Partnerzy serwisu:

Austriackie Railjety w komplecie

Rynek Kolejowy 02.08.2012 102

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-08-02 15:03:14 Autor: tetom
---.dynamic.chello.pl
A na czeskich stronach było też trochę informacji, że CD nie kupią railjetów.
Jak to w końcu ma być?
2012-08-02 15:04:20 Autor: hanys
---.adsl.inetia.pl
Gratulacje dla Kolei Austriackich. Oby nasze patałachy z IC wzięli od nich przykład.
2012-08-02 15:06:40 Autor: i to by było na tyle
---.dynamic.chello.pl
I to by było zamiast kabaretowego pendolino.Lokomotywy w razie potrzeby można wykorzystać do innych zadań.
2012-08-02 15:12:02 Autor: hanys
---.adsl.inetia.pl
@i to by było na tyle. Masz rację. Np. jeżeli lokomotywa przypisana temu składu RJ ulegnie defektowi to np. można było by husarza podpiąć, bo zapewne taka możliwość istnieje.
2012-08-02 15:29:27 Autor: NPendolino
---.extreme-net.one.pl
My będziemy mieli Pendolino i to cieszy. Zupełnie inna konstrukcja, lżejsza i bardziej ekonomiczna.

Będzie się z czego cieszyć pomimo wiecznego jojczenia o przepłaceniu itp...

Będą o nas pisały różne zagraniczne media. Modernizuje się wagony, kupuje nowe. Będzie na co popatrzeć. Wagony stojące na bocznicach również idą do remontu. Mnóstwo takich wagonów.

Pendolino zrewolucjonizuje polski transport szynowy. Są nowoczesne, szybkie i bezpieczne. RailJety również, ale są cięższe, pobierają więcej energii i zbudowane są mniej więcej na podstawie normalnego składu wadony+lok.

Czekamy na Pendolino i zakończenie prac północ - południe.

I nie jestem marketingowcem z PKP IC. Jestem realistą.
2012-08-02 17:15:41 Autor: życzliwy oszołomom
---.dynamic.chello.pl
Npendolino ty się ogarnij , może lodu na czoło.Co to badziewie zrewolucjonizuje ??? Na jakich szlakach i za jakie pieniądze w stosunku do Railjeta ??? Jedna trasa jak kwiatek do kożucha żeby jełopy przy władzy mogły się chwalić w Brukseli ??? Ciekawe że praktyczni Austriacy (czy nawet Czesi) mając o lata świetlne lepszą infrastrukturę nie wybrali tego : \\\"nowoczesne, szybkie i bezpieczne\\\" szajsu ... Może dlatego że u nich się nie modernizuje za horrendalne pieniądze jednej linii żeby uzasadnić zakup konkretnego taboru,zamiast po prostu pociągnąć CMK do morza.Ciekawe jakby te podchody zbadało CBA .... A ten pendo-shit będzie żałośnie wyglądał na szlakach gdzie 120 km/h jest szczytem marzeń a przecież po takich też musi jeździć jeśli ma połączyć cokolwiek więcej niż Gdańsk/Warszawę/Katowice czy Poznań ...
2012-08-02 18:47:16 Autor: Bartek_Sp
---.dynamic.chello.pl
@życzliwy oszołom: RJ są technicznie gorsze od pendolino! A oprócz tego i tak raczej nie pojechałyby na innych trasach niż pendolino.
2012-08-02 20:15:36 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
W czym są technicznie gorsze ? Bo mogą jeździć wolniej ? A u nas czasem to 230 km/h nie wystarczy jeszcze na długie lata ? RJ są z pewnością tańsze oferując nie mniejszy komfort podróży jak KDP w dodatku są bardziej uniwersalne mogąc być skierowanymi wszędzie tam gdzie jest niezbyt duża V max danego szlaku,a gdzie \\\"kosmicznie\\\" szybkie pendolino budziłoby niepohamowane ataki śmiechu z powodu skierowania na trasy z niskimi prędkościami np. Zakopane czy Krynica.Nie ma drugiego takiego kraju który kupowałby pendolino (które mało kto chce i używa) dla jednej trasy .... Kabaret ....
2012-08-02 20:40:05 Autor: Bartek_Sp
---.dynamic.chello.pl
@obiektywnie: W tym że nie maja np. napędu rozproszonego i ich Vmax jest niższa, a cena wcale nie odbiega tak dużo od składów pendolino. Jak niby sobie to wyobrażasz? Ĺťe teraz kupilibyśmy zamiast pendo RJ i później jak już by podnieśli prędkość na CMK znowu nowe składy dla wyższych prędkości? I oczywiście przy okazji większość by narzekała że mamy odpowiednią infrastrukturę po której możemy jeździć z wyższymi prędkościami, ale brakuje nam odpowiednich składów, bo nie kupiliśmy ich wcześniej. Nie martw się, pendolino raczej na takich trasach pojawiać się nie będzie, RJ zresztą na tych trasach tez raczej by się nie pojawiły, one pójdą w pierwszej kolejności na trasy na których będą mogły wykorzystać swoje możliwości techniczne. A Czesi to co? Maja swoje pendolino które obsługuje zasadniczo trasę Ostrava - Praha.
2012-08-02 21:05:42 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
Napęd rozproszony jest tyle samo zaleta co i wadą.W RJ odczepisz lokomotywę żeby mogła coś innego pociągnąć jeśli potrzeba a tu nad napędem rozproszonym można tylko usiąść i zapłakać.Co to znaczy że cena nie odbiega tak dużo to znaczy o ile ? Przecież to kompletna,niewyobrażalna głupota kupować taki tabor dla jednej CMK !!! Kto będzie jeździł tym badziewiem skoro wszędzie ono nie dojedzie bo się nie opłaca.To znaczy pasażer ma jechać cudownym pendolino żeby potem się przesiadać na inni tabor aby dojechać do celu , bo przecież Polska to coś więcej niż tylko kilka miast na trasie pendolino .... To jest kompromitacja kupować taki badziew w kraju gdzie poziom kolei jest pewnie gorszy niż w Bangladeszu.Zresztą sam wybór też jest beznadziejny.Praktyczni Rosjanie wybrali ICE (standardowe naciski,większa uniwersalność linii i od razu dopuszczenia na całą Europę) a można było jeszcze pomyśleć o TGV (mniejsze naciski,tańsze w budowie linie).Co do Czechów to ile mają tego badziewia a ile chcą RJ i dlaczego skoro to badziewie jest takie cudowne ??? tego knota w warunkach polskich się po prostu nie da obronić.Nie ma argumentów...
2012-08-02 21:44:52 Autor: Bartek_Sp
---.dynamic.chello.pl
@obiektywnie: Nie ma drastycznej różnicy pomiędzy oboma typami rozpatrywanych pociągów. Dokładnych liczb nie jestem w stanie Ci podać, bo nie wiadomo za ile siemens by chciał nam sprzedać RJ. Nie tylko polska kupuje tabor na jedna linie, wspomniani przez Ciebie Rosjanie tez swoim Velaro jeżdżą po jednej linii. Nasze pendolino nie bezie jeździło tylko po CMK, ale do Gdańska tez, a to nie jest już linia CMK. Powtarzam składy RJ tez nie pojada w te miejsca, wiec tutaj nie ma żadnej różnicy. Bezpośrednie połączenia będą też pewnie realizowane ale w postaci normalnych składów. Pendolino ma właśnie trochę pomóc podnieść ten poziom, zresztą jak ktoś jest naprawdę obiektywny to zauważy że w ostatnim czasie sporo się dzieje. Zdecyduj się w końcu, najpierw twierdzisz że kupowanie pendolino jest bezsensem i śmiesznością, a później proponujesz jeszcze szybsze i droższe składy typu ICE albo TGV. Ciekawe, bo Czesi jeszcze sami niewiedzą czy kupią RJ aczkolwiek wielce prawdopodobne że jednak ich nie kupią.
2012-08-02 22:45:27 Autor: sdexoc
---.play-internet.pl
w polskich realiach szybciej wybrałbym RailJeta niż beztiltowe Pendolino
2012-08-03 01:16:10 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Skończcie pieprzyć głupoty.
2012-08-03 04:32:04 Autor: bozia
---.range86-160.btcentralplus.com
Myślę, że taki tabor sprawdził by się na trasie Wwa - Łódź.
2012-08-03 09:18:12 Autor: Alek pisowy kotek
---.ip.netia.com.pl
02/08/2012 21:44 Autor: Bartek_Sp ---.dynamic.chello.pl

Widać nie liczył Pan kosztów eksploatacji składów zespolonych i składów wagony + lokomotywa.
Bez takiej wiedzy radzę powstrzymać się przed komentarzem bo wszystkie wyliczenia wskazują na lokomotywę i wagony.
2012-08-04 07:06:24 Autor: JJanson
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Chińczcy produkują tani całkiem fajny taborek kolejowy chyba kilka ładnych milionów tańszy niż polski i UE :
spalinowy - link do strony :
http://www.mec-railway.com/en/productshow.asp?articleid=75

ale elektryczne też robią pociągi miejskie do strony link :

http://www.mec-railway.com/en/productshow.asp?articleid=90

lokomotywy elektryczne coś ala polski byk ET22 - i 3200kw mocy

http://www.mec-railway.com/en/productshow.asp?articleid=96
2012-08-04 22:10:31 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
To co robią Chińczycy to spełnia pewnie tylko ich normy a nie wyśrubowane europejskie.Rail Jet byłby w sam raz dla takiego kraju jak Polska którego po prostu nie stać na pełnowartościowe KDP w rodzaju TGV czy ICE (na NBS).Pendolino to tylko karykaturalna proteza za kosmiczne pieniądze.Ale jak to w tym kraju głupota może zwyciężyć bo idzie od Wiejskiej w Warszawie ....
2012-08-08 04:58:35 Autor: nynuś
---.tychy.vectranet.pl
Łodzi się RJ zachciało?? Szkoda że nie wahadłowca Atlantis:/
2012-08-10 18:04:24 Autor: spin
---.optics.polsl.pl
>ekrany, na których wyświetlane są m.in. informacje o aktualnej prędkości, przebiegu podróży wraz z mapą oraz następnym postoju.

a także możliwych przesiadkach, włącznie z podaniem peronów.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony