Partnerzy serwisu:

Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa

Łukasz Malinowski 17.12.2022 3,3k

arrow
arrow
Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa
wizualizacje: Amtrak, Siemens Mobility
Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa
Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa
Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa
Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa
Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa
Amtrak prezentuje Airo, czyli nowe składy Siemensa
Amerykański Amtrak zaprezentował wizualizację pociągów Airo. Składy zostaną dostarczone przez Siemensa na podstawie umowy z 2021 roku. Pierwsze z nich zobaczymy na torach w roku 2026 – będą obsługiwały połączenia w wielu regionach USA i co interesujące zobaczymy je w kilku wariantach malowania.
Zmiana administracji rządowej w USA okazała się wielką szansą dla amerykańskiej kolei, która mając za prezydenta Amtraka Joe oraz zapewnione fundusze w ramach nowej polityki transportowo-klimatycznej, zaczęła inwestować. Najwięcej do zrobienia ma Amtrak, który ogłosił ambitne plany rozbudowy sieci połączeń.

Ogromny kontrakt Siemensa

W lipcu 2021 Siemens Mobility podpisał umowę z Amtrakiem, w ramach której zobowiązał się dostarczyć 73 składy o wartości 3,4 mld USD wraz z pakietem serwisowym, który podnosi wartość zamówienia do 7,3 mld USD. Umowa przewiduje także w opcji możliwość zamówienia kolejnych 140 składów. W wariancie maksymalnym Amtrak zakupi więc 213 składów. Będą zastępowały składy złożone z wagonów Amfleet i Metroliner.

Nowe pociągi zostaną skierowane głównie do obsługi tras regionalnych na Korytarzu Północno-Wschodnim (NEC – Northeast Corridor) oraz połączenia między Nowym Jorkiem a Miami/ Tampą (Palmetto). Obsłużą także następujące połączenia: Empire Service, Virginia Services, Keystone Service, Downeaster, Cascades, Maple Leaf, New Haven/Springfield Service, Carolinian, Pennsylvanian, Vermonter, Ethan Allen Express oraz Adirondack. Większość jest dodatkowo finansowana ze środków stanowych, a w przypadku niektórych zobaczymy również tradycyjnie odmienne malowania.

Oferowana przez Siemens na rynku amerykańskim rodzina pojazdów z serii Venture to w uproszczeniu rozwiązanie wywodzące się ze znanych w Europie Viaggio Comfort zastosowanych m.in. w składach Railjet wykorzystywanych przez Koleje Austriackie oraz w ich czeskim odpowiedniku. Chodzi więc o składy wagonowe z lokomotywą i wagonem sterowniczym umożliwiającym pracę w systemie push-pull.

Amtrak zdecydował się na zakup składów w różnych konfiguracjach liczących od 6 do 8 wagonów na pociąg. Prowadzone mają być przez lokomotywy spalinowo-elektryczne typu Charger. 15 lokomotyw będzie pojazdami hybrydowymi wyposażonymi w pakiet baterii – będą to pierwsze tego typu jednostki w Stanach Zjednoczonych. Szerzej na ten temat w tekście pt. USA: Amtrak zamawia 83 składy. Siemens Mobility z miliardowym kontraktem.

Airo przedstawione

W chwili podpisania kontraktu zarówno Siemens jak i Amtrak nie udostępniły wizualizacji nowych składów. Nowe pociągi ochrzczone mianem Airo ujrzały światło dzienne dopiero w połowie grudnia. Przy okazji Amtrak poinformował, że pierwsi pasażerowie skorzystają z nich w roku 2026.
– Amerykanie zasługują na nowoczesne, bezpieczne i niezawodne kolejowe przewozy pasażerskie, a wprowadzenie zupełnie nowych składów to duży krok w kierunku odczuwalnej poprawy jakości podróży – powiedział przy tej okazji Amit Bose z federalnego Departamentu Transportu.
– Nasze nowe składy są kluczowym elementem pomagającym Amtrakowi w przekształcaniu podróży kolejowych w Amaryce. Pasażerowie chcą niezawodnych, wygodnych i zrównoważonych pociągów. Nasz zespół w zakładach w Sacramento to 2,5 tys. osób, do których trzeba doliczyć setki dostawców w USA. Wszyscy są dumni z zaangażowania w tworzenie nowej jakości podróży – podkreślał Michael Cahill, prezes Siemens Mobility w USA.

Wizualizacje nowych składów możecie zobaczyć w galerii. Uwagę zwraca zwłaszcza ten przeznaczony do obsługi Cascades – dawno nie widzieliśmy tak fajnego i tradycyjnego malowania.

Amtrak inwestuje

Wprowadzenie nowych pociągów i wycofanie wagonów Amfleet I to jeden z elementów planu Amtraka, który ma na celu unowocześnienie floty i poprawę komfortu pasażerów. Oprócz nowych lokomotyw i wagonów zaplanowano także modernizację części floty, a wcześniej zdecydowano o zakupie nowych składów Acela, które zostały zaprezentowane po raz pierwszy w 2022 r. Spółka zdecydowała się również na pozyskanie dodatkowych lokomotyw Charger od Siemensa. Prowadzone są także działania w zakresie poprawy infrastruktury oraz uruchamiania nowych połączeń, co wymaga długich i trudnych negocjacji z przewoźnikami towarowymi.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony