Partnerzy serwisu:

Aż 11 ofert na prace na linii Ełk - Korsze

Jakub Madrjas 26.08.2020 148

Aż 11 ofert na prace na linii Ełk - Korsze
fot. Antoni Mężyński, SM42.pl
Aż 11 ofert wpłynęło w przetargu na modernizację ważnej linii Ełk - Korsze. Obejmuje on elektryfikację brakującego odcinka linii kolejowych łączących Podlasie z Mazurami, Warmią i Pomorzem, ale tylko jako opcję. 
W połowie roku PKP PLK zleciło aktualizację dokumentacji projektowej dla linii z Ełku do Korsz. Zaraz potem ogłoszono również przetarg na prace budowlane. Ogromnym zaskoczeniem było to, że planowana od wielu lat elektryfikacja odcinka linii 38 została zapisana tylko w prawie opcji. W podstawowym zakresie zmodernizowany zostanie odcinek Ełk – Wydminy, powstaną też niektóre nowe elementy srk i teletechniczne od Ełku do Giżycka oraz przygotowane zostaną fundamenty dla słupów trakcyjnych.

Elektryfikacja linii jest ważna, bo przez brak sieci trakcyjnej na tym odcinku pociągi na ciągu Olsztyn - Białystok muszą dwukrotnie zmieniać lokomotywę - z elektrycznej na spalinową i z powrotem. Warto zaznaczyć, że w przetargu ograniczono również prace torowe - w zakresie podstawowym zawarto prace na krótkim odcinku Ełk – Wydminy, zaś w ramach jednej opcji zawarto prace na kolejnym odcinku Wydminy – Giżycko bez odcinka Giżycko – Korsze (a w drugiej – elektryfikację). Więcej na ten temat piszemy tutaj

Po otwarciu ofert okazało się, że na realizację zamówienia podstawowego (wraz z kosztami komunikacji zastępczej) PKP PLK przeznaczyła 661,6 mln zł brutto. Zgłosiło się jedenastu wykonawców: Trakcja, Budimex, Strabag, Aldesa wraz z hiszpańskim Coalvi i chińskim CCECC, Roverpol, ZUE, ZRK-DOM, Torpol, PPM-T oraz konsrocjum z Rajbud jako liderem oraz kolejne konsorcjum Track Tec wraz z LWZ.

Cena za pełny zakres inwestycji wraz z opcjami waha się w ofertach w granicach 1-1,5 mld złotych. Za zakres podstawowy najmniej, bo 490 mln złotych życzy sobie konsorcjum Rajbudu (1,03 mld zł za zakres pełny). Warto zauważyć, że w tym przetargu wystartowały aż dwie spółki należące do zamawiającego, PKP PLK (ZRK-DOM i PPM-T).

Okres realizacji zamówienia na zakres podstawowy to 26 miesięcy i po 20 miesięcy na każdą z opcji. Okres gwarancji to 60 miesięcy.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony