ÖBB Rail Cargo Group przechodzi na “zieloną” energię
Roman Czubiński ⚫ 17.01.2021 ⚫
2,3k

fot. OBB
Od początku roku wykorzystywana przez niemiecki oddział Kolei Austriackich energia elektryczna pochodzi w całości ze źródeł odnawialnych – poinformował przewoźnik. Jest to kolejny krok ÖBB na drodze do zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko. Grupa ÖBB ma już dziś własne źródła “czystej” energii, a wkrótce zamierza rozbudować ich sieć.
Energia elektryczna wykorzystywana przez Koleje Austriackie w Austrii oraz Niemczech pochodzi z ogniw wodorowych. Źródła tego paliwa są certyfikowane przez TÜV Nord. W Austrii działa dziś osiem elektrowni wodorowych, prowadzonych przez ÖBB Infrastruktur. Spółka ta posiada też własną farmę solarną.
Przejście na “zielone” źródła zasilania na terenie Niemiec to kolejny krok ÖBB na drodze do spełnienia celów ekologicznych. W Austrii energia zużywana przez przewoźnika do celów trakcyjnych w ruchu towarowym pochodzi z odnawialnych źródeł już od lata roku 2018. W najbliższych latach grupa ÖBB zamierza kontynuować inwestycje w OZE.
Niezależnie od tego – na co zwraca uwagę spółka w komunikacie prasowym – już dziś kolej, nawet zasilana z elektrowni węglowych lub z trakcją spalinową, jest najbardziej ekologicznym ze wszystkich środków transportu towarów na lądzie. Według jej wyliczeń działalność przewozowa towarowego działu Kolei Austriackich (105 mln ton rocznie) pozwala ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 1,1 miliona ton rocznie.
ÖBB Rail Cargo Carrier Germany oferuje na terenie Niemiec usługę TransFER. Obejmuje ona stałe towarowe połączenia kolejowe na trasach takich, jak Linz–Duisburg–Wels. Przez terytorium Niemiec przebiega też połączenie Wiednia z krajami skandynawskimi.
Przejście na “zielone” źródła zasilania na terenie Niemiec to kolejny krok ÖBB na drodze do spełnienia celów ekologicznych. W Austrii energia zużywana przez przewoźnika do celów trakcyjnych w ruchu towarowym pochodzi z odnawialnych źródeł już od lata roku 2018. W najbliższych latach grupa ÖBB zamierza kontynuować inwestycje w OZE.
Niezależnie od tego – na co zwraca uwagę spółka w komunikacie prasowym – już dziś kolej, nawet zasilana z elektrowni węglowych lub z trakcją spalinową, jest najbardziej ekologicznym ze wszystkich środków transportu towarów na lądzie. Według jej wyliczeń działalność przewozowa towarowego działu Kolei Austriackich (105 mln ton rocznie) pozwala ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 1,1 miliona ton rocznie.
ÖBB Rail Cargo Carrier Germany oferuje na terenie Niemiec usługę TransFER. Obejmuje ona stałe towarowe połączenia kolejowe na trasach takich, jak Linz–Duisburg–Wels. Przez terytorium Niemiec przebiega też połączenie Wiednia z krajami skandynawskimi.
Komentarze:
Wodór w transporcie

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |