Partnerzy serwisu:

Ankieta wyborcza: Czy polska kolej jest gotowa na konkurencję?

mj, Rynek Kolejowy 22.10.2015 196

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-10-22 11:42:55 Autor: Kflik
---.60.129.178
kolej w Polsce ma problemy przez brak konkurencji (i złe prawo dotyczące PLK).
2015-10-22 11:47:05 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Kolej w Polsce ma problemy bo utrzymuje się na siłę puciongi regionalne wiozące 30 osób w woj. wschodnich gdy na zachodzie czy w przewozach do metropolii ludzie jadą na stojąco.

Trzeba przenieść tabor kolejowy i pracowników ze wschodu na zachód i będzie wszystko grało. Natomiast na zachodzie Polski należy ograniczyć inwestycje drogowe i kasę na drogi przenieść na wschód.
2015-10-22 11:50:44 Autor: czyznie?
---.play-internet.pl
Pytanie do PiSokomuchów. Jakie to wybitne osiagniecia na kolei mial towarzysz polaczek?? :)


Widac, ze PiSokomuchy boja sie wszelkiej konkurencji jak diabel swieconej wody! Zawsze tak robia bo wiedza, ze sa nieskonczonymi debilami i musza trzymac monopol na wszystko aby nie upasc. To samo dotyczy PKP Energetyka. PiSokomuchy, won na Bialorus!
2015-10-22 12:16:44 Autor: asm.hucinski
---.play-internet.pl
Tzw. lekki pojazd szynowy zabiera około stu pasażerów, ten jeden z najmniejszych. Więc twierdzenie że jak jedzie tym średnio 30 pasażerów na kurs, to nie ma to sensu, jest niesprawiedliwe. Otóż ma to sens.

Raz pojedzie 70 osób, innym razem 20, jeszcze innym 40. Pasażerowie doceniają komfort podróżowania pojazdem szynowym, możliwość zabrania roweru, skorzystania z WC, biletomatu, automatów .

Poza tym jest coś takiego jak polityka nad podaży miejsc. Jest to świadome działanie. Szczególnie to widać w komunikacji miejskiej szynowej (Warszawa, Kraków). Ale może być stosowane wszedzie indziej.

Przewoźnik wysyla na linie wiecej pojazdów niż jest na nie popyt, szczególnie w godzinach szczytu. Wszystko po to aby pasażer nie czuł się ugniatany w podjeździe, lecz mógł podróżować komfortowo. To kosztuje ale klient/pasażer to docenia. Także jak pojazd nie jest wypełniony do końca, to nie znaczy że to nie ma sensu, i trzeba zlikwidować to.
2015-10-22 12:33:51 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Kto w PiS zostanie ministrem kolei?
2015-10-22 13:02:17 Autor: czyznie?
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-10-22 13:22:30 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
W odpowiedzi na post czyznie?:
"Pytanie do PiSokomuchów. Jakie to wybitne osiagniecia na kolei mial towarzysz polaczek?? :)


Widac, ze PiSokomuchy boja sie wszelkiej konkurencji jak diabel swieconej wody! Zawsze tak robia bo wiedza, ze sa nieskonczonymi debilami i musza trzymac monopol na wszystko aby nie upasc. To samo dotyczy PKP Energetyka. PiSokomuchy, won na Bialorus!"
[Admin: zmoderowano]
2015-10-22 15:19:14 Autor: Gillotyne
---.centertel.pl
@Maurycy+:

No właśnie dumam, kto będzie kontynuował dzieło i pozbiera do kupy dorobek ministra Polaczka...? :D

Osobiście stawiam na Tchórzewskiego, nieco mniej na Osucha (taki pączuś z Olkusza - fajny gość).

No, a tak na serio. Gdyby tak zlikwidować lub baaardzo ograniczyć Wielką Dotację dla PKP IC, to może by i ta spółka jakoś się czegoś sama nauczyła? I jakby dała radę, to za kilka lat, tak koło 2021 można by rynek otworzyć. Choć Czesi i Niemcy będą cisnąć z Brukseli ile się da, aby nastąpiło to szybciej.
2015-10-22 16:33:58 Autor: czyznie?
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano]Gdyby nie konkurencja to za przelot albo przejazd autobusem placiliby wszyscy 5 razy wiecej niz obecnie. [Admin: zmoderowano]
2015-10-22 17:18:08 Autor: czyżnie?
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-10-22 19:13:03 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ huciński - skoro pasażer wg Ciebie docenia możliwość podróży puciongiem, to czemu jeszcze busy jeżdżące wzdłuż torów kolejowych nie zbankrutowały?
2015-10-22 19:59:00 Autor: asm.hucinski
---.dynamic.chello.pl
@ aron mędrzec parczewski

A ile średnio taki bus ma miejsc ? 22 ???
Jakie jest średnie napełnienie w takim dublującym linie kolejową busie ?

Jak ktoś chce jechać busem, a nie pojazdem szynowym, proszę bardzo...

Komunikacja publiczna drogowa i szynowa, może współistnieć, uzupełniać się, nikomu nie powinno zależeć aby przewoźnicy upadali, im większa różnorodność środków transportu, tym lepiej (do pewnego stopnia).
2015-10-22 21:43:07 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Bus ma średnie napełnienie ok. 15 osób.

Puciong ma 30 osób. Tyle że pali 5 razy więcej niż bus. I tu jest pies pogrzebany. Taka to ekologia kolejowa.
2015-10-22 23:51:27 Autor: Mariosti*
---.dynamic.chello.pl
@aron

Mały, jednoczłonowy szynobus mieści się spalaniem w okolicach 3x tego co spali sobie bus sprinter.
Wynika to z tego że opory toczenia na torach są śmiesznie małe w porównaniu do asfaltu i opony.
Warto też tutaj zauważyć że taki szynobus jest w stanie spokojnie przewieźć i 100 osób, co w zasadzie oznacza że nawet przy połowicznym wypełnieniu będzie to dobry środek transportu.

Inną kwestią jest to że układy napędowe szynobusów są robione po taniości i są bardzo nieefektywne. Na prawdę, kto wpadł na pomysł mechanicznego przeniesienia napędu w szt do ruchu regionalnego które to co chwila się zatrzymują? Przecież to idealne zastosowanie dla elektrycznego przeniesienia napędu z superkondensatorową/akumulatorową rekuperacją energii z hamowania, plus stosowanie wysokiej sprawności generatorów które mogą sobie pracować cały czas w optymalnych obrotach, zamiast bez sensu kręcić obrotami jak zwyczajnych kołowych pojazdach spalinowych.
2015-10-23 06:35:32 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Dlatego własnie proponuję przeniesienie szynobusów z woj. wschodnich gdzie wożą średnio 30 osób do woj. zachodnich gdzie przewiozą nawet 100 osób.
2015-10-23 13:49:25 Autor: wielki wezyr Iranu
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
w skrócie:
PO wali (nieprawdziwym w dodatku) komunałem bez silenia się analizy.

PiS też nie ma żadnej wizji, więc promuje tę swoją, która się nie powiodła.

W ZL tylko paru nieco kmini, o co chodzi. A wierchuszką, ci polegają na spin doktorach. Jak gdyby IV pakiet kolejowy był tylko o PESie i NeWagu. Szumlewicz dobrze gada.

Kukiz zasadniczo żadnego pomysłu na kolej nie ma..

.Nowoczesna mantruje Balcerowiczem i wolnym rynkiem.

KORWiN również mami idolem i dogmatem wolnego rynku.
RAZEMiacy (chyba najbarziej) kminią, o co chodzi, ale powinni mieć nieco bardziej spójny przekaz.
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony