Partnerzy serwisu:

Arriva: Wejście opłaty za wydanie biletu przełożone o miesiąc

jm, Rynek Kolejowy 13.06.2014 157

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-06-13 14:03:17 Autor: RRR
---.leon.com.pl
To dziwne bo czy to jest jakaś wielki problem aby bilet sprzedał konduktor? Moim zdaniem to jakiś nonsens. Na większych stacjach powinne być kasy i automaty, a mniejsze obsługiwać drużyna konduktorska. Trzeci model to automaty w pociągu ale polska wandaleria zniszczy te automaty bo zazwyczaj bezobsługowe przystanki nie są w ogóle pilnowane ani chronione.
2014-06-13 14:03:58 Autor: Tomek Janiszewski
---.ip.netia.com.pl
A te biletomaty to pewnie tylko na kartę płatniczą, jak w autobusach warszawskiego ZTM?
2014-06-13 14:10:23 Autor: ss
---.146.254.41
ale szok... masakra... Biletomaty obsługują każdy rodzaj płatności. Pr zawsze brały opłatę. Baba w kasie z pr zamyka ci kasę przed nosem i nikt się nie burzy a kolejka na 30 osób. Są to tylko 4 stacje więc nie wiem w czym problem. Kasa jest a jak jest nieczynna jest biletomat czyli kasa automatyczna. To jest akcja przeciw temu że w piątek o 19 w Toruniu wszyscy idą do kierownika... w tym 10 osób do aleksandrowa jedzie za darmo :) a przy biletomacie pustki
2014-06-13 14:52:48 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Arriva już miała kasę poza dworcem ;)
2014-06-13 14:57:50 Autor: _reader
---.adsl.inetia.pl
Brawo Arriva. W końcu ktoś się wziął za obniżanie kosztów transportu w Polsce. Jeśli chcemy, by transport był tani, to jedyną drogą są samoobsługowa dystrybucja biletów (biletomaty, smartfony, karty płatnicze, karty miejskie, internet) i wreszcie ktoś zaczął zachęcać i przyzwyczajać do tego ludzi. Ja tam wolę kupić bilet w biletomacie czy smartfonem i jechać czystym, cichym pociągiem niż stać w kolejkach do kasy, jeździć starym EN57 i utrzymywać rzeszę kasjerek, kasjerów mobilnych czy konduktorów. Kolej dla pasażerów, a nie dla kolejarzy.
2014-06-13 15:41:11 Autor: bydgoszcz
---.free.aero2.net.pl
W Bydgoszczu dwa razy w porze nocnej widziałem ostatnio że biletomat był wyłączony, nie wiem jak jest w dzień. Ale jak bym chciał jechać o 5.30 do Grudziądza to nie miał bym jak kupić biletu bo jest otwarta tylko kasa Intercity gdzie nie kupie biletu Arrivy, a biletomat kaput...
2014-06-13 15:49:44 Autor: awarrria
---.dynamic.chello.pl
Nie jeżdżę awarrrią
2014-06-13 16:44:24 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Automaty z ludzką twarzą miały wprowadzić PeeRy - bilet w automacie miał być nieco tańszy. Ale oczywiście wiadome urzedy rozgoniły...
2014-06-13 17:54:27 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
bilet sprzedał konduktor
Na długich odcinkach żaden ale n krótkich bardzo duży chodzi o prostą sprawe nie mam biletu nie mogłem kupić ide do obsługi sam i kupuje bez problemu za to inny sposób siadam i licze że nie będą sprawdzać a jak będą awanturuje sie że konduktor musi mi sprzedać bilet normalnie nie widomo z kond bo przystanków dóżo. Normalny człowiek nie ma problemu kombinatorzy niech płacą i powinni wprowadzić patrole co jakiś czas policji by pociągów bez sensu nie zatrzymywać a cwaiaków nauczyć
2014-06-13 18:57:49 Autor: WK
---.as13285.net
Ostatnie kilka miesięcy jeździłem sporo niemieckimi kolejami. Oczywiście wszędzie są biletomaty. W większości szynobusów nie ma kogoś takiego, jak kierownik. Czasami wsiada konduktor i sprawdza bilety. Ludzie, mamy XXI wiek, i chyba czas skończyć z handlem biletami przez obsługę pociągu.
2014-06-13 19:21:46 Autor: go west, young man!
---.77.124.230
9 lat temu w Linden, NJ wsiadajac w pociag do NYC bilet sie kupowalo tylko w automacie i to byl standard od wielu lat. Zwolnic kasjerki i zamknac kasy!
2014-06-13 19:32:25 Autor: ewka24
---.toya.net.pl
Czy kiedyś w końcu będą skomunikowania Arrivy z Przewozami Regionalnymi na trasie Kuto - Toruń ?!!
2014-06-13 20:13:23 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
A w normalnych krajach to obsługa widzi, że ktoś wsiada i sama idzie mu sprzedać bilet. W końcu za to im płacą. A u nas sam szukaj, a jak nie to...
Nawet na Ukrainie, czy Białorusi nie ma problemu z wejściem bez biletu do elektriczki. Szefowa przychodzi i sprzeda bilet, bez dopłaty, nawet jak wsiadasz na stacji z czynna kasą. No chyba, że są bramki jak ostatnio na UZ i bez biletu nie wejdziesz. Proste i skuteczne. To kolei ma zależeć, aby mnie znaleźć i sprzedać mi bilet, a nie odwrotnie. Tylko, że tu jest Polska i zaraz zaczęłyby się ucieczki, zamykanie w kiblu itp., itd.
2014-06-13 20:45:16 Autor: antyawaria
---.eltronik.net.pl
Niemiecka awarria kąsa polskich podroznych
2014-06-13 22:11:01 Autor: Paweł - Sztum
---.87.225.194
Cała ta akcja świadczy tylko o stosunku Arrivy do pasażerów czy raczej z pasażerami.
Jak dobrze że nasz Marszałek pogonił ich na drzewo.
2014-06-14 00:45:01 Autor: spin
---.free.aero2.net.pl
Da się kupić bilety z RegioKartą w tych automatach, czy osoby które w to zainwestowały zapłacą haracz jak w województwie Śląskim?
2014-06-14 01:15:29 Autor: tttooo
---.play-internet.pl
@SP45-116
Tam, gdzie rachunek ekonomiczny stoi na głowie, jeden bilet może sprzedawać nawet trzech kierowników. Wybacz, ale Białoruś to nie jest 'normalny' kraj :)
2014-06-14 07:33:43 Autor: Paweł - Sztum
---.87.225.194
Do kolegów którzy bajdurzą coś o rachunku ekonomicznym. Nie mam nic przeciwko automatom, o ile są one WEWNĄTRZ POJAZDÓW. A tam gdzie jeździ tak mało pasażerów że nic się nie opłaca, to niech bilety sprzedaje maszynista. Jakoś busiarze funkcjonują w ten sposób od zawsze i korona im z głowy nie spadła.
Zmuszanie pasażerów do klikania na peronie świadczy o kompletnym olewaniu ich CZASU, a CZAS jest głównym, jeśli w dzisiejszych czasach nie jedynym, argumentem przemawiającym za wyborem transportu kolejowego. Jeśli wielka niemiecka firma tego nie kuma i nastawia się przede wszystkim na dojenie dotacji z samorządu, to "koń jaki jest każdy widzi".
2014-06-14 07:52:10 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
U busiarza bilet kosztuje okrągłą sumę. nie musi wydawać ludziom jednogroszówek.
2014-06-14 08:25:05 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
@tttooo
Kiedy ostatnio byłeś na Białorusi? Ja miesiąc temu. Owszem jest przerost zatrudnienia, ale w podmiejskich, którymi jechałem bilety sprzedawała jedna osoba, a nie jak na Ukrainie kilka. Dopiero, gdy DR1A szedł jako pasażerski, a nie prigorod obsługi było więcej. Co do opłacalności to życzyłbym sobie w Polsce takiego poziomu cen biletów i dotacji, aby to się kręciło tak jak u nich. Nie pisz o kredytach z Rocji i Chin, bo my tu nad Wisłą też żyjemy na kredyt, tylko ten zachodni i za pewne droższy.
2014-06-14 08:42:12 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Faktycznie, 80-letnia babcia skorzysta z biletomatu...
2014-06-14 11:00:29 Autor: ekonomista
---.icpnet.pl
jej wina że nie umie
2014-06-14 14:33:03 Autor: leemc
---.pcmedia.com.pl

leemc
Czy w automacie Arrivy dostanę bilet na połączenia z przesiadką np. do pociągu PR do Szczecina, Łodzi czy Gdańska?
2014-06-14 17:29:51 Autor: Luke
---.pila.vectranet.pl
Dobrze leemc mówi. Ludzie wyżej mówią o cięciu kosztów, czasie pasażera itp. To jest wszystko ważne, ale kolej traci jedną ze swych najważniejszych sił - KOMPATYBILNOSC I ELASTYCZNOSC sprzedaży biletów. Automaty, podział na spółki, o ile będą wiązać się z dodatkowymi kosztami kupna większej ilości biletów sprawi, że wyjdzie drożej, niż w IC, którego... co raz mniej na trasach. Kolej regionalną sprowadza się do kikutów, które mają obsługiwać największe ośrodki i ich okolice. Nie tędy droga, można walczyć o pasażera nawet szynobusami i kiblami na dłuższe odległości (70-250km), o ile jedzie się na jednym bilecie.

Ważnym kryterium dla pasażera jest cena, a jak sam pytam się zdecydowanej większości znajomych - studentów, uczniów młodych pracowników odpowiadają - nie ważne REGIO, czy TLK, ważne, żebym dojechał. Przykład ? Poznań-Piła-Kołobrzeg, Piła-Wałcz-Szczecin, w wielu pociągach nie ma gdzie igły wsadzić. To więcej taboru, więcej kursów i większa elastyczność pomaga kolei, nie redukcja kosztów, niszczy się węzły przesiadkowe, planowanie dłuższych tras.

Dobrze, że w kasach, czy u konduktora można kupić bilet przez pół Polski honorowany wzajenie przez KD, KS, Arrive, PR. Czy automaty spełnią ten ważny wymóg ?
2014-06-15 07:34:05 Autor: Zadowolony z PKSu
---.238.225.236
Odkąd Avvaria jeździ na trasach województwa kuj.-pom. namawiam wiele osób do korzystania z oferty PKS Bydgoszcz. Szybko, tanio i komfortowo. Do tego najważniejsze, że pieniądz zostaje w polskiej kieszeni. Patrioci do PKSu marsz.
2014-06-15 10:12:33 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@Zadowolony z PKSu
Jeździ PKS z/do Mogilna ? Korzystałem z PKSu aby dojechać nad jeziora.
2014-06-16 08:24:21 Autor: Kamol
---.239.142.16
Prosty przykład:
Jechałem wczoraj pociągiem Arrivy z Tucholi do Bydgoszczy. W Tucholi jest biletomat, ale jego tempo działania jest delikatnie mówiąc ślimacze. Do tego przy kolejce 10 - 15 osób, na pociąg trzeba przychodzić z wyprzedzeniem 30 minutowym. Masakra. Aha, co mają powiedzieć rowerowi turyści, którzy mimo, że kupują bilet w automacie i tak muszą odbywać pielgrzymkę do konduktora w celu nabycia osobnego biletu na rower. Paranoja.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony