Partnerzy serwisu:

Az trzy nowe zgody UTK na trasy dla RegioJet

Jakub Madrjas 09.11.2021 12,7k

Az trzy nowe zgody UTK na trasy dla RegioJet
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Urząd Transportu Kolejowego opublikował dziś trzy decyzje, przyznające dostęp czeskiemu RegioJetowi do kolejnych tras. W każdej chodzi o połączenia międzynarodowe z Warszawy do Austrii. 
To kolejne z wniosków, które RegioJet złożył w czerwcu tego roku. Pierwszy z nich został rozpatrzony już wcześniej – przewoźnik otrzymał zgodę na połączenia Przemyśl - Wiedeń. Żaden z wniosków, dla których dziś opublikowano decyzje nie został oprotestowany przez PKP Intercity, które tym razem zrezygnowało z próśb o badanie równowagi ekonomicznej swoich połączeń po wprowadzeniu konkurencji. W przypadku wszystkich wniosków RegioJet zakłada używanie od 6 do 10 wagonów oraz lokomotyw Siemens Vectron lub Bombardier Traxx.

Trzy razy w tygodniu na narty do Austrii

W pierwszej decyzji RegioJet otrzymał dostęp do torów na trasie Warszawa Wschodnia – Brenner-Brennero / Landeck-Zams (Austria), na okres już od grudnia tego roku do grudnia 2026 roku. Chodzi o przewozy okresowe, od pierwszej połowy grudnia do drugiej połowy kwietnia, trzy razy w tygodniu. Wyjazdy z Warszawy następowałyby we wtorki, piątki i niedziele, a powroty w środy, soboty i poniedziałki. 

Nocne połączenie ma ruszyć z Warszawy Wschodniej o 20:00 i przez Warszawę Centralną i Zachodnią oraz Zawiercie, Sosnowiec, Katowice, Tychy i Rybnik przybyć od Ostrawy po północy. W Wiedniu można będzie wysiąść o 3:32, ale prawdziwym celem są oczywiście kurorty narciarskie. Brenner tuż za granicą z Włochami pociąg ma osiągnąć 0 11:10, choć jak tłumaczył Radim Jancura, pociąg raczej zakończy bieg w Austrii. Powroty zaplanowano na 16:59 z Brenner i 21:28 z Salzburga, choć i wyjazd o 00:34 z Wiednia może być atrakcyjny przy przyjeździe do Warszawy o 07:55. Niestety, na polskim odcinku pociąg nie będzie dostępny w komunikacji krajowej.

Codzienne, dzienne połączenie do Wiednia


Druga zgoda dotyczy połączeń na trasie Warszawa Wschodnia – Wiedeń Hbf. od grudnia 2022 r. do grudnia 2027 r. To bardzo ciekawe przewozy, bo mają być wykonywane codziennie, przez cały roczny rozkład jazdy a w decyzji nie widać ograniczeń względem wsiadania i wysiadania na stacjach krajowych. To oznacza pierwszy pełny dostęp przewoźnika do trasy Warszawa – Katowice. Wyjazd z Warszawy Wschodniej zaplanowano na godz. 10:00 (12:45 w Katowicach, 17:16 w Wiedniu) z postojami na stacjach Zawiercie, Sosnowiec, Katowice, Tychy i Rybnik. Powrót z Wiednia o 10:40 umożliwia dotarcie do Katowic o 15:08, a do Warszawy o 17:55. 

Nocą do Wiednia oraz Pragi


Trzecia zgoda dotyczy połączeń z Warszawy do Wiednia i Pragi i to nie przez Centralną Magistralę Kolejową, a przez "Wiedenkę". Oznacza to dodatkowe zatrzymania w Koluszkach, Piotrkowie Trybunalskim oraz Częstochowie. To połączenie również ma odbywać się codziennie przez cały rok, a na wsiadanie i wysiadanie pasażerów w Polsce nie nałożono ograniczeń. Wyjazd z Warszawy Wschodniej o 20:54 umożliwić ma dotarcie do Katowic 18 minut po północy i o 01:46 do Bogumina. Przyjazd do Pragi na 6:10 lub do Wiednia na 7 rano może być ciekawą ofertą zarówno dla turystów, jak i biznesu. To połączenie również może wystartować najwcześniej od grudnia 2022 roku. 

O rozwoju połączeń w Polce opowiadał niedawno "Rynkowi Kolejowemu" właściciel RegioJet Radim Jancura. Jako pierwsze, latem 2022 mają ruszyć pociągi z Warszawy do Brukseli i Amsterdamu oraz z Katowic do Chorwacji. Startu połączeń do Austrii należy się raczej spodziewać raczej za dwa lata.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony