Austria przenosi transport odpadów na kolej
Przemysła Farsewicz ⚫ 27.01.2023 ⚫
943




Austriacki rząd wprowadził w życie ustawę o gospodarce odpadami, która przewiduje od teraz transport znaczną ich ilość koleją. Ustawa obowiązuje od 1 stycznia 2023 r. ÖBB Rail Cargo zainwestuje 75 milionów euro w tabor kolejowy, aby nadążyć z obsługą rosnącej ilości odpadów, która będzie systematycznie rosła w kolejnych latach.
Transport odpadów stanowi znaczący procent krajowych przewozów ÖBB Rail Cargo. Austriacka firma transportuje rocznie średnio osiem milionów ton odpadów i innych materiałów wtórnych, takich jak np. złom. Jak podkreślają koleje, takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić ponad 146 tys. ton CO2 rocznie w porównaniu z transportem drogowym i pozwala wyeliminować z dróg ok. 300 tys. ciężarówek. W 2021 r. przewóz odpadów był jedną z głównych przyczyn poprawy przez przewoźnika przychodów o 50 mln euro w porównaniu z 2019 rokiem.
Dwa razy więcej śmieci przewiezionych koleją
Austriacka ustawa o gospodarce odpadami ma na celu przeniesienie znacznych ilości odpadów na kolej. Od początku 2023 r. transporty odpadów o łącznej masie powyżej dziesięciu ton na dystansie przekraczającym 300 km musza się odbywać koleją. Od 1 stycznia 2024 r. takie przewozy mają być realizowane koleją na dystansie już 200 km, a od 1 stycznia 2026 r. – na dystansie 100 km. Łącznie daje to potencjał przewozowy na poziomie około 15 mln ton odpadów, które przewiezie kolej – czyli dwukrotność tego, co dzisiaj przewozi ÖBB Rail Cargo.
Oznacza to, że transport odpadów samochodami ciężarowymi w Austrii będzie stopniowo zanikał, ponieważ będzie odbywał się tylko na krótkich dystansach. ÖBB Rail Cargo jest zmuszone zainwestować w rozwój taboru, który zapewni jej obsługę rosnących przewozów z odpadami komunalnymi.
75 milionów euro na sprzęt
Austriacki przewoźnik towarowy już zapowiedział wygospodarowanie na początek w budżecie 75 mln euro na zakup nowych wagonów i specjalnych pojazdów Mobiler. – Na sprzęt składają się kontenery, platformy do ich przewozu i pojazdy drogowe – wymienia przewoźnik. – Elastyczność wynika przede wszystkim z hydraulicznego mechanizmu podnoszącego, który zastosowano w naczepach Mobiler. Rozwiązanie to pozwala szybko, łatwo i bez użycia dźwigów czy specjalnych bocznic załadować kontenery z samochodów ciężarowych na pociągi – podkreśla ÖBB Rail Cargo.
Dwa razy więcej śmieci przewiezionych koleją
Austriacka ustawa o gospodarce odpadami ma na celu przeniesienie znacznych ilości odpadów na kolej. Od początku 2023 r. transporty odpadów o łącznej masie powyżej dziesięciu ton na dystansie przekraczającym 300 km musza się odbywać koleją. Od 1 stycznia 2024 r. takie przewozy mają być realizowane koleją na dystansie już 200 km, a od 1 stycznia 2026 r. – na dystansie 100 km. Łącznie daje to potencjał przewozowy na poziomie około 15 mln ton odpadów, które przewiezie kolej – czyli dwukrotność tego, co dzisiaj przewozi ÖBB Rail Cargo.
Oznacza to, że transport odpadów samochodami ciężarowymi w Austrii będzie stopniowo zanikał, ponieważ będzie odbywał się tylko na krótkich dystansach. ÖBB Rail Cargo jest zmuszone zainwestować w rozwój taboru, który zapewni jej obsługę rosnących przewozów z odpadami komunalnymi.
75 milionów euro na sprzęt
Austriacki przewoźnik towarowy już zapowiedział wygospodarowanie na początek w budżecie 75 mln euro na zakup nowych wagonów i specjalnych pojazdów Mobiler. – Na sprzęt składają się kontenery, platformy do ich przewozu i pojazdy drogowe – wymienia przewoźnik. – Elastyczność wynika przede wszystkim z hydraulicznego mechanizmu podnoszącego, który zastosowano w naczepach Mobiler. Rozwiązanie to pozwala szybko, łatwo i bez użycia dźwigów czy specjalnych bocznic załadować kontenery z samochodów ciężarowych na pociągi – podkreśla ÖBB Rail Cargo.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |