Partnerzy serwisu:

PLK wybiera wykonawcę swojego fragmentu bajpasa kartuskiego

inf. pras 10.12.2020 4,5k

arrow
arrow
PLK wybiera wykonawcę swojego fragmentu bajpasa kartuskiego
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PLK wybiera wykonawcę swojego fragmentu bajpasa kartuskiego
PLK wybiera wykonawcę swojego fragmentu bajpasa kartuskiego
PLK wybiera wykonawcę swojego fragmentu bajpasa kartuskiego
PLK wybiera wykonawcę swojego fragmentu bajpasa kartuskiego
PLK wybiera wykonawcę swojego fragmentu bajpasa kartuskiego
PLK wybiera wykonawcę swojego fragmentu bajpasa kartuskiego
PLK wybiera wykonawcę swojego fragmentu bajpasa kartuskiego
PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały wykonawcę tzw. bajpasu kartuskiego. Inwestycja zapewni dojazd koleją z Kartuz i okolic do stolicy województwa podczas modernizacji linii nr 201. 
PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały konsorcjum firm PHU Rajbud oraz Torhamer na wykonawcę dokumentacji projektowej oraz prac budowlanych dla tzw. bajpasu kartuskiego. Koszt inwestycji to 91,5 mln zł netto. Po uprawomocnieniu się decyzji o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie podpisana umowa z wykonawcą.

– PKP Polskie Linie Kolejowe konsekwentnie poprawiają kolejowe połączenia w województwie pomorskim, a wybór wykonawcy bajpasu kartuskiego jest kolejnym krokiem w tym kierunku –
powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Bajpas kartuski będzie gotowy przed rozpoczęciem modernizacji linii kolejowej nr 201 z Maksymilianowa przez Kościerzynę do Gdyni. Dojazd koleją z Kartuz do stolicy województwa będzie utrzymany. Realizacja dokumentacji projektowej, a następnie prac budowlanych, przewidziana jest w okresie styczeń 2021 – listopad 2022 r.

PLK zmodernizują około 9-kilometrowy odcinek linii 229 oraz wyremontują 7-kilometrowy odcinek linii 234, na których nastąpi przywrócenie prędkości pociągów pasażerskich do 80 km/h. Przebudowane zostaną perony w Gdańsku Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile i Żukowie Zachodnim, które zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

W Starej Pile wbudowane zostaną nowe rozjazdy oraz dodatkowy tor, które umożliwią sprawne mijanie się pociągów. W ramach opcji dla wykonawcy robót przewidziano budowę mijanki także w Gdańsku Kokoszkach. Umożliwi to utrzymanie dotychczasowej częstotliwości kursowania pociągów z Gdańska do Kartuz i z powrotem, czyli co 60 minut w obu kierunkach. Czas przejazdu pociągu pozostanie na podobnym poziomie, co obecnie. Przepustowość bajpasu kartuskiego, po zakończeniu modernizacji linii nr 201, umożliwi wykorzystanie tej trasy jako lokalnej, alternatywnej linii do podróży z Pojezierza Kaszubskiego do stolicy województwa.

Zgodnie z porozumieniem zawartym 13 sierpnia 2019 r., Pomorska Kolej Metropolitalna przy współpracy z miastem Gdańsk odbuduje 1,5-kilometrowy odcinek linii nr 234 między przystankami Gdańsk Kokoszki i Gdańsk Kiełpinek.

O kontrowersjach dotyczących realizowanego przez PKP PLK fragmentu inwestycji więcej pisaliśmy tutaj.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony