Partnerzy serwisu:

AWT z dotacją UE na modernizację terminalu w Ostrawie – Paskowie

inf. prasowa 21.12.2016 192

AWT z dotacją UE na modernizację terminalu w Ostrawie – Paskowie
Fot. PKP Cargo
Advanced World Transport (AWT), spółka z Grupy PKP Cargo, podpisała umowę na grant z Agencją Wykonawczą ds. Innowacyjności i Sieci (INEA). To największe w historii spółki dofinansowanie będzie przeznaczone na modernizację terminalu w Ostrawie – Paskowie. Ma on w przyszłości odgrywać główną rolę w logistycznym trójkącie Adriatyk – Bałtyk – Morze Północne, będąc głównym hubem na jego południowej flance.
Jak informuje PKP Cargo, AWT wykorzystało potencjał spółki ukierunkowany długofalowo na rozwój transportu intermodalnego. Tym samym podjęło działania w zakresie modernizacji i rozbudowy terminalu Ostrawa-Paskow, który jest jednym z głównych terminali przeładunkowych kontenerów w Europie Środkowej.

Trójkąt logistyczny

– AWT ma wieloletnie doświadczenie w zakresie transportu intermodalnego, widzimy w tym segmencie potencjał dla dalszego rozwoju i terminalowi w Paskowie poświęcamy dużo uwagi. Ma on strategiczne i perspektywiczne położenie w Europie. Stanowi część sieci 25 terminali i punktów przeładunkowych w Polsce i jest skomunikowany z głównymi portami europejskimi. Wraz z PKP Cargo chcemy go bardziej związać z trójkątem logistycznym Adriatyk – Bałtyk – Morze Północne oraz z obsługą przewozów na Nowym Jedwabnym Szlaku. Dla całej Grupy PKP Cargo terminal stanowi przede wszystkim bramę do Europy Południowej – mówi Arkadiusz Olewnik, prezes Grupy AWT.

Dotacja w wysokości 5,88 mln euro została pozyskana z programu CEF (Łącząc Europę) na wsparcie prac przygotowawczych i III etapu budowy multimodalnego terminalu kontenerowego w Paskowie. Ta kwota (około 158.500.000 czeskich koron) stanowi 66% kosztów kwalifikowanych projektu, który oprócz nowego połączenia kolejowego, placów przeładunkowych, oświetlenia i innych urządzeń w terminalu, obejmuje również prace badawczo-projektowe i przebudowę bocznicy w Paskowie.

Wykorzystanie potencjału

Celem projektu jest maksymalne wykorzystanie potencjału bocznicy, dysponującej torami o łącznej długości ponad 700 m, co pozwoli wyjść z ofertą nowego standardu przeładunków i odprawy składów, przy zmniejszeniu kosztów operacyjnych – stwierdził Wiktor Bystrian, szef sprzedaży AWT.

Obecnie inwestycja wchodzi w fazę budowy i realizacji technologicznej modernizacji terminala. Do końca 2020 roku powinna być zbudowana nowa łącznica kolejowa i przeprowadzona modernizacja bocznic, a obszar przeładunków zwiększy się ponad dwukrotnie do powierzchni 71 tys. m kw., zaś możliwości przeładunkowe wzrosną do prawie 5000 TEU. Przeprowadzone modernizacje przyspieszą także przejazd przez stację na tory obsługowe terminalu.

Terminal Ostrawa – Paskow

Obecnie terminal Ostrawa – Paskow ma powierzchnię 31 tys. m kw., zdolność przeładunkową 2.400 TEU i posiada 3 tory o długości po 270 m. Znajduje się w sąsiedztwie strefy przemysłowej przy granicy z Polską i Słowacją. Jego strategiczne położenie w sercu Europy pozwala na szybkie i łatwe skomunikowanie go z najważniejszymi europejskimi portami i terminalami.

Terminal służy do obsługi zarówno podmiotów z Grupy AWT, jak i podmiotów zewnętrznych. Jest przystosowany do wykonywania wszelkich czynności związanych z obsługą, składowaniem, dystrybucją i mniej skomplikowanymi naprawami kontenerów, do czyszczenia pociągów i kontenerów oraz do obsługi celnej. Posiada urządzenia do wysokiego składowania kontenerów (maksymalnie pięć warstw) i może obsługiwać nie tylko zwykłe kontenery ISO, a także przyczepy ciężarowe i wymienne skrzynie ładunkowe. Dysponuje również ciągnikami do przeładunku kontenerów i naczep.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony