Partnerzy serwisu:

Będą cięcia etatów w PKP PLK?

Wprost 27.12.2011 76

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2011-12-27 14:29:05 Autor: były kolejarz
---.internetdsl.tpnet.pl
Czyżby szykowali nowe stanowisko dla pięknego ADRIANA?
2011-12-27 14:30:31 Autor: Swen
---.toya.net.pl
Jak do podjęcie decyzji o wprowadzeniu miejscówek w wagonach drugiej klasy pociągów TLK potrzebne było polecenie Premiera Donalda Tuska....opracowane przez doradcę Jana Krzysztofa Bieleckiego...przy udziale Ministerstwa Infrastruktury.....to po co Zarządy Spółek...Rady Nadzorcze...całe PKP S.A.......A kto w tym kraju zajmuje się sprawami strategicznymi.....???
2011-12-27 14:31:53 Autor: inzynier
---.200.225.99
Henryk Grymel niech lepiej zamknie jape. W PLK pracuje ponad 40.000 ludzi! Chryste Panie! Toz to panstwo w panstwie. Wychodzi na to, ze polowe tych nierobow trzeba wywalic na zbity pysk.
Brawo Piekny Slawek. Kolejna - o dziwo - sluszna decyzja. Juz dawno trzeba bylo ograniczyc zatrudnienie w tym molochu.
2011-12-27 14:33:19 Autor: inzynier
---.200.225.99
Tylko co maja nieruchomosci PLK do zakupu taboru..? I o jaki tabor chodzi niby?
2011-12-27 14:40:13 Autor: gargamel
---.internetdsl.tpnet.pl
Fajnie będzie miał kto tory podbijać
2011-12-27 14:40:53 Autor:
---.tktelekom.pl
No to mamy niezłe jaja - kiedyś Minister Chaberek wydał polecenie redukcji składu rad nadzorczych w spółkach grupy PKP o połowe, by zaoszczędzone w ten sposób środki przekazać na poprawę sytuacji przewozów regionalnych. :)))))))

Mamy więc kolejnego geniusza.
2011-12-27 14:50:18 Autor: Centrala
---.dynamic.chello.pl
Szafrański nie wie jak zrestrukturyzować spólkę , to ciekawe..........? To po co go trzymać na stołku Prezesa ? Jego odejście to już bardzo poważna restrukturyzacja ! Trzeba postawić na prężnego fachowca , który wie co należy zrobić i będą zaoszczędzone pieniądze , polecenie Ministra jest słuszne i jednoznacznie swiadczy o votum nieufności dla Szafrańskigo-- na co on czeka?
2011-12-27 14:53:36 Autor:
---.tktelekom.pl
Pytanie - kiedy skończą się ataki na PLK?
odpowiedź - gdy zapisze się do RBF-u.

Intercity to zrobiło i proszę - mają spokój ( i ochronę)
2011-12-27 15:04:22 Autor: inzynier
---.200.225.99
Oho, pekapowa biurwa z TKTelekomu sie odezwala.
Co, zatrzesly sie porteczki ze strachu..?
2011-12-27 15:22:22 Autor: Piotr.
---.kaniup.agh.edu.pl
Mały cytat:

15/11/2011 19:20 Autor: z PLK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ racja realista kolejowy! podam strukture zatrudnienia co by @ inzynier głupot nie pisał:
- 20 000 osób inzynieria ruchu ( zwrotniczy , nastawniczy i dyzurny ruchu),
- około 7000 osób pion drogowy + diagnostyka,
- około 4000 osób automatyka,
- około 8000 administracja ( czyli tzw biurwa w sekcjach , zakładach i centrali ( sama centrala to może byc około 2000 osób).
Dane ogólnie dostępne- mozna znaleść bez trudu.
http://www.rynek-kolejowy.pl/28744/Klimkiewicz_Zle_usytuowanie_PKP_PLK_ogranicza_rozwoj_kolei_.htm
2011-12-27 15:27:33 Autor: Cisc
---.111.166.137
\"Według gazety rezygnacja z budowy Kolei Dużych Prędkości, oraz obowiązkowa rezerwacja miejsc w drugiej klasie pociągów TLK - zostały opracowane jeszcze za kadencji Cezarego Grabarczyka przez Jana Krzysztofa Bieleckiego na polecenie Donalda Tuska.\"

Niedługo dowiemy się z tego coraz bardziej brukowego pisma, że KDP zlikwidował Grabarczyk i przygotował plany restrukturyzacji PLK.
2011-12-27 15:31:22 Autor: Witek
---.unknown.vectranet.pl
Jestem ciekaw na co pan Grymel liczy. Czy np. dyżurni ruchu z Jaworzyny Śląskiej bądź Janowic Wielkich będą strajkować z powodu odwołania dyrektorów IZ Wałbrzych, Wrocław bądź IR Wrocław albo naczelników których nienawidzą? Nie oni w dniu kiedy dowiedzą o się o tym pięknym fakcie, pójdą z kolegami na piwo. Pracownikom liniowym nic nie grozi, bo już w tej chwili jest ich ZA MAŁO, a za administrację to oni umierać nie będą.
2011-12-27 15:39:54 Autor: civic
---.icpnet.pl

civic
Ten artykuł jest o ministrze, nie o restrukturyzacji PKP PLK S.A. Autor pokazuje jak minister ciężko Nowak pracuje nad swym wizerunkiem. Podpowiada mu także Furgalski posiadający wszelką wiedzę o kolei i PKP.

Cytuję pojedyncze zdania rozpoczynające akapity :
- Na budowie buty muszą być piaskowe, a kurtka – taka jak u premiera.
- Minister wita się z robotnikami i bierze inżynierów na spytki.
- Sam dogląda roboty na wałach, karci urzędników.
- Osobiście monitorował ruch pociągów, o wszystkich utrudnieniach raportował na Twitterze.
- Nowak ma i poważniejsze pomysły. Pierwszy z nich to sprzedaż działek należących do PKP.
- Do tego dochodzą budynki, często zapyziałe i niewykorzystane, ale za to w dobrych miejscach.
- Polityczną miłością Nowaka jest Donald Tusk.
- Nowak codziennie rano zamawia sobie talerz ze świeżymi warzywami.
- Mimo upływu lat minister wciąż jest obiektem damskich westchnień.

Swój artykuł autor podsumowuje cytatem, podobno prawdziwym:

\"Donald, którego z ministrów oceniasz najlepiej pod względem medialnym?

– Jerzego Millera – bez zastanowienia odpowiada Tusk.

– Ale przecież jego w mediach nie ma.\"
2011-12-27 15:42:06 Autor: ...
---.dynamic.chello.pl
Ten artykuł to jakiś dziennikarski bełkot.
2011-12-27 15:43:57 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
dotychczasowe cięcia żawsze obejmowały szeregowych pracowników a nigdy administrację. czy tym razem wywalą np podobne do siebie dróżniczki z linii 17 ?
2011-12-27 15:46:57 Autor: wIC
---.warszawa.vectranet.pl

wIC
W ramach prac Komisji Infrastruktury Sejmu RP zaopiniowano pozytywnie przeniesienie kwoty 10 mln zł. z budżetu PKP PLK S.A. na korzyść wzmocnienia budżetu Urzędu Transportu Kolejowego w roku 2012.

Polecam lekturę http://orka.sejm.gov.pl/opinie7.nsf/nazwa/inf_o1/$file/inf_o1.pdf
2011-12-27 16:02:47 Autor: Sukinkot
---.182.227.220.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Pan Szafrański bardzo dobrze wie co zrobić, ale nic nie może, bo jak ruszy kogoś nieodpowiedniego to sam poleci. Siedzi tam pełno miernot z politycznego nadania i nie ma pojęcia o swojej pracy. Kurwa! po to między innymi się z komuną walczyło aby takiego czegoś nie było a tu jest jeszcze gorzej !!! Niech w końcu zaczną zatrudniać i szkolić personel liniowy. Te gadki Szafrańskiego z przed kilku miesięcy o tym iż nie ma komu pracować na dole, to nie jest jego niewiedza, co się w firmie dzieje, tylko wołanie na puszczy, a wielu komentujących cwaniaczków zrobiło z niego wtedy zwykłego tumana.
2011-12-27 16:11:00 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
Po pierwsze \"Wprost\" to nie gazeta. Po drugie kto traktuje poważnie to co wymyślają dziennikarze, żeby zarobić na kieliszek chleba albo na pryncypałów. Po trzecie takie polecenia to może wydawać Castro albo jakiś inny Kim - w Polsce, póki co, potrzebne są zapisy ustawowe.
2011-12-27 16:20:59 Autor: Jan N.
---.tktelekom.pl
Tak, w PLK jest nawet samodzielne stanowisko ds akcji społecznych. Tj. jednej do roku \"Bezpieczny przejazd\". W jakiej innej firmie powierza się jedną imprezę jednemu człowiekowi? Zazwyczaj jeden robi kilka rzeczy naraz.

A swoją drogą Minister powinien zajmować się nie sterowaniem ruchem i miejscami w pociągach a strategią dla kolei. I jej czynnym wdrażaniem. Na takich krótkich lansach Nowak daleko nie pojedzie.

Cargo trzeba sprywatyzować. Niepotrzebne nieruchomości i hektary ziemi sprzedać. Jest specjalny do tych spraw członek w zarządzie PKP SA co on robi? Czy minister to wie?
Samo czyszczenie PLK to za mało.
Na kolei trzeba ludzi z głową, robotnych, odważnych menadżerów z kręgosłupem!
Dwóch czy trzech takich jest, ale to ciągle za mało.



2011-12-27 16:22:49 Autor: inzynier
---.200.225.99
\"@ racja realista kolejowy! podam strukture zatrudnienia co by @ inzynier głupot nie pisał:
- 20 000 osób inzynieria ruchu ( zwrotniczy , nastawniczy i dyzurny ruchu),
- około 7000 osób pion drogowy + diagnostyka,
- około 4000 osób automatyka,
- około 8000 administracja ( czyli tzw biurwa w sekcjach , zakładach i centrali ( sama centrala to może byc około 2000 osób).\"

No i wszystko sie zgadza:) 40k geb do wykarmienia i 1/4 z tego to typowa biurwa.
Przerost zatrudnienia widoczny golym okiem.
I gdyby nie sredniowieczna technika jaka jest tam uzywana (np. zwrotniczy mrugajacy latareczka do maszynisty, jak np. w nowowybudowanym przejezdzie kolejowym w Legionowie) to spokojnie jeszcze ze 25% tych ludzi z tzw. inzynierii ruchu moznaby zwolnic.
2011-12-27 16:44:13 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
ale toromistrz Dul jest dobrze przyspawany do stołka?
czy związkowe etaty też będą likwidowane?
2011-12-27 16:52:14 Autor: civic
---.icpnet.pl

civic
inżynier: \"40k geb do wykarmienia i 1/4 z tego to typowa biurwa\"

Demagogia. Można zwolnić i obciążyć budżet zasiłkami dla bezrobotnych na jakiś czas. Takie to proste. Bo gdzie w czasach kryzysu znają pracę? - W handlu, w przemyśle może, rolnictwie, a może w budownictwie? Kto spłaci ich kredyty? Banki zabiorą im mieszkania i samochody, rzucą je na rynek, który już tego dobra nie przyjmuje. Wstrzymywanie inwestycji, redukcje zatrudnienia w czasie kryzysu tylko kryzys pogłębiają. Każda redukcja zatrudnienia to zmniejszenie popytu. Każde wstrzymanie inwestycji to wzrost bezrobocia. Mylę się może?
2011-12-27 16:55:33 Autor: zorientowany
---.icpnet.pl
@ibnżynier
Ĺťal d.. ściska - jak się czyta ywoje wypowiedzi.
Kreujesz się na drugiego \"Wodza\" polskiej kolei ? Popisz na Twitterze , będziesz miał konkurencję.
2011-12-27 17:22:41 Autor: króliczek
---.adsl.inetia.pl
Cyt: \"W pierwszej kolejności nieruchomości mają jednak wejść w skład funduszu, który udzieli poręczenia kredytów na zakup taboru do wysokości 2,5 mld złotych.\"

Ja im chętnie to poręczę budżetem na 20 składów Railjet ( 2 seria ) pod warunkiem, że kupią składy Railjeta od Siemensa + 3 sklady z lokotywami od Roco pod decodery Lenza z ABC, Esu z ABC i ZIMO z ABC. Dekodery też potrzebne na wszystkie 21 wagonów i 3 lokomotywy

W budżecie jest 1.5 mld Euro na poręczenie.

Do pendolino też potrzebny taki set.

JA TEGO KUPOWĆ ZA SWOJE NIE MAM ZAMIARU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2011-12-27 17:30:18 Autor: Piotr.
---.kaniup.agh.edu.pl
@wIC: dziękuję za link. Tak to szybko i po cichu przeszło. A gdyby to rzucić na jakąś lokalkę, np. Opole-Nysa?
2011-12-27 17:54:13 Autor: opętany
---.182.250.18.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Inżynier kiedy sprzedajesz PLK,w tym roku jeszcze?
2011-12-27 18:15:23 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
@civic: a to PLKa prowadzi jakieś inwestycje? Bo mnie się wydaje, że tylko ogłasza przetargi. A jakże, w formule projektuj i buduj. Ciekawe mogłoby być porównanie zatrudnienia w Generalnej. W przeliczeniu na realizowane inwestycje i/lub utrzymywane kilometry sieci...
2011-12-27 18:48:44 Autor: civic
---.icpnet.pl

civic
Pan sobie kpi, panie Olgierdzie. Rozumiem to, wierzy pan w swoje siły. Nie wszyscy jednak są tak młodzi, tak zdolni i tak silni. A o inwestycjach napisałem tak sobie, bo gdzieś to koło ma swój początek.
2011-12-27 18:53:49 Autor: realista kolejowy
---.dynamic.chello.pl
inżynier niech najpierw poczyta sobie kolejowe instrukcje a dopiero potem pieprzy farmazony. Faktem jest , że w Polsce restrukturyzacja z reguły zaczyna się na dole i tam się kończy ale specyfika pracy takiej firmy jak PLK obwarowana jest szeregiem przepisów bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego. Od kiedy to na przejeździe kolejowym jest zatrudniony zwrotniczy panie inżynier prawidłowo jest tam zatrudniony dróżnik przejazdowy , który sygnalizuje swoją obecność w nocy właśnie latareczką bo tak stanowią przepisy kolejowe ale o tym trzeba wiedzieć , a nie popisywać się swoją niewiedzą w tym temacie. W Polsce bardzo modne jest wypowiadać się autorytatywnie na tematy o których niewiele się wie , a jak się nie wie to trzeba się douczyć , a jak studiować nauczyli INĹťYNIERA zapewne na studiach. Pozdrawiam
2011-12-27 19:58:04 Autor: Fiodor
---.adsl.inetia.pl
Przerost zatrudnienia jest cechą wszystkich firm państwowych czy też szerzej monopolistycznych.
Nie ma presji zysku nie ma znaczenia wydajność pracy pracowników. Zawsze się złapie dotację czy coś poza tym państwowa firma przecież upaść nie może.
Ale protestuje przeciw używaniu słowa o wydźwięku negatywnym mianowicie biurwa. Dla mnie to obrażanie ludzi którzy są tak samo potrzebni jak tzw. techniczni. Jak przez błąd technicznego zdarzy się kupa to jest tragedia, jak przez błąd biurwy będzie kilka milionów w plecy to tragedii nie ma?? A BHP to przecież też biurwa. Nie można tego pojąc że ludzie Ci są elementem układanki pod nazwą firma i brak jednego z nich kładzie całość. Wcześniej bądź później będzie katastrofa.
Poza tym biurwa to też związkowcy oddelegowani. Gdzie mają zatrudnić znajomka?? Na torach jak zaraz wyjdzie że nie nadaje się? Poza tym tam w zimie zimno w lecie gorąco i podkładami czuć a fe.
Do biura go. No i takie jegomość też jest biurwa i pracuje na opinię biurwy. Milutko.
Poza tym biurwa biurwie nierówna. Szeregowa biurwa 1500 na rękę ale biurwa na Targowej na stanowisku dyr. ds. bliżej nieokreślonych z 10000 plus premie lekko licząc.
Ale co tam biurwa to biurwa ona jest winna upadkowi kolei. Nie chory system państwowych spółek akcyjnych lecz biurwa. Nie eurosocjalizm lecz biurwa.
Hasło dnia \"Redukcja w PLK 35 tys. etatów. Sami dyżurni ruchu.
2011-12-27 19:58:18 Autor: inzynier
---.178.4.134
@Civic: \"Demagogia. Można zwolnić i obciążyć budżet zasiłkami dla bezrobotnych na jakiś czas. Takie to proste. Bo gdzie w czasach kryzysu znają pracę? - W handlu, w przemyśle może, rolnictwie, a może w budownictwie? Kto spłaci ich kredyty? Banki zabiorą im mieszkania i samochody, rzucą je na rynek, który już tego dobra nie przyjmuje. Wstrzymywanie inwestycji, redukcje zatrudnienia w czasie kryzysu tylko kryzys pogłębiają. Każda redukcja zatrudnienia to zmniejszenie popytu. Każde wstrzymanie inwestycji to wzrost bezrobocia. Mylę się może?\"

Yyyy... znaczy się co? Wg Ciebie celem istnienia państwowych firm jest walka z bezrobociem, tak?
Człowieku, posłuchaj sam siebie przez chwilę.
2011-12-27 20:02:25 Autor: inzynier
---.178.4.134
@Realista kulejarski:
Gowno mnie obchodzi czy to są przedpotopowe przepisy czy coś innego. Fakty są takie, ze w XXI wieku w roku 2011 na swiezo wybudowanym nowiutenikim przejezdzie kulejarz z PLK daje znak pociagom za pomocą... latarki. Chryste, dobrze, ze nie pali ogniska i nie robi znaków dymnych!
Ostatnio 2 kobieciny czekające na tymże przejezdzie sie z tego smialy, ze to jakies sredniowiecze jest. I mialy racje.
2011-12-27 20:03:49 Autor: Czaro
---.adsl.inetia.pl
W ogóle celem jakiejkolwiek spółki nie jest dawanie pracy tylko przynoszenie zysku i świadczenie usług, więc niech zwiąchole wbiją to sobie do głowy, że to oni są dla firmy a nie na odwrót.
2011-12-27 20:29:01 Autor: st
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
jestem za, jeśli nowi managerowie złamią monopol kolejowej kliki, dzięki której jeden kompletny przejazd kat. B to ok.700-900 tys zł, a w Czechach czy na Słowacji - 50 tys zł. To samo z resztą automatyki, która w monopolu kilku koncernów kosztuje krocie. ciekawe czy starczy mu powera by się tym zająć.
2011-12-27 20:35:40 Autor: civic
---.icpnet.pl

civic
inżynier: \"...celem istnienia państwowych firm jest walka z bezrobociem, tak?\"

Nie zupełnie tak, ale tak. Zadaniem państwa jest walka z bezrobociem, a nie jego pogłębianie poprzez redukcje zatrudnienia w urzędach i firmach państwowych, gdy i bez tego bezrobocie rośnie. Racjonalizować zatrudnienie państwo powinno w okresie prosperity, gdy nie ma większych problemów z upchnięciem zbędnych pracowników. Rozumiem, że państwo znalazło się na krawędzi, bo polityka socjalna stała się mu ciężarem. A to grozi krachem państwa. I przytoczę tu art. 65 ust.5 Konstytucji:

\"Władze publiczne prowadzą politykę zmierzającą do pełnego, produktywnego zatrudnienia poprzez realizowanie programów zwalczania bezrobocia, w tym organizowanie i wspieranie poradnictwa i szkolenia zawodowego oraz robót publicznych i prac interwencyjnych.\"

I może enigmatyczny art. 2:

\"Rzeczpospolita Polska jest demokratycznym państwem prawnym, urzeczywistniającym zasady sprawiedliwości społecznej.\"
2011-12-27 20:36:45 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
czeski odpowiednik PLKI chce zwolnić 500 osób z administracji

http://www.financninoviny.cz/zpravy/szdc-pri-reorganizaci-pristi-rok-propusti-500-uredniku/733506
2011-12-27 20:45:44 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
@civic: No to ja polecę Art 7: Organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa. oraz Art. 149.1. Ministrowie kierują określonymi działami administracji rządowej lub wypełniają zadania wyznaczone im przez Prezesa Rady Ministrów. Zakres działania ministra kierującego działem administracji rządowej określają ustawy.

Bardzo mi przykro, ale Minister Transportu (i tej całej reszty) zajmujący się bezrobociem przekracza swoje kompetencje, czym naraża się na TS ;>
2011-12-27 21:13:12 Autor: zmiennik
---.protonet.pl
Do Pana Ministra!!!
Jeśli ma Pan Minister chęć naprawić to proszę zacząć od:
1. osób które są zatrudnione w PLKa na umowę o pracę i ponadto zasiadają w zarządach innych firm około kolejowych np. PNIUK, DOLKOM itp - zasiadają nie za darmo!!!!!!
2. osób które nabyły prawa do emerytury i pomimo wieku ciągle aktywnie zasiadają na stanowiskach począwszy od naczelników w sekcjach po dyrektorów. Użyłem słowa aktywnie, oznacza aktywnie pobiera środki pieniężne ale nic dla PLKi nie robią!!!!!!!!!!!!!!
3. weryfikacji pod względem wykształcenia osób zatrudnionych w PLK w ciągu ostatnich 2 lat. Osoby nie spełniające warunków wykształcenia i zdrowotnych - zwolnić!!!!!!
4. likwidacji stanowisk naczelnikowskich i dyrektorskich w których zespół liczy tylko kilka osób a merytorycznie powołanie komórki jest nie uzasadnione
5. likwidacje stanowisk naczelnikowskich które się dublują. Mam na myśli na poziomie sekcji naczelników głównych i jego zastępca o tej samej profesji.
6. udzielić pomocy w przejściu na rentę dożywotnią osobom które utraciły zdrowie i tym samym zdolność do wykonywania czynności na stanowisku bezpośrednio związanym z ruchem kolejowym (wykaz stanowisk zgodny z Ustawą o Transporcie Kolejowym - nie tylko dyżurni). Na komisjach lekarskich osoby o wspomnianych problemach są kwalifikowane jako \\\"nie zdolny\\\" ale zdolny na innym stanowisku nie bezpośrednio związanym z ruchem kolejowym. Takich osób jest coraz więcej i za chwilę się okaże że jest przerost zatrudnienia na poziomie sprzątaczki czy palacza kotłowni a zakład jeszcze zleca firmie zewnętrznej usługę sprzątania, opalania itd.!!!!!!!!
7. nie zlecać robót bez przetargów i skończyć z tzw. zamawianiem na dostawy i usługi na poziomie centralnym (nie dotyczy to zadań inwestycyjnych) Niech pozwoli się w IZ ogłaszać przetargi na: dostawy materiałów; remonty budowli; utrzymanie bieżące torów, rozjazdów itd. Szacowany koszt oszczędności to około 30% - 40% na poziomie drogowym, automatyka nawet do 60%. Nie zlecać robót utrzymaniowych infrastruktury kolejowej bez przetargów firmom PNIUK, DOLKOM, PNI itd. Tym samym w zakładach w których przekroczy się przydzielony przez centrale roczny budżet i nie będzie widać gospodarności - taki zakład do likwidacji a dyrektorów z takiego zakładu zwolnić!!!!!!!
8. skończyć z opłacaniem z \\\"garnuszka dyrektora\\\" pensji dla przewodniczących związków zawodowych i ich delegowaniem. Osoby takie powinny być aktywne zawodowo czyli pracować na zajmowanym dotychczas stanowisku, obojętnie czy był dyżurnym czy toromistrzem powinien na tym stanowisku pracować. A prace związane z pełnieniem funkcji przewodniczącego związku zawodowego powinien pełnić w \\\"czynie społecznym\\\" lub jeśli będzie wola pracowników sympatyzujących z konkretnym związkiem być opłacanym ze składek tych pracowników.
10. zainteresować się i prześledzić umowy tzw. zlecenie lub dzieło jakie zawierane są przez dyrektorów z pracownikami PLKi. Czy niejednokrotnie taniej byłoby zlecić zewnętrznej firmie wykonanie usługi. Ponadto dlaczego są zawierane umowy z pracownikami którzy w przydzielonych czynnościach służbowych powinni w godzinach pracy wykonać robotę?
11. Wszystkie samochody, drezyny, wózki motorowe jakimi dysponuje PLK powinny mieć wbudowany system GPS lub przepływomierz paliwa. Rozliczać zużycie paliw nie na zasadzie normy lecz faktycznego zużycia paliwa. To prawda że trzeba kasę zainwestować ale ta kasa szybko się zwróci: oszczędności płynące z tego tytułu zużycia paliwa, napraw szkód samochodów, korzystanie z samochodów tylko w sprawach służbowych. Osoby wykorzystujące w celach prywatnych samochody obciążyć kosztami.
2011-12-27 21:15:33 Autor: civic
---.icpnet.pl

civic
Olgierd_Jedlina - Napisałem o państwie, a nie o ministrze Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, który kieruje resortem i reprezentuje właściciela, czyli państwo. PLK jest tylko wywołanym tutaj przykładem. Więc:

\"Art. 146 ust.2. Do Rady Ministrów należą sprawy polityki państwa nie zastrzeżone dla innych organów państwowych i samorządu terytorialnego.\"

Państwo polityki walki z bezrobociem nie ma ale zamierza je pogłębiać.
2011-12-27 21:26:57 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Jak to nie ma. Boni M. wyprodukował kolejny dokument w tym względzie ;)
2011-12-27 22:49:40 Autor: Pryszcz na tyłku Jana T.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@zmiennik
\"11. Wszystkie samochody, drezyny, wózki motorowe jakimi dysponuje PLK powinny mieć wbudowany system GPS lub przepływomierz paliwa. Rozliczać zużycie paliw nie na zasadzie normy lecz faktycznego zużycia paliwa. To prawda że trzeba kasę zainwestować ale ta kasa szybko się zwróci: oszczędności płynące z tego tytułu zużycia paliwa, napraw szkód samochodów, korzystanie z samochodów tylko w sprawach służbowych. Osoby wykorzystujące w celach prywatnych samochody obciążyć kosztami.
Ty to taki, kurna filozof jesteś!
Powszechnie znany jest przypadek dyrektora warszawskiego zakładu PLK: służbowa Skoda octavia na dojazdy z domu do pracy i z pracy do domu. CODZIENNIE! Człowiek skromny z niego (i oszczędny) więc z kierowcy służbowego nie korzysta. Sam jeździ. Samochód trzyma na parkingu w Centrali PLK na Targowej, z rana spacerek 500 m z domu po samochód i jazda do pracy (4 kilometry, wielkie halo!) i już 8.30 pojawia sie Panisko w pracy. DYREKTORUJE!!! RZĄDZI!!! Po pracy jazda na parking w Centrali i spacerek 500 metrów do domu. Nie wolno? No to mamy wątpliwości czy wolno... Czy to nie jest zabór mienia? Czy tak mało zarabia Dyrektor Zakładu w tak dużej spółce, by tak ją okradać? Nie może prywatnym samochodem jeździć? Jak bezczelnym trzeba być, jaki tupet trzeba mieć nawet by swoim pracownikom w oczy spojrzeć: ludziom dojeżdżającym z Kutna, Nasielska, Radomia, Łowicza.... Bez porównania mniej zarabiającym? To jest autorytet? Moralny? Prezes nie wie? PREZES WIE!!! Spółka ma problemy finansowe, ludzi zwalniać? Pozbądźmy się złodziei, oszczędzajmy...
A Ty @zmienniku o GPSach... Komu chcesz założyć GPS, komu przepływomierz? Dyrektorowi magistrowi Janowi inżynierowi T.......? Prezesom? Czy zadowoli Cię \"przykręcenie śruby\" na Sekcjach? Zdrowia życzę...
2011-12-27 22:54:16 Autor: z PLK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Piotr dzięki że skopiowałes miałem to zrobić,
@Witek - swięta prawda!!.
@zmiennki - ave !! w końcu ktos wymienił tu główne bolączki PLK a można by jeszcze dopisać drugie tyle.
2011-12-27 23:02:03 Autor: z PLk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ inzynier wszystko ładnie pięknie tylko żeby zmniejszyc ztrudnienie w pionie inzynierii ruchu trzeba modernizowac urządzenia srk a skąd na to pieniądze jak państwo ma kolej w d..... Pan poseł Piechociński na innym portalu podał założenia do budżetu na kolej na 2012 rok . 2,3 mld zł na całą kolej ( przewozy + infra) Z czego modernizowac?
a odnosnie przepisów przedpotopowych to jest prosta rada: zostań posłem i je zmień :). U mnie sa trzy przejazdy które można by przebudowac na kat A ale z kamerą. Niestety policja się nie zgodziła bo bardzo duzy iloczyn ruchu ani urząd miejski nie bo nie. I koniec dyskusji. I co im zrobisz - nic. musi byc dróznik.
2011-12-28 02:36:43 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
\"- około 8000 administracja ( czyli tzw biurwa w sekcjach , zakładach i centrali ( sama centrala to może byc około 2000 osób).
Dane ogólnie dostępne- mozna znaleść bez trudu.
http://www.rynek-kolejowy.pl/28744/Klimkiewicz_Zle_usytuowan
ie_PKP_PLK_ogranicza_rozwoj_kolei_.htm\"

50% do redukcji!

@zmiennik

Powinni Twój post wydrukować, zrobić WIELKI baner, zanieść ministrowi i ... WYKONAĆ!!!

W skali 10 lat z oszczędności na biurwicznym marnotrawstwie możnaby zacząć budować pierwsze odcinki KDP, a nie PIEPRZYĆ jak nawiedzony, że nie ma za co. JEST, tylko trzeba chcieć.
2011-12-28 03:59:46 Autor: ble
---.204.89.85.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
To nie jest temat o KDP ,tylko o PLK
2011-12-28 05:57:42 Autor: inzynier
---.178.4.134
Dla Wyszynskiego kazdy temat jest od KDP. Jeszcze nie doszedl do siebie.
2011-12-28 06:06:49 Autor: inzynier
---.178.4.134
@civic
Baju baju. Typowo lewackie gadanie.
Poczytaj Pan sobie statut PeeLKi to bedziesz wiedzial, jakie sa jej ustawowe zadania i misja.
Walka z bezrobociem do nich bynajmniej nie nalezy. Niestety przez 50 lat Jedynego Sprawiedliego Ustroju zrobiono z tej firmy folwark do upychania tysiecy miernot i przydupasów. 40000 ludzi! Najwyzszy czas zrobic z tym w koncu porzadek. I w tej akurat dziedzinie bede kibicowal Pięknemu Sławkowi. Bo pozamiatac ten kulejarski burdel może tylko osoba z zewnątrz.
2011-12-28 08:31:29 Autor: Piotr.
---.kaniup.agh.edu.pl
No to następny cytat, bo nie wszyscy czytający aluzju poniali, i nie wszyscy się czegoś z lektury forum nauczyli. Miłego studiowania i przemyślenia tych słów:

15/11/2011 20:17 Autor: zplki
---.dynamic.chello.pl
Obecnie w ramach zadań zarzadcy infrastruktury PKP PLK są obszary:
a) utrzymanie infrastruktury ( drogi kolejowe wraz z przejazdami, nieruchomosci, budowle inżynieryjne itp.)
b) prowadzenie ruchu, bezpieczenstwa oraz udostepniania infrastruktury przewoznikom(dzialalnosc handlowa)
c) modernizacje i pozostałe inwestycje
oraz cała masa róznych działań zwiazanych z powyzszym lub nie : od SOK przez wspolprace miedzynarodowa aż do promocji kolejnictwa w ogole.

Strukturalnie PKP PLK jest zalezna od PKP SA a poprzez PKP SA od Ministra Infrastruktury choć de facto wlascicielem PLKi jest Skarb Panstwa.PLK wykonuje zadania nalezace do Państwa choc jest spólka prawa handlowego a zatem firmą rozliczana z tego czy przynosi dochód.

Jak politykom pasuje to mówia : \" PLK jest państwowa i wykonuje służbe publiczną\" jak trzeba dać kase na te słuzbę to mówia : \" przeciez to samodzielna spółka, niech sobie radzi na rynku\".

Ten chory układ trzeba zmienic.Dopoki drogi bedzie budowalo panstwo a tory kolejowe spolka, drogi zawsze wygrają.
PLK trzeba natychmiast wyjac z PKP SA.
Z PLKi trzeba natychmiast wyjac majatek , ktory powinien być we wladaniu Skarbu Państwa ( chodzi m.in. o amortyzacje jako koszt zarzadcy).
PLK powinna zajmować sie utrzymaniem ( kontrakty z rzadem) oraz organizacją ruchu wraz z udostepnianiem.
Inwestycje ( modernizacje i nowe inwestycje) powinna prowadzic odrebna jednostka na kształt agencji państwowej.

Dopoki tego sie nie zrobi to zawsze bedzie wezel gordyjski ze stawkami dostepu, z brakiem kasy na utrzymanie, ze slimaczacymi sie inwestycjami, z brakiem i opoznieniami projektow, z przerostem administracji, z upolitycznieniem kolei itp.itp.

Ale przecież to wszyscy wiedzą. Dlaczego nie robią?

http://www.rynek-kolejowy.pl/28744/Klimkiewicz_Zle_usytuowanie_PKP_PLK_ogranicza_rozwoj_kolei_.htm
2011-12-28 08:32:46 Autor: _EM
---.tktelekom.pl
TAK zwolnienia jak najbardziej ...wśród dyrekcji bo odnoszę wrażenie że dyrektorów jest więcej niż zwykłych pracowników.
2011-12-28 10:55:48 Autor: iwa
---.dynamic.chello.pl
Do inżyniera: naprawdę uważasz, że po wywaleniu ludzi, piękny Sławek nie obsadzi stanowisk swoimi, jeszcze bardziej nieudolnymi i nie mającymi pojęcia o kolei kolesiami? Gratuluję naiwności.
2011-12-28 11:56:21 Autor: inzynier
---.200.225.99
@iwa
Nie kumasz najwyrazniej. Nie mowimy tu o wymianie kilku prezesikow, tylko o zwolnieniach grupowych w tej patologicznej firmie. Obrazowo: mowa o zwolnieniu kilku tysiecy ludzi, a nie kilku kolezkow z zarzadu i dyrektorow.
2011-12-28 19:08:28 Autor: z PLK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@inżynier - zwolnienia grupowe? marzenia ścietej głowy!!! po 1 - nie pozwolą na to związki zawodowe, po 2 - braki kadrowe na dole ( czyli w sekcjach) drogówka i automatyka nadaje się do odbudowy albo po prostu utrzymanie bieżące infarstruktury padnie ( a już jest źle). Inzynieria ruchu - tez braki kadrowe - limity nadgodzin wyczerpały się w moim rejonie na przełomie wrzesień/październik. Mozna cos pomyslec z administracją ale sporo osób jest pod ochroną bo już niedługo emeryci. Niezłe propozycje dał @ zmiennik ale kto odwazy się to wprowadzić?
2011-12-28 19:16:58 Autor: z PLK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A tak wogóle to zapomina się o jednym a mianowicie wieku pracowników PLK - średnia 51 lat!!!. Oloło 8 tys pracowników ma ponad 30 lat pracy co oznacza że w przeciągu 4-5 lat odejdą na emerytury . Kolejne 10 tys ma 25-30 lat pracy. Czyli zwalniamy 1/4 załogi i po 2 latach przyjmujemy na ich miejsce bo braki będą?? Cos podobnego zrobiono 11 lat temu kiedy z infrastruktury zwolniono około 15 tys ludzi . Po tych 11 latach część z nich ( a to w w iększość i byli toromistrze, automatycy czy dyzurni ruchu) są z powrotem przyjmowani. jesli tak ma wygladac restrukturyzacja to ja za nią dziękuję. W 2009 odeszło na emeryturę ( dane szacunkowe) około 700 osób, w roku 2010 juz 1000 w tym bedzie ok 1200 a na lata następne szcunkowo może byc nawet do 1500 osób rocznie.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony