Partnerzy serwisu:

Aż 13 firm powalczy o rewitalizację linii 139

Martyn Janduła 31.03.2017 418

Aż 13 firm powalczy o rewitalizację linii 139
Stacja kolejowa Wilkowice BystraFot. Adrian.s6, CC BY-SA 3.0
Przetarg na remont dwutorowego odcinka linii 139 między przystankami Bielsko-Biała Lipnik i Wilkowice Bystra jest częścią większego projektu pod nazwą „Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice-Dziedzice – Bielsko-Biała – Zwardoń (granica państwa)”. O kontrakt powalczy aż 13 firm, które zgłosiły swoje oferty.
Głównym elementem prac będzie wymiana nawierzchni obu torów między 56 a 65 kilometrem linii i kompleksowa przebudowa kilku przystanków kolejowych. Zamówienie obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej i realizację robót w zakresie nawierzchni torowej i podtorza, nawierzchni przejazdów, wymianę rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz wymiany napędów zwrotnicowych. Ponadto będzie miała miejsce przebudowa urządzeń srk związana z wymianą nawierzchni, przebudowa przejazdów i montaż urządzeń ssp. Przebudowana zostanie sieć trakcyjna, remont przejdzie większość obiektów inżynieryjnych na odcinku linii.

Istotnym elementem prac będzie rozbiórka istniejących peronów na stacji Bielsko-Biała Lipnik i Bielsko-Biała Leszczyny, a także Bielsko-Biała Mikuszowice i Wilkowice Bystra. Powstaną tam nowe perony o wysokości 76 cm z wiatami, systemem nagłośnieniowym i wyświetlaczami.

Duże zainteresowanie

Zainteresowanie przetargiem okazało się nad wyraz duże. Swój udział zgłosiło aż 13 oferentów. Zamawiający będzie je teraz oceniał stosując kryteria: cena brutto (70%), deklarowany termin zakończenia etapu III (20%) oraz okres gwarancji/okres rękojmi (10%).

Najtańsza oferta pochodzi od czeskiej firmy OHL ZS – 78,5 mln zł brutto. Zamawiający przeznaczył jednak na to zamówienie 73,8 mln zł brutto. Z kolei najdroższa oferta pochodzi od ZUE, które zadeklarowało cenę 97,4 mln zł brutto. Swój udział zgłosili również Trakcja PRKiI (89,7 mln zł), Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie (82,8 mln zł), konsorcjum INTOP oraz Przedsiębiorstwo Remontowo-Budowlane TOR (81,2 mln zł), Mota-Engil Central Europe z Krakowa (84,2 mln zł), francuskie ETF (85,4 mln zł), Swietelsky Rail (90,6 mln zł), hiszpańskie konsorcjum Rubau (89,8 mln zł), konsorcjum firm Infrakol, Kolejowe Zakłady Automatyki oraz Nowak-Mosty (84,7 mln zł), Schweerbau (86,2 mln zł), konsorcjum NDI i Balzola (87,7 mln zł) oraz konsorcjum Torkol i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe (91 mln zł).

Tradycyjnie wszyscy oferenci zgłosili identyczny czas wykonania zamówienia do 31 października 2018 roku, poza konsorcjum Torkol i Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe, które zaoferowało czas zakończenia robót 1 listopada 2018 roku. Wszyscy również zaoferowali 72-miesięczną gwarancję na wykonane prace. Wszystko wskazuje na to, że jeżeli PKP PLK zdecydują się na podniesienie budżetu, to ponownie cena zadecyduje o wyborze wykonawcy.

Pociągi przyspieszą

Zamawiający oczekuje, by efektem opracowanego projektu i wykonanej przebudowy infrastruktury kolejowej było uzyskanie prędkości pociągów nie mniejszej niż 130 km/h. Obecnie pociągi jeżdżą na większej części odcinka przeznaczonego do naprawy z prędkością 70 km/h. Zakładano, że prace maksymalnie miałyby zakończyć się z ostatnim dniem grudnia 2018 roku.

Na linii nr 139 odbywa się mieszany ruch pociągów. Średniodobowo kursuje na odcinku Bielsko-Biała – Żywiec 18 pociągów pasażerskich i 20 pociągów towarowych.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony