Partnerzy serwisu:

Barki i dźwigi na przebudowie mostu kolejowego w Warszawie

inf. pras. 15.02.2019 2,6k

arrow
arrow
Barki i dźwigi na przebudowie mostu kolejowego w Warszawie
fot. PKP PLK
Barki i dźwigi na przebudowie mostu kolejowego w Warszawie
Barki i dźwigi na przebudowie mostu kolejowego w Warszawie
Barki i dźwigi na przebudowie mostu kolejowego w Warszawie
Barki i dźwigi na przebudowie mostu kolejowego w Warszawie
Barki i dźwigi na przebudowie mostu kolejowego w Warszawie
W Warszawie trwa wymiana przęsła kolejowego Mostu Gdańskiego (przy Cytadeli). Przęsło zostanie osadzone na podporach od strony Pragi. Przy pomocy dźwigów i barek trwają demontaże starych elementów obiektu. Łącznie wymienionych na nowe będzie 9 przęseł - informuje PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jak informuje PLK, od strony Wisłostrady scalana jest 250-tonowa konstrukcja przęsła, które w marcu zostanie nasunięte na kamienne podpory od strony Pragi. Samo nasuwanie elementu będzie bardzo skomplikowana operacją, która potrwa około 14 dni. Następnie, po kolei, montowane będą kolejne przęsła i dosuwane do siebie. Cały most składa się łącznie z 9 przęseł. 7 z nich waży po 250 ton każde, a 2 skrajne po 60 ton. Wzmacniane są filary i przyczółki. Staną na nich nowe, wytrzymalsze przęsła, na których zamontowane będą tory i siec trakcyjna.

Od listopada zeszłego roku trwa demontaż półkilometrowej, południowej konstrukcji kolejowego Mostu Gdańskiego. Mimo zimowej aury i niskich temperatur wykonawca utrzymuje dobre tempo prac.  Do połowy lutego rozebranych zostało 6 z 9 przęseł. Wykonany został specjalny pomost montażowy, który posłuży do przesuwania nowych przęseł na docelowe miejsce. Przy wykonywaniu najcięższych prac wykorzystywane są barki i ciężkie dźwigi, za pomocą których zdejmowane są ciężkie stalowe elementy.

Remont nie ma wpływu na ruch pociągów. W sierpniu 2019 r., po zakończeniu prac i uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych, odnowiona ponad 500-metrowa południowa nitka Mostu Gdańskiego będzie dostosowana do przejazdu pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h. Składy towarowe będą mogły jechać z 100 km/h. Zwiększy się przepustowość linii obwodowej.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych za ponad 75 mln zł realizowana ze środków budżetowych. Po nieudanej naprawie przez kilka lat na moście obowiązywały ograniczenia prędkości.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony