Partnerzy serwisu:

ARP i PTS mogą odkupić od PKP Cargo Gniewczynę

Jakub Madrjas 14.09.2022 5,4k

ARP i PTS mogą odkupić od PKP Cargo Gniewczynę
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Powraca temat upadłej Fabryki Wagonów Gniewczyna, którą rok temu kupiło PKP Cargo. Chęć odkupienia zakładu wyraziła Agencja Rozwoju Przemysłu przez swoją spółkę Polski Tabor Szynowy. 
Zarząd spółki PKP Cargo podpisał z Agencją Rozwoju Przemysłu i jej spółką córką Polski Tabor Szynowy list intencyjny na temat "współpracy w obszarze taboru kolejowego". – Dostrzegając duży potencjał i możliwość uzyskania efektu synergii przy podejmowaniu wspólnych działań intencją Stron Listu jest współpraca w projektach związanych z szeroko rozumianym towarowym transportem kolejowym. Strony listu deklarują podjęcie wszelkich działań związanych z identyfikacją możliwości i obszarów przyszłej współpracy z wykorzystaniem swoich zasobów – napisano w komunikacie.

FW Gniewczyna w końcu ruszy?

Choć list oczywiście nie ma żadnej mocy sprawczej, to zapowiedziano w nim "wzięcie pod uwagę" interesującego scenariusza. Ma nim być "konsolidacja w Grupie ARP potencjału taborowego". Nie chodzi jednak o należące do tej samej Grupy PFR poole taborowe Cargounit i Rail Capital Partners, a odkupienie od PKP Cargo składników majątku, w tym nieruchomości i ruchomości, zlokalizowanych na terenie byłej fabryki w Gniewczynie Łańcuckiej oraz "odtworzenie jej potencjału w zakresie naprawy i produkcji taboru kolejowego".

Podjąć miałaby się tego trzecia spółka z grupy zajmująca się wynajmem – Polski Tabor Szynowy. PTS dzierżawił chętnym pasażerskie pociągi EN57Feniks zmodernizowane przez FPS (kolejną spółkę ARP). Na rynek wynajmu i utrzymania taboru towarowego wszedł wykupując EKK Wagon. 

Długo omawiana transakcja zakupu dawnej Fabryki Wagonów Gniewczyna została sfinalizowana w październiku ubiegłego roku po silnym nacisku lokalnych polityków; jednak od tego czasu nie podjęto żadnych działań w kierunku wznowienia napraw wagonów.

PKP Cargo może współpracować przy nabywaniu taboru z ARP 


Drugim scenariuszem jest współpraca PKP Cargo ze "spółkami Grupy ARP w zakresie zlecania usług utrzymania posiadanego przez nią taboru, a także nabywania nowego taboru kolejowego". To również nie dziwi, jako że PKP Cargo dzierżawiło już lokomotywy we współpracy z pozostałymi spółkami z grupy, czyli RCP i Cargounit.

– Dodatkowo w ocenie stron ww. działania będą wpisywać się w realizację celu klimatycznego oraz wychodzić naprzeciw założeniom tzw. "Zielonego Ładu" i zwiększeniu udziału transportu kolejowego w łańcuchach dostaw – podano w komunikacie. 
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Giełda
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony