Partnerzy serwisu:

Kombud współpracuje z Yanosikiem. Aplikacja poinformuje o przejeździe kolejowym

Michał Szymajda 07.07.2022 1,8k

Kombud współpracuje z Yanosikiem. Aplikacja poinformuje o przejeździe kolejowym
Fot. Kombud
Dzięki współpracy Zakładów Automatyki Kombud i Yanosik.pl ponad 2 mln kierowców korzystających z aplikacji w okresie wakacyjnym otrzyma specjalne alerty o zbliżaniu się do przejazdu kolejowo-drogowego. Przyczyną aż 99% wypadków na przejazdach jest nieprzestrzeganie przepisów przez kierowców i dlatego każda forma przypomnienia o zagrożeniu może uratować ludzkie życie.
Corocznie na przejazdach kolejowo-drogowych ginie w Polsce kilkadziesiąt osób. Tylko w 2021 roku życie straciły 43 osoby. Wina niemal zawsze leży po stronie kierowców, którzy łamią przepisy: omijają rogatki, nie zatrzymują się na znaku STOP lub nawet przejeżdżają przy już uruchomionej sygnalizacji. Dzięki nowej funkcji, zainstalowanej w aplikacji Yanosik, kierowcy otrzymają powiadomienie o zbliżaniu się do miejsca, w którym muszą zachować szczególną ostrożność.

Yanosik i Kombud razem dla bezpieczeństwa

– Droga hamowania pociągu wynosi nawet 1300 metrów, dlatego maszynista nie ma szans, żeby w porę się zatrzymać, jeśli zobaczy pojazd na przejeździe. Stąd też stale apelujemy do kierowców o przestrzeganie przepisów i zachowanie wyjątkowej ostrożności podczas przekraczania torów. Dodatkowo w te wakacje, dzięki współpracy z popularną aplikacją dla kierowców, będziemy automatycznie powiadamiać kierujących pojazdem o zbliżaniu się do przejazdu – mówi Artur Marcinkiewicz, prezes zarządu w Zakładach Automatyki Kombud, które dostarczają zaawansowane systemy sterowania ruchem kolejowym.

– Bezpieczeństwo naszych użytkowników zawsze stawiamy na pierwszym miejscu. Należy pamiętać, że przyczyną większości wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych jest nieostrożność kierowców, dlatego w każdej sytuacji chcemy mądrze wykorzystywać nasze zasięgi. Przede wszystkim do promowania dobrych zachowań wśród kierowców – komentuje Julia Langa, Yanosik.pl.

Według danych Urzędu Transportu Kolejowego w Polsce jest ponad 14 tysięcy przejazdów kolejowo-drogowych, najwięcej w woj. wielkopolskim (1736) i dolnośląskim (1322). Do wypadków dochodzi jednak również w  województwach o mniejszej liczbie przejazdów. Dzięki wielomiliardowym inwestycjom w modernizację linii kolejowych pociągi coraz częściej wracają na trasy, które przez wiele lat były zamknięte lub używane sporadycznie. Dlatego kierowcy muszą zwracać szczególną uwagę na pociąg na każdym przejeździe, nawet w miejscach, gdzie wcześniej przez wiele lat ich nie było.

PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach kampanii społecznej „Bezpieczny Przejazd”, od 2018 r. – a za jej przykładem – inni zarządcy infrastruktury kolejowej, oznaczają przejazdy kolejowo-drogowe żółtymi naklejkami. Znajdują się one od wewnętrznej strony krzyży św. Andrzeja lub na napędach rogatek i posiadają trzy istotne informacje: indywidualny numer przejazdu kolejowo-drogowego składający się z 9 cyfr, numer alarmowy 112 i numer awaryjny. Dzięki żółtej naklejce uczestnicy ruchu i służby ratownicze mogą błyskawicznie przekazać sobie informacje o ewentualnych zagrożeniach i wstrzymać ruch pociągów.

Bezpiecznie nie tylko na przejazdach

Zakłady Automatyki Kombud są jednym z liderów krajowego rynku systemów sterowania ruchem kolejowym. Przez 30 lat działalności Kombud zrealizował blisko 150 komputerowych systemów stacyjnych oraz ponad 1800 systemów zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych. Komputerowe systemy Kombudu obsługują ruch na Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK), stacjach warszawskiego węzła kolejowego, Linii Hutniczej Szerokotorowej, kopalni Bogdanka oraz bocznicy zakładowej Elektrowni Kozienice. Firma prowadzi szeroki program badawczo-rozwojowy, który umożliwił stworzenie pełnego portfolio systemów sterowania ruchem kolejowym.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony