Partnerzy serwisu:

Będą dalsze cięcia połączeń InterRegio?

Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.pl 27.02.2015 186

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-02-27 10:03:02 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przecież to było logiczne, że wejście ARP = koniec iR.

Niech żyje PolskiBus! Od początku marca 3 linie zostają przemianowane na pospieszne i tak P6 & P10 będą zatrzymywały się w Radomiu (wszystkie kursy), a P13 w Lesznie.
2015-02-27 10:12:18 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Czyli widać z tego, że IR wcale nie są takie dochodowe i sprawdziły się słowa prof Wolańskiego sprzed kilku lat, że IR pociągną w przepaść zarówno PR jak i IC. Teraz już wiemy skąd tyle strat. No ale jak się wynajmuje EU07 od Świerczka czy 163 od Pepików to jak możemy mówić o wyjściu na zero?
2015-02-27 10:16:20 Autor: czytelnick
---.internetdsl.tpnet.pl
Do ubiegłego roku nie wyobrażałem sobie podróży autobusem.
IR wcześniej znikł, więc to PLK (modernizacje) do spółki z IC (oferta) zmusiły mnie jednak do tego. Diabeł okazał się nie taki straszny.
W tej chwili nie bardzo widzę, jak kolej może odzyskać pasażerów autobusowych. Tzn. jest to bardzo proste: zbliżone ceny do maksymalnych cen autobusowych i zdecydowanie lepszy czas przejazdu. Tylko jak przypomnę sobie ceny biletów na pociąg przed modernizacją, to one już wtedy były z dzisiejszego punktu widzenia nieatrakcyjne.
2015-02-27 10:27:09 Autor: interpasazer
---.dynamic.chello.pl
Poza wspomnianymi dotowanymi tych IR jest tak dużo... Pisząc o normalnych relacjach to Bolko, Piast, Mewa i Portowiec...
2015-02-27 10:30:59 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post interpasazer:
"Poza wspomnianymi dotowanymi tych IR jest tak dużo... Pisząc o normalnych relacjach to Bolko, Piast, Mewa i Portowiec..."
Oraz Drwęca, Lednica.

Pytanie czy długo pojeżdżą bez dotacji. Mamry ma szczęście jechać na trasie, gdzie dofinansowanie do przewozów osobowych jest, więc wystarczy wpisać go w plan REGIO, gorzej z Drwęcą. Po Portowcu czy Mewie lub Staroście płakał nie będę niemniej płakać będą mniejsze miejscowości, które stracą szybki dojazd.
2015-02-27 10:37:51 Autor: get in
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zrzuty z bankowych korpo, kopnięte w czasie kryzysu w pupę przez zagranicznych właścicieli, wzięły się za polską kolej.
2015-02-27 10:50:20 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ scorpio

Oj, na pewno płakał nie będziesz - w końcu premiujesz "prawdziwy" ruch dalekobieżny nad regionalnym, dostępnym dla biedaków, prawda?

Cóż, zostaje zaciśnięcie zębów i dalsze jeżdżenie PolskimBusem, bo do pomyłki ewolucji z Żelaznej 59a to mnie nawet wołami nie zaciągną i z nimi nie pojadę, choćby mi Wasiakowa osobiście darmowy roczny bilet wręczyła. PICOWI życzę długiej agonii w straszliwych konwulsjach :)))
2015-02-27 10:54:08 Autor: Wayfarer
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zlikwidujcie wszystko, po co kolej!
Albo oddajcie PKP IC, to zrobią to za was.
Same niecenzuralne słowa się cisną na usta.
2015-02-27 11:00:33 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Wayfarer

Spoko, będziesz jeździł tak, jak ja - czyli autobusami (głównie PolskimBusem) w relacjach dalekobieżnych i koleją lokalnie, czyt. na "końcówce" (dojazd od/na autobus). Jest to całkiem znośne rozwiązanie, no i umożliwia śmiech w oczy znienawidzonemu PICOWI :))))))))))

Je... się PICE :))))))))))
2015-02-27 11:05:35 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ scorpio

Oj, na pewno płakał nie będziesz - w końcu premiujesz "prawdziwy" ruch dalekobieżny nad regionalnym, dostępnym dla biedaków, prawda?

Cóż, zostaje zaciśnięcie zębów i dalsze jeżdżenie PolskimBusem, bo do pomyłki ewolucji z Żelaznej 59a to mnie nawet wołami nie zaciągną i z nimi nie pojadę, choćby mi Wasiakowa osobiście darmowy roczny bilet wręczyła. PICOWI życzę długiej agonii w straszliwych konwulsjach :)))"
Daleki jestem od gloryfikacji PICu, po prostu wiedziałem, że IR jako tani podjazd pociągną obie spółki na dno. Oczywiście aby obronić nieco PR uważam, że błędem był zabór pośpiesznych.
2015-02-27 11:05:37 Autor: em
---.adsl.inetia.pl
Jedyny rozsądny pomysł na utrzymanie PR to zbudowanie pełniej siatki połączeń żeby z jednego końca Polski przejechać na drogi pociągami tego samego przewoźnika: z małej mieściny do małej mieściny, na jednym bilecie z dobrymi skomunikowaniami na stacjach przesiadkowych. IR to uboższa wersja pociągu pospiesznego, to niech zatrzymuje się na większej liczbie stacji albo częściowo jedzie jako osobowy. A bilety miesięczne na poc osobowe powinny uprawniać na korzystanie z IR bez dopłaty!
2015-02-27 11:12:43 Autor: em
---.adsl.inetia.pl
jeszcze jedna rzecz: z 10 lat temu jechałem niemieckim pociągiem była jakaś oferta że w cenie biletu może jechać do 5 osób! Niemcy już wtedy wpadli na to że dla 5 osób korzystniej i taniej jest zawsze jechać samochodem, dlatego lepiej ich przewieźć pociągiem za pół darmo lub w ogóle nie przewieźć. Przejazd przez Polskę z płatnymi autostradami opłaca się już dla 2-3 osób samochodem niż pociągiem. PR mają ofertę Raz Dwa Trzy ale jest słabo rozreklamowana i zniżki nie sa wystaczające.
2015-02-27 11:20:04 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Na bank nie będzie dotacji na IR, bo są już dotacje na TLK. Przecież wiadomo, że nie będzie nas stać, bo jest na wszystko tylko nie na kolej.
2015-02-27 11:23:39 Autor: me
---.adsl.inetia.pl
@ em

Jedyny rozsądny komentarz. A nie "mądrzenie" się w stylu scorpio....

I w takim kierunku ta spółka powinna zmierzać - własna sieć połączeń, w tym również połączenia dalekobieżne na bazie pociągów przyspieszonych, zero skomunikowań z pociągami takich spółek jak PKP-IC (czyli poprawa regularności kursowania)....
2015-02-27 11:24:41 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Gierek

Ale dlaczego władza nie daje wyboru? I niejako "każe" jechać z pomyłką ewolucji z Żelaznej 59a?

Tzn. oczywiście jest wybór, ale on dobija kolej ;)
2015-02-27 11:27:10 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ scorpio

Ja uważałem i uważam, że iR mają sens, ale tylko na EZT. A tak swoją drogą, to bardzo dobrze, że pociągnęły PICA na dno, im szybciej to to zdechnie, tym lepiej :)))
2015-02-27 11:57:01 Autor:
---.dynamic.gprs.plus.pl
od czerwca kursy sobotni IR SZYNDZIELNI pojedzie do Zakopanego przez Zywiec z postojami na trasie miedzy Zywcem a Sucha Beskidzka w Jelesnia Hucisko Lachowice Centrum! powrot w niedziele do Wroclawia! oprocz SZYNDZIELNI pojedzie tradycjenie IR GIEWONT!
2015-02-27 12:16:04 Autor: max2
---.merinet.pl

max2
PKP Intercity na dno nie pociągnęły żadne IR tylko zbyt wysokie ceny biletów, brak dobrej siatki połączeń (obecna wątła sieć jest nastawiona na obsługę góra 10 największych miast z czego połowa ruchu wychodzi z Warszawy, co jest absolutną aberracją bo w stolicy mieszka zaledwie 5% Polaków), absolutny brak polityki marketingowej i fatalne zarządzanie. To po pierwsze. Po drugie likwidacja IR na pewno nie napędzi (na co liczy władza) pasażerów upadającemu PKP Intercity tylko Polskiemu Busowi i innym tanim przewoźnikom. Tyle.
2015-02-27 12:16:24 Autor: RealistaGliwice
---.static.chello.pl
Tak ograniczcie działalność eksplatacyjną nie o 24% a o 50 %...... w takim wypadku na niektórych liniach nie będzie jeździć kompletnie nic....a pociągi kolejek marsałkowskich będą dojeżdżały do zamkniętych stacji na granicy województw... plus oczywiście co kolejka to inna taryfa.... Ostateczny plan dobicia kolei pasażerskiej w Polsce......
2015-02-27 12:36:44 Autor: Kflik
---.60.129.178
InterRegio powinny być tak samo dotowane jak TLK!

alternatywnie, TLK też nie powinny być dotowane (jedynie ministerstwo rekompensowałoby stawki PLK - KAŻDEMU - ewentualnie by uzyskać dowolny samorząd przez który przejeżdża dany pociąg musiałby potwierdzić, że jest on mu potrzebny)
2015-02-27 12:40:25 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik

Mam dobrą radę - jeżeli jeszcze wciąż korzystasz z pseudousług [...], to skończ z tym. Szkoda, żeby osoba o tak fajnych poglądach gniła w tym [...]
2015-02-27 12:43:54 Autor: Kflik
---.60.129.178
@scorpio

Pytanie co po likwidacji interRegio?
Jest wiele "niezastępowalnych" czy PKP IC uruchomi odpowiedniki komercyjnie? Bez zwiększania dotacji i cięć w innych miejscach? pewnie nie.
Jeśli dostaną dotację na nie - będzie to skandal że dotacji nie miały PR.
Jeśli nie dostaną dotacji i nie uruchomią - stracą LUDZIE i sama kolej też.

a jeśli nie wytną wszystkich to najbardziej zagrożone są te najbardziej potrzebne: Szyndzielnia, Giewont, Mamry, Bolko itp.
z resztą dużo iR już nie zostało.

Liczę, że ktoś kiedyś choć symbolicznie - może i dopiero pośmiertnie przez wpis w jakimś w opracowaniu o naszych czasach i kolei - beknie za tą bzdurną sytuację w której PKP IC dostaje grube miliony a PRy nie - choć wiele iR (zwłaszcza takich jakich już...nie ma, wspomianając choććy Bursztyn, Mickiewicz, Łysicę) było niezbędnych i wypełniających DZIURY w siatce połączeń w Polsce.
2015-02-27 12:50:30 Autor: Kflik
---.60.129.178
@max2
"PKP Intercity na dno nie pociągnęły żadne IR "

100% zgody.

Twierdzenie, że kilka pociągów, zazwyczaj na EN57, rozwaliło przewoźnika dostającego 600mln PLN rocznie na segment "konkurujący" z interRegio, oraz otrzymujący silne wsparcie przy pozyskiwaniu nowego taboru jest ŚMIESZNE.

Zaryzykuję stwierdzenie: interRegio POMOGŁY PKP IC (np. iR Barbakan a kiedyś iR Mickiewicz zachowały w symbolicznym stopniu szanse podróży pociągiem po linii Katowice - Ostrów wlkp - Poznań, w okresie gdy PKP IC całkiem się z tej linii wycofało. Dzięki temu obecnie więcej ludzi korzysta z PKP IC na tej linii - nie nabrali przyzwyczajeń, że z kolei się nie korzysta, mniej rozwinał się także transport autobusowy.
Natomiast ABSURDEM jest fakt, że te w/w pociągi nie były dotowane!!!! nawet zwrotu stawek PLK nie było!!!
2015-02-27 12:56:56 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ max2

I tu jest święta racja - dorżnięcie PR spowoduje masowy odpływ pasażerów na drogi i dalszy spadek liczby pasażerów w PICU, bo nie będą mieli czym dojechać na wiele pociągów owego PICU.

Jednak wydaje mi się, że rząd rękami MIR, PLK i naciskami na marszałków na wymianę zarządu już generalny cel osiągnęli. IRy de facto znikły, ostały się generalnie na trasach, które PIC sobie odpuścił (poza ciągiem Warszawa-Poznań-Szczecin), albo tam, gdzie nie ma Pędoszmatolono. Niedobitek po CMK w postaci "Piasta" został puszczony w takich godzinach, by nie utrudniać życia PICOWI (choć de facto tylko teoretycznie, bo "Piast" do Warszawy odbiera wszak klientów Pędo przed 12 z Katowic). "Reforma" PRów w wydaniu wejścia ARP i dofinansowania kwotą 750 mln zł ma wg mnie na celu głównie ukryte dofinansowanie PLKi, przecież 600 baniek to nie jest drobna kwota.
2015-02-27 13:05:05 Autor: zniesmaczony...
---.dynamic.chello.pl
Wie ktoś może kim jest G o r a l?

Rozumiem, że ma inne poglądy. To szanuje, ale
Zaczyna mnie juz denerwować ta jego Mowa nienawiści... Ile można. [Admin: zmoderowano]
2015-02-27 13:09:53 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik

Nikt nic nie uruchomi. Albo uruchomi, ale oczywiście za podniesioną dotację. Naprawdę nie wiesz jeszcze, w jakim kraju żyjesz? Moje parę tysięcy podatku też na to idzie, ale przynajmniej świadomie PICOWI nie daję ani grosika z własnej kieszeni.
2015-02-27 13:25:12 Autor: Kflik
---.60.129.178
@G o r a l

Wiem ale piszę.
Bo ktoś tu pisze sugerując między wierszami, że "bez ir będzie lepiej". Nie będzie - będzie gorzej. albo gorzej albo drożej (dla podatnika!).

Swoją drogą może ktoś kiedyś pójdzie po rozum do głowy - ile kasy można ładować w PKP IC? to są połączenie dalekobieżne, coś dodatkowego!! co TAKŻE może zapewnić kolej regionalna ( mogą być przyspieszone, dzięki wpisaniu w rozkład regionalnych jest to znacznie tańsze rozwiazania dla podatnika!).

Dotowanie kolei dalekobieżnej jest bzdurą (jesli jakis dalekobieżny nie opłaca się komercyjnie to znaczy, że nie jest potrzebny!) a jedynym dopuszczalnym wsparciem jest zwolnienie ze stawek PLK lub ich rekompensata (przy czym lepiej by kasa szła do PLK z pominięciem przewoźnika).
2015-02-27 13:30:59 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Goral

We wszystkim, co piszesz, w zasadzie się zgadzam. Ale co mam zrobić, kiedy ja po prostu rzygam, jeśli mam pojechać autobusem dłużej niż pół godziny? Albo dzieci zaczynają świrować po dłuższym czasie w busie lub foteliku? Po prostu nie ma wyboru. Czasem trzeba pojechać jakąś teelką.

Aha, w jednym jednak się mylisz. Myślisz że nie jeżdżenie pociągami PICni to robienie władzy na złość. Niestety to nieprawda. Pomimo pozorowanych działań, ich prawdziwą intencją jest wygonienie wszystkich pasażerów na asfalt. A dla tych kilku EIP dla garstki kołnierzyków czy czegoś tam, dotacji zawsze wystarczy.
Tak że, obawiam się, że bardziej niż bojkot wkurza ICH fakt, że teelkami ciągle jeszcze jeździ garstka pasażerów.
2015-02-27 13:40:36 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Inter Regio było moimi ulubionymi pociągami, bo:
1.Szybkie i tanie
2.Nie ma rezerwacji miejsc
3. Dobre i stabilne promocje (Ty i 123)
4.Fajny tabor zazwyczaj z bogatą przeszłością (derma, ciekawe lokomotywy), w którym zawsze otwierają się okna i można wystawić łeb na postoju
5.W podlaskim, podkarpackim, lubelskim i warminsko-mazurskim spójna taryfa z lokalnymi pociągami
6.Wśród współpasażerów normalni ludzie, a nie buce nadęte
Szkoda! Pozostaje mi mój stary, poobijany blachosmrod na LPG z cieknaca miska olejowa i siwym dymem z dziurawego kolektoru wydechowego..
@zniesmaczony
Możesz donieść do prokuratury, że Góral stosuje mowę nienawiści wobec IC, jednak IC to nie LGBTQ, więc zrobisz to na darmo.
2015-02-27 13:42:24 Autor: sola
---.dynamic.gprs.plus.pl
Co myslicie o wydluzeniu IR SZYNDZIELNI do Zakopanego przez Zywiec?
2015-02-27 13:56:27 Autor: okokc
---.dynamic.gprs.plus.pl
@sola
Czy to prawda?
Jeśli tak to wreszcie Wrocław zyskałby połączenie z Tatrami , Beskidami.
Myślę że o frekwencję można być spokojnym.
A w jakich porach by kursował?
2015-02-27 14:29:20 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ szczur

W moim bojkocie PICU nie chodzi o robienie władzy na złość, bo generalnie jestem zwolennikiem PO (choć z braku realnej alternatywy, a nie ideologicznie, bo najbliżej mi aktualnie do niejakiej Partii Libertariańskiej), ale o zwyczajną niezgodę na podejście PICU [Admin: zmoderowano]
2015-02-27 14:30:34 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ zniesmaczony...

Masz rację, czasem mnie zanadto ponosi w nazywaniu spraw po imieniu. Będę się nieco hamował.
2015-02-27 14:35:15 Autor: Huciński (PL)
---.dynamic.chello.pl
Cięcia, cięcia, cięcia i tak bez końca cięcia, na kolei. Tylko tam gdzie potrzeba nie ma cięć, mam na myśli pożerającą dochód narodowy armię biurokratów, nikomu nie potrzebnych urzędów typu urząd pracy, NFZ i wiele innych próżniaczych stołków dla rozmaitych pociotków, po dziwnych szkołach i uczelniach. Wieczna restrukturyzacja kolei polegająca na wiecznym cięciu rozkładów jazdy.

Ktoś tu wyżej napisał, że pasażer pociągu typu TLK, IR, to tylko kłopot dla rządzących. Oczywiście że tak jest, pasażer pociągu w PL, to wciąż intruz, albo worek kartofli, niewiele się zmieniło pod tym względem. Cel wydaje się dla nich jasny, przegonić prawie wszystkich na drogi do samochodów, a potem doić ich ile wlezie podatkami i haraczami drogowymi, żeby było, na dostatnie życie na próżniaczych stanowiskach.
2015-02-27 14:42:28 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Góral
Zwolennik PO, który ma najbliżej do Partii Libertarianskiej?!
to brzmi jak kolejowa komunikacja autobusowa
albo pociąg Inter Regio w wersji Premium z rezerwacją miejsc za 650 zł
2015-02-27 14:43:32 Autor: sola
---.dynamic.gprs.plus.pl
IR SZYNDZIELNIA Wroclaw Rybnik Bielsko Zywiec Sucha Beskidzka Zakopane w sobote a w niedziele powrot! wczesniej pojedzie IR GIEWONT z Czestochowy do Zakopanego tyle ze bedzie sie wracal w sobote i w niedziele powrot do Zakopanego oczywiscie jak dotychczas przez Zywiec
2015-02-27 14:47:16 Autor: Non-mikol
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jeden pasażer - 40 zl. Obniżmy o 25% cenę pojedzie dwóch - będzie 60 zl. Odnizmy o 50% , pojedzie czterech - będzie 80 zl.
2015-02-27 14:55:56 Autor: zniesmaczony
---.dynamic.chello.pl
@G o r a l

Trzymam za słowo ;)
2015-02-27 15:02:29 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Stefan banderą

Zwolennik z braku sensownej alternatywy. Na zasadzie "lepsze znane piekło, niż nieznane niebo".
2015-02-27 15:05:37 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Stefan banderą

Aha. Kolejowa komunikacja autobusowa (inaczej: zastępcza, KKA, KKZ) jest faktem. Nazywa się interREGIO bus i kursuje na odcinku Katowice-Rzeszów p. Kraków, Tarnów i Dębicę.
2015-02-27 15:10:51 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Góral
Miałem wątpliwa przyjemność korzystać z IR Busa, o którym wspomniałeś. Wrażenia z jazdy opisałem dziś w innym wątku dot. "renesansu kolei na N Mazowszu"
2015-02-27 15:17:36 Autor: Kflik
---.60.129.178
Likwidacja pociągów nie ma sensu ekonomicznego!

PLK sobie mniejsze wpływy musi odbić w innych miejscach, a mniej pociągów to mniej podróżnych także w tych pociągach które jeszcze istnieją - wbrew temu co by się mogło wydawać.

W Polsce praktycznie nie ma linii (może poza jakimiś SKM?) gdzie pociągów jest "za dużo" (jak jest w przypadku np. linii Ostrawa - Praha)
2015-02-27 15:20:27 Autor: Kflik
---.60.129.178
@ sola

Obawiam się, że tych pozytywnych zmian w połączeniach Dolnego i Górnego Śląska z Zakopanym i Beskidami (okolice Huciska i Lachowic TEŻ są atrakcyjne turystycznie!, także dlatego, że nieznane) nie doczekamy, ze względu na planowane zmiany w PR, ku radości plujących na PRy pozostanie podróż autobusami.
2015-02-27 18:27:14 Autor: Witek
---.165.enf.pl
Oddać PR'om co regionalne, a IC co dalekobieżne - przełożenie starej zasady na dziś, a wciąż aktualne! Kto by pomyślał, że historia lubi się powtarzać. No tak, ale po co się uczyć, prawda?
2015-02-27 18:59:04 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Witek

Czyli, jak rozumiem, chcesz ukraść PRom te nędzne resztki taboru dalekobieżnego, które im pozostały i dać je PICOWI, a do tego chcesz wywłaszczyć spółki wojewódzkie na rzecz Skarbu Państwa? No to moje gratulacje...
2015-02-27 19:07:18 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Witek

Przy takim toku rozumowania proponuję jeszcze przekazać PICOWI zmodernizowane przez PR wagony 161A, 162A i 163A oraz zmodernizowane również przez nich lokomotywy EP07P.
2015-02-27 19:49:51 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Witek

Zdecydowanie nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że należy pogłębiać podział na kolej regionalną.
Obecnie, jedyny sensowny podział (jeśli ma być) widzę taki: SKM, KDP, cała reszta (tzn. kolej).

Jeśli nie chcemy zepchnąć kolei jedynie do roli SKM + KDP (tutaj być może Warszawa nie zauważy różnicy, ale cały kraj straci) to nie można dalej dzielić "całej reszty". Czy ktoś jedzie z Krakowa do Dębicy osobowym-regionalnym czy TLK-IC-dalekobieżnym to tak długo jak oba pociągi są dotowane nie ma znaczenia. Z punktu widzenia kolei jako całości jest TANIEJ żeby jak najwięcej ludzi pojechała pociągiem który zatrzymuje się rzadziej. Jest to, o dziwo;), także korzystniejsze dla podróżnego.

Obecnie, jesli coś zmieniać w przewoźnikach (bo zmian wymaga przede wszystkim PLK i stanowiące ją przepisy) to zabrać dotację do dalekobieżnych, jednocześnie obniżając stawki PLK (lub zwracając z nie przewoźnikom - także dla pociągów "komercyjnych"), oczywiście z wyjątkiem takich linii jak CMK itp.
Takie podejście zwiększy także opłacalność uruchamiania połączeń np. na linii 1 czy 8, tym samym może to być okazja by - co postuluje tu Kryniczanin i inni - "tańszy" segment się na nie przeniósł.
2015-02-27 19:52:58 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Jak marszałków świętokrzyskiego i śląskiego(!) stać na dotowania zarówno REGIO, jak i IR na CMK... no to tylko się cieszyć :D!

Ależ to bogacze!
2015-02-27 20:33:02 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Witek

A tak poza tym, to naprawdę myślisz, że kolejne oddzielenie kolei "dalekobieżnej" (w wykonaniu PICU) od "lokalnej" napędzi klientów tej pierwszej? Chyba naprawdę nie doceniasz Polaków i ich zmysłu radzenia sobie w sytuacjach problemowych ;)

Musiałbyś raczej zabronić istnienia przewoźników autobusowych na trasach dłuższych niż 50 km, ale jakoś tego nie widzę, he, he, he... Wiesz ile to miliardów rocznie mniej Skarb Państwa zadoiłby z viaTOLL'a, opłaty paliwowej i akcyzy? Nie, na co, jak na co, ale na to żaden z rządzących na pewno się nie zgodzi, he, he, he... ;)
2015-02-27 20:34:16 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ mathewicforum

"Bolka" i "Piasta" jednak tak wprost nie dotują. Tak samo, jak MIR wprost i oficjalnie nie dotuje Pędoszmatolono.
2015-02-27 23:17:28 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Przy życiu zostaną tylko dotowane połączenia IR.
2015-02-28 00:01:17 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-02-28 05:00:56 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Góral
Skąd w Tobie taka nienawiść na każdego kto ma ciut inne podglądy?
Ja też nie lubię IC, ale za 3h zamierzam kupić na dworcu 4 bilety na pendolino. Wolałbym IR, ale dla zakochanych wahadełko wyjdzie pewno taniej, nieskończenie taniej!
2015-02-28 08:31:26 Autor: ,podróżnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post G o r a l:
"Przecież to było logiczne, że wejście ARP = koniec iR.

Niech żyje PolskiBus! Od początku marca 3 linie zostają przemianowane na pospieszne i tak P6 & P10 będą zatrzymywały się w Radomiu (wszystkie kursy), a P13 w Lesznie."
[Admin: zmoderowano],niebezpiecznie biorąc pod uwagę drogową hekatombę wypadków,kierowcy podobno z łapanki,ciekawe czy odpowiednio wyszkoleni i doszkalani okresowo,oraz poddawani szczegółowym badaniom lekarskim,tak jak to jest w przypadku np.maszynistów PKP.Chodzą słuchy że niekoniecznie,bo gdzieś trzeba ciąć koszty aby móc opuścić na bilecie...
2015-02-28 11:41:30 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Tzw. "mowa nienawiści", to element nowomowy stworzonej przez [cenzura] na potrzeby zamknięcia pysków przeciwnikom politycznym czy też systematycznego odmóżdżania ciemnych mas. Inne przykłady to: "homofob", "rynki finasowe" albo "pokojowa misja wojskowa".
2015-02-28 11:56:34 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-02-27 10:03:02 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl


CYTAT : "Przecież to było logiczne, że wejście ARP = koniec iR.

Niech żyje PolskiBus! Od początku marca 3 linie zostają przemianowane na pospieszne i tak P6 &
P10 będą zatrzymywały się w Radomiu (wszystkie kursy), a P13 w Lesznie."

I BARDZO DOBRZE.

Taka jest różnica pomiędzy transportem drogowym a pseudo-kolejowym (praktykowanym od 16.10.2006/wiosny 2009) w którym dominuje myślenie w kategoriach włoszczowskich, iż EWENTUALNE wprowadzenie postoju pośredniego w przypadku DK7 SKUTKUJE postojem DLA RADOMIA 220 tys. plus liczne miasteczka i gminy satelickie mające nakierowany nań układ dowozowo-przesiadkowy jako do centralnego ośrodka regionalnego(subregionalnego)

W przypadku Transportu Kolejowego (a raczej pseudo-kolejowego) poprzez nieprawidłowe funkcjonowanie dedykowanej linii CMK względem podstawowych linii osadniczych nr 1 a zwłaszcza nr 8 EWENTUALNE wprowadzenie postoju pośredniego w tym przypadku SKUTKUJE postojem DLA Gosiewa albo oPOczna i pustynią kolejową w Kielcach i Radomiu a przez to także w INNYCH licznych miasteczkach i gminach satelickich mających nakierowany nań układ dowozowo-przesiadkowy.

I TO JEST TA PODSTAWOWA RÓŻNICA.


Póki Kulejarze się nie opamiętają i nie zrezygnują z uprawiania sodomii włoszczowskiej oraz gomorii opoczyńskiej jestem pierwszą osobą która „rzuci kamieniem” bez żadnych wyrzutów sumienia.


2015-02-28 00:01:17 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Skierowane Do @ Bozia

„I wtedy niejakiego Kryniczanina i Kolejarza65 czeka niechybna śmierć przez utonięcie we własnych
wiadomych wydzielinach... ;)”

Jaka znowu śmierć??? A w czym My niby mamy się utopić??? Raczej otworzymy korek od szampana Piccolo , że dzieciarnia mikolska znowu będzie sobie jeździła po CMK „palcem po mapie” Atlasu do gimnazjum czy liceum.
2015-02-28 12:33:46 Autor: H.
---.mt.pl
Panie Parusel, ręce opadają...
2015-02-28 17:39:09 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@K65
a może to istnienie kolei rozwinęło tą sieć osadniczą w Radomiu, Skierniewicach i Koluszkach?
Może teraz czas na Włoszczową i Opoczno?
Urokliwe miasteczka z tanimi nieruchomościami i szybkim dojazdem do centrów big city.
2015-02-28 22:56:56 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
"Skąd w Tobie taka nienawiść na każdego kto ma ciut inne podglądy?"

A kiedy ostatnio patrzyłeś w lustro? Hę?
2015-02-28 23:58:40 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Stefan Banderą.

Ale Ty Kolego pieprzysz, aby za wszelką cenę udowodnić tę ewidentna głupotę, której się w żaden racjonalny sposób nie da udowodnić.

Jak nie wymyślasz jakiś niestworzonych historii, że ktoś może dostać zawału i 2 perony w polu są potrzebne DLA KARETKI jak w poprzednim wątku - to opowiadasz jakieś banialuki historyczne. Radom (czy Piotrków) były rozwinięte nawet przed Warszawą czy równolegle do procesu uzyskiwania funkcji stołecznych przez Warszawę. W Radomiu odbywały się sejmy walne, w Piotrkowie sejmy i sądy (stąd nazwa Trybunalski).

Co do Opoczna to trafiłeś jak kulą w płot, bo to miasto akurat około bodaj XVI XVII wieku było dobrze rozwinięte na tle innych i widać swoją szanse gdzieś w historii zaprzepaściło, że na początku XX w. było już kompletnie bez znaczenia.

Co więcej wojewódzka była w czasach I RP Rawa Mazowiecka.
Wnioskuj zatem Stary do PLK o jak najszybszą lokalizację nowego trzeciego Gosiewa na CMK w okolicach Białej Rawskiej. Na pewno uzyskasz pełne POpaprcie EuroPOsła Wojciechowskiego – niegdyś PSL dziś PIS, dyżurnego obrońcy Włoszczowej Płn. i stałego prelegenta w toruńskiej rozgłośni.

Przebieg linii osadniczych wiedeńskiej, a potem tej przez Kielce Radom (Kraków miał problemy po zaborach z połączeniem z Warszawą) powstał dlatego, że przebiegał przez ważniejsze rozwinięte wtedy ośrodki pośrednie, a nie dlatego że ośrodki poprzez przebieg linii kolejowej się rozwinęły.

Łódź dopiero się rozwijała stąd Stanisław Wysocki jakoś jej bezpośrednio nie uwzględnił na przebiegu za to uwzględniono siedzibę guberni Piotrków . Kielce i Radom też były siedzibami guberni pod zaborem rosyjskim.

Jedynym ośrodkiem który się rozwinął dzięki powstaniu linii kolejowej wiedeńskiej były Koluszki.

Cytat : „Może teraz czas na Włoszczową i Opoczno?

Może jeszcze przeniesienie stolicy świętokrzyskiego do Włoszczowej i uckiego do oPOczna.

Cytat : „Urokliwe miasteczka z tanimi nieruchomościami i szybkim dojazdem do centrów big city.”
Tak - tak. Jasne!!! I będziemy urządzać holocaust miastom liczącym przeszło 200 tys. po to, aby jakieś 2 przypadkowe wioski, które nawinęły się na CMK (z założenia dedykowaną) mogły się zabawiać ich kosztem.

ProPOnuję zróbmy tak.

Czas Warszawa – Kielce na POziomie Warszawa – Włoszczowa Płn.
Czas Warszawa – Radom na POziomie Warszawa –Opoczno POłudnie
Czas Kraków – Radom na POziomie Kraków- Opoczno POłudnie
Czas Kraków – Kielce na POziomie Kraków – Włoszczowa Płn.

I wtedy liczcie sobie frekwencję w Gosiewie i Opocznie do woli oraz budujcie sobie nawet 10 dwu-krawędziowych peronów. POwodzenia.

Przestań Kolego chrzanić.
2015-03-01 14:52:44 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@K65
W Radomiu byl grod juz w IX wieku, kiedy w Krakowie byly tylko blotniste szuwary.
Zgadza sie. Tradycyjne szlaki kolejowe w Polsce wiodace przez "siec osdanicza" se zdegradowane. Tez sie zgadza.
Ale skoro pociagi N-S jezdza tylko po CMK, to niech niektore z nich sie zatrzymaja czasem. Biala Rawska bardzo urokliwe miasteczko i mam do niego olbrzymi sentyment. Popieram kolejny peron przy CMK gdzieś tam przy Szeligach. Oczywiscie pendolino nie musi przy wszystkich peronach stawac.
2015-03-01 16:13:02 Autor: kokosz
---.180.220.7.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
K65

Już wyjaśniam zagadnienie.

To nie 2 przypadkowe wioski nawinęły się na CMK, tylko CMK nawinęła się na te wioski.

A jak już się nawinęła, to dwie wioski się przyssały do Cyca Matki Karmiącej.

Dziwi Cię to???
2015-03-02 07:34:18 Autor: Skipper
---
Czego nie udało się Wachowi i Prof. relkowi to udaje się Prezesowi Pasikowskiemu w niszczeniu Interregio
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony