Partnerzy serwisu:

Apelują o modernizację odcinka Jaworzyna Śląska – Świdnica Miasto

SBK/Rynek Kolejowy 29.07.2015 172

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-07-29 08:49:55 Autor: tylko podsudecka
---.84.246.233
Magistrala podsudecka jest bardzo ważna!!! Po pierwsze powinna być zmodernizowana - w szeroko pojętym kontekście - do prędkości 200 km/h; zelektryfikowana na całej długości (od Jaworzyny Śląskiej do Kędzierzyna-Koźla), po drugie nie można patrzeć na magistralę tylko kątem własnych interesów ("modernizacja tylko krótkiego odcinka Świdnica Miasto - Jaworzyna Śląska). Magistrala powinna dać możliwość wywozu kruszyn z Dolnego Śląska, gdyż dziś jest taki tłok i obciążenie na linii Wrocław - Opole, że nie ma jak organizować przewozów kolejowych.
Ja życzę sobie szybkiego powrotu pociągów dalekobieżnych na magistralę podsudecką. Jeżeli nawet nie ma pieniędzy na jej elektryfikację to przynajmniej powinna być zmodernizowana do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 140 km/h dla towarowych. U nas w kraju jest już produkowany odpowiedni tabor, musimy wykorzystać tę szansę.
2015-07-29 08:59:05 Autor: wrocynka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jest to lepszy tekst niż wczorajsza informacja o konferencji w Jedlinie 2014 z datą 2015 :)

Odcinek JŚl.-Św. to preria, brakuje napadu na pociąg.

Interesuje mnie jednak, kto konkretnie podejmie się remontu 285, kiedy i za co.

Bo na razie czytam (serwis TVP Wrocław), że odc. Jugowice-Jedlina chce wyremontować Wałbrzych ze środków UE. Niezależnie od tego, UMWD od 2 lat, albo i dłużej, opowiada o "dobrej woli" przejęcia całej linii 285 i jej wyremontowania.
2015-07-29 09:01:22 Autor: x
---.tktelekom.pl
@tylko podsudecka

Wożenie "kruszyn" z prędkością 140 km/h zagrażałoby bocianom i innym ptakom, za szybko te kruszyny by leciały i bociany mogły by się udławić.

Sam piszesz że nie można tylko na swój interes, a proponujesz tylko odcinek Jaworzyna Śl. -Kędz. Koźle, otóż nie, linia powinna być zmodernizowana w całości od Rudnej przez Lubin, Legnicę, przez Jawor, Jaworzynę do Kędzierzyna.

Co prędkości to chyba zbyt skromnie - 200 km/h, proponuję od razu 350 km/h, czemu nie?
2015-07-29 09:25:13 Autor: przemo
---.web.vodafone.de
Mażenia ściętej głowy.Magistrala Podsudecka jest linią towarową jak np.Nadodrzanka.Cudem byłoby jakby ją rewitalizowano do 120 km/h z elektryfikacją całego odcinka od Legnicy do Kędzierzyna.Mniejszym problemem byłaby rewitalizacja do 120 km/h bez elektryfikacji ale od tego zależy dobra wola PLK i bardzo duże zaangażowanie władz wojewódzkich
2015-07-29 11:15:29 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
ale od tego
zależy dobra wola PLK
hehe lubie takie.
Wszystko zależy tylko od jednego od pieniędzy będzie kasa będzie remont nie będzie kasy to nie będzie i szkoda czasu na snucie teorii. Wasz ulubiony beton nawet jak byłby z gumy bez pieniędzy nic nie zrobi od gadania to tylko gęba boli i tyle. Od samej dobrej woli i zaangażowania nikt nic nigdy jeszcze nie wybudował. Wystarczy przykład Gierek dał kasę bo załatwił i mamy CMK. UE dała kasę bo ma i chce dać na kolej to dla niej inwestycja. Nie jest wiele lepiej ale z każdym rokiem było gorzej najpierw 120 potem 100 80 50 a na końcu 20-30 i ola boga nawet 10. Taka to degradacja dosięgła linii kolejowych i nie ma co się podniecać że w 1990 expres jechał tyle samo co po remoncie. Bo to głupie jak by nie remont jechał by najpierw godzinę dłużej potem dwa razy dłużej a potem by go zlikwidowali.
2015-07-29 12:19:08 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
@ przemo

Podsudecka jest obecnie linią typowo towarową, bo na przełomie XX i XXI wieku zarżnięto na niej przewozy pasażerskie, tnąc relację, wyłączając połączenie województw opolskiego i dolnośląskiego, psując rozkład, wywalając pociągi dalekobieżne etc. Jeszcze w l. 90 jeździło nią 8-10 par pociągów na dobę, w szczycie wagony były zawalone po dach, w takim Jaworze, Świdnicy, Dzierżoniowie czy Nysie przez składy przewalały się prawdziwe tłumy. Ktoś to zepsuł ale to co widzisz teraz, to efekty tego kilkuletniego psucia i odstręczania ludzi od pociągów na tej linii.

Na modernizacji (odbudowa drugiego toru, elektryfikacja) najbardziej powinno zależeć posłom i lokalnym samorządom (po drodze są całkiem spore ośrodki miejskie, stolice powiatów) i przewoźnikom towarowym; poparte powinno być to ze strony marszałka województwa dolnośląskiego. Powinno, bo niestety problem w tym, że wszystko co nie jest bezpośrednio związane z Wrocławiem jest przez władze województwa chamsko olewane, a Podsudecka ma czelność omijać Wrocław szerokim łukiem, podobnie jak dolnośląski fragment magistrali Łódź Kaliska -Tuplice. Chciałbym jednak przypomnieć, że to linia o znaczeniu państwowym, więc o swoje interesy powinno zadbać też państwo polskie (istniejące tylko teoretycznie). Tylko czy starczy pieniędzy, skoro Kopara obiecała tyle dla Mazowsza, Górnego Śląska czy Wrocławia.
2015-07-29 12:22:35 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
A w ogóle to o jakiej aglomeracji mówimy w przypadku Wałbrzycha czy Świdnicy? Ostatnio jakaś mania powstała wśród mniejszych ośrodków miejskich na punkcie aglomeracji, najpierw Lubuskie Trójmiasto, Rzeszów, teraz Wałbrzych i Świdnica; za niedługo Pcim Dolny i Kapuściska Wielkie będą chciały sobie zrobić kolejkę aglo...
2015-07-29 14:04:05 Autor: Synth
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Obecnie po 1 jest 100 za ciepłownie a dalej 60km/h do jaworzyny. Po 2 jest 80km/h na całym odcinku. Jakby tak tą stówe zrobić po dwóch torach to byłoby super.
Póki co to fakty są takie że trzeba się cieszyć z tego co jest. Żeby chociaż utrzymali te 80 po dwójce bo tor niestety jest od lat nie remontowany.
2015-07-29 15:24:31 Autor: speeder
---.centertel.pl
@Tylko Podsudecka,
Ja bym poszedł dalej. Powinni tam wybudować kolej magnetyczną. Dla pociągów pasażerskich prędkość 500km/h, a dla towarowych 300km/h.
2015-07-29 18:02:20 Autor: wro_74
---.185.158.123
Czy ci członkowie Świdnickiego Forum Rozwoju i Sowiogórskiego Bractwa Kolejowego zapłacą sami za modernizację? Najpierw członkowie tych samych towarzystw głosno krzyczeli o bezpośrednie pociągi ze Świdnicy do Wrocławia. Potem, gdy okazało się, że gdy bilet będzie kosztował według normalnej taryfy KD, nawet pies z kulawą nogą nie wsiądzie do tych pociągów bo autobusy jeżdżą 3 razy taniej i co 15 minut, zaczęli krzyczeć o darmobusy do Świdnicy. Władze marszałkowskie znowu ugięły się pod naciskiem krzykaczy. Za co oczywiście płacą wszyscy podatnicy. Teraz krzyczą o łącznicę omijającą Jaworzynę, elektryfikację, rewitalizację drugiej linii przez Sobótkę a nawet o reaktywację linii do Jedliny, gdzie na trasie są same wioski nieprzekraczające kilkuset mieszkańców, tak że nawet busiarze nie chcą jeździć.

Świdnica - najważniejszy węzeł kolejowy w województwie :D Albo ma najgłośniejszych krzykaczy (jak całe to Sowiogórskie Bractwo Kolejowe, które w postaci kilku osób spamuje wszystkie fora).


Podsudecka powinna wyglądać następująco: pociągi Kamieniec - Legnica ze skomunikowaniem w Jaworzynie na Jelenia Góra - Wrocław i normalna taryfa jak wszędzie w KD. Jak ktoś chce pojechać pociągiem ze Świdnicy do Wrocławia to nie będzie mu ciężko przenieść 4 liter na peronie z jednego pociągu do drugiego. Tak kolej funkcjonuje na całym świecie, np. w Czechach i mnóstwo ludzi korzysta z pociągów. Jak ktoś hrabia i ciężko mu przenieść 4 litery, to niech jeździ busem. Albo taksówką - i płaci za wygodę z własnych pieniędzy. Jak nie będzie frewkencji to zlikwidować pociągi a szynobusy przeznaczyć na inne linie Dolnego Śląska, gdzie ludzie chcą jeździć pociągami i za normalną cenę.

A Urząd Marszałkowski powinien olać krzykaczy i zająć się koleją na całym Dolnym śląsku, a nie tylko hrabiostwem ze Świdnicy, które chce jeździć do stolicy prawie za darmo i wciąż wysuwa kolejne roszczenia.
2015-07-29 18:15:13 Autor: albin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ wasiu - "wiesiu" ze wsi Wrocław:

Żal ci grdykę ściska, że inne miasta są efektywniejsze w organizowaniu podmiejskiej kolei niż twoja duża wieś? Gdyby taki Wałbrzych czy Świdnica dostawały tyle pieniędzy co Wrocław, to wszystko by tam lśniło. Wrocław zabiera Dolnemu Śląskowi mnóstwo pieniędzy i prawie wszystko marnuje, o czym najlepiej świadczy fakt że do tej pory nie udało się u was uruchomić kolei aglomeracyjnej z prawdziwego zdarzenia (w przeciwieństwie do Warszawy, Gdańska, Łodzi, Poznania, Krakowa czy nawet kilku mniejszych miast).
2015-07-29 18:19:31 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Admin: zmoderowano]
2015-07-29 18:34:01 Autor: jerzy m.
---.185.147.55
W odpowiedzi na post wasiu:
" Admin: zmoderowano] "
Wieś w sobie ma nie ten, kto mieszka na wsi, tylko ten kto prezentuje wieśniackie myślenie..

Kompleksiki na punkcie wsi się odezwały? To zdaje się u wrocławian typowa cecha. Widać niektórzy tak mają - zamiast się cieszyć, że mniejsze miasta dobrze organizują kolej na swoim terenie, dowartościowują swoje zakompleksione ego, bo Wrocław to taka metropolia że hej! Nowy Jork się chowa.

Pisz więcej, to my się pośmiejemy z buraka-wrocławiaka :)
2015-07-29 18:47:16 Autor: robertos
---.free.aero2.net.pl
Tak czytam ostatnio artykuły o kolei i dochodzę do wniosku że tylko Świdnica leży na Dolnym Śląsku. Oczywiście poza Wrocławiem. Albo tak jak pisze przedpiśćca - najgłośniej krzyczy. Jest mnóstwo innych linii na Dolnym Śląsku, gdzie pasażerowie mogliby tylko pomarzyć o takiej ofercie, jaką JUŻ ma Świdnica, np. do Lwówka Śląskiego, z Jeleniej Góry do Zgorzelca, Wałbrzych - Kłodzko, czy cała podsudecka marginalizowana coraz bardziej, bo UMWD stawia przede wszystkim na połączenia z Wrocławia do Świdnicy i Dzierżoniowa i pchania szynobusów w 90% pod drutem (tak, tak, we Wrocławiu może to się nie mieści w głowach, ale ludzie przemieszczają się nie tylko do Wrocławia i z powrotem). O niższych cenach biletów to nawet nie mają co marzyć.

A może by tak potraktować sprawiedliwie całe województwo panie marszałku, przynajmniej pod względem cen biletów? Jakoś do Szklarskiej Poręby KD nie przeszkadza że pociągi wożą powietrze, a bilety są dwa razy droższe niż na busy. Dlaczego mieszkańcy Świdnicy mogą sobie kupić bilet do Wrocławia za 5 zł, ale już np. takich Bolesławic (lezących bliżej wrocławia niż swidnica) czy innych wiosek już muszą płacić 15 zł? Bo nie krzyczą tak głosno jak swidnica? wydawało mi się, że Urząd Marszałkowski powinien dbać sprawiedliwie o dobro wszystkich mieszkańców, a nie tylko tych pyskatych.
2015-07-29 19:10:35 Autor: gośc
---.185.134.40
Pomysł reaktywacji linii Świdnica - Jedlina przez Jugowice w ramach wałbrzyskiej kolei aglomeracyjnej już awansował do tytułu najbardziej poronionej inwestycji kolejowej dekady. Wystarczy poczytać internetowe fora.

Co do Jaworzyna - Świdnica to żadna elektryfikacja, tylko tak jak pisze "wro_74": EZT na Wrocław - Jelenia i przesiadka drzwi w drzwi na szynobus Legnica - Kamieniec (- Nysa). Elektryfikacja niewiele skróci czas jazdy który zawsze będzie niekonkurencyjny z busami. I co: pakować olbrzymie pieniądze w modernizację linii, a potem nadal dopłacać do darmobusów żeby ktokolwiek chciał jeździć pociągami? Zupełnie bez sensu. Należało zrobić inaczej: najpierw policzyć ekonomiczną racjonalność całego przedsięwzięcia (np. konkurencyjność w stosunku do busów) i dopiero potem stosownie do wyników podejmować działania. Ale tak jest jak się robi wszystko od d..y strony albo na polityczne zawołanie.

Urząd Marszałkowski źle zrobił, że już na samym początku dał się wmanewrować w bzdurny projekt pod nazwą "bezpośrednie pociągi do Świdnicy". I teraz mamy wieczną "promocję" żeby ukryć ekonomiczny bezsens tego przedsięwzięcia. A że za darmo oczywiście nic nie jest to płacą solidarnie wszyscy podatnicy żeby mieszkańcy Świdnicy mogli sobie wygodnie przewieźć tyłki do Wrocławia (swoją drogą jechałem ostatnio pociągiem do Świdnicy i jakoś tłoku nie widziałem). Ciekaw jestem kiedy w końcu KD bekną za dumping? Mały pozewik zbiorowy ze strony świdnickiego busiarstwa i mamy kolejną aferę z udziałem KD.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony