Partnerzy serwisu:

AWT z dofinansowaniem na terminal w Paskowie

inf. prasowa 24.06.2016 249

AWT z dofinansowaniem na terminal w Paskowie
fot. PKP Cargo
Rozbudowa terminala intermodalnego w Paskowie należącego do AWT, wchodzącego w skład Grupy PKP Cargo, zostanie dofinansowana ze środków unijnych. Firmie udało się pozyskać na ten cel niemal 5,9 mln euro z chwilą przejęcia czeskiego AWT, które transportem intermodalnym zajmowało się już od roku 2006. Wtedy to na terenach dawnej kopalni Paskow powstał terminal kontenerowy.
Obecnie jest to jeden z większych tego typu obiektów w regionie zapewniający obsługę na trasach pomiędzy portami Europy Zachodniej, Koprem i Triestem nad Adriatykiem oraz innymi terminalami czeskimi w Pradze, Mielniku i Lovosicích. Korzystają z niego najwięksi producenci z sektora samochodowego: Hyundai, KIA, Opel, Fiat, Škoda czy VW.

Obecnie terminal w Paskowie charakteryzuje się zdolnością magazynową na poziomie 2400 TEU i zajmuje powierzchnię ok. 31 tys. m2. Ostatnie duże prace modernizacyjne były prowadzone w roku 2012. Pozwoliły one na zwiększenie zdolności magazynowej do obecnego poziomu oraz skrócenie czasu rozładunku jednego pociągu kontenerowego do pół godziny. W roku 2014 na terminalu przeładowane zostało ponad 78,5 tys. kontenerów, zaś plany na ten rok zakładają wzrost tej liczby do ok. 88 tys. Oprócz zwykłych kontenerów 20´, 30´, 40´ i 45´ przeładowywane są także cysterny, chłodnie, naczepy oraz wymienne nadwozia. Tygodniowo w terminalu odprawianych jest 12-13 par pociągów.

Po zakończeniu trwającej obecnie rozbudowy całkowita powierzchnia bazy przeładunkowej będzie wynosić 71 tys. m kw., a potencjał przeładunkowy terminala podwoi się i osiągnie poziom 4,8 tys TEU. W ramach modernizacji obiektu, AWT zleciło wybudowanie dwóch nowych torów (każdy o długości 350 metrów), parkingu dla 40 ciągników siodłowych, podłączenia dla kontenerów chłodniczych oraz specjalnego miejsca dla kontenerów z towarami niebezpiecznymi. Powstaje także nowa dyspozytornia.

– Terminal Paskov jest naszą główną przewagą konkurencyjną w zakresie świadczenia usług w dziedzinie transportu kombinowanego. Ma strategiczne położenie w Europie Środkowej, jest nowocześnie i profesjonalnie zarządzany i cieszy się dużym zaufaniem naszych klientów. Wraz z PKP Cargo mamy ambitne plany. Chcemy przyłączyć terminal do obsługiwania Nowego Jedwabnego Szlaku, polskich portów, a ostatecznie będzie częścią trójkąta logistycznego Bałtyk – Adriatyk – Morze Północne, gdzie będzie głównym ośrodkiem na jego południowej stronie –  powiedział Zbigniew Klepacki, dyrektor generalny grupy AWT.

AWT pozyskało dofinansowanie na realizację inwestycji 5,9 mln EUR z Instrument CEF (Connecting Europe Facility) w ramach puli środków przypadających na Czechy. Wartość całego zgłoszonego projektu to 8,9 mln euro, co oznacza dofinansowanie na poziomie 66%. Oprócz wspomnianych wyżej prac ze środków unijnych zostaną sfinansowane także prace projektowe i odbudowa trzech torów odstawczych o długości ok. 750 m każdy. Ta część inwestycji ma zostać zrealizowane do końca roku 2020.

Celem projektu jest także poprawa bezpieczeństwa operacji prowadzonych na bocznicach oraz unowocześnienie połączenia infrastruktury przeładunkowej z publiczną.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony