Aż za dużo chętnych na połączenia do lotniska Modlin
Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy ⚫ 30.01.2015 ⚫
222
Archiwum RK
Komentarze:
2015-01-30 10:27:19 Autor: ferrari
---.warszawa.vectranet.pl
Jakoś nie chce mi się wierzyć w ten tłok. Chyba, że o godz. 17 gdy ludzie wracają z W-wy na wieś, to faktycznie pociągi do Modlina mogą być zatłoczone.
2015-01-30 10:39:26 Autor: Kacper
---.multimo.pl
Szkoda, ze pani z KM nie wypowiedziała się na temat taboru stojącego od pol roku w krzakach w Sochaczewie.
2015-01-30 10:39:53 Autor: yeti
---.81.193.146
Powinni dwa impulsy z tej nowej dostawy przekazać do obsługi lotniska, a dwa elfy wtedy poszłyby na wzmocnienie połączenia z Warszawą Gdańska. Problem występuje zwłaszcza na odcinku Warszawa Centralna-Legionowo w godzinach 15-19.
2015-01-30 10:45:06 Autor: Ada co podpowiada
---.dynamic.chello.pl
Na którym odcinku jest tłok? Wwa - Legionowo, czy Legionowo - Modlin?
2015-01-30 10:51:06 Autor: jaca
---.adsl.inetia.pl
Tłok to jest głównie w autobusach stacja - terminal, powinny jeździć częściej i przegubowe, albo z przyczepką na bagaże, niech zobaczą jak wygląda autobus lotniskowy w Bazylei.
2015-01-30 11:03:26 Autor: d3
---.158.222.84
Z ta linią do Modlina to dopiero jest przykład [Admin: zmoderowano] na najwyższych stanowiskach władzy państwowej, wojewódzkiej i oczywiście w PKP PLK.
Niemoc jak pojawiła się przy próbie wybudowania kawałka linii do lotniska (właściwie chodzi o przebudowę istniejącej bocznicy bo tor po jednostce wojskowej jest nawet czynny do magazynów za lotniskiem) jest znakomitym przykładem na stan państwa. Nie dziwi zatem brak jakichkolwiek ruchów przy inwestycjach uznanych za niezbędne już 30-40 lat temu "za gierka" - np.; obwodnica Iławy, druga łącznica Psary Starzyny, obejście wyjazdu na CMK Grodzisk Jaktorów Żyrardów, Kraków Krzemionki- łącznic omijająca Płaszów, Łącznica z linii 108 omijająca dużym skrótem Jasło, drugi tor Otwock Pilawa, drugi tor Warka Radom, drugi tor Ozorków Łęczyca, Druga linia towarowa Nowa Wieś Wlk-obejście Inowrocławia, odbudowa prostej linii Legionowo Piaski - Nasielsk, ukończenie linii Piotrków Tryb Wieluń Dąbrowa (odcinek Zarzecze Wieluń D.), budowa odcinka Busko Zdrój - Medrzechów - linia Kielce -Tarnów i wiele innych - a pieniądze na kolej się marnują i są przekazywane na drogi.
Niemoc jak pojawiła się przy próbie wybudowania kawałka linii do lotniska (właściwie chodzi o przebudowę istniejącej bocznicy bo tor po jednostce wojskowej jest nawet czynny do magazynów za lotniskiem) jest znakomitym przykładem na stan państwa. Nie dziwi zatem brak jakichkolwiek ruchów przy inwestycjach uznanych za niezbędne już 30-40 lat temu "za gierka" - np.; obwodnica Iławy, druga łącznica Psary Starzyny, obejście wyjazdu na CMK Grodzisk Jaktorów Żyrardów, Kraków Krzemionki- łącznic omijająca Płaszów, Łącznica z linii 108 omijająca dużym skrótem Jasło, drugi tor Otwock Pilawa, drugi tor Warka Radom, drugi tor Ozorków Łęczyca, Druga linia towarowa Nowa Wieś Wlk-obejście Inowrocławia, odbudowa prostej linii Legionowo Piaski - Nasielsk, ukończenie linii Piotrków Tryb Wieluń Dąbrowa (odcinek Zarzecze Wieluń D.), budowa odcinka Busko Zdrój - Medrzechów - linia Kielce -Tarnów i wiele innych - a pieniądze na kolej się marnują i są przekazywane na drogi.
2015-01-30 11:31:20 Autor: lok
---.dg-net.pl
Skoro pociagi sa dla polaczen lotniskowych to proponuje skasowac kilka postojow . Postoj na waw lot chopina waw zachodnia waw centralna wschodnia modlin. I tloku nie bedzie . I tak w odbiegiu dla paryżan czyli wiwljie panstwo z legionowa jedzie skm. I problem rozwiazany kazdy bedzie zadowolony.
2015-01-30 11:37:31 Autor: Ewaxmw
---.209.8.132
Kto nie dowierza tłokowi niech się przejedzie tymi pociągami w godzinach 6-9 i 15-19. Tłok jest największy do Legionowa, ale o siedzące miejsce to trudno nawet do Nowego Dworu. Ruch się zwiększył jeszcze bardziej od listopada, gdy uruchomiono popołudniowe loty z Modlina do Gdańska i Wrocławia.
2015-01-30 11:43:47 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
kilka kilometrów toru od Modlina do lotniska nie musi być na 160 .wystarczy tor na prędkość max 60 do tego zrobić sieć i jedziemy.koszty niewielkie a wszyscy zyskają
2015-01-30 11:46:57 Autor: pasazerpkp
---.72.156.19
Nadmiar pasażerów nie powinien być problemem. Na sporym popycie mozna zwyczajnie korzystać - do roboty
2015-01-30 14:54:37 Autor: Tomo1976
---.centertel.pl
Jak pociąg wozi muchy - źle, jak ma nadmierne zapełnienie też źle. Polski dom wariatów.
2015-01-30 15:11:17 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Ten autobusik co tam jeździ jest ze stacji Modlin na lotnisko skomunikowany z TLK-ami?
2015-01-30 15:43:42 Autor: mechhanik
---.dynamic-ww-2.vectranet.pl
98604, 91604,91606, to pociągi faktycznie mocno obciążone, ponieważ jadą w porannym szczycie, problem polega na tym, że pociągi lotniskowe w konkretnych obiegach 100% pasażerów mają na jednym pociągu, a potem aż do 17-18 (szczytu wieczornego) wożą w zasadzie powietrze. Elfów jest tylko 16, a na CHopina nie mogą wjechać pojazdy z otwartym obiegiem, poza tym EN57, to by przy tym rozkładzie zdechły po dwóch kółkach... Problem jest bardzo złożony, niestety.
2015-01-30 20:04:26 Autor: pomysłowy
---.centertel.pl
Rozpisuje się przetargi na wydłużanie jednostek Stadlera (kursujące na linii do Siedlec), na zakup sporej liczby nowych jednostek (na linię skierniewicką i wołomińską). To jaka przeszkoda dokupić z 5 składów, lub wydłużyć obecnie kursujące?
W ciągu dnia nie przesadzałbym, że pociągi wożą powietrze. W lotniskowych frekwencja jest na poziomie co najmniej 40-50% w środku dnia. To znacznie więcej niż w środku dnia do Otwocka czy Grodziska. Wiadomo, że cały dzień nie będzie jeździć tyle ludzi co w szczycie, to chyba oczywiste. Ale gospodarkę taborem i inwestycje powinno się planować tak, aby wystarczyło na godziny szczytu.
Proste rozwiązanie: w ciągu dnia jeździmy po jednej jednostce, a w godzinach 5-9 i 15 -19 po dwie. Składy rozłączać w Modlinie i odstawiać w Nowym Dworze Maz na postój. Sprawa rozwiązana. Tylko nie mówcie, że się nie da, bo wszystko się da, tylko trzeba szukać rozwiązań.
W ciągu dnia nie przesadzałbym, że pociągi wożą powietrze. W lotniskowych frekwencja jest na poziomie co najmniej 40-50% w środku dnia. To znacznie więcej niż w środku dnia do Otwocka czy Grodziska. Wiadomo, że cały dzień nie będzie jeździć tyle ludzi co w szczycie, to chyba oczywiste. Ale gospodarkę taborem i inwestycje powinno się planować tak, aby wystarczyło na godziny szczytu.
Proste rozwiązanie: w ciągu dnia jeździmy po jednej jednostce, a w godzinach 5-9 i 15 -19 po dwie. Składy rozłączać w Modlinie i odstawiać w Nowym Dworze Maz na postój. Sprawa rozwiązana. Tylko nie mówcie, że się nie da, bo wszystko się da, tylko trzeba szukać rozwiązań.
2015-01-30 20:24:54 Autor: yeti
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@pomysłowy masz 100% racji, chociaż mój pomysł z impulsami też jest godny uwagi.
2015-01-30 20:29:46 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post mechhanik:
"98604, 91604,91606, to pociągi faktycznie mocno obciążone, ponieważ jadą w porannym szczycie, problem polega na tym, że pociągi lotniskowe w konkretnych obiegach 100% pasażerów mają na jednym pociągu, a potem aż do 17-18 (szczytu wieczornego) wożą w zasadzie powietrze. Elfów jest tylko 16, a na CHopina nie mogą wjechać pojazdy z otwartym obiegiem, poza tym EN57, to by przy tym rozkładzie zdechły po dwóch kółkach... Problem jest bardzo złożony, niestety."
EN57AKM spokojnie by sobie z rozkładem poradziły, jest bardzo luźny, np nie trzeba jechać nawet 100 od Wschodniej do Toruńskiej, a i tak na plan się będzie.To "bardzo proste", czyli jedna jednostka poza szczytem i dwie w szczycie - jest bardzo proste w teorii kogoś, kto nie zna sytuacji taborowej Kolei Mazowieckich. Nie ma wolnych jednostek na takie akcje, jak dokładanie jednostki do jeżdżących obiegów. W ostatnim czasie dodatkowo wielokrotnie na linię Wwa - Działdowo wyjeżdżały EN57 zamiast np ELFów.
Autobus ze stacji Modlin jest skomunikowany z pociągami KM.
2015-01-30 21:52:12 Autor: spaghetti
---.dynamic.chello.pl
A pamiętam jak te pociągi woziły muchy. Żeby był pasażer musi być oferta.
2015-01-30 22:57:15 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
@JakubMadrjas
To tabloidowa odslona RK?:-) Czekamy na kolejne w stylu Celejewski- cala noc trzymam kredens:-)
W calej Europie pociagi aglomeracyjne w godzinach szczytu maja full frekwencje.W Warszawie, Paryzu,Berlinie...nie ma w tym nic dziwnego.Trudno oczekiwac od KM,zeby uruchamialy regioEX tylko dla pasazerow budzetowego lotniska Modlin...z reszta miedzy bogiem, a prawda...jak ten nieszczesnik dotrze w koncu do lotniska czeka go odprawa w mikro terminalu, czekanie na plycie na wejscie do samolotu pod smiesznym daszkiem na mrozie i podroz w puszce z 189 miejscami...
Jak ktos oczekuje komfortu,jedzie taksowka na lotnisko chopina, oczekuje na lot w salonie LOT polonez lub bolero, wcina smakolyki w busines class i laduje na heathrow,a nie w Luton...value for money:-)
To tabloidowa odslona RK?:-) Czekamy na kolejne w stylu Celejewski- cala noc trzymam kredens:-)
W calej Europie pociagi aglomeracyjne w godzinach szczytu maja full frekwencje.W Warszawie, Paryzu,Berlinie...nie ma w tym nic dziwnego.Trudno oczekiwac od KM,zeby uruchamialy regioEX tylko dla pasazerow budzetowego lotniska Modlin...z reszta miedzy bogiem, a prawda...jak ten nieszczesnik dotrze w koncu do lotniska czeka go odprawa w mikro terminalu, czekanie na plycie na wejscie do samolotu pod smiesznym daszkiem na mrozie i podroz w puszce z 189 miejscami...
Jak ktos oczekuje komfortu,jedzie taksowka na lotnisko chopina, oczekuje na lot w salonie LOT polonez lub bolero, wcina smakolyki w busines class i laduje na heathrow,a nie w Luton...value for money:-)
2015-01-31 10:02:35 Autor: jacekz
---.centertel.pl
@IM&ZB
Ludzie nie oczekują komfortu w tych pociągach. Chcą po prostu zmieścić się do pociągu, obojętnie czy wracają z pracy do domu czy jadą na lotnisko. Tłok jest rzeczą naturalną, ale jak byś kilka razy został na Wwie Toruńskiej nie mieszcząc się do pociągu to byś inaczej mówił. te połączenia były tak promowane, tak zachęcano, aby ludzie nawet po Warszawie korzystali z tych połączeń. A okazało się, że nie mogą one pomieścić tych osób...
Ludzie nie oczekują komfortu w tych pociągach. Chcą po prostu zmieścić się do pociągu, obojętnie czy wracają z pracy do domu czy jadą na lotnisko. Tłok jest rzeczą naturalną, ale jak byś kilka razy został na Wwie Toruńskiej nie mieszcząc się do pociągu to byś inaczej mówił. te połączenia były tak promowane, tak zachęcano, aby ludzie nawet po Warszawie korzystali z tych połączeń. A okazało się, że nie mogą one pomieścić tych osób...
2015-02-02 09:13:27 Autor: kolej_na_kolej1
---.29.207.98.citimedia.pl
Sam korzystam z tego połączenia wracając z pracy na trasie Warszawa Służewiec- Legionowo . Pomimo, że nie wykupuje biletu u tego przewoźnika. Po prostu na tej linii KM honorują bilety krótko i długookresowe ZTM. Z miejscem siedzącym nie mam kłopotów bo wsiadam na pierwszej stacji za Chopinem . A tłok? Bez przesady, kiedyś w PKP w latach 80 tych , gdy był jeszcze przemysł na Pradze i Żeraniu to był TŁOK!. Wystarczyło, że dawny Falebet skończył pracę, dołączyła przesypownia cementu i Polfa i pociąg trzeszczał w szwach. to były czasy! Pociągi z trzech jednostek EN57! Pełniusieńkie!
2015-02-02 21:45:03 Autor: Zenon
---.static.ip.netia.com.pl
Gdybym pierwszym, drugim razem nie dostał sie do środka to za trzecim razem już tak.
Jeśli mój pociąg do Modlina jedzie przez Wschodnią, to jade pierwsza lepszą SKM wcześniej np do Legionowa i tam wsiadam na KM do Modlina, ew cofam się kilka stacji by wejść do składu
Jeśli mój pociąg do Modlina jedzie przez Wschodnią, to jade pierwsza lepszą SKM wcześniej np do Legionowa i tam wsiadam na KM do Modlina, ew cofam się kilka stacji by wejść do składu
2015-02-05 07:52:17 Autor: JarekKor
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie rozumiem dlaczego nie można przedłużyć istniejącej, czynnej bocznicy w okolice terminalu (po ziemi, bez żadnych tuneli itp) i obsługiwać połączenia przyspieszonego Warszawa Zach - Gdańska - Modlin szynobusami spalinowymi. To jest do zrobienia w kilka miesięcy i po sprawie. Czas połączenia - bezkonkurencyjny z czymkolwiek.
2015-03-30 10:20:03 Autor: x-term
---.26.8.244
Wystarczy nieco poprawić i zelektryfikować istniejącą bocznicę. Koszty niewielkie - wystarczy zrobić do prędkości 40-50km/h, do tego peron. Słupy i sieć nawet starouzyteczne. To jest do zrobienia w kilka dni.
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |