalnych - czasem ktoś kupi albo nie kupi dodatkowy samochód w rodzinie, jak juz kupił to łatwo się na pociąg nie przesiądzie - chyba, że np. będzie miał dobry dojazd do stacji i dobry parking przy stacji.

Połączenia kolejowe trzeba planować na 10 lat i więcej a nie takie akcje jak w Polsce...
2015-07-20 11:10:33 Autor: kdk
---.toya.net.pl
Nie ma Ziemi Łódzkiej, co najwyżej Ziemia Łowicko-Sieradzka.
2015-07-20 11:27:48 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Wygląda na to, że wprowadzenie ŁKA na trasę z dobrą frekwencją ma zamaskować frekwencyjną klapę dotychczasowych osiągnięć tej firmy.
To jedna możliwość. Z drugiej strony nie spodziewam się, żeby ministerstwo dopuściło do narażenia na konkurencję wobec najlepszego ekonomicznie połączenia swojej ulubionej spółki. Trasa Łódź Warszawa jest przecież złotym jajem dla PKP IC i to bardzo szczególnym, bo zapewniającym frekwencję tylko o określonych porach dnia. Wystarczy dać jakiejkolwiek konkurencji sloty o innej porze, nawet tylko w jedną stronę, żeby ją utrącić.
Jednym słowem - kiełbasa wyborcza - trzeba było coś do Łodzi przywieźć z okazji propagandówki rządu więc wysmażono taki nieświeży mielony.
2015-07-20 11:51:37 Autor: kość
---.dynamic.gprs.plus.pl
@wdr
Wreszcie będą mogły wykorzystać swoją maksymalną prędkość 160 km/h ;-)
2015-07-20 13:32:56 Autor: tomwaw
---.10.53.106
W tej chwili z obu spółek tylko KM mają tabor który mógłby obsłużyć takie połączenie - albo Impulsy 2 x 5 członów albo push-pulle, bo te Flirty ŁKA są może i fajne ale o wiele za małe na takie połączenie, chyba żeby je łączyć po trzy naraz
2015-07-20 13:35:42 Autor: criss
---.46.186.19
@kdk
od X w. było łęczyckie, podzielone w XII wieku na łęczyckie i sieradzkie, od I wojny jest łódzkie, bo Łódź jest stolicą administracyjną regionu.
zanim się coś napisze, to warto wpierw przeczytać.... poznać zasady wydzielania prowincji/regionów, poznać historię...
2015-07-20 15:12:42 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Tak samo powinno być na LK E30, Kraków < > Katowice, tj. szybka kolej aglomeracyjna, obsługiwana pół na pół przez Koleje Małopolskie/Koleje Śląskie, co 0,5 - 1godzinę, czas jazdy 55 minut, z kilkoma zatrzymaniami pomiędzy.

I " busa można odesłać do lamusa".
2015-07-20 15:56:12 Autor: Cracoviak
---.dynamic.chello.pl
@hucinskiPL,
55 minut na trasie Kraków-Katowice (rzecz jasna po modernizacji na min. 160 km/h, której nasze pra pra pra pra pra pra pra wnuki się może doczekają he he he) to nie za duża wartość czasowa? Przecież ww. czas idzie jeszcze zbić i to znacząco. Przecież z Krakowa do Katowic koleją jest mniej niż 80 km.
2015-07-20 21:18:36 Autor: Strateg
---.icpnet.pl
A mnie się marzy połączenie Poznań Warszawa realizowane wspólnie przez Koleje Wielkopolskie i Koleje Mazowieckie. Pociągi obydwu przewoźników spotykają się w Kutnie więc obie firmy mogą tylko zyskać. Zaczyna się nowa perspektywa więc jest okazja by kupić wspólnie EZT do obsługi tej trasy (albo duże należące do obu przewoźników albo średnie, które można ze sobą łączyć)
2015-07-21 23:06:00 Autor: Semko
---.icpnet.pl
A jaki interes mają w tym Koleje Mazowieckie i Warszawa?
2015-07-24 21:03:05 Autor: Siemens
---.dynamic.gprs.plus.pl

Siemens
Tramwajem do Warszawy?
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony